Gå til innhold

Ting du spiste før, som du aldri ville ha spist nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Grillkrydder- Fordi det smaker ikke godt lenger. Elsket det som yngre.

Potetmos fra pose- Fordi hjemmelaget er superduperenkelt og smaker helt himmelsk når de blir kokt med skallet på og toppet med fersk gressløk og smør <3

Nudler- Elsket før. Smaker vassent nå. Gi meg heller "the real deal" i form av spaghetti.

Crüsli Solfrokostblanding- Var det beste jeg fikk til frokost som barn. Nå smaker det bare helt hinsides søtt. Er jo godt, men ikke SÅ godt at det faller seg naturlig å måtte kjøpe inn.

 

Endret av toothfairy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, toothfairy skrev:

Grillkrydder- Fordi det smaker ikke godt lenger. Elsket det som yngre.

Potetmos fra pose- Fordi hjemmelaget er superduperenkelt og smaker helt himmelsk når de blir kokt med skallet på og toppet med fersk gressløk og smør <3

Nudler- Elsket før. Smaker vassent nå. Gi meg heller "the real deal" i form av spaghetti.

Crüsli Solfrokostblanding- Var det beste jeg fikk til frokost som barn. Nå smaker det bare helt hinsides søtt. Er jo godt, men ikke SÅ godt at det faller seg naturlig å måtte kjøpe inn.

 

Haha, dette kunne jeg ha skrevet! Helt enig! Grillkrydder, ja. Gode gamle!

Anonymkode: dcb76...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

-Sjokoladepålegg på skiva. Sjokoladepålegg og peanøttsmør var en stor favoritt i en periode.

-Coco pops med melk.

-Melk med masse Oboy oppi. Spiste det med skje.

-Store mengder sjokoladekjeks.

-Smågodt. Det blir jeg bare uggen av nå.

-Sånne små pizzaer som du har i microen. (Er det Billy's de heter de små som ser ut som et pizzastykke?) Dette var hybelmat for meg.

-Toro Italiensk gryte. Spiste så mye av det i en periode at jeg ikke klarer smaken av den engang.

-Tørre nudler som vi strødde krydderet på og spiste som snacks.

Jeg var syltynn hele barndommen og ungdomstiden,men en skulle ikke tro det hvis en hadde sett alt jeg åt. I dag hadde jeg nok lagt på meg om jeg hadde spist slik hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaviar. Speilegg.

 

Anonymkode: 4da74...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brus med sukker

Muffins, hveteboller, kanelboller, donuts (spiser dette nå også, men ikke hver dag som jeg gjorde i ungdomsårene :P )

Endret av Kristanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi pleide å lage oss et mellommåltid før vi dro i svømmehallen etter skolen. Tok en kopp, puttet oppi noen klatter smør, litt havregryn, kanel og en stor dæsj sukker, rørte, satte det i mikroen og rørte en gang til før vi spiste det. Gud :ler:  

Anonymkode: c266d...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg levde av raske karbohydrater som tenåring: gikk et halvt brød til dagen med nugatti, skoleboller, cornflakes med H-melk og masse sukker, sjokomelk.... Eneste av frukt og grønt var et eple i ny og ne. 

Jeg spiser fortsatt godteri og boller av og til, men ikke som hovedmåltid lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakao som jeg dyppet banan nedi 

smeltet sjokoladen i kaffen til mamma.. 

dyppet kjeks i kaffe

absolutt ALLE typer grøt elsket jeg, var alltid grøt på lørdager og når jeg var syk var det også grøt

smeltet sjokolade som jeg maulet (?) 

nudler med ketchup på

Anonymkode: b4b50...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 liter iskrem til en dessert :essen2: (altså, hele literen i min mage)

Anonymkode: c4ec0...8c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

For å kommentere trådtema, jeg spiser fremdeles peanøttsmør og sjokoladepålegg. Jeg skjønner ikke hvorfor folk slutter å spise det? En variant jeg har spist mye av i det siste er peanøttsmør og blåmuggost. NOMNOM.

Anonymkode: 958e6...d38

Endret av Bond
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Feologild skrev:

Jordbær syltetøy med hvitost på kneip. 

Ja!!!! Det hadde jeg glemt! Spiste ofte det, men det kunne ikke ramle meg inn i dag. 

Anonymkode: 79e6b...0f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Feologild skrev:

Jordbær syltetøy med hvitost på kneip. 

 

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja!!!! Det hadde jeg glemt! Spiste ofte det, men det kunne ikke ramle meg inn i dag. 

Anonymkode: 79e6b...0f3

Ja :spise: med et godt lag med margarin/ smør under. Nammenammenam! 

 

Anonymkode: c4ec0...8c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Sulosi skrev:

Stekt rogn...Fikk det som barn når jeg ikke ville ha blodpølse. 

Haha! Gikk du med på det som barn? Å få stekt rogn l stedet for blodpølse? Jeg må innrømme at jeg liker begge deler. Har riktignok ikke spist blodpølse på evigheter, men spiste stekt blodpølse med bringebærsyltetøy på (!) i MASSEVIS som barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste ofte brødskive med tomatpuré eller ketchup... :sprettoy:

Hurtigris med svartsvidd kjøttdeig og ketchup (en av mammas spesialiteter da vi var små.. :eeeh:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Smør og sukker rørt sammen.. I en stor bolle! Spiste det i skjul på rommet mitt :ph34r:

Anonymkode: 030da...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margarin og lettprodukter, nudler, sirup, brunost, sjokoladepålegg og nugatti, hvitt brød, sukkerholdige frokostblandinger, saft, frossenpizza, toro tomatsuppe med macaroni var jo en favoritt (nå lages bare hjemmelaget), ferdigretter generelt som inneholder dårlig med næring og mye salt. Hvitt sukker og hvitt mel generelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Paprika

- rå spagetti som jeg dyppet i nugatti 

- pitabrød med ost og ketchup :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...