Gå til innhold

Ting du spiste før, som du aldri ville ha spist nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den ‎16‎.‎05‎.‎2016 at 22.37, AnonymBruker skrev:

Etter to innlegg og en kjapp rundtur i memory lane innser jeg at sukker var en stor del av mitt liv som barn. Men ingen av oss var tykke. Vi kunne kanskje trengt enda litt mer fett på kroppen. Beinrangel. 

Aktivitetsnivået var dog i taket, vi satt aldri og så TV feks, det var en halvtime Barne-TV om dagen, kl 18.

Anonymkode: bf9f4...1d3

Kanskje man var så gira pga alle brødskiver med sukker/smør :fnise: Og alle de andre tingene man hadde sukker til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke noen matsnobb, men har oppdaget at det finnes større matopplevelser enn ukokte nudler, Rimini og gorbys mikropizzaer.

Det jeg lurer på er hvordan de fleste av oss var slanke, selv om vi spiste poser med 8 boller i daglig, lagde kakao og spiste frokostblanding hver dag før skolen, i tillegg til disse Baguettene vi hev innpå. De ble ansett som et lett, Sundt, mellommåltid (med reker eller kylling) men med all sausen osv må de jo ha vært noe sånt som 700 kcal. Smågodt, kaker sjokolade og potetgull når man hadde lyst på (og råd). Ikke snakk om å regne ut kalorier- eller bry seg, for den saks skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servelat - synes bare det er ekkelt nå

Falukorv - også ekkelt

Tørre knuste nudler - sier seg selv...

Bare smeltet ost fra microen - bare, nei.

Anonymkode: 82b38...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Nuttery skrev:

Kanskje man var så gira pga alle brødskiver med sukker/smør :fnise: Og alle de andre tingene man hadde sukker til

Sannsynligvis :sprettoy: Men vi hadde vel ett mer "ærlig" forhold til sukker. Det var rent sukker, rett fra posen. Ikke så mye tilsatt da mesteparten av maten var lagd fra scratch. 

Ekstreme mengder også. Mulig det er derfor det ble så mange hull i tenna? :icon_lol: Godteri spiste vi ikke, hadde ikke råd. Kunne like gjerne spist sukker fra posen med skje, som snacks! 

Anonymkode: bf9f4...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha,  kjenner meg igjen i en del her:

-det beste og omtrent hele poenget med å spise frokostblandinger var sukkeret som jeg først lesset på og som samlet seg i bunnen 

- sjokolade'melk'- enorme mengder nesquik og lite melk. 

- lagde glasur bare for å spise glasuren

- nugatti og brunost på samme skive

- stoooor porsjon makaroni med smør og ost på til middag 

-enorme mengder godteri når jeg først var igang. Spiser fremdeles godteri, men i litt mer moderate mengder og fortrinnsvis mørk sjokolade. Det siste hovedsakelig fordi smaksløkene har forandret seg.

- Jeg unngår nå også stort sett hvitt brød o.l.

 

For min del er det vel ikke det at jeg ikke "kan" spise usunne ting lengre, men jeg foretrekker at selve måltidene er sunne og næringsrike.

 

Endret av Butter
tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan få innmari lyst på eggedosis innimellom, men blir like skuffa hver gang for det smaker ikke det samme som det gjorde før.

Noe jeg aldri vil smake igjen er sukkerspinn.

Endret av CaraEvingne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vafler med bacon :-D

Vaniljeis med o'boy

Daglig inntak av minimum to porsjoner Wheetos 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudler med grillpølser. (Vil ikke spise det mer, fordi jeg absolutt ikke blir mett av det og får bare oppblåst mage)
Tykke lefser med fyll fra butikken. (Fordi jeg får minner som jeg blir kvalm av)
Polarbrød med ost og ketchup.
Billys pizza

 

Anonymkode: ffe57...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som inneholder tilsetningsstoffer og/eller raffinert sukker
Hvetemel
Kylling som ikke er økologisk/landkylling
De fleste melkeprodukter (bruker litt smør og geitemelk)
Grisekjøtt
U-økologiske egg, poteter, gulrøtter, løk etc...kjøper alt økologisk når jeg kan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det slik at jeg spiser det jeg har lyst på, samma hvor sunt eller usunt det måtte være, men da jeg var barn/tenåring hadde jeg dilla på Banos. I dag fatter jeg ikke at jeg klarte å få i meg det svineriet. :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SardintrollReturns skrev:

Nå er det slik at jeg spiser det jeg har lyst på, samma hvor sunt eller usunt det måtte være, men da jeg var barn/tenåring hadde jeg dilla på Banos. I dag fatter jeg ikke at jeg klarte å få i meg det svineriet. :kvalm:

Ja, det var det jeg mente med tråden. Altså, hva er det du rett og slett ikke fikser tanken på å spise i dag. Banos, ja. Fysj. Spiser noen det i hele tatt?? Går det an å like? 

Og så stemmer jeg nok en gang i mtp eggedosis. Jeg tror jeg hadde kastet opp umiddelbart. Og det som liksom var sååååå godt før:/

Anonymkode: dcb76...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...