Gå til innhold

Små eller store hunder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Tasia

Hatt en dachs, utenom det har det vært store hunder :) Det minste jeg kunne hatt er vel en setter. Ellers liker jeg de store, syns liksom det må være såpass ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Evans

Stort! Har en retriverbalndimg, veldig stor i følge mange, men kunne vært større i følge meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker store hunder men pga fysisk begrensning endte jeg opp med en sheltie som er stor for rasen. Jeg har alltid likt dem. Senere har jeg fått hund nr to som er middels stor, en harehund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten! Yorkshire terrier!:rodmer:  Kan være med på lengre turer, men krever ikke allverden daglig. Elsker å kose seg på fanget, og tar ikke mye plass i sofaen. Sikler ikke, røyter ikke, og er lett å ta med over alt. Dusj er superlett og spiser minimalt. Også flere i familien som er redd store hunder, men det er ingen som er redd denne. Litt lyd er det av og til, men vil ikke få den til å være helt stille heller, må jo tross alt få lov til å kommunisere litt. :danse:  Men selvfølgelig ikke gneldring for gneldringens skyld.  

Anonymkode: be881...203

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker mellomstore til store hunder selv. Det er vel fordi jeg er oppvokst med schæfere, labradorer og andre div andre raser som er mellomstore eller store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alltid hatt små hunder, men nå vil jeg ha en irsk ulvehund. Da får jeg endelig en unnskyldning for å montere fjernsynet i taket slik at jeg kan ligge flatt å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store og muskuløse!  Jeg elsker alle hunder !( ser ned på par tullinger her I tråden som prater nedlatende  om mindre hunder ), men foretrekker større selv.  

Det fordi jeg  føler meg tryggere I hundeparken  ( OM det plutselig skulle dukke opp  dårlig sosialisert,  aggressiv hund der) , bitte litt egen sikkerhet, men mest masse å kose med!  

Favoritter et pitbulls  (ingen over, ingen ved siden !-:),.mastiff,  European doberman og rottweiler. Det beste er en mix !:)

Anonymkode: b0579...133

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund for meg er nær opptil ulvestørrelse, men har endt opp med shcæfer og schæferblanding da de store hunderasene som grand danois, leonberger etc, ikke tiltaler meg så mye og huskyer blir for vanskelige å ha da de ikke kan være løse. Gjetertypene er de hundene som tiltaler meg mest, selv om de er mindre, så da har det blitt stor schæfer.

Anonymkode: 280ca...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små, har alltid hatt store hunder før men har nå endt opp med chihuahuaer, skjønneste små vesener på jord :)

Anonymkode: ec8f4...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best mellomstore til store hunder. Har nå en blandingshund på ca 25 kg som passer perfekt til meg i forhold til hva jeg ønsker å bruke hunden til. Jeg kunne godt hatt en enda større hund, men det ønsker ikke mannen min, så det ble litt kompromiss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker stooooore hunder og helst Leonbergere! 😄 Men fordi jeg er student (les: ikke så alt for mye penger, liten bil og relativt liten leilighet) så ble det en mellomstor rase nå. Men om noen år, da kommer leonbergeren i hus 😁

Anonymkode: f7ac0...aa1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en blanding av malteser og bichon havanais. Hun er fire kg, altså en liten hund. Ville ha en familiehund som kunne gå lange turer uten å være avhengig av det hver dag. Hun røyter heller ikke, og det er virkelig en bonus. Kunne godt hatt en hund som var 2-3 kg tyngre, men jeg syns det er koselig å kunne ha henne på armen/fanget uten at det blir for tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp med jakthund, hatt amstaff på for (da det var lov), og passet både boxer og rottweiler over tid. Er generelt glad i dyr, men hadde noe fordommer mot små hunder. Kom over en som ikke hadde det bra, ble litt kjent med den, eier ville ikke ha den lenger, og plutselig satt jeg der med en hund på tre kilo.. Vel, hun går på sine egne bein, hun går spor i skogen og får turer hver dag. Hender hun lager lyd når hun leker og blir innmari glad, men ellers er hun stille.

 

Jeg hadde meninger om små hunder basert på min egen ignoranse. Teit av meg, samtidig som jeg ser mange behandler små hunder helt sprøtt, bærer dem rundt og behandler dem som tilbehør til outfiten. Sånne hunder blir utrygge og gneldrete, og det hadde en berner sennen i en veske blitt også, bare at de slipper på grunn av størrelsen.

 

Jeg er også glad for at små hunder blir eldre. Jeg vil ha hunden min så lenge som mulig.

Anonymkode: b7b9f...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elsker alle hunder uansett str. Synes det er mest praktisk å selv eie hunder av mellomstor str, 15-25 kg omtrentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.5.2016 at 7.21, skruf skrev:

Liker best store hunder, og har en berner sennen selv. Hun er stødig, rolig, avbalansert og har et veldig godt lynne. Gjør ikke så mye av seg selv om hun er stor. Kan fint gå en liten tur på travle dager, samtidig som hun kan bære kløv på fjellturer. Litt pes å ha henne i fanget siden hun er stor, men det går helt fint det også :)

Har aldri kunne ha tenkt meg en liten veskehund. De erfaringene jeg har med så små hunder er at de gneldrer, stresser og virker nervøse. Mange av mine venner og bekjente har sånn små hunder og samtlige av de hundene gneldrer og er urolige. 

Det siste er mer på grunn av dårlig oppdragelse. Mange med små hunder tror ikke det beøves å oppdra og sosialisere en liten hun og syns at "det er så søtt når det knurrer" og de blir også overbeskyttet av eieren sin så de vokser opp til å fostå at alt er farlig. Derfor blir de sure og gneldrete. Min mamma og pappa har en pappilon som har det mest skjønneste vesen du kan tenke deg. og alle blir forelsket i henne fordi hun er så snill og god. Men det er fordi hun er godt oppdrat og er god og trygg på seg selv og ikke nervøs. (små hunder er ofte nervøse pga dumme hundeeiere) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minste rasen jeg har hatt,var schæfer.Liker store hunder . Nå har jeg leonberger nr.2

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten hund, tibetansk spaniel. 

Er fra barndommen ikke glad i store hunder, og lynnet og behovene til en tibetansk spaniel passet meg fint. Så synes jeg de er ganske fine også, da. 

Anonymkode: 021a8...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...