Gå til innhold

Avgasslampe, mange korte kjøreturer..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når avgasslampa lyser, mest sannsynlig fordi man kjører mange veldig korte turer.. Vil den da slutte å lyse så fort man tar en lang kjøreturer, eller må man kjøre mer? Hvor mye?

Det er helt nødvendig for meg å kjøre til jobb, for det er tunneler man ikke kan sykle gjennom på vei dit.

Nå har jeg kjørt 2 turer på ca en time, pluss at jeg har kjørt disse småturene da. Lampa lyser fortsatt. Er det da trolig noe annet som er galt?

Anonymkode: a2fad...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv og kjør en tur hvor du har turtall på 2000rpm eller mer i en times tid. da f.eks. en lang tur på motorveien. Da klarer du og oppnå høy nok temperatur til at systemet kanskje kan brennse seg selv rent (re-generere). Om ikke må  bilen på verksted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når avgasslampa lyser, mest sannsynlig fordi man kjører mange veldig korte turer.. Vil den da slutte å lyse så fort man tar en lang kjøreturer, eller må man kjøre mer? Hvor mye?

Det er helt nødvendig for meg å kjøre til jobb, for det er tunneler man ikke kan sykle gjennom på vei dit.

Nå har jeg kjørt 2 turer på ca en time, pluss at jeg har kjørt disse småturene da. Lampa lyser fortsatt. Er det da trolig noe annet som er galt?

Anonymkode: a2fad...25d

Det står i instruksjonsboka hvordan du skal forholde deg når den lampa lyser. Min bil skal kjøres på 4-giret og ligge på 70km/t til den slukker. Om den ikke gjør det kontakt verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audiot

Hvis avgasslampa/motorlampa lyser må du på verksted å få lest av feilkoder å få reparert feilen.

Om partikkelfilterlampa lyser kan du gjøre som de over skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Den ‎17‎.‎05‎.‎2016 at 22.34, Gutt_Buskerud skrev:

Prøv og kjør en tur hvor du har turtall på 2000rpm eller mer i en times tid. da f.eks. en lang tur på motorveien. Da klarer du og oppnå høy nok temperatur til at systemet kanskje kan brennse seg selv rent (re-generere). Om ikke må  bilen på verksted.

Jeg vet ikke hva turtall er..:rodme:

Skal jeg enkelt og greit kjøre så fort som fartsgrensa tillater i en time? Det holder med èn kjøretur? Er det viktig at farten hele tiden er høy? Har ingen lange strekninger med høy fartsgrense her, maks er 80, med litt 60/50 sone innimellom..

Den ‎18‎.‎05‎.‎2016 at 16.38, Audiot skrev:

Hvis avgasslampa/motorlampa lyser må du på verksted å få lest av feilkoder å få reparert feilen

Det var på verkstedet de sa jeg burde kjøre langt og fort, siden det mest sannsynlig er mange småturer som er problemet.

Anonymkode: a2fad...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...