Gå til innhold

2017 baby :)


TrineTrampoline

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, TrineTrampoline skrev:

Artig å høre at man kan endre mening så mye :) Jeg har selv ei yngre venninne som aldri i verden skal ha barn, men jeg gleder meg til å se holdningen hennes om noen år, og særlig når hun eventuelt er godt etablert med en mann, hehe :) Ikke dumt å sjekke seg når en har slikt i familien, det viser at du tar ansvar! :) Jeg har ikke noen kjente sykdommer i familien men skal til legen i morgen for å ta en blodprøve, sjekke at maskineriet er OK før en setter i gang :) 

Vi har jo en biologisk klokke da så jeg skyder på den :fnise:. Jeg er redd for å bli skuffet hvis vi begynner og så er jeg full av endometriose som gjør det vanskelig både å bli gravid og gjennomføre svangerskap. Hvis det er så ille får vi tenke alternativt. :) Foreløbig tenker jeg å ta det ganske avslappet, ikke styre med egløsningstester osv, kjenner kroppen såppas godt og har regelmessig mens så håper bare at det skjer!! Lov å håpe i allefall :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, melatonin skrev:

Vi har jo en biologisk klokke da så jeg skyder på den :fnise:. Jeg er redd for å bli skuffet hvis vi begynner og så er jeg full av endometriose som gjør det vanskelig både å bli gravid og gjennomføre svangerskap. Hvis det er så ille får vi tenke alternativt. :) Foreløbig tenker jeg å ta det ganske avslappet, ikke styre med egløsningstester osv, kjenner kroppen såppas godt og har regelmessig mens så håper bare at det skjer!! Lov å håpe i allefall :laugh:

Jeg krysser fingrene for dere! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, TrineTrampoline skrev:

Jeg krysser fingrene for dere! :):)

Og jeg for dere! Ser ut til at du er godt forbredt på å et svangerskap allerede du! Var ute på tur i skogen i dag og tenkte at kanskje neste 17 mai har vi en rykende fersk bebbis i hus! Kanskje dere og!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theakri
Den 16. mai 2016 at 19.49, Camilla12345 skrev:

Jeg er litt gærn på testing selv - så nyskjerrig på hva som skjer i denna kroppen :fnise: 

Kanskje jeg rett og slett må kjøpe meg en cbfm advanced selv da. Med mindre spiren sitter denne  mnd da:bond: *krysser fingrene* Forventer tr 26.5, så enda noen dager til jeg kan teste:tunge1:

ååå tiden går så treigt! håper spiren sitter denne mnd for dere :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15. mai 2016 at 22.02, TrineTrampoline skrev:

Ååå, så kjekt! =D Jeg og ønsker veldig gjerne vårbaby, gå høygravid innpakket i klær, og ha en liten en når våren kommer <3 Vi har tenkt lenge på når vi skal prøve å sette i gang prosessen for å bli foreldre for første gang, og vi har vel havnet på at etter min neste mens (omkring 20. Mai), da prøver vi å hoppe til sengs uten gummi - og jeg kan ikke vente med å prøve! =D Vi har vært sammen nå i over 3 år, er 25 og 26 år og syns livet vårt har plass til et menneske til :) Det blir så spennende å sette i gang prosessen, endelig! Livmora mi har vært sprengklar lenge nå, ha ha! ^^, Har du barn fra før? 

Ååå dette høres nesten ut som oss!!! Vi er 25 og 26 også, har vært sammen i snart 7 år. Jeg blir ferdig med studier nå, og han har gått med på å prøve i sommer HVIS jeg vet før vi tar ferie at jeg har nok jobb fra august. Det er litt skummelt, for jeg har begynt å innstille meg på at det blir noe av, har begynt på folat feks for sikkerhets skyld, men kommer til å bli kjempeskuffa hvis vi må utsette... Og så leier vi en ettroms da, så hvis jeg blir gravid må vi skyndte oss å finne noe større... Men krysser fingrene!! For alle her inne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Frøken I skrev:

Ååå dette høres nesten ut som oss!!! Vi er 25 og 26 også, har vært sammen i snart 7 år. Jeg blir ferdig med studier nå, og han har gått med på å prøve i sommer HVIS jeg vet før vi tar ferie at jeg har nok jobb fra august. Det er litt skummelt, for jeg har begynt å innstille meg på at det blir noe av, har begynt på folat feks for sikkerhets skyld, men kommer til å bli kjempeskuffa hvis vi må utsette... Og så leier vi en ettroms da, så hvis jeg blir gravid må vi skyndte oss å finne noe større... Men krysser fingrene!! For alle her inne! 

Så artig!! Håper du finner deg en jobb du kan trives i, og så dere kan sette i gang prosessen med å bli foreldre - gøy! :D Kult at dere har vært sammen så lenge, så ungt og :) Min samboer er faktisk min første kjæreste :O :D Jeg har spart på kruttet, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, melatonin skrev:

Vi var veldig bastante på at vi ikke skulle ha barn. Nå planlegger vi baby 2017 🙈 Skummelt! 

Vi var