Gå til innhold

Hva er verst å bli voldtatt eller utsatt for falsk voldtektsanklage?`


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For offeret er nok begge like ille, men det er vanskelig å si. En som er voldtatt har blitt utsatt for handlingen og må bære det med seg, men hin får støtte fra alle rundt seg og samfunnet. En som blir falsk avklaget for handlingen vet at hin ikke har gjort det, men får alle rundt seg mot seg og samfunnet mot seg, pressen og forhåndsdømming.

Anonymkode: 38145...7b3

Dersom det gjelder en typisk overfallsvoldtekt er det nok slik. Men de aller fleste blir voldtatt av noen de kjenner, og er det ord mot ord er det ingen selvfølge at det er den som ble voldtatt som blir trodd - verken av venner, politiet eller samfunnet forøvrig.

Selv om politiet tror deg er det ikke sikkert det blir tatt ut tiltale - langt fra alle som blir anmeldt blir tiltalt. Hvem får støtte da, når ikke engang rettsvesenet tror deg? Dersom du virkelig ble voldtatt ville jo politiet arrestert vedkommende, ikke sant?

Jeg vet ikke hva som er verst, men hvis vi hadde en håndsopprekning her; i morgen blir du enten voldtatt eller beskyldt for voldtekt. Se det for deg, lev deg inni det. Hva ville du valgt? Jeg vet hva jeg stemmer for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår overhose ikke sammenligningsgrunnlaget her!??!

"Hva er verst av Pest eller Kolera?" - Ja, det kommer jo an på om du spør den med pest, eller den med Kolera.

Seriøst elendig sammenligning

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sovevoldtekter f.eks.

Å bli brutalt overfalt på vei hjem fra byen, og så voldtatt av tre menn er litt mildere, enn at kompisen din forsyner seg når du sover.

Anonymkode: fbc09...6b0

Du mener vel motsatt?

Anonymkode: 7b55a...f82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakket om voldtekt en gang og en advokat i vennekretsen rådet oss til å gjøre opp privat pga systemet ville bli et nytt overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du mener vel motsatt?

Anonymkode: 7b55a...f82

Ja selvsagt. Overfallsvoldtekter er IKKE mildere enn sovevoldtekter. Haha. Gikk litt fort der gitt.

Anonymkode: fbc09...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bruker83924
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner 2 menn, som har blitt falskt anklaget for voldtekt. Begge fikk støtte av de rundt seg, saken ble henlagt, og det er kvinnen som fikk dårlig rykte på seg. Ingen av de miste jobb, ble sett negativt på. Og sakene ble henlagt raskt. Så lurer på hvor skadelig det er? Man blir jo ikke dømt, man blir anklaget. Det kan og holdes temmelig hemmelig.

Selv ble jeg voldtatt jevnlig fra jeg var 5 år, sakene ble henlagt, for hvordan finne bevis så mange år etterpå. Hele livet mitt er ødelagt. Jeg kan søke om voldsofferskadeerstatning. Men fordi saken er gammel, så kan jeg maks få erstatning på 100 000 kr. En mann, ødela hele livet mitt, og det er erstatningen jeg kan få. Jeg har valgt å ikke søke, da det vil føles som et hån, at med så lite penger skal livet liksom bli bra.

Og jeg vil gjerne høre hvem som mener at en mann anmeldt for voldtekt, som vil få det verre enn meg.

Og er det i det hele tatt noen menn her, som har blitt voldtatt? Jeg kjenner 2, og deres liv er og ganske ødelagt av det.

Anonymkode: 6508b...506

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at de ble falsk anklaget?

Slike menn er flinke til å finne ofrer som ikke er troverdige.

Ellers så er jeg enig i resten.

Anonymkode: 64f4e...17f

Skulle akkurat til å svare det samme. Har 2 venninner fra bygde-Norge som har opplevd å bli voldtatt av bygdenes "kjernekar", og har derfor ikke blitt trodd på. De valgte å ikke anmelde, for hvorfor skal de når ikke deres bestevenner tror de en gang. Begge to sliter i ettertid. 

