Gå til innhold

Bli glad i hjemmet sitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp kjøpt et hus, trenger tips og vil høre hva du legger i det å bli glad i hjemmet sitt. Hva skal til for at du blir glad i hjemmet ditt? Hvordan gjør du det "hjemmekoselig"? :) 

Det er mye liggende trepanel i trehvitt, gulvet er helt greit. Litt maling her og der kanskje. Vi har ikke råd til å pusse opp ennå, er litt andre ting som må tas først. Derfor må vi gjøre det beste ut av det vi har :fnise:

Anonymkode: 3b951...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maling er ikke så dyrt, så jeg ville malt der du føler det er nødvendig. Det gjør utrolig mye med hjemmefølelsen.

Selv følte jeg meg aldri helt hjemme her inntil vi fikk pusset opp en del. Nå som vi har pusset opp 50 % av huset føler jeg meg mye mer hjemmekjær. Det hjelper jo med bilder og personlige gjenstander da, så om dere har det så sett de frem! :jepp: Blomster og planter også gjør mye med romfølelsen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planter og tekstiler! Masse puter, myke pledd og lune gardiner. lamper med lunt og koselig lys, og masse stearinlys.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært glad i huset vårt fra vi planla byggingen, og det er 40 år siden.  Siden har vi bygget på, endret på romløsninger, farger osv. - stadig.  Liker huset fordi det gir mulighet for så mange forandringer.  I forrige uke var f.eks. tv-stuen hvit, og i dag er den blå.  Elsker at jeg kan gjøre akkurat som jeg vil. 

Et hjem blir koselig når man setter sitt personlige preg.  Synes det er kjedelig når "alle" hjem ser ut som de er fra Bohus-katalogen.  Det koster lite å sy sofaputene selv og å male et møbel.  Og så liker jeg at det er grønne planter i et hjem :)


 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Thursday, May 19, 2016 at 17.41, AnonymBruker skrev:

Vi har nettopp kjøpt et hus, trenger tips og vil høre hva du legger i det å bli glad i hjemmet sitt. Hva skal til for at du blir glad i hjemmet ditt? Hvordan gjør du det "hjemmekoselig"? :) 

Det er mye liggende trepanel i trehvitt, gulvet er helt greit. Litt maling her og der kanskje. Vi har ikke råd til å pusse opp ennå, er litt andre ting som må tas først. Derfor må vi gjøre det beste ut av det vi har :fnise:

Anonymkode: 3b951...641

Hjemme blir aldri hjemme får du har fått tid til å bli vant til og mentalt aksepterer at hjemme er hjemme. 

Det er ikke tilstrekelig med materielle saker og ting, følelsene av det gode hjem kommer innenfra, ikke utenfra. 

Anonymkode: 8ba75...77b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd :) Selv har vi kjøpt litt planter og planlagt litt hva vi skal gjøre. Vi har ikke bodd her så lenge at hjemfølelsen er der, men den kommer. I mellomtiden skal vi gjøre det litt hjemmekoselig, nå er det ingen gardiner, et par møbler og lite ellers. Så 77b, jeg er enig med deg. Tenkte likevel i de baner som utseende og rom.

TS 

Anonymkode: 3b951...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg handler det bare om tid. Kan ta 1-2 år før jeg føler at det nye stedet er hjemme. Møbler og den slags har ikke noe å si

Anonymkode: 54cab...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyntet vognen min og nå er jeg glad i hjemmet mitt

Anonymkode: 3650c...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...