Gå til innhold

Hva er verst å bli voldtatt eller utsatt for falsk voldtektsanklage?`


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tror dere er verst? Jeg tror falsk voldtektsanklage er verst, for da får man ikke noe hjelp og får alle imot seg. Derfor bør vi ha veldig strenge straffer for falsk voldtektsanklage.

Anonymkode: b5c67...319

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne tråden her er fornærmelse mot alle kvinner og menn som har voldtatt.

Skam deg!

Anonymkode: 64f4e...17f

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For offeret er nok begge like ille, men det er vanskelig å si. En som er voldtatt har blitt utsatt for handlingen og må bære det med seg, men hin får støtte fra alle rundt seg og samfunnet. En som blir falsk avklaget for handlingen vet at hin ikke har gjort det, men får alle rundt seg mot seg og samfunnet mot seg, pressen og forhåndsdømming.

Anonymkode: 38145...7b3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden her er fornærmelse mot alle kvinner og menn som har voldtatt.

Skam deg!

Anonymkode: 64f4e...17f

Hold deg unna tråden om du ikke takler det.

Anonymkode: b5c67...319

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden her er fornærmelse mot alle kvinner og menn som har voldtatt.

Skam deg!

Anonymkode: 64f4e...17f

Tror du bør skamme deg som serr så lett på falsk anmeldelse. De som blir utsatt for det får livene, karrierene, jobben og fremtiden sin ødelagt i lang tid fremover, selv lenge etter en eventuell frifinnelse/henleggelse.

Anonymkode: 38145...7b3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli voldtatt, da har det skjedd

Om du blir anklaget for voldtekt blir det grundig undersøkt. :) 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

For offeret er nok begge like ille, men det er vanskelig å si. En som er voldtatt har blitt utsatt for handlingen og må bære det med seg, men hin får støtte fra alle rundt seg og samfunnet. En som blir falsk avklaget for handlingen vet at hin ikke har gjort det, men får alle rundt seg mot seg og samfunnet mot seg, pressen og forhåndsdømming.

Anonymkode: 38145...7b3

BS, jeg ble dopet ned av kamerat, tråden ligger her på KG, ta en titt på den du,

så ser du hvor mye "støtte" jeg fikk.

Anonymkode: 64f4e...17f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er individuelt, men de fleste talker en falsk anklage bedre enn en voldtekt.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Stiani skrev:

Det er individuelt, men de fleste talker en falsk anklage bedre enn en voldtekt.

Kan det ha noe med at det er flest kvinner som har blitt voldtatt og flest menn som har blit falskt anmeldt for voldtekt? Kvinner er mye mer emosjonelle og takler generelt motgang værre enn menn flest, med unntak av de selvsagte unntakene.

Anonymkode: 38145...7b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det ha noe med at det er flest kvinner som har blitt voldtatt og flest menn som har blit falskt anmeldt for voldtekt? Kvinner er mye mer emosjonelle og takler generelt motgang værre enn menn flest, med unntak av de selvsagte unntakene.

Anonymkode: 38145...7b3

Jeg tror flesteparten av menn takler en falsk anklage bedre enn å ha blitt voldtatt.

Endret av Stiani
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan takler menn som blir voldtatte situasjonen da?

Ikke nok med at de blir voldtatt, men de blir ihvertfall ikke trodd på. Av og til ledd av. 

Derfor tror jeg listen er som så

1. Menn som blir voldtatt
2. Kvinner som blir voldtatt
3. Menn og kvinner som blir utsatt for falske voldtektsanklagelser.

Anonymkode: fbc09...6b0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok litt an på settingen for både voldtekten og anklagen, men som andre nevner er det helt forskjellige aspekter som gjør hver hendelse så forskjellig. Jeg tror det ville vært lettere for meg å jobbe meg "opp" igjen etter å ha blitt voldtatt, enn å møte den fordømmelsen en som anklages for voldtekt blir møtt med, og risikere å aldri kunne renvaske meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli voldtatt føles som å måtte leve resten av livet i sitt eget råtnende lik. Det er nok jævlig hardt å bli utsatt for falsk voldtektsanklage, men det er jo samtidig helt avhengig av hvordan de rundt deg reagerer. Vet om mange jenter som er sammen med menn som er blitt anklaget for voldtekt, de ser ut til å ha det fint, og selv om det er tungt har man alltid anledningen til å starte livet på nytt et annet sted. En voldtekt derimot vil alltid være der uansett om man flytter til føkkings Sibir. 

Anonymkode: 53f23...5e8

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87

Dette vil variere fra situasjon til situasjon. En hver voldtekt er ikke verre enn en hver falske voldtekstanklage, og vice versa. Jeg vil likevel si at det er mye alvorligere å voldta noen, enn å falskt anklage noen for voldtekt, men konsekvensene, og hvordan det føles kan være like ille og i noen tilfeller kan å bli falskt anklaget være verre enn (enkelte) voldtekter. 

