Gå til innhold

Hemmelig Bryllup!


HjerteDame

Anbefalte innlegg

Hei! 

Ny på forumet, og trenger å øse ut både det ene og det andre. :P:fnise:

Vi skal gifte oss hemmelig til sommeren, i August for å være spesifik. Ingen andre enn forloverne vet om det, (og to vitner) de andre i familien skal få vite det på kvelden etter vi har gjort det. 

Jeg skal prøve kjole i morgen, hadde egentlig kjøpt en brukt, men den var svært lite flatterende. UTGÅR! Skal ha en kort kjole, til knærne omtrent. Håper jeg finner noe! :) 

 

Men; familien min er veldig på at vi skal gifte oss, og mamma har sagt mange ganger at "kan dere ikke bare reise alene og gifte dere i en annen by?" så hun blir nok glad og fornøyd med valget. Svigers tror jeg bare blir glade.

Er det noen av dere her som har møtt noe motstand? Hva må jeg tenke på? Papirene er sendt inn, og vi har fått tak i vitner på tinghuset. Venter bare på at papirene skal komme tilbake i posten. 

 

Takker for svar, og gleder meg til å henge litt sammen med dere her inne! :) :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor har dere både forlovere og vitner? Om det er hemmelig burde det vel vært lurt å bruke forlovere som vitner.

Anonymkode: bc5c8...1d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min og jeg gjorde det for endel år siden. Vi hadde vært samboere i ti år og ønsket å formalisere forholdet vårt. Likevel visste vi at barna våre og foreldrene våre ønsket å være med så vi inviterte foreldre og brukte min svigerinne og svoger som forlovere. Barna våre var også med. Det gjorde til at gjestelisten ble kort og at vi bare kunne feire kjærligheten vår uten å måtte tenke på å ta opp et stort lån for å dekke et giga bryllup.

 

Gjør det som passer best for dere, det er ingen andre son har noe med det. Vi fikk bare positive tilbakemeldinger på at vi hadde giftet oss i hemmelighet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har dere både forlovere og vitner? Om det er hemmelig burde det vel vært lurt å bruke forlovere som vitner.

Anonymkode: bc5c8...1d7

Fordi vi skal gifte oss ganske langt unna "hjemme". Vi bor på Østlandet, skal gifte oss på vestlandet og den ene forloveren bor i Troms. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bimle skrev:

Mannen min og jeg gjorde det for endel år siden. Vi hadde vært samboere i ti år og ønsket å formalisere forholdet vårt. Likevel visste vi at barna våre og foreldrene våre ønsket å være med så vi inviterte foreldre og brukte min svigerinne og svoger som forlovere. Barna våre var også med. Det gjorde til at gjestelisten ble kort og at vi bare kunne feire kjærligheten vår uten å måtte tenke på å ta opp et stort lån for å dekke et giga bryllup.

 

Gjør det som passer best for dere, det er ingen andre son har noe med det. Vi fikk bare positive tilbakemeldinger på at vi hadde giftet oss i hemmelighet.

 

Vi har vært sammen i 14 år, forlovet i snart 3 år. Barna er små, så de blir ikke med. :) De hater å reise, så jeg tror de har det best hjemme med barnepike. Dessuten har jeg og mannen godt av en tur alene, vi har aldri vært alene på tur etter vi fikk barn. :) 

 

Helt enig med deg ang penger til alt. Ser at dette kommer alikevel til å koste bortimot 20 000,-, med klær, fotograf, hotell, reise, ringer og alt. Men, det hadde blitt betydelig dyrere hvis man hadde hatt full pakke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen visste noe, ikke engang forloverne. Foreldrene mine ble brukt som vitner, de fikk vite det en time før. Møtte ingen motstand, bare gratulasjoner. 

Anonymkode: 82f52...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit at dere ikke vil ha noe styr rundt ekteskapet, men hvorfor sånt nummer av hemligholdelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror min/vår familie hadde syntes det var veldig dumt om vi gifta oss uten å dele det med dem.. Jeg hadde også blitt skuffa om mine barn valgte å gjøre det i hemelighet når den tid kommer. Setter også stor pris på å være til stede og feire dagen når slekt og venner gifter seg..

Men folk er forskjellige og familier er forskjellige. Så hver enkelt må velge det som passer for dem.

Anonymkode: ce5d9...ca9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss i hemmelighet i 1991 og familene på begge sider har fortsatt ikke tilgitt oss. Det blir trukket frem så snart de har en liten mulighet for det. 

Anonymkode: 7bc28...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20. mai 2016 at 19.11, AnonymBruker skrev:

Ingen visste noe, ikke engang forloverne. Foreldrene mine ble brukt som vitner, de fikk vite det en time før. Møtte ingen motstand, bare gratulasjoner. 

Anonymkode: 82f52...c25

Stiller meg undrende til at forloverne ikke visste hva de skrev under på! Forlovererklæring skal sendes inn til skatteetaten for å få prøvingsattest! Hvis de ikke har visst hva de skrev under på har dere lurt dem.

Anonymkode: d8d54...768

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre enn brudeparet bryr seg, hvorfor lage en så stor deal av det? Egentlig kan man jo bare fortelle folk at man skal gifte seg, men ikke skal ha noen stor fest så går alles liv videre uten noe mer styr enn som så. 

Anonymkode: 376b1...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen velger kanskje å gifte seg hemmelig for å slippe ett press om en feiring de ikke føler de har råd til! 

Men har selv fått sure kommentarer for å velge på den måten, noe som er sårende når man i utgangspunktet har prøvd å være fornuftig økonomisk og heller har valgt å ekskludere alle enn noen. Så kan man heller inkludere alle i ett selskap senere når man har råd. 

Anonymkode: 99e51...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen velger kanskje å gifte seg hemmelig for å slippe ett press om en feiring de ikke føler de har råd til! 

Men har selv fått sure kommentarer for å velge på den måten, noe som er sårende når man i utgangspunktet har prøvd å være fornuftig økonomisk og heller har valgt å ekskludere alle enn noen. Så kan man heller inkludere alle i ett selskap senere når man har råd. 

Anonymkode: 99e51...d33

Er nok nettopp litt det der. Jeg skjønner heller ikke hvorfor de skal vite noe, når de ikke får vært med/vi vil ikke ha dem med alikevel. Da blir det bare masse folk som blander seg med det ene og det andre. Vi vil ha det på vår måte, og det er lettere å be om tilgivelse enn tilatelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at det kjipt med press angående stort bryllup, men om du har en forståelsesfull familie som du nevner burde det vel være greit å si at dere ønsker å gifte dere alene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...