Gå til innhold

Gravidvennlig 'luksus'pålegg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norvegia anser jeg som trasig hverdagsost ja. Ikke noe 'hurra' over det... Samme med leverpostei, kald eggerøre og kalde egg... ( som er det jeg evner å ta med). Hjemmelaget kyllingsalat er ikke pålegg og bacon er kald etter 40 min transport..,

 

ts

Anonymkode: 30a11...a33

Det er jo snakk om en kremet salat - ala rekesalat, potetsalat osv. IKke en grønn salat med kyllingbiter i

Anonymkode: a593d...515

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke? :overrasket:

Anonymkode: 6dce1...a3d

Noen tenker vel på kyllingsalat som en middagsalat og ikke noe mer enn det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, VinterSnø skrev:

Noen tenker vel på kyllingsalat som en middagsalat og ikke noe mer enn det.

Ok. Forstår. Takk for svar! :)

Anonymkode: 6dce1...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke? :overrasket:

Anonymkode: 6dce1...a3d

Nei det er en egen rett som man spiser uavhengig av brød. Ikke noe man smører utover en brødskive???

 

ts

Anonymkode: 30a11...a33

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er bedt i Babyshower og alle skal ta med noe 'godt' pålegg. Men alt jeg anser som 'godt' pålegg kan jo ikke gravide spise! Spekemat, røkt laks, god ost. Det eneste jeg sitter igjen med er eggerøre, og det gidder jeg ikke ta med da det ikke er så stas med kald eggerøre. Tips til litt 'godt' pålegg jeg kan ta med, kjedelig å ta med kokt skinke og Norvegia liksom...

Anonymkode: 30a11...a33

Oksetunge

Lammerull

kyllingpostei

coctailbiter/ gaffelbiter av sild eller ansjos

Sursild, sennepssild, annen SILD! :a034::frustrert::kjempesinna: (Har du innvendinger også mot sild?)

Pateer

Marmelader

sprøstekt bacon

 

Anonymkode: 6dce1...a3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er en egen rett som man spiser uavhengig av brød. Ikke noe man smører utover en brødskive???

 

ts

Anonymkode: 30a11...a33

Det kan det jo være? Som mye annen salat kan det finnes både som pålegg og middagsvariant.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, VinterSnø skrev:

Når du bruker kosher om mat så må du nesten regne med jøde-kommentarer. =) Reker er greit for gravide. 

'Kosher' betyr mat som er tillatt å spise' men det skjønte du jo. Du skjønte at dette ikke var en jødediett debatt, ikke sant?

 

ts

Anonymkode: 30a11...a33

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, TS, så lag Italiensk salat da, for den er kjent for å brukes på brødskiva, gjerne med kjøttpålegg under eller med kun smør/ margarin under

Anonymkode: 6dce1...a3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/#tabs-1-2-anchor

Står at "Gravet eller røkt fisk bør spises godt innenfor holdbarhetsdato (bakterier)." Så da burde det jo være ok.

 

Kyllingsalat (sånn med rømme/majones gugge) og tunfisksalat er da pålegg! Ikke salat som i grønnsalat med kyllingfileer liksom.

Ost for gravide, feks ridderost og port salut er ok: http://www.melk.no/helse-og-livsstil/gravide-og-ammende/kan-gravide-spise-ost/

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

'Kosher' betyr mat som er tillatt å spise' men det skjønte du jo. Du skjønte at dette ikke var en jødediett debatt, ikke sant?

 

ts

Anonymkode: 30a11...a33

Jeg gikk faktisk tilbake til HI for å se om du hadde skrevet noe der om at det var til en jøde. Så nei, ikke uten videre at det var hva som var greit for gravide å spise Skjønte jo når jeg leste HI at du bare hadde en uheldig bruk av uttrykket. Jeg bruker det også på samme måte, men ikke om mat, for å unngå misforståelser.

 

Edit: skriveleif

Endret av VinterSnø
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, VinterSnø skrev:

Jeg gikk faktisk tilbake til HI for å se om du hadde skrevet noe der om at det var til en jøde. Så nei, ikke uten videre at det var hva som var greit for gravide å spise Skjønte jo når jeg leste HI at du bare hadde en uheldig bruk av uttrykket. Jeg bruker det også på samme måte, men ikke om mat, for å unngå misforståelser.

 

Edit: skriveleif

Et veldig, veldig vanlig bruk av utrykket. Har du Asberger?siden du har litt vanskelig for det? 

Anonymkode: 28e04...ea2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Et veldig, veldig vanlig bruk av utrykket. Har du Asberger?siden du har litt vanskelig for det? 

Anonymkode: 28e04...ea2

Jeg har ikke vanskelig for det? Jeg sa jo at jeg sjekket HI og skjønte at hun da bare hadde brukt uttrykket på en måte som var til å misforstå? Sa jo også at jeg brukte det selv?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luxus Læverpostei, TS!

Anonymkode: 6dce1...a3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, karlakarl skrev:

Rekesalat, syltetøy.

Takk!to gode alternativer :) 

 

ts

Anonymkode: 30a11...a33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Takk!to gode alternativer :) 

 

ts

Anonymkode: 30a11...a33

Altså ikke sild? :sukk:

Anonymkode: 6dce1...a3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ta også med et glass med sølvløk, det er nydelig sammen med mange forskjellige pålegg og er luksus.

Anonymkode: 6dce1...a3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, VinterSnø skrev:

Jeg har ikke vanskelig for det? Jeg sa jo at jeg sjekket HI og skjønte at hun da bare hadde brukt uttrykket på en måte som var til å misforstå? Sa jo også at jeg brukte det selv?

Enten er du veldig gammel, eller så befinner du deg ett eller annet sted på autismespekteret? Velg selv. 'Kosher' er et vanlig utrykk. Det betyr at noe er lov, dette har du blitt forklart flere ganger.

Anonymkode: 28e04...ea2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enten er du veldig gammel, eller så befinner du deg ett eller annet sted på autismespekteret? Velg selv. 'Kosher' er et vanlig utrykk. Det betyr at noe er lov, dette har du blitt forklart flere ganger.

Anonymkode: 28e04...ea2

Hva i all verden er dette for en måte å svare andre på? 

Anonymkode: 12d4b...118

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaviar, gjerne av en luxus type :spise:

og Seilaks

Anonymkode: 6dce1...a3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...