Gå til innhold

Er dette forsvarlig overspising? Hvordan takle sorg uten mat?


fullkornspasta

Anbefalte innlegg

Jeg synes ærlig talt ikke at å misbruke mat for å (unngå) å takle vonde følelser er forsvarlig. Spesielt hvis man har hatt et betydelig overvektsproblem tidligere.

 

Det ville ikke vært forsvarlig om du misbrukte alkohol på den måten, og i mine øyne ligger problemet i å overspise for å takle kjærlighetssorg, ikke hvor mange tusen kalorier du overspiser.

 

Å ta et dypdykk i smågodtdisken eller en stor boks is etter et brudd er vel normalt, men når det pågår over flere uker, slik som dette, synes jeg ikke reaksjonsmønsteret er forsvarlig. At du ikke har lagt på deg mer er fint, men dette er en ganske farlig vane, som du lett kan miste kontroll over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Hot mess skrev:

Jeg synes ærlig talt ikke at å misbruke mat for å (unngå) å takle vonde følelser er forsvarlig. Spesielt hvis man har hatt et betydelig overvektsproblem tidligere.

 

Det ville ikke vært forsvarlig om du misbrukte alkohol på den måten, og i mine øyne ligger problemet i å overspise for å takle kjærlighetssorg, ikke hvor mange tusen kalorier du overspiser.

 

Å ta et dypdykk i smågodtdisken eller en stor boks is etter et brudd er vel normalt, men når det pågår over flere uker, slik som dette, synes jeg ikke reaksjonsmønsteret er forsvarlig. At du ikke har lagt på deg mer er fint, men dette er en ganske farlig vane, som du lett kan miste kontroll over.

Dette. 

Anonymkode: 3717f...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.5.2016 at 14.23, Hot mess skrev:

Jeg synes ærlig talt ikke at å misbruke mat for å (unngå) å takle vonde følelser er forsvarlig. Spesielt hvis man har hatt et betydelig overvektsproblem tidligere.

 

Det ville ikke vært forsvarlig om du misbrukte alkohol på den måten, og i mine øyne ligger problemet i å overspise for å takle kjærlighetssorg, ikke hvor mange tusen kalorier du overspiser.

 

Å ta et dypdykk i smågodtdisken eller en stor boks is etter et brudd er vel normalt, men når det pågår over flere uker, slik som dette, synes jeg ikke reaksjonsmønsteret er forsvarlig. At du ikke har lagt på deg mer er fint, men dette er en ganske farlig vane, som du lett kan miste kontroll over.

Ja, er vel sant..! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...