Gå til innhold

Fra mørk til blond- hva kostet det for deg?


Alja

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer sterkt å gå fra mørkebrun til en kald mørkeblond. Jeg er usikker på om jeg skal gjøre det hjemme eller gå til frisør, da jeg ikke har alt for mye penger å rutte med. 

Jeg lurer derfor på hva det kostet for deg å gå fra mørk til blond? Gjorde du det hjemme eller hos frisør? Hvor langt hår hadde du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det koster mye å gjøre det og det koster veldig mye å vedlikeholde det. Men hvis du vil bruke mange tusen på håret ditt hvert år, for all del. 

Anonymkode: 6bf2b...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det koster mye å gjøre det og det koster veldig mye å vedlikeholde det. Men hvis du vil bruke mange tusen på håret ditt hvert år, for all del. 

Anonymkode: 6bf2b...d0a

Jeg er naturlig mørkblond, så dette gjør jeg faktisk for å aldri bruke en eneste krone på hårfarging igjen :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Alja skrev:

Jeg er naturlig mørkblond, så dette gjør jeg faktisk for å aldri bruke en eneste krone på hårfarging igjen :P 

Da trenger du vel bare å la håret vokse ut?

Anonymkode: 6bf2b...d0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Da trenger du vel bare å la håret vokse ut?

Anonymkode: 6bf2b...d0a

Jeg er ikke så keen på å gå med så lang ettervekst når kontrasten er så stor. Så nej. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte omtrent 3000 kroner for bleiking med to skyllinger/farger og tre produkter. Jeg gikk fra brunt til platina.

Anonymkode: 97a40...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Alja skrev:

Jeg er ikke så keen på å gå med så lang ettervekst når kontrasten er så stor. Så nej. 

Du vil få ettervekst selv om du farger det lyst også.

Anonymkode: 6bf2b...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil få ettervekst selv om du farger det lyst også.

Anonymkode: 6bf2b...d0a

Ok 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betalte omtrent 3000 kroner for bleiking med to skyllinger/farger og tre produkter. Jeg gikk fra brunt til platina.

Anonymkode: 97a40...ac8

Takk for svar! :-) Hadde du langt hår? Hvor lang tid tok det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mellomlangt hår, ned til brystene ca. Hadde mørk brunt hår og har nå en kald blond farge i lengdene og mellomblond farge i bunnen. Med bleking i striper med olaplex, to etterfarginger i vasken pluss skyll og en kur og styling betalte jeg 2800 kr. Veldig verdt det :) Er for stor prosess til å klare hjemme på egen hånd, i tillegg til at håret blir svært ødlagt. Finn en frisør som bruker olaplex, det skjermer håret mye for slitasje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer an på håret ditt og hvor godt brunfargen du har sitter. jeg vil helt klart anbefale å gjøre det hos frisør. det trenger ikke koste mer enn 2000-3000 kr. ja, det er dyrt - men det er verdt å bruke noe av feriepengene sine på ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juami
13 timer siden, Alja skrev:

Jeg er ikke så keen på å gå med så lang ettervekst når kontrasten er så stor. Så nej. 

Om du har farget hår fra før av ville jeg gått til frisøren for å bleket håret igjen. Gjør du det selv blir det nesten garantert mislykket. Koster nok mellom 2000-3000 kr, spørs på hvilken frisør og om du går til lærling eller en som er ferdig utdannet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betalte mellom 2000-2500 hver striping, og måtte stripe det 5 ganger, så endte opp på i overkant av 10.000kr

Var over 6mnd. Skal nevnes at håret mitt er veldig langt og veldig tykt så måtte bruke i gjennomsnitt 4,5t hvert besøk 😊 Grunnen til at det ble så dyrt og tok så lang tid var pga flere år med hjemmefarge i mørk brun. :) 

Gikk fra mørkebrun til min naturlige lys blond (ca en 8 på skalaen) 

Anonymkode: 55b8f...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Alja skrev:

Jeg vurderer sterkt å gå fra mørkebrun til en kald mørkeblond. Jeg er usikker på om jeg skal gjøre det hjemme eller gå til frisør, da jeg ikke har alt for mye penger å rutte med. 

Jeg lurer derfor på hva det kostet for deg å gå fra mørk til blond? Gjorde du det hjemme eller hos frisør? Hvor langt hår hadde du? 

Jeg har gjort det hjemme,og synes det blir et bedre resultat enn hos frisøren.Har brukt Poly Blonde M1 som er den som gir lysest striper.Den koster ca.100 kr. og du får kjøpt den på Rema,Vita og overalt:

http://www.vita.no/schwarzkopf-blonde-m-1-striper

Har hatt både skulderkort og hårlengde ned til navlen på det lengste,når jeg har gjort dette.Er selvsagt enklere når håret ikke er så langt,men tar man tiden til hjelp går det fint an å stripe langt hår hjemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte vel 2000 +. Da fikk jeg en farge som ikke ble full kræsj når håret vokste ut med den naturlige fargen =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for fine svar alle sammen ♡ Jeg har blitt anbefalt en frisørlærling her i området, så jeg tenker jeg ringer dit på mandag :-) 

Dette blir spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fra mørk brunt til kald blond i fjor sommer. Brukte ca 7000 på det.
Måtte tre omganger med striping til. Brukte olaplex hver gang, derfor ble det ekstra dyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det hjemme. Brukte Poly Blonde L2+ som er den aller beste hjemmeblekingen du kan finne. 

Stripet håret i to omganger og kjøpte en lilla shampoo. Fargen ble perfekt! Nydelig kald blond. Kostet meg under 300kr.

Anonymkode: 5e630...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...