Ellers er jeg også enig med resten av innlegget ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sovevoldtekter f.eks.

Å bli brutalt overfalt på vei hjem fra byen, og så voldtatt av tre menn er litt mildere, enn at kompisen din forsyner seg når du sover.

Anonymkode: fbc09...6b0

Eh... Nei. Voldtekt er voldtekt. Tenk deg skrekken du opplever i det du våkner midt på natten av at din venn/bekjente/noen du stoler på, forgriper seg på deg,mens du er for svak ( som de fleste kvinner er) til å gjøre motstand. Skal love deg at det føles jævelig!

Anonymkode: f4735...6bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bruker83924
10 minutter siden, applestories skrev:

Dersom det gjelder en typisk overfallsvoldtekt er det nok slik. Men de aller fleste blir voldtatt av noen de kjenner, og er det ord mot ord er det ingen selvfølge at det er den som ble voldtatt som blir trodd - verken av venner, politiet eller samfunnet forøvrig.

Selv om politiet tror deg er det ikke sikkert det blir tatt ut tiltale - langt fra alle som blir anmeldt blir tiltalt. Hvem får støtte da, når ikke engang rettsvesenet tror deg? Dersom du virkelig ble voldtatt ville jo politiet arrestert vedkommende, ikke sant?

Jeg vet ikke hva som er verst, men hvis vi hadde en håndsopprekning her; i morgen blir du enten voldtatt eller beskyldt for voldtekt. Se det for deg, lev deg inni det. Hva ville du valgt? Jeg vet hva jeg stemmer for.

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, O.G. skrev:

Tror jeg også, og jeg tror mange menn har kommet seg unna med mye skit pga folk foretrekker å tro at menn irundt dem ikke er i stand til å begå voldtekt.. 

Det er jo typisk feminazier når kvinner blir hysteriske blir de trodd uansett.

Anonymkode: 69896...447

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo typisk feminazier når kvinner blir hysteriske blir de trodd uansett.

Anonymkode: 69896...447

Det gjør vi ikke nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, O.G. skrev:

Vi snakket om voldtekt en gang og en advokat i vennekretsen rådet oss til å gjøre opp privat pga systemet ville bli et nytt overgrep.

I Norge er det ikke slik. Man kan ikke gjøre opp en slik straffbar handling privat.

Dersom dette var en norsk advokat håper jeg han eller hun har mistet bevillningen dersom uttalsene faktisk lød slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh... Nei. Voldtekt er voldtekt. Tenk deg skrekken du opplever i det du våkner midt på natten av at din venn/bekjente/noen du stoler på, forgriper seg på deg,mens du er for svak ( som de fleste kvinner er) til å gjøre motstand. Skal love deg at det føles jævelig!

Anonymkode: f4735...6bd

Det føles jævlig, men måten det gjøres på er fortsatt mildere enn en overfallsvoldtekt.

Anonymkode: fbc09...6b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eh... Nei. Voldtekt er voldtekt. Tenk deg skrekken du opplever i det du våkner midt på natten av at din venn/bekjente/noen du stoler på, forgriper seg på deg,mens du er for svak ( som de fleste kvinner er) til å gjøre motstand. Skal love deg at det føles jævelig!

Anonymkode: f4735...6bd

Nei, ok. Det er altså ikke å regne som grovere å bli overfalt av en gruppe vilt fremmede, muligens narkomane som du ikke kjenner til om har AIDS eller andre sykdommer? Tviler forresten ikke på at det du beskriver føles helt grusomt, men det er da virkelig ulike grader av grovhet?

Anonymkode: f6d11...097

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eh... Nei. Voldtekt er voldtekt. Tenk deg skrekken du opplever i det du våkner midt på natten av at din venn/bekjente/noen du stoler på, forgriper seg på deg,mens du er for svak ( som de fleste kvinner er) til å gjøre motstand. Skal love deg at det føles jævelig!

Anonymkode: f4735...6bd

Tuller du?

