Gå til innhold

Vurderer å avlive kaninene. Hva synes du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har to kaniner som er bestevenner. En på 6 og en på 10 år. Men jeg begynner å bli nervøs for at den på 10 år skal dø snart. Og orker ikke få meg en ny kanin da. Ønsker ikke at kaninen som blir igjen skal være alene heller, da den alltid har hatt en venn. Så jeg vurderer rett og sett og avlive begge etter sommeren. Hva synes dere? 

Anonymkode: 26d05...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du dreper ikke to friske kaniner før de viser tegn på at de er syke eller ikke har det bra. 

Og den yngste kan fint klare seg alene. Evt gi den bort til noen som allerede har kanin som den passer sammen med 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du burde gi bort begge med en gang, du burde tydeligvis ikke ha dyr.

Anonymkode: 9f926...84f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi den andre bort på finn.no

Anonymkode: 982fd...b5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, RompeRusk skrev:

Du dreper ikke to friske kaniner før de viser tegn på at de er syke eller ikke har det bra. 

Og den yngste kan fint klare seg alene. Evt gi den bort til noen som allerede har kanin som den passer sammen med 

Helt enig i dette.

For meg er det litt rart og i det hele tatt vurdere noe sånt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du avliver ikke friske dyr! Hvis du ikke takler å ha dyr, så ikke skaff deg flere heretter. For en stygg tankegang å avlive friske dyr som elsker livet sitt. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to kaniner som er bestevenner. En på 6 og en på 10 år. Men jeg begynner å bli nervøs for at den på 10 år skal dø snart. Og orker ikke få meg en ny kanin da. Ønsker ikke at kaninen som blir igjen skal være alene heller, da den alltid har hatt en venn. Så jeg vurderer rett og sett og avlive begge etter sommeren. Hva synes dere? 

Anonymkode: 26d05...771

Dette var rart. Avlive begge fordi den ene er gammel? Du vet ikke hvor lenge begge kan leve. Det virker som om du ikke har lyt å ha noen av dem. Prøv med omplassering. Forklar om jeg ikke har forstått deg rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo ikke hvor lenge de kan leve. Og nei, man avliver ikke friske dyr.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal heller få lov til å vurdere å gje vekk den siste kaninen dersom du ser at den mistrivs ETTER at den første dør....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Jerry Lee skrev:

Går det an  å spise dem? Kanin  er da godt.

Selvfølgelig kan man spise den, selv om de nok er litt gamle. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fjaselina skrev:

Du skal heller få lov til å vurdere å gje vekk den siste kaninen dersom du ser at den mistrivs ETTER at den første dør....

Få lov?

Anonymkode: 26d05...771

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Det er direkte dumt å avlive to friske dyr fordi kanskje muligens hvis dersom... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Gundel Gaukeley skrev:

Selvfølgelig kan man spise den, selv om de nok er litt gamle. 

 

Var litt det jeg tenkte, og. Kanskje for gamle og seige til å bli mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Fjaselina skrev:

Ja. Det er direkte dumt å avlive to friske dyr fordi kanskje muligens hvis dersom... 

Eg syns det er betre å vere ærleg og seie det som det er: Eg er lei av kaninene mine, og vil kvitte meg med dei.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk som vurderer å avlive friske dyr burde ikke hatt dyrene i første omgang. Synes du burde vente til den eldste kaninen går bort, og så omplassere den yngste, eller bare omplassere de begge nå. Virker som om at du egentlig bare er lei av de, fordi en eier som virkelig var glad i dyrene sine ville aldri tenkt tanken om å avlive dem friske, uansett situasjon. OMPLASSER DEM, om du ikke vil ta ansvar. Man avliver ikke friske dyr, sånn er det bare. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fjaselina skrev:

Eg syns det er betre å vere ærleg og seie det som det er: Eg er lei av kaninene mine, og vil kvitte meg med dei.

Øhm...vel var jeg flåsete over her. Men man avliver egentlig ikke friske dyr KUN fordi man er lei dem... Da gir man de bort til noen som gir dem et års godt liv til. Er de syke avliver du nå før de blir sykere og får plager. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å spørre en bondegård om de vil ha? Kjenner en som gav kaninen sin til en lokal bondegård som er veldig populær blandt småbarnsfamilier, og hun levde godt den siste tiden blandt andre kaniner og glade dyr. 

Anonymkode: 8772b...d73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS-  her tenker du åndssvakt og ondskapsfullt. En skam at folk som deg har dyr!    

Hvor grufulle enkelte er altså. Kaninene skulle aldri vært hos TS I utgangspunktet,  tviler at TS har vært en god eier når TS er I stand til  å spy ut slik dritt.

 En Rescue org.skulle kommet på døren hennes og anmeldt for RÆVA dyrehold.  Da måtte  TS møtt I retten HAHAHA! 

Anonymkode: 5541e...c4e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...