Gå til innhold

Noen som er like tidlig ute som meg?


Efelia

Anbefalte innlegg

Nå er vi i slutten av Juli, og jeg har allerde begynt å male litt og får mange ideer om hva jeg kan lage til J.

Er det bare jeg som er riv ruskende Koko når det gjelder denne herlige høytiden?

Slik har det vært de siste to-tre årene. Samboeren min synes jeg er gal, men jeg koser meg hele den lange høsten sammen med nisser, snø, pakker og juletrær. Sukk... Deilig!

Hehe.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest eminel

Da jeg var liten begynte jeg å glede meg til jul rett etter bursdagen min i juli. Jeg satte på julemusikk, såg på julefilmer og lagde julepynt. Helt sykt, var drittlei julen rett etter å ha åpnet pakkene fordi jeg hadde gledet meg et halvt år i forveien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier også og starte tidlig med julegavene og det er kjempekoselig å kunne sitte å lage en hel masse selv. Desverre tror jeg ikke det blir så mye tid til det i år, men litt kommer jeg nok til å lage.

I fjor var vi ferdig med alle julegavene i oktober/november og det var jammen meg deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg går det også unna. Er ferdig med flere julegaver allerede,og har så smått begynt å tenke på hvordan jeg skal lage julekortene i år. sender omlag 80 julekort,så da gjelder det jo å være tidlig ute.

Tror mannen min synes jeg er ganske sprø også :ler:

-Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Jeg kjenner meg SÅÅÅÅÅÅ igjen!!!

Jula er definitivt den koseligste tia på året.Jeg går konstant rundt med juleideer i hodet.Skulle så gjerne gitt ut en julebok med alle ideene mine, men den drømmen ligger vel langt fram i tid!!! Sukk!!

For tiden er det "Tildas Jul" som ligger åpen.Snømenn og pepperkake-familier!!!

Lenge leve jula!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er halvferdig med julegavene allerede. Liker bedre og bli tidlig ferdig med dem, og bruke november/desember på andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:oops: Jul har jeg ikke tenkt på nå i det hele tatt! Jeg er av dem som begynner i siste liten og stresser noe kollosalt for å bli ferdig i tide :oops:

I år skal jeg begynne når ferien er over, og barna er kommet seg på skolen igjen i august. Det er planen min, og

om den blir overholdt gjenstår å se. :sjarmor:

"Maeve"som gleder seg til jul!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Holder på å lage noe som forhåpentligvis kan bli julepresang hvis jeg blir ferdig i tide. Typiske julepyntting orker jeg ikke å tenke på nå når det er sommer. Men det blir kos når høsten kommer, og jeg kan begynne å lage julepynt. Så koselig å ha noe å pusle med når det blir mørkt og trist ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor tror jeg forresten jeg laget pepperkakehus i månedskiftet november/desember jeg. Også lager vi pepperkakehjerter og henger i alle vinduene. Siden vi nå har kjøpt oss hus og skal ha vår første jul både som gifte og i eget hjem, så tenker jeg pyntingen kommer til å skje tidlig jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ferdig med alle julepresangene, der til og med pakket inn og jeg har skrevet på "til og fra" lappene. Jeg synes det er så deilig å være ferdig når desember kommer slik at jeg slipper å føle maset og stresse med å handle. Dessuten kan jeg bruke all min til på min da snart 3 åring.

Jeg håper også litt på at jeg kan være i lykkelige omstendigheter igjen ved de tider......så jeg har vel kanskje litt å holde på med likevel - tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sånn i siste liten presangkjøper jeg...lærer aldri..hehe

Noen som har gode ideer til presanger man kan lage selv?

Er litt blank på det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som suller og steller....dere må jo ha et oppkomme av gode ideer? DEL, DEL, DEL! Jeg skal strikke en hel haug med julegaver i år så DET har jeg begynt på, men mer sånne dekorative ting.....helt blank. denne juleboken f.eks. - hva slags tips hadde du tenkt deg å ha med i den f.eks? Og JULEKORT, lagde selv et år - gankse enkle med farget papp og bølgepapp, blomstertråd og perler, tørket frukt og halmbånd...åååå, det var kos..... I år har jeg ingen peiling......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå når sommeren er på hell, har jeg også begynt å drømme om alt jeg skal lage til jul.

Er jo bare så koslig å holde på med sånt. *drømme*

Problemet er at mye av det bare sklir ut...

Den som hadde hatt mer overskudd og tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, hei. :D

Så godt det er å se at det ikke bare er jeg som er "julegal". Rett etter nyttår starter jeg planleggingen av gaver og mine egne pynteting til jul. Det er så utrolig mye fint man kan lage, men akk så kort tid... Som flere andre her inne lager jeg de fleste gavene selv og da er det viktig å starte i god tid sånn at det ikke blir stressing gjennom hele desember. Da blir jo kosen med å gi bort hjemmelagede ting borte!!!

