Gå til innhold

Hvorfor jeg vil bli tynn:


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

-Jeg vil bli pen (tynn=pen, når det gjelder egen kropp) 

-Vise at jeg har selvkontroll. 

-Kunne gå på stranden etter mange års fravær. 

Hva er din grunn? 

-Jente, 19. 

Anonymkode: 33b7f...5bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går mye på det psykiske da, men:

- Se bra ut naken

- Kunne spoone med noen uten at fettet på magen samler seg opp som et tsunami på fremsiden

- Kunne gå i deilige, oversized gensre/skjorter uten å se ut som en hval

- Slippe å føle meg som det verste menneske på jord/ føle at alle stirrer på meg de få gangene jeg kjøper noe skikkelig usunt på butikken

- Endelig kunne bruke motivasjonstoppene mine (topper jeg kjøpte til når jeg var ferdigslanket)

- Slippe å føle at "det jeg ikke har i utseende må jeg kompensere med sjarm"

- Ikke føle meg truffet når jeg hører en vits om tjukke jenter eller leser et innlegg på kvinneguiden om hvordan overvektige er forferdelige mennesker

- Slippe å spekulere i hvilke menn som mener jeg er for tykke for dem (Nå er jeg normalvektig, men likevel er det mange menn som jeg er alt for kraftig for)

- Vite at når jeg ikke passer et plagg som f.eks. venninna mi ba meg prøve, er det ikke bare fordi jeg er tjukk, men fordi jeg er høy, har brede skuldre og store pupper. 

- Vite at majoriteten av befolkningen syns kroppen min er tiltrekkende 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunner til at jeg vil ned i vekt er først og fremst helsen min. Ønsker barn en dag, og det går ikke ann sånn som vekta mi er nå. Jeg vet også jeg er i fare for diabetes og andre problemer med dagens vekt. F.eks. blir det ofte tungt å puste hvis jeg ligger på ryggen og skal prøve å sove, og det er jo absolutt ikke et godt tegn.

Deretter kommer de andre grunnene, som å føle meg penere og mer attraktiv. Klare å kjøpe klær på vanlige butikker uten problemer... Pynte meg og faktisk føle meg vakker, istedet for å bare forsøke å føle meg vakker. Å klare å ha på meg shorts og korte ermer når sommeren er på sitt varmeste hadde også vært veldig fint. (Jeg kan jo gjøre det nå også, men det har jeg ikke selvtillitt til.)

Når det er sagt så liker jeg ikke bruken av ord som "tynn". Jeg vil ikke bare bli tynn, jeg vil bli sunnere og forbedre livskvaliteten min. Å ha 5-10 kg ekstra enn det som er det ideelle er noe jeg faktisk ønsker, da jeg synes det er aller penest. Men hver sin smak. :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, PaperFlower skrev:

Grunner til at jeg vil ned i vekt er først og fremst helsen min. Ønsker barn en dag, og det går ikke ann sånn som vekta mi er nå. Jeg vet også jeg er i fare for diabetes og andre problemer med dagens vekt. F.eks. blir det ofte tungt å puste hvis jeg ligger på ryggen og skal prøve å sove, og det er jo absolutt ikke et godt tegn.

Deretter kommer de andre grunnene, som å føle meg penere og mer attraktiv. Klare å kjøpe klær på vanlige butikker uten problemer... Pynte meg og faktisk føle meg vakker, istedet for å bare forsøke å føle meg vakker. Å klare å ha på meg shorts og korte ermer når sommeren er på sitt varmeste hadde også vært veldig fint. (Jeg kan jo gjøre det nå også, men det har jeg ikke selvtillitt til.)

Når det er sagt så liker jeg ikke bruken av ord som "tynn". Jeg vil ikke bare bli tynn, jeg vil bli sunnere og forbedre livskvaliteten min. Å ha 5-10 kg ekstra enn det som er det ideelle er noe jeg faktisk ønsker, da jeg synes det er aller penest. Men hver sin smak. :) 

Er veldig enig her! Ønsker selv ikke å bli radmager, men tynnere enn det jeg er nå. Når jeg nettopp har stått opp og ikke spist noe, føler jeg meg veldig bra. Så ønsker å komme der jeg er på morgenen minus et par kilo. Så tenker cirka minus 7-8 kilo til :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli akseptert som menneske.

Anonymkode: 3b207...ab6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Notatboka

Jeg har kronisk utmattelsessyndrom og ønsker en kropp som er lettere å bære. Er ikke overvektig, men vet med meg selv at jeg trives bedre med noen kilo mindre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få bort det skadelige magefettet som jeg har

Anonymkode: ec7bb...2e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bli kvitt det som er ekstra på magen. Vet ikke om det er 2 kg eller 2 hg, men det er så unødvendig at det er der. Synes jeg er fin som jeg er, men det på magen trenger jeg virkelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

-Jeg vil bli pen (tynn=pen, når det gjelder egen kropp) 

-Vise at jeg har selvkontroll. 

-Kunne gå på stranden etter mange års fravær. 

Hva er din grunn? 

-Jente, 19. 

Anonymkode: 33b7f...5bb

Okey. Lykke til.

