Gå til innhold

gå I fra mann som ikke vil ha barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har kommet dit hen at vi plutselig ønsker forskjellige ting i livet. Jeg ønsker meg barn og han ikke. Bør vi da skille lag og håpe på at vi begge får det vi håper på? Eller gi han den friheten og livet han ønsker uten barn og holde sammen? Jeg synes ikke alternativet om at jeg skal få som jeg vil er aktuelt for ingen barn skal vokse opp med en forelder som ikke i utgangspunktet ønsker det. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre...

Anonymkode: 39ddb...15d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå fra han. Om du angrer senere har du tapt mye tid.

Anonymkode: 32fd5...782

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten dere får eller ikke får et barn så ryker det forholdet på sikt..gå.

Anonymkode: a8def...47e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kommet dit hen at vi plutselig ønsker forskjellige ting i livet. Jeg ønsker meg barn og han ikke. Bør vi da skille lag og håpe på at vi begge får det vi håper på? Eller gi han den friheten og livet han ønsker uten barn og holde sammen? Jeg synes ikke alternativet om at jeg skal få som jeg vil er aktuelt for ingen barn skal vokse opp med en forelder som ikke i utgangspunktet ønsker det. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre...

Anonymkode: 39ddb...15d

Er det slik at han aldri vil ha barn da, eller er det bare at han ikke vil ha enda?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amininata

Om det å få barn er så sterkt for deg, så; Ja!
Har du lyst på barn, så er vell sjansen liten for at du PLUTSELIG ikke lenger ønsker barn, og det familielivet det høres ut som du ønsker deg.

"True" til seg ett barn med tiden vill aldrig fungere, det er en oppskrift på ulykke i ett forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale å skille lag om ønsket for barn og familie er sterkere enn ønsket for kjæresten. Jeg kan ikke se for meg en fremtid uten barn, så å være med en som ikke ønsker barn ville ikke vært et alternativt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at når først ønsket om barn har meldt seg så blir det bare sterkere. Hver gang du ser en gravidmage eller en barnevogn, eller en baby som sover eller ler, eller små barn som leker og ler. Da vil du kjenne på savnet. Og etterhvert vil det bli til en sorg. Og så vil du bli bitter overfor samboeren din eller deg selv fordi du ikke gikk før det var for sent.

 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har alltid sagt at han vil vente og nå er det ikke mer å vente på, enten så må vi kjøre på eller la være. Da sier han at han aldri har hatt lyst på. Føler han ikke har vært helt ærlig. Jeg har passert 30 så ikke bare bare å finne seg en mann å få barn med heller.. Jeg føler meg så dum nå og skammer meg for å ha stilt meg I denne posisjonen. Klarer ikke stoppe å gråte.

Anonymkode: 39ddb...15d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han har alltid sagt at han vil vente og nå er det ikke mer å vente på, enten så må vi kjøre på eller la være. Da sier han at han aldri har hatt lyst på. Føler han ikke har vært helt ærlig. Jeg har passert 30 så ikke bare bare å finne seg en mann å få barn med heller.. Jeg føler meg så dum nå og skammer meg for å ha stilt meg I denne posisjonen. Klarer ikke stoppe å gråte.

Anonymkode: 39ddb...15d

Det er ikke du som har stilt deg i en dårlig posisjon om han har sagt til deg at han vil vente. Han har løyet til deg og ført deg bak lyset. Det er utrolig dårlig av han! For han er ikke det et problem. Hvis han vil han plutselig vil ha barn når han er 55, kan han det. Gå fra han. For en dritt!

Anonymkode: a8def...47e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, så vanskelig...Men jeg tror det er lurt å gå, lell om jeg skjønner det ikke er lett. Hvis han absolutt ikke vil og du vil ha barn, blir det et stort problem. Kan tenke meg at du får et sterkt savn etterhvert og at du reagerer på å se andre får barn osv. Skal ikke mye til for at det blir gnisninger i forholdet da. Spørs hvor viktig barneønsket er og om du er villig til å leve uten. Kan jo hende det venter en annen fantastisk mann på deg en plass som faktisk vil ha barn:)

Anonymkode: 02abb...44b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke en dritt. Han har sannsynligvis slitt med dårlig samvittighet på grunn av manglende lyst, og håpt at den skulle komme med årene. Mange menn, og også kvinner, er i samme situasjon, og press fra både samfunn og partner kan være tungt. 

Anonymkode: 0b465...d88

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har bevisst løyet til deg og vil ikke ha barn. Jeg syns ikke det er vanskelig å se løsningen på den der. 

Det beste for deg er å prøve å glemme denne mannen og finne en annen som ønsker barn. Jeg tror det er bedre å lete etter en bedre mann enn å være med en mann som har lurt deg. Og du har ingen grunn til å skamme deg over at du trodde at dere kom til å få barn sammen en gang.

Anonymkode: f04b4...f1b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke en dritt. Han har sannsynligvis slitt med dårlig samvittighet på grunn av manglende lyst, og håpt at den skulle komme med årene. Mange menn, og også kvinner, er i samme situasjon, og press fra både samfunn og partner kan være tungt. 

