Gå til innhold

Er det penere at kvinner har langt hår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Trollkarlen

Bare man unngår kjerringklippen. Dette er jo en legit kort lengde og hun blir da ikke noe penere med lengre hår egentlig? Langt hår er fint det. Kortere hår er fint det og. Kjerringklippen er ikke fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den dagen kvinner klipper seg kort "konehår" er de blitt kjerringer... 

Anonymkode: 22a8f...92f

Jeg synes ikke det er spesielt pent med middelaldrende eller eldre kvinner som har langt hår. Mange kler å ha det halvlangt, det er en middelvei fra å ha hår til ned på baken og til å ha hår ned til skuldrene. Synes det siste er peneste på voksne kvinner.

 

Anonymkode: ca066...cd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaring tilsier at menn gjerne foretrekker litt lengde på håret på kvinnene, samme hvor mye bedre de egentlig kler kort hår. Så der har mann og kvinner velidg fordskjellig syn. Ser det på tråden her også. Menn svarer at de liker langt hår...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor forskjell på håret og da. Dersom du har typisk skandinavisk hårtype; tynne og få hårstrå, er det best å ha håret kortere for å få litt volum. Dessuten er det viktig å ta seg av håret sitt, ikke bare la det være en stor floke. Heller kort og velstelt hår, enn langt hår konsekvent i strikk osv. 

Jeg har hatt både kort og langt hår, trives best med langt. Er heldig og har mye hår, så det blir ikke flatt og pistrete. Passer også på å klippe det ofte og unngår for mye produkter. 

 

Anonymkode: 4bb45...2b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Tror mange kvinner hadde sett 10 år yngre ut om de fikk seg en stilig bob eller noe, i stedet for å gå med det samme lange håret som de har gått med siden oppveksten. Ser dette ofte hos kvinner. Hvorfor er dere så redd litt kortere hår? Minde er ofte mer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på ansiktsform, men generelt synes jeg det er penest med skulderkort eller lengre. Sånn kort-kort synes jeg personlig ikke noe om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønnheter som Halle Berry og Demi Moore vil komme unna med hva som helst. Men gitt to muligheter så er litt lengde bedre en litt for kort.

Ikke slik at lengre jo bedre, men litt lenge er klart å foretrekke. Min råtipp er at det er en gjengs oppfatning blant menn. Registrerer at kvinner analyserer seg frem til at kort hår kan se bedre ut mtp på ansiktsform/høyde ol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fotballfluen skrev:

Hva er din definisjon av ekstremt pen da? De aller fleste pene jenter har ett eller flere klassiske trekk som appellerer til andre.

Jeg har ikke en definisjon på hva som er "ekstremt pen". Jeg synes bare det er snodig at du går ut ifra at det menes klassiske trekk fremfor unike trekk. 

Anonymkode: 29f5c...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penest med langt hår på damer. Kjerringklipp etter fylte 40 er ikke særlig pent. Få kler kort hår. Eldre damer kler også best langt hår

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke en definisjon på hva som er "ekstremt pen". Jeg synes bare det er snodig at du går ut ifra at det menes klassiske trekk fremfor unike trekk. 

Anonymkode: 29f5c...698

Ekstremt pent er vel ingen i norge som er. Tenker da heller på de super berømte kjendisene som lever på utseende sitt. De kler det kanskje av og til. De klarer å se fine ut med det håret kanskje, men de ser fremdeles finest ut med langt hår

Anonymkode: 5928c...50d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen skjønnheter syns jeg kler kortere hår mye bedre, f.eks. Audrey Hepburn (men hun var eksepsjonelt nydelig, da). Tror alt kommer an på ansiktsform, hårtype og hvilke ansiktstrekk man vil fremheve.

Audrey med langt hår:

http://www.evilbeetgossip.com/wp-content/uploads/2013/04/audrey-hepburn.jpg

Med kort hår:

http://i2.listal.com/image/589551/936full-audrey-hepburn.jpg

http://www.styleicons.com.au/wp-content/uploads/2015/04/audrey.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil ikke være et fasit på om langt hår er mer attraktivt enn kort hår. Kommer an på personen håret sitter på.

Jeg kler ikke kort eller skulderlangt hår da jeg har feil hodefasong og fordi jeg har såpass mye hår at jeg ser ut som en av disse småtrolla fra dovre. Som resultat av dette har jeg veldig langt tjukt hår, og jeg håper jeg kan ha det til den dagen jeg er for gammel til å gre det selv på gamlehjemmet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke en definisjon på hva som er "ekstremt pen". Jeg synes bare det er snodig at du går ut ifra at det menes klassiske trekk fremfor unike trekk. 

Anonymkode: 29f5c...698

Jeg skrev jo nettopp det: man trenger ikke å være klassisk pen for å kle kort hår, "typete" jenter kler ofte veldig godt kort hår. Smak er jo personlig, samtidig som det er noen universelle trekk som mange mennesker foretrekker som da ofte blir omtalt som klassiske trekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt hår. Enten de blir objektivt penere eller  ikke så finner jeg det mest attraktivt fordi det er det mest feminine

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kort hår synes jeg er penest. Classy!

Anonymkode: e8e38...035

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt hår er vakkert og ungdommelig,skulderlengde fra søtt til vampete (kommer an på frisyren). Kort hår er sexy,og/eller gir et litt rampete uttrykk ( tenker igjen frisyre) 

Anonymkode: 3461c...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...