Gå til innhold

forlover og samboer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Samboeren min skal være forlover for bestekompisen sin, og bruden skal ha søsteren sin som forlover.

hvordan blir bordplasseringen da? skjønner forloverne og foreldrene skal sitte med brudeparet, men skal jeg sitte ved siden av samboer min eller kan jeg plasseres uansett :-)?

prøvd å googlet dette, men det var såå mye forskjellig  som kom opp.

så lurer veldig på om noen kan forklare dette?

Anonymkode: d8d44...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil være veldig avhengig av hvordan brudeparet legger opp bordplasseringen. Min forlover hadde sin mann til bords, da jeg var forlover satt min mann på et annet bord. Det er altså ikke noe standardsvar. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde tenkt til å plassere partnerne til forloverne ut i lokalet, men av praktiske grunner endte de på hovedbordet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av praktiske årsaker hadde vi kun foreldrene våre på vårt bord, så forlovere med partnere ble plassert på et annet bord sammen:) Men det er nok ingen fasit på dette dessverre:/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt oss for ikke å splitte par under bordsettingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare opplevd at forlovere med partner sitter ved hovedbordet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, ja det var forskjellige svar, nå er det sånn at forloveren til bruden er jo singel.. Så er bare litt usikker om jeg kan legge inn ønske om å få sitte sammen med samboer på hovedbordet eller skal jeg godta hvis dem har satt meg ved et annet bord liksom?

det er jo demmes dag å er litt redd for å lage for mye kaos :-) 

ts

Anonymkode: d8d44...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, ja det var forskjellige svar, nå er det sånn at forloveren til bruden er jo singel.. Så er bare litt usikker om jeg kan legge inn ønske om å få sitte sammen med samboer på hovedbordet eller skal jeg godta hvis dem har satt meg ved et annet bord liksom?

det er jo demmes dag å er litt redd for å lage for mye kaos :-) 

ts

Anonymkode: d8d44...18c

Dialekt er ikke lov her.

For meg hadde symetri vært viktig så om hennes forlover er singel hadde du nok måtte sittet i lokalet sammen med resten av gjestene. Kjenne rdu ingen andre?

Anonymkode: e5b77...130

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25 mai 2016 at 7.52, AnonymBruker skrev:

For meg hadde symetri vært viktig så om hennes forlover er singel hadde du nok måtte sittet i lokalet sammen med resten av gjestene. Kjenne rdu ingen andre?

Anonymkode: e5b77...130

 

Skrivefeil er ikke lov her.  :sarkasme:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at dersom en beholder alle andre par, så må forloverne også sitte med sin partner. Hvis alle andre skal få sitte med sin samboer/ektefelle så er det litt spesielt at bestevennen som er forlover må skilles fra sin. Det er litt rar prioritering. Det skal jo være trivelig for alle, ikke at partneren til forlover blir en slags "fyllmasse". Jeg hadde blitt litt skuffet om jeg kom i et bryllup som forloverens samboer/kone, og bli satt alene mens alle andre satt med sine.

Og dette med symmetri forstår jeg meg ikke helt på. Er det altså krise om to av samme kjønn sitter ved siden av hverandre? Jeg skal plassere mine gjester etter trivsel og stemning, ikke etter hvordan det ser ut med hensyn på kjønn. Da blir det jo slik at homofile par alltid må splittes?

Anonymkode: 576de...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns at dersom en beholder alle andre par, så må forloverne også sitte med sin partner. Hvis alle andre skal få sitte med sin samboer/ektefelle så er det litt spesielt at bestevennen som er forlover må skilles fra sin. Det er litt rar prioritering. Det skal jo være trivelig for alle, ikke at partneren til forlover blir en slags "fyllmasse". Jeg hadde blitt litt skuffet om jeg kom i et bryllup som forloverens samboer/kone, og bli satt alene mens alle andre satt med sine.

Og dette med symmetri forstår jeg meg ikke helt på. Er det altså krise om to av samme kjønn sitter ved siden av hverandre? Jeg skal plassere mine gjester etter trivsel og stemning, ikke etter hvordan det ser ut med hensyn på kjønn. Da blir det jo slik at homofile par alltid må splittes?

Anonymkode: 576de...178

Symmetri som i like mange på hver side av brudeparet. Jeg "splittet" alle par slik at de satt ovenfor sin partner. Da går samtalen lettere med tanke på alle single. FIkk mye skryt for det.

Anonymkode: e5b77...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24. mai 2016 at 0.18, AnonymBruker skrev:

Oi, ja det var forskjellige svar, nå er det sånn at forloveren til bruden er jo singel.. Så er bare litt usikker om jeg kan legge inn ønske om å få sitte sammen med samboer på hovedbordet eller skal jeg godta hvis dem har satt meg ved et annet bord liksom?

det er jo demmes dag å er litt redd for å lage for mye kaos :-) 

ts

Anonymkode: d8d44...18c

Hva slags annet alternativ enn å godta har du?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...