Nå er begge deler jævlige, men overfallsvoldtekter rammer tryggheten til ALLE. Ikke bare ofrene. Personen(e) er helt fremmed og en har ingen peiling på om voldtektsmannen er bærer av diverse sykdommer, eller om de kommer til å drepe deg etterpå eller ikke. Eller om de kommer tilå gjøre andre skader på deg i tillegg. 

 

 

 

Anonymkode: 0595c...719

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falsk voldtekts anklage. Det må være forferdelig å vite at man ikke har voldtatt noen, men å ikke bli trodd. 

Ikke at det er mindre forferdelig å bli voldtatt, men da kan man få hjelp, trøst og støtte.

Anonymkode: a196d...6b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MapleSirup skrev:

I Norge er det ikke slik. Man kan ikke gjøre opp en slik straffbar handling privat.

Dersom dette var en norsk advokat håper jeg han eller hun har mistet bevillningen dersom uttalsene faktisk lød slik.

Tviler på at han vil miste lisensen sin gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ok. Det er altså ikke å regne som grovere å bli overfalt av en gruppe vilt fremmede, muligens narkomane som du ikke kjenner til om har AIDS eller andre sykdommer? Tviler forresten ikke på at det du beskriver føles helt grusomt, men det er da virkelig ulike grader av grovhet?

Anonymkode: f6d11...097

Ok, kanskje du blir overfalt av gjeng, vil du ha mer fysiske skader? Antagelvis og du kommer å slite med det etter tid.

Men tenkt deg det, du sitter hjemme sammen med en kamerat som du har full tillit, dette er en du stoler på, som da voldtar degt

En person du hadde 100 prosent tilllit.

Voldekt er voldekt,uansett hvem eller hvordan det ble gjord.

Jeg tenker det nesten er verre å vite at du har blitt voldtatt,men du husker ingenting!

 

Anonymkode: 64f4e...17f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler er så klart svært uheldig, men å bli voldtatt er noe av det verste et menneske kan oppleve. Å bli voldtatt gjør ofte at man blir psykisk ødelagt for resten av livet, og i grunnen mer eller mindre fysisk også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En falsk anklage kan bli avklart og man kan bli frifunnet,  en voldtekt kan aldri bli ugjort. En som er falskt anklaget vet også med seg selv at de ikke hsr gjort noe galt, men voldetktsofferet må alltid leve med at voldtekten har faktisk hendt.

 Jeg kjenner en som ble falskt anklaget for voldtekt i slutten av tenårene, det har ikke fått store konsekvenser for han senere. Saken ble henlagt for manglende bevis. De rundt han trodde på han og støttet han,  så det er ikke nødvendigvis slik at man ikke k an få støtte ved en falsk anklage også. Jeg tenker at er du faktisk falsk anklaget,  så har du noen rundt deg som kjenner deg så godt at de stoler på din versjon. 

Anonymkode: 5e913...8d0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bruker83924
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tuller du?

Nå er begge deler jævlige, men overfallsvoldtekter rammer tryggheten til ALLE. Ikke bare ofrene. Personen(e) er helt fremmed og en har ingen peiling på om voldtektsmannen er bærer av diverse sykdommer, eller om de kommer til å drepe deg etterpå eller ikke. Eller om de kommer tilå gjøre andre skader på deg i tillegg. 

Anonymkode: 0595c...719

Er nokså enig i det du skriver, men er også enig med den andre brukeren. Selv om man oftest får verre fysiske skader av overfallsvoldtekt, så vil nok en fest-voldtekt føles verre ut psykisk.  Ved en overfallsvoldtekt er det lettere å tenkte at det bare var en eller flere gale personer, men når du blir voldtatt av en du kjenner og stoler på, så vil det kunne ødelegge all tilliten din. I tillegg har man jo den faktoren at man oftest ikke blir trodd på når det er gjort av noen man kjenner. Så samtidig som man har mistet tilliten, så kan man også bli isolert. 

 

Endret av SophiaLoren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...