Gå til innhold

gå I fra mann som ikke vil ha barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er viktig å beholde roen her.

Ja, han vil ikke ha barn. Men har han sagt hvorfor? Det at han en gang faktisk vurderte barn, og så har det gått over til at han ikke vil ha barn, hva har endret seg?

Har du snakket med han om hva som står i veien med å få barn? Hva stopper han?

Vet du har det tøft, og at det kommer som et sjokk. Gi det noen dager og la følelsene roe seg. Ikke forhast deg. Så snakk med han. Lytt til hva han sier. Ikke anklag han. Finn en løsning. Hvis han forteller ærlig hvorfor han føler som han gjør, så kan du ta stilling til hva du skal gjøre videre. Ikke press han til å bli enig me deg, men hør hva som endret seg og hvorfor. 

Det kan være årsaker han holder skjult for deg, som er grunnen til at han ikke vil ha barn. Det kan være ting som du ikke ser på som et problem, som han fkatisk syns er problematisk og gjør at han holder tilbake.

Snakk med han.

Anonymkode: be060...8ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noe tilfeldig

bursdager, familiesammenkomster, bilder på FB osv hvor barn er et naturlig midtpunkt, og andres "familieidyll "fremstår som komplett, kan gjøre det særdeles anstrengt mellom deg og denne mannen, vel vitende om at du ikke får oppleve dette fordi han ikke ville. Skulle det bli brudd mellom dere om bare fire, fem års tid (og du biologisk vil ha langt større bekymringer vedrørende svangerskap) - kan jeg se for meg at du ville føle deg ekstremt snytt, og kanskje til og med bitter. Det finnes garantert andre menn der ute som gjerne vil ha barn og familieliv, ikke ignorer dette ønsket ditt, å undertrykke det vil absolutt ikke få det til å forsvinne, mest sannsynlig blir dette ønsket bare sterkere med årene, har du først fått det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har alltid sagt at han vil vente og nå er det ikke mer å vente på, enten så må vi kjøre på eller la være. Da sier han at han aldri har hatt lyst på. Føler han ikke har vært helt ærlig. Jeg har passert 30 så ikke bare bare å finne seg en mann å få barn med heller.. Jeg føler meg så dum nå og skammer meg for å ha stilt meg I denne posisjonen. Klarer ikke stoppe å gråte.

Anonymkode: 39ddb...15d

Denne mannen har løyet til deg, du bør gå fra ham. ikke bli overrasket om han smeller den neste dama på tjukken med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig å bli fortalt, av mange og i årevis, når man sier man ikke har noe ønske om barn, at "du skjønner det når du blir eldre" og "bare vent et par år". Mulig han har tatt dette for god fisk og antatt eller håpt lysten skulle komme, som de sier, når man blir eldre og etter et par år, og så gjorde den ikke det. Det er ikke ondskap som får folk til å utsette avgjørelser, men høyst menneskelig usikkerhet. Å prøve beskrive denne mannen som en slags utspekulert psykopat som har manipulert og svindlet trådstarter i årevis er fullstendig irrasjonelt og ærlig talt ikke bare et angrep på han, men også henne.

Men som har blitt nevnt, det finnes jo ikke noe kompromiss her. En av dere må gi avkall på det dere vil ha, eller så må dere gi avkall på begge. Hvor lenge har dere vært sammen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

bursdager, familiesammenkomster, bilder på FB osv hvor barn er et naturlig midtpunkt, og andres "familieidyll "fremstår som komplett, kan gjøre det særdeles anstrengt mellom deg og denne mannen, vel vitende om at du ikke får oppleve dette fordi han ikke ville. Skulle det bli brudd mellom dere om bare fire, fem års tid (og du biologisk vil ha langt større bekymringer vedrørende svangerskap) - kan jeg se for meg at du ville føle deg ekstremt snytt, og kanskje til og med bitter. Det finnes garantert andre menn der ute som gjerne vil ha barn og familieliv, ikke ignorer dette ønsket ditt, å undertrykke det vil absolutt ikke få det til å forsvinne, mest sannsynlig blir dette ønsket bare sterkere med årene, har du først fått det. 

