Gå til innhold

Samvær, stemor og mye frustrasjon 🙈


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skrev ett innlegg for noen uker siden om en foreldresamtale som far sin kjæreste ville være med på osv, dere faste kg'erne husker den nok :fnise:

Nå er hu igang igjen om samvær og jeg blir igjen litt oppgitt, men dere får fortelle meg igjen om jeg overreagerer eller ikke :fnise: Barnet vårt er fire år og far har hun annenhver helg og hver onsdag. Nå vil de ha delt samvær ser det ut til og jeg har ikke sagt  i mot. Men disse meldingene tikket inn på facebook i kveld.         

Er det greit at jeg svarer: Skal det utarbeides en ny samværsavtale så skal far og jeg det sammen på fvk. Her må du nesten vite hvor din plass er. Det er vi som er foreldrene hennes, det er vår oppgave og ansvar. Ikke kom her å nevn retten, det er veldig dramatisk og unødvendig. 

Er det innafor? 

received_830400370425763.jpeg

received_830404643758669.jpeg

Anonymkode: 317cb...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ingaborga

Herregud for ei merre! Send meldinga ja, den er høfligere enn mitt svar ville vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herre! Som stemor er det vel strengt talt ikke hun som skal ta dette med deg?! Skjønner at hun kanskje en gang i blant må spørre deg om praktiske ting hvis de bor sammen, men samværsordningen deres har hun virkelig ikke noe med. Hvis det er noe hun lurer på ang når barnet skal være hos dem kan hun ta det med far.

Er selv stemor til en 3 åring og mor og jeg har mye kontakt fordi det ofte er lettere for hun at jeg henter i bhg selv om det er mor som har samvær da. Og hun liker å bruke oss som "barnevakt" dersom hun skal noe. Dette gjør jeg jo gjerne fordi barnet kjenner meg såpass godt. Men å blande meg inn i samværsordningen ville aldri falle meg inn😳

Anonymkode: cc789...8f6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Ja det er innafor, fyfaen for ei kjærring. Hun skaper jo unødvendig drama, ikke bra for barnet oppi dette her, om du og far i UTGANGSPUNKTET har en fin tone, så kommer hun å skal liksom styre showet og "true" med retten.. Enkelte folk ass....!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom hun ikke kan få barn selv, kan du forslå adopsjon. Å tvinge seg på som forelder nr. 3 for andre barn er ikke en god løsning.

Anonymkode: a11e2...3fc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ringt barnets far og spurt hvorfor hans samboer truer deg med rettssak for et barn hun ikke har noe foreldrerett over. Så hadde jeg gjort det helt klart ovenfor både henne og far at en samkværavtale lages mellom barnets foreldre, ikke andre partnere. Håper du har advokat forresten, hun dama høres ikke god ut, så det kan være greit å ha litt tyngde i bakhånd.

Anonymkode: c1b3f...396

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juami

Hun har jo ingenting med dette å gjøre. Kjenner jeg blir irritert på dine vegne! For ei drittkjerring! Flott at stemødre ønsker å ha et godt forhold med bonusbarna, men dette er lang over streken! Og i tillegg true deg med å dra deg til retten, jeg blir så provosert! 

Syns det er helt innafor å skrive det til henne, du holder deg saklig og fornuftig oppi dette. Og det står det respekt av :) Fortsett med å hold deg nøytral, så får du heller ta med  meldingsloggen og vise til fvk og evt. retten. For det hun gjør er så sabotere samarbeidet mellom deg og faren til barnet, og det er faktisk ikke greit i det hele tatt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort svar: Dette er noe som angår meg og far. Ikke deg. Dette vil enhver dommer være enig i. Jeg vil ikke høre noe fra deg fremover ang samværet for min og din kjærestes sin sønn. Dette har du av naturlige årsaker ingenting med.

Anonymkode: b8bf1...a88

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev på slutten at jeg ikke kan forholde meg til ho lenger. Takk for hjelpen og støtten dere, for jeg holder faktisk på å bli gal her :fnise:   

received_830425153756618.jpeg

received_830425370423263.jpeg

Anonymkode: 317cb...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. All ære til deg for at du holder deg saklig og høflig mot den dama. Jeg blir forbanna bare av å lese det, og hadde sannsynligvis gått totalt i vranglås med henne. Herregud for et menneske!! 

Her må du jo bare kun forholde deg til far. Og ta ALT gjennom fvk. 

Åh. Jeg blir skikkelig sint på dine vegne!

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville bare sagt at "Du får tenke og diskutere deres hushold med din samboer, uten å involvere meg. Jeg diskuterer samværsordning kun med den parten som har foreldreansvar, nemlig barnets far. Jeg og du kan snakke om praktiske ting ang. stell og omsorg".

Og hvis hun kjører på mer, så hadde jeg bare sagt at jeg insisterer på at hun respekterer hvem som faktisk har forrldreansvar, og det har ikke hun så denne samtalen skal vi ikke ha.

Forøvrig-- retten dømmer ikke til 50/50 så hun kan bare gi seg med å true med rettsak hvis du ikke gir deg ;)

Endret av ViljaH
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, duplexx skrev:

Hvorfor svarer du henne?! Hvorfor tar du ikke det med far?

Jeg er het enig!

Rådene TS fikk i forrige runde var nettopp det! Forhold deg til far.

TS: Du bestiller mye bråk her, assa! En stemor som DU har dialog med og som truer med retten kan ikke ende godt.... Her er det du som må skjerpe deg. Fatt mot og hold deg til far!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Supert at du forholder deg rolig til henne - men myyyye bedre om du ikke forholder deg til henne i det hele tatt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil bare si en ting. Eller flere ting(tilføyd etter svar var ferdig)

Retten dømmer aldri delt foreldreansvar(ihvertfall har ikke jeg hørt om det). FORDI utgangspunktet for at delt bosted 50/50 skal fungere så betyr det at mor og far har godt samarbeid, fin tone og alt det der. Går det til retten er det jo tydelig at det ikke funker som det burde om det skulle blitt 50/50. 

En annen sak, ta opp loggen mellom deg og hans kjæreste på familievernkontoret. Vis den gjerne frem. Få utskrift av den så blir det oversiktelig. Vær saklig selv om det kan være vanskelig når en tredjepart blander seg inn. Jeg er ganske sikker på at saksbehandler vil si at dette er noe mellom dere. Ikke henne, deg og han. Kun dere to. 

Og til sist vil jeg bare komme med min erfaring ang meg selv og mine barn. Jeg bodde 50/50. Det gikk greit fordi foreldrene mine bodde i samme gate. 

Min datter bodde 50/50 hos meg og barnefar. Det fungerte dårlig etterhvert som hun ble større. Dette pga barnehage, venner og ikke minst skolen som hun etterhvert skulle begynne på. Lang historie kort, vi avviklet 50/50 før skolestart slik at hun skulle slippe å måtte "sjangsen til lek med skolekamerater" på fritiden og også med tanke på fritidsaktiviteter som fotball og turn. 

Forestil deg selv, eller vi voksne kan fårestille oss: 

Hva om vi måtte bo 50/50 to plasser i la oss si 10år? Hadde vi voksne taklet det, ville vi fått ro over oss utvendig og innvendig? 

Jeg tror det finnes få voksne som ville levd slik, så hvorfor skal barn "tvinges" til det. 

Anonymkode: 92fd7...127

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...