Jeg maler på kjeramikkfigurer og tre. Broderer, quilter, leser bøker og passer på min utrolig søte hund, er aktiv i alpinbakkene i vinterhalvåret og går litt i fjellet den andre halvdelen av året. Så fritidsproblemer har jeg overhodet ikke! :P

TIL SUPERSNUPP:

Julekort kan broderes, gå inn på cross-stitching.com. Her har de flere gratis småmønstre i korssting. De blir SÅÅÅ fine som julekort.

Patchwork er også veldig fint, og mottakerene setter stor pris på å få slike kort!

Ellers har jeg veldig sansen for alle bøkene til Tilda. Her er det masse bra ideer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

:D JIPPI :D

er så glad!! trodde det var bare meg som var "jule-gal"!! Jeg elsker alt som har med julen å gjøre!! Jeg begynner å tenke på jul når sommerferien er over, og når det skal være høst!!!

Nå har jeg ikke fått skikkelig høst-stemning da det her på Sørlandet er 25 grader i skyggen og over 20 i vannet.....men sommeren skal jo være over!!!! Jeg er vel en sånn person som elsker høsten...mørke kvelder...fyr i peisen/ovnen....god kakao (som min samboer er expert på å lage!).....det er livet!!

Men jeg har begynnt å se etter julepresanger...liker også å ha de feridig i god tid....og pyntingen skjer vel i november/begynnelsen av desember....min samboer fortalte meg at første gangen vi feira jul sammen (bare oss to...vi jobba på ett hotell som hadde juleåpent) var første gang siden han var barn att han virkelig fikk julestemning!!Da ble jeg skikkelig glad...for er det noe jeg elsker er det å "lage jul"...... :hoho:

vel...jeg tar gjerne imot tips til juleverksted....har en liten datter på 13 mnd...men hun vil nokk ikke være så aktiv i juleforberedelsene....så det er nokk meg det står på....det med å lage juleverksted med venninner høres ut som en god ide....da har jeg litt selskap og på kveldene når min samboer er på sjøen i 14 dager i strekk...... :)

vel...dette er kos!! Hurra for den som starta dette temaet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på panduro på lørdag, gleder meg!

Noen som har erfaringer om hvilken som er best av den i Fredrikstad og den i Sandvika?

Jeg skal i allefall shoppe kjempemasse, gleder meg til det blir høststormer og mørkekvelder med stearinlys og kos. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Også jeg som har gått og trodd at jeg er "halvgal" som begynner å tenke på jul i august/september!! Godt å se at flere av dere liker å starte tidlig - for oss som lager gaver og kort er det jo viktig å begynne tidlig for å slippe stress i desember. Jeg elsker tida før jul, å sitte sånn og pusle med broderier og figurer av ulikt slag - men det blir aldri tid til å lage alt jeg har tenkt.

Derfor har jeg i år allerede begynt med broderiene - en presang og to kort er allerede ferdig. Broderte julekort blir nesten som en liten gave, og det blir kjempefint. Derfor satser jeg på å lage mange sånne i år. Resten av kortene lager jeg av papp og stoff, klistrelapper osv. Det blir også kjempefint med "3D-kort" - kjøpe flere like kort også bygge opp motivet gradvis ved hjelp av lim-puter. Anbefales!!

Kos dere med forberedelsene, jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

Nå ble jeg glad! Godt å vite at man ikke er den eneste som gleder seg og forbereder jul allerede!

Jeg har vært rundt på en del internettsider og snappet opp en masse ideer til årets juleprosjekter. Det er så mye fint å finne! Hadde ikke trodd at det var sååååå mye gratis mønstre og idéer der ute. Jeg for min del har lagt min elsk på disse sidene:

http://www.debbiemumm.com/potm/potm.asp

http://www.stampsnstitches.com/stampsindex.html

http://www.wendyscottonthreadcottage.com/w...wendyindex.html

Her finner man idéer til blant annet quiliting og brodering.

Har ikke begynt på julegavene ennå. Vi giftet oss i juni, så det blir nok brudebilder til de som det passer seg for. Ellers synes jeg alltid det er morsomt å legge ved noe selvgjort.

Kos dere med forberedelsene - jeg følger med i forumet!

Hilsen Bella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, Bella! Selvgjort er velgjort! :lol:

Jeg føler stort sett at jeg har jul hele året, jeg. Er kjempeglad når den endelig er der, for da er iallefall jeg i julestemning. Holder malekurs i porselen, og høstkursene er stort sett reservert for nisser i alle mulige fasonger. Med og uten musikk!!! Kjempekoselig å ha julestemning hele høsten!!! :lol::lol::lol:

:oops: Men, julegavene og julekortene, for ikke å snakke om julekakene, jeg må si at tiden blir knapp når en er så opphengt i nisser. Julen kommer like overraskende hvert eneste år på meg. :oops:

Hvordan er det mulig??? Det verste av alt, jeg lærer visst aldri heller!!!

Jul er koselig, vi slår et slag for den alle sammen!!!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 15 år senere...

Hei :) Det tidligste jeg har begynt med julegaver var å handle julegaver til neste år på romjulssalget :nisse:

Flere som  gjør som meg?

Anonymkode: 6d855...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...