Anonymkode: 4c7aa...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ned til en normal vekt på grunn av:

- Helsen. Ikke bare vil jeg slanke meg, jeg vil også leve og spise sunnere. Være i aktivitet og ta vare på kroppen min. Ikke bare for min egen skyld, men også for min mann og mine barns skyld. Jeg er mammaen deres, jeg skylder dem det å gjøre hva jeg kan for å holde meg lengst mulig frisk, rask og i livet. 

- Jeg vil føle meg bra. Ikke noen hemmelighet at man blir slapp, dvask og trøtt av et dårlig kosthold. Man føler seg mye bedre på innsiden om man spiser riktig. 

- Jeg vil slippe å føle meg så tung. Vekt er tungt å bære på, løping er tung, komme seg opp og ut er tung, osv. Jeg vil ha bedre kondisjon og en sterkere kropp. Jeg føler meg jo rett og slett svak.

- Jeg vil gå ute på gaten uten å skjemmes over vekten min. Jeg vil heller ikke at jeg skal bli "mammaen til XXX som er så feit". Jeg vil ikke være flau over at jeg er så diger. Jeg vil at mannen min skal kunne gå ved siden av meg og være stolt over utseendet mitt. Ikke at han skal klare å gjemme seg bak meg om han vil..

- Så vil jeg jo se bra ut. Altså, litt mageheng eller uperfekte pupper gjør ikke en dritt. Jeg vil bare være slank og passe inn i normale klær. Kanskje føle meg vakker av og til :) Nå gidder jeg jo ikke bruke penger på pene klær en gang fordi jeg syns alt ser stygt ut på overvektige. 

 

Jeg har veid over 120 kg. Har gått ned 30 kg til nå og målet er minimum 20 kg til innen jul. Da skal jeg spandere på meg ny sveis og en helt ny garderobe. Gleder meg til neste sommer!! 

Anonymkode: ff8c3...5f7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer ann på hvor tynn det er snakk om, jeg trener hovedsakelig vekter å spiser relativt vanlig, innimellom ekstra sunt andre dager ikke.. 

Anonymkode: 9d85b...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 22.5.2016 at 10.31, Fjotteri skrev:

Jeg har rapportert tråden som oppfordring til spiseforstyrrelser. 

Da har jeg rapport din for oppfordring av helseskadelig livstil.

Anonymkode: 9bce4...4a6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg rapport din for oppfordring av helseskadelig livstil.

Anonymkode: 9bce4...4a6

Det blir litt vanskelig når jeg ikke sier noe om livsstil. Min rapport går på reglementet. 

Endret av Fjotteri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/21/2016 at 23.08, AnonymBruker skrev:

-Jeg vil bli pen (tynn=pen, når det gjelder egen kropp) 

-Vise at jeg har selvkontroll. 

-Kunne gå på stranden etter mange års fravær. 

Hva er din grunn? 

-Jente, 19. 

Anonymkode: 33b7f...5bb

Du vet du kan gå på stranda uten å være tynn?

Anonymkode: bf531...5e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du vet du kan gå på stranda uten å være tynn?

Anonymkode: bf531...5e6

men det er jo naturlig at man ønsker ¨å være tynn, selvom jeg er enig hva du skriver, men dette føler ikke TS

Jeg skjønner ikke hvorfor denne tråden er en oppfordring til spiseforstyelser, det er jo haugvis av tråder om folk som vil bly tynn og/eller skal ned vekt.

Spiseforstyrelser er alvorlig,men herregud det må vel være mulig snakke om å ville bli tynn/tynnere uten å klikke i vinkel.

Synes dere drar litt langt.

 

Anonymkode: cf358...c5b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt hvorfor folk vil være så tynne. Kroppsfasong og hvordan man bærer sine kiloer er mye viktigere enn hoftebein og kragebein som synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe mål om vekt eller utseende. Jeg bestemte meg for å ha en normalt sunn livsstil med mer aktivitet, og det har jeg klart. Jeg har også treningsmål, som å klare å løpe to mil.

Jeg spiser sunt, men ikke hysterisk (er det kake på jobben spiser jeg det, jeg skeier ut i helgene og jeg går ut med venner og drikker vin), trener fire ganger i uka. Vekten har gått nedover og går fortsatt nedover, men veldig sakte nå, så da regner jeg med at jeg snart er på en vekt som vil bli stabil.

Grunnen til at jeg har gjort det slik, er at jeg tror et vektmål ville vært mer stressende, og det ville ført til at jeg måtte vært enda strengere i matveien, noe jeg ikke ønsker. Det er et liv, dette her... :)

Litt på siden av hva TS spør om, kanskje, men jeg synes det er viktig å få fram at motivasjon ikke behøver å ha noe med utseende å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Cyrus skrev:

Jeg forstår ikke helt hvorfor folk vil være så tynne. Kroppsfasong og hvordan man bærer sine kiloer er mye viktigere enn hoftebein og kragebein som synes.

Enig med denne her, men når man ikke har en særlig tiltrekkende kroppsfasong, dvs. at fettet fordeler seg veldig lite flatterende, har man vel ingen andre valg en å kvitte seg med fettet? Er ikke slik at jeg kan skyve fettet dit jeg vil, for da hadde jeg selvfølgelig gjort det

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...