Anonymkode: 0b465...d88

Dypt uenig! Det der er et av de jo et av de viktigste valgene man gjør i et forhold! Og man fører ikke folk bak lyset for egen conviniency i sånne spørsmål, er man passe drøy og greit egoistisk.

Anonymkode: a8def...47e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dypt uenig! Det der er et av de jo et av de viktigste valgene man gjør i et forhold! Og man fører ikke folk bak lyset for egen conviniency i sånne spørsmål, er man passe drøy og greit egoistisk.

Anonymkode: a8def...47e

Man svarer ikke unnvikende fordi man er ond. Man gjør det fordi man ikke vil miste den man elsker, og har et vagt håp om at enten en selv eller vedkommende kan komme til å forandre mening med tiden.

Anonymkode: 0b465...d88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man svarer ikke unnvikende fordi man er ond. Man gjør det fordi man ikke vil miste den man elsker, og har et vagt håp om at enten en selv eller vedkommende kan komme til å forandre mening med tiden.

Anonymkode: 0b465...d88

Og du mener det ikke er egoistisk? Hva med henne? Hva med posisjonen han har satt henne i nå? Syns du det er et fair resultat av at hun har levd på en løgn uten å vite det?

Anonymkode: a8def...47e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om han har håpet at han skulle komme til å forandre mening? Men dette ville ha vært såpass viktig for meg at her er det nok ingen annen mulighet enn å gjøre det slutt. Noen ting er for viktige til å kompromisse med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du mener det ikke er egoistisk? Hva med henne? Hva med posisjonen han har satt henne i nå? Syns du det er et fair resultat av at hun har levd på en løgn uten å vite det?

Anonymkode: a8def...47e

Ts her. Jeg synes dere begge har rett på hver deres måte. På en måte føler jeg meg ført bak lyset, han har gitt meg falske håp og jeg har suset rundt I min rosa sky. Men jeg ser jo og at han tar der tungt at jeg ble så lei meg. Jeg kan forstå at han muligens har håpet at lysten på barn skal komme, men føler nå at han absolutt ikke vil. Det sitter så langt inne å kalle han en dritt hvis jeg ser slikt på det. Jeg synes jo litt synd på han og I dette, nå mister vi kanskje hverandre og han føler seg skyldig. For et sammensurium av følelser jeg har nå.. klandrer meg selv for at jeg ikke har skjønt hvor der bar... 

Anonymkode: 39ddb...15d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke klart å leve med den lengselen resten av mitt liv med mindre jeg fysisk ikke kunne få barn, da hadde jeg måttet forsone meg med ett barnløs liv. Du må ikke klandre deg selv, du har vert tydelig på hva du forventer av fremtiden. Kanskje han endrer mening når han ser hvor viktig det er for deg, hvem vet? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Jeg synes dere begge har rett på hver deres måte. På en måte føler jeg meg ført bak lyset, han har gitt meg falske håp og jeg har suset rundt I min rosa sky. Men jeg ser jo og at han tar der tungt at jeg ble så lei meg. Jeg kan forstå at han muligens har håpet at lysten på barn skal komme, men føler nå at han absolutt ikke vil. Det sitter så langt inne å kalle han en dritt hvis jeg ser slikt på det. Jeg synes jo litt synd på han og I dette, nå mister vi kanskje hverandre og han føler seg skyldig. For et sammensurium av følelser jeg har nå.. klandrer meg selv for at jeg ikke har skjønt hvor der bar... 

Anonymkode: 39ddb...15d

Det der er noe av det såreste som kan skje i et forhold..at man vil ting som bare ikke har kompromisser. Jeg antar du er veldig glad i han. Men å leve med med en mann som ikke vil ha barn/utsetter år etter år, hvis man ønsker barn selv. Vil gjøre noe med deg. Jeg tror ikke menn egentlig skjønner hva de gjør når de setter kvinner i sånne posisjoner. Menn har to fordeler kvinner ikke har. De vet ikke hva de velger vekk på samme måte, for det berører ikke deres kropp. Og menn har heller ikke tidspress..så her må du tenke på hva som er best for deg selv.

Anonymkode: a8def...47e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vært en drittsekk! Andre veien hadde ikke dette vært så ille, da menn kan få barn i "en evighet" i forhold til kvinner. Å lure ei dame til å vente på barn når han ikke har lyst på er så stygt at jeg har ikke ord. Vi har dårlig tid til å få barn når vi nærmer oss 30, og så fort vi runder 35 er sjansen drastisk mindre. Han har ikke bare løyet og ødelagt forholdet med løgn, han har risikert å ødelegge din drøm og mulighet til å få barn. Hvilket menneske frarøver noen andre muligheten til å få barn, og samtidig påstår at de er glad i en personen? 

Så jo, han er rett og slett en drittsekk og en egoist som du må kvitte deg med så fort som mulig. Han burde skamme seg noe vanvittig, bullshit at han er glad i deg, hadde han vært glad i deg hadde han aldri risikert at du brukte opp din fruktbare tid på han. Gå med en eneste gang, og finn deg en mann som fortjener deg. 

Anonymkode: 40622...861

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...