Dette.

I tillegg ville jeg spurt han om dette også innebar at han nå ønsker å sterilisere seg. Siden han ikke ønsker barn så burde jo han ta ansvar for dette også for at du skal slippe piller eller annet herk. Svaret vil si deg ganske mye om hans holdning, fordi vil han ikke sterilisere seg, så sier han implisitt at han "holder døra på gløtt" hva gjelder barn, men han vil ikke ha barn med deg.

Det er lett å si "gå fra han", men jeg tror det er det eneste rette hvis du har et sterkt ønske om barn og alltid har sett det som en del av ditt liv. Og slutt å "skamme" deg for at du ikke har skjønt at han egentlig ikke vil ha barn. Du er vel neppe tankeleser, og hvis han har sagt at han ser for seg barn en gang, så er det ikke du som har "misforstått", det er han som har underkommunisert. Du må - som en over her skrev -s elvsagt snakke med han, men du må ialler høyeste grad tenke på deg selv og dine ønsker.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man ikke har noe ønske om barn, trenger ikke det å bety at man vil gjøre et inngrep på kroppen sin om å sterilisere seg.

Kan jo og tenkes at mannen har gått å ventet på at lysten skal melde seg, da dette er noe man alltid får høre.

Anonymkode: 5d891...d24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får nesten gjøre hva du vil, men jeg tolker det slik at du ønsker å bruke han som avlshingst, og er sammen med han for at han skal bli far til dine barn, ikke pga han og din kjærlighet for han?

Jeg kjenner en dame som hadde slike holdninger, noe som slo knallhardt tilbake på henne selv. De kunne ikke få barn, men han var ikke interessert i å adoptere. Han hadde ikke noe i mot å få barn, og de prøvde i mange år uten å lykkes. Men for han var det uansett totalt uaktuelt å adoptere. Han slo seg til ro med tanken på å forlbi barnløs, og aksepterte dette. Hun aksepterte ikke dette, og forlot han.

Et meget viktig poeng i historien er at årsaken til at de ikke kunne få barn, lå hos henne. Da de til slutt fikk henne sjekket, fikk de beskjeden om at sjansen for at hun skulle bli gravid var på mindre enn 1 promille.

Vel, saken var jo som sagt den at han alltid ønsket seg egne barn, og hans sædceller var det ingenting galt med. Selvsagt gikk det som det måtte gå, og som man vel må kalle for karma; etter en tid fant han seg ny dame, og etterhvert ble hun gravid. De er nå en flott lykkelig familie med 3 barn. Og henne? Bitter og barnløs. Hun har fortsatt ikke funnet noen å dele livet med, snart 8 år etter bruddet, og har passert 40 år. Hun har flere ganger forsøkt å få han tilbake, til tross for at han har stiftet familie, noe som jo er patetisk og ynkelig. Hun angrer bittert på det hun gjorde, men betaler nå den  ultimate prisen. Hun fikk ikke barnet hun ønsket seg, og mistet mannen sin på veien.

Konklusjon: Karma´s a bitch!

Anonymkode: 3c88a...263

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klopp

Hvis barn er det viktigste i livet ditt og du ikke bryr deg om kjærligheten og at du har en mann som elsker deg så vær så god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får nesten gjøre hva du vil, men jeg tolker det slik at du ønsker å bruke han som avlshingst, og er sammen med han for at han skal bli far til dine barn, ikke pga han og din kjærlighet for han?

Jeg kjenner en dame som hadde slike holdninger, noe som slo knallhardt tilbake på henne selv. De kunne ikke få barn, men han var ikke interessert i å adoptere. Han hadde ikke noe i mot å få barn, og de prøvde i mange år uten å lykkes. Men for han var det uansett totalt uaktuelt å adoptere. Han slo seg til ro med tanken på å forlbi barnløs, og aksepterte dette. Hun aksepterte ikke dette, og forlot han.

Et meget viktig poeng i historien er at årsaken til at de ikke kunne få barn, lå hos henne. Da de til slutt fikk henne sjekket, fikk de beskjeden om at sjansen for at hun skulle bli gravid var på mindre enn 1 promille.

Vel, saken var jo som sagt den at han alltid ønsket seg egne barn, og hans sædceller var det ingenting galt med. Selvsagt gikk det som det måtte gå, og som man vel må kalle for karma; etter en tid fant han seg ny dame, og etterhvert ble hun gravid. De er nå en flott lykkelig familie med 3 barn. Og henne? Bitter og barnløs. Hun har fortsatt ikke funnet noen å dele livet med, snart 8 år etter bruddet, og har passert 40 år. Hun har flere ganger forsøkt å få han tilbake, til tross for at han har stiftet familie, noe som jo er patetisk og ynkelig. Hun angrer bittert på det hun gjorde, men betaler nå den  ultimate prisen. Hun fikk ikke barnet hun ønsket seg, og mistet mannen sin på veien.

Konklusjon: Karma´s a bitch!

Anonymkode: 3c88a...263

10/10 - would read again.

Det beviser jo at kvinner ikke tenker på noe annet enn seg selv.

TS: Jeg ville anbefalt deg å finne en mann som faktisk vil ha barn. I tråd med kvinnelig natur og egoisme.

Anonymkode: be060...8ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du får nesten gjøre hva du vil, men jeg tolker det slik at du ønsker å bruke han som avlshingst, og er sammen med han for at han skal bli far til dine barn, ikke pga han og din kjærlighet for han?

Jeg kjenner en dame som hadde slike holdninger, noe som slo knallhardt tilbake på henne selv. De kunne ikke få barn, men han var ikke interessert i å adoptere. Han hadde ikke noe i mot å få barn, og de prøvde i mange år uten å lykkes. Men for han var det uansett totalt uaktuelt å adoptere. Han slo seg til ro med tanken på å forlbi barnløs, og aksepterte dette. Hun aksepterte ikke dette, og forlot han.

Et meget viktig poeng i historien er at årsaken til at de ikke kunne få barn, lå hos henne. Da de til slutt fikk henne sjekket, fikk de beskjeden om at sjansen for at hun skulle bli gravid var på mindre enn 1 promille.

Vel, saken var jo som sagt den at han alltid ønsket seg egne barn, og hans sædceller var det ingenting galt med. Selvsagt gikk det som det måtte gå, og som man vel må kalle for karma; etter en tid fant han seg ny dame, og etterhvert ble hun gravid. De er nå en flott lykkelig familie med 3 barn. Og henne? Bitter og barnløs. Hun har fortsatt ikke funnet noen å dele livet med, snart 8 år etter bruddet, og har passert 40 år. Hun har flere ganger forsøkt å få han tilbake, til tross for at han har stiftet familie, noe som jo er patetisk og ynkelig. Hun angrer bittert på det hun gjorde, men betaler nå den  ultimate prisen. Hun fikk ikke barnet hun ønsket seg, og mistet mannen sin på veien.

Konklusjon: Karma´s a bitch!

Anonymkode: 3c88a...263

 

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

10/10 - would read again.

Det beviser jo at kvinner ikke tenker på noe annet enn seg selv.

TS: Jeg ville anbefalt deg å finne en mann som faktisk vil ha barn. I tråd med kvinnelig natur og egoisme.

Anonymkode: be060...8ff

Bevis at noen folk er rett og slett idioter.

Anonymkode: 4abb7...e6b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barn er viktig for deg så gå ifra han og finn deg en mann som vil ha barn. Min største frykt er å bli "lurt" slik som deg, og kanskje ende opp barnløs..Sa ifra tidlig i forholdet til han jeg er sammen med nå at jeg ønsker barn, og om han ikke hadde ønsket barn så hadde vi ikke vært sammen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Wednesday, May 18, 2016 at 21.01, AnonymBruker skrev:

Du får nesten gjøre hva du vil, men jeg tolker det slik at du ønsker å bruke han som avlshingst, og er sammen med han for at han skal bli far til dine barn, ikke pga han og din kjærlighet for han?

Jeg kjenner en dame som hadde slike holdninger, noe som slo knallhardt tilbake på henne selv. De kunne ikke få barn, men han var ikke interessert i å adoptere. Han hadde ikke noe i mot å få barn, og de prøvde i mange år uten å lykkes. Men for han var det uansett totalt uaktuelt å adoptere. Han slo seg til ro med tanken på å forlbi barnløs, og aksepterte dette. Hun aksepterte ikke dette, og forlot han.

Et meget viktig poeng i historien er at årsaken til at de ikke kunne få barn, lå hos henne. Da de til slutt fikk henne sjekket, fikk de beskjeden om at sjansen for at hun skulle bli gravid var på mindre enn 1 promille.

Vel, saken var jo som sagt den at han alltid ønsket seg egne barn, og hans sædceller var det ingenting galt med. Selvsagt gikk det som det måtte gå, og som man vel må kalle for karma; etter en tid fant han seg ny dame, og etterhvert ble hun gravid. De er nå en flott lykkelig familie med 3 barn. Og henne? Bitter og barnløs. Hun har fortsatt ikke funnet noen å dele livet med, snart 8 år etter bruddet, og har passert 40 år. Hun har flere ganger forsøkt å få han tilbake, til tross for at han har stiftet familie, noe som jo er patetisk og ynkelig. Hun angrer bittert på det hun gjorde, men betaler nå den  ultimate prisen. Hun fikk ikke barnet hun ønsket seg, og mistet mannen sin på veien.

Konklusjon: Karma´s a bitch!

Anonymkode: 3c88a...263

 

Den Wednesday, May 18, 2016 at 21.08, AnonymBruker skrev:

10/10 - would read again.

Det beviser jo at kvinner ikke tenker på noe annet enn seg selv.

TS: Jeg ville anbefalt deg å finne en mann som faktisk vil ha barn. I tråd med kvinnelig natur og egoisme.

Anonymkode: be060...8ff

 

Den Wednesday, May 18, 2016 at 21.04, Klopp skrev:

Hvis barn er det viktigste i livet ditt og du ikke bryr deg om kjærligheten og at du har en mann som elsker deg så vær så god.

Dette synes jeg er veldig unødvendige svar. Dere har ikke lest hele tråden og ikke sett at jeg skriver at jeg er glad i han. Jeg bryr meg ikke noe om deres svar for jeg tolker det som om dere har noe problemer med kvinner. Jeg skjønner helt ikke helt hva den historien om barnløshet har med oss å gjøre. Her er det han som ikke vil, jeg kommer ikke til å presse han til noe og å lure til meg barn er ikke et alternativ. 

Anonymkode: 39ddb...15d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klopp
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Dette synes jeg er veldig unødvendige svar. Dere har ikke lest hele tråden og ikke sett at jeg skriver at jeg er glad i han. Jeg bryr meg ikke noe om deres svar for jeg tolker det som om dere har noe problemer med kvinner. Jeg skjønner helt ikke helt hva den historien om barnløshet har med oss å gjøre. Her er det han som ikke vil, jeg kommer ikke til å presse han til noe og å lure til meg barn er ikke et alternativ. 

Anonymkode: 39ddb...15d

Jeg har langt i fra problemer med kvinner. Men VISSE kvinner som kun tenker på barn barn barn har jeg problem med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ønsker deg barn, og han er helt klar på at han ikke vil ha barn, så ville jeg funnet en annen. jeg tror savnet etter barn etter hvert kan bli så stort at du vil angre om du blir hos han, og han er den som hindrer deg i å få barn.