Synes også det blir dumt å si at det er verre for menn å bli voldtatt, som sagt, det vil variere fra situasjon til situasjon. Konsekvensene kan oftere hos menn bli verre, siden det er mer stigma knyttet til menn som søker kontakt for psykiske problemer, som ofte er konsekvens av voldtekt. Men mangel på behandling, og dermed hyppigere forekomst av fatale følger, og sterkere reaksjoner i ettertid, betyr ikke at selve voldtekten er verre for menn. 

Det er forskjell på å stjele en kjekspakke, og å rane en bank. Det varierer i alvorlighetsgrad. Og - uten at det betyr at noen voldtekter skal tåles, eller ikke er ille nok - det gjelder også voldtekt. 

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å bli vokdtatt selvsagt. Statistisk sett er det uhyre sjeldent noen kommer med falske voldtektsanklager...

Anonymkode: f4735...6bd

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner 2 menn, som har blitt falskt anklaget for voldtekt. Begge fikk støtte av de rundt seg, saken ble henlagt, og det er kvinnen som fikk dårlig rykte på seg. Ingen av de miste jobb, ble sett negativt på. Og sakene ble henlagt raskt. Så lurer på hvor skadelig det er? Man blir jo ikke dømt, man blir anklaget. Det kan og holdes temmelig hemmelig.

Selv ble jeg voldtatt jevnlig fra jeg var 5 år, sakene ble henlagt, for hvordan finne bevis så mange år etterpå. Hele livet mitt er ødelagt. Jeg kan søke om voldsofferskadeerstatning. Men fordi saken er gammel, så kan jeg maks få erstatning på 100 000 kr. En mann, ødela hele livet mitt, og det er erstatningen jeg kan få. Jeg har valgt å ikke søke, da det vil føles som et hån, at med så lite penger skal livet liksom bli bra.

Og jeg vil gjerne høre hvem som mener at en mann anmeldt for voldtekt, som vil få det verre enn meg.

Og er det i det hele tatt noen menn her, som har blitt voldtatt? Jeg kjenner 2, og deres liv er og ganske ødelagt av det.

Anonymkode: 6508b...506

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slik jeg ser det kommer det an på en hel rekke variabler og vil variere veldig fra sak til sak. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Rainstorm skrev:

Dette vil variere fra situasjon til situasjon. En hver voldtekt er ikke verre enn en hver falske voldtekstanklage, og vice versa. Jeg vil likevel si at det er mye alvorligere å voldta noen, enn å falskt anklage noen for voldtekt, men konsekvensene, og hvordan det føles kan være like ille og i noen tilfeller kan å bli falskt anklaget være verre enn (enkelte) voldtekter. 

 

En utalese.

av en som IKKE har blitt voldtatt-

går jeg utifra-

Anonymkode: 64f4e...17f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner 2 menn, som har blitt falskt anklaget for voldtekt. Begge fikk støtte av de rundt seg, saken ble henlagt, og det er kvinnen som fikk dårlig rykte på seg. Ingen av de miste jobb, ble sett negativt på. Og sakene ble henlagt raskt. Så lurer på hvor skadelig det er? Man blir jo ikke dømt, man blir anklaget. Det kan og holdes temmelig hemmelig.

Selv ble jeg voldtatt jevnlig fra jeg var 5 år, sakene ble henlagt, for hvordan finne bevis så mange år etterpå. Hele livet mitt er ødelagt. Jeg kan søke om voldsofferskadeerstatning. Men fordi saken er gammel, så kan jeg maks få erstatning på 100 000 kr. En mann, ødela hele livet mitt, og det er erstatningen jeg kan få. Jeg har valgt å ikke søke, da det vil føles som et hån, at med så lite penger skal livet liksom bli bra.

Og jeg vil gjerne høre hvem som mener at en mann anmeldt for voldtekt, som vil få det verre enn meg.

Og er det i det hele tatt noen menn her, som har blitt voldtatt? Jeg kjenner 2, og deres liv er og ganske ødelagt av det.

Anonymkode: 6508b...506

Er du sikker på at de ble falsk anklaget?

Slike menn er flinke til å finne ofrer som ikke er troverdige.

Ellers så er jeg enig i resten.

Anonymkode: 64f4e...17f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne

Det spørs da. I USA så får man jo bildet sitt og navnet sitt i avisa om man er mistenkt for voldtekt. De økonomiske og sosiale konsekvensene av dette er jo store for den anklagede. Heldigvis så skjer det ikke i Norge. Noen rykter ja, men det er ikke slik at arbeidsgiver kan google deg, og så se ansiktet ditt i en artikkel som omhandler voldtekt.

Men om det er verre enn å bli voldtatt? Jeg har jo aldri blitt voldtatt, men vil anta at det absolutt er verst. Jeg kan leve i eksil, jeg kan leve fattig, men tror det er verre å leve med å ha blitt voldtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...