Det kommer ikke noe godt ut av å holde sammen om man er uenig om noe så vesentlig som om man vil ha familie eller ikke. Ikke for noen av dere.

Anonymkode: 129f0...4f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er og blir viktigere enn partner, både for kvinner og menn som ønsker barn. En partner kan aldri måle seg opp mot det å ha barn og barn vil alltid komme før en partner når man har fått dem. Det har ingenting med avl å gjøre, men hvor kjærligheten ligger sterkest.

Om du ønsker deg barn, få barn. På egenhånd eller med en partner. Dette er et iboende menneskelig behov som de fleste vil oppleve å få i løpet av livet. Noen ikke, og det er helt greit, men da må de satse på andre frivillig barnløse som partnere, ikke leke med de som ønsker barn sine liv.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma

Kan ikke si hva du skal gjøre, men jeg vet med meg selv at jeg aldri hadde klart å leve et liv uten barn, eller iallefall et liv uten å engang ha forsøkt.

Jeg hadde gått fra han.

Hvis du innen rimelig tid ikke finner en å få slå deg til ro med og få barn med, så er det alltids en mulighet å få barn på egenhånd ved hjelp av sæddonor. (Hvis ønsket er så sterkt for deg, mener jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ta deg en tur til Danmark. Utfordre kjernekaren din når ting er vei. Se hva som skjer..

Anonymkode: 028f8...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klopp
4 timer siden, Silfen skrev:

Barn er og blir viktigere enn partner, både for kvinner og menn som ønsker barn. En partner kan aldri måle seg opp mot det å ha barn og barn vil alltid komme før en partner når man har fått dem. Det har ingenting med avl å gjøre, men hvor kjærligheten ligger sterkest.

Om du ønsker deg barn, få barn. På egenhånd eller med en partner. Dette er et iboende menneskelig behov som de fleste vil oppleve å få i løpet av livet. Noen ikke, og det er helt greit, men da må de satse på andre frivillig barnløse som partnere, ikke leke med de som ønsker barn sine liv.

Ja sikkert koselig å velge bort en partner som kan hjelpe deg, elske deg, kose med deg, reise med deg, finne på mye sammen, å velge livet som alenemor med hardt arbeid 24/7. Men deres/hennes valg. Et barn viktigst så er barn alt hun trenger. Trenger ingen mann da.

Endret av Klopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Klopp skrev:

Ja sikkert koselig å velge bort en partner som kan hjelpe deg, elske deg, kose med deg, reise med deg, finne på mye sammen, å velge livet som alenemor med hardt arbeid 24/7. Men deres/hennes valg. Et barn viktigst så er barn alt hun trenger. Trenger ingen mann da.

Spørsmålet er vel ikke hva man trenger, men hva man ønsker sterkest. For enkelte er behovet for barn større enn behovet for en partner, og om de blir stilt til veggs ogta et valg, så velger de det første. Personlig har jeg aldri forstått dette, men det spiller jo ingen rolle - det er ikke meg dette handler om. Folk er forskjellige.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han virkelig ikke vil, og hans ønske er like sterkt som ditt, må dere nok dessverre slå opp. Jeg vil virkelig ikke ha barn, og det vil heldigvis ikke kjæresten min heller. Men om hun plutselig hadde ombestemt seg hadde det faktisk blitt slutt, for samme hvor høyt jeg elsker henne er motstanden min mot å få barn såpass sterk at det ikke ville gått. Det er en sånn ting man ikke kan kompromisse på. Det vil ødelegge det livet den som ønsker eller ikke ønsker barn hadde sett for seg. 

Nå er min situasjon motsatt av din og siden vi er to jenter kan vi ikke bare plutselig bli gravide heller, men konklusjoen er det samme. Barn eller ikke er såpass essensielt at det må man bare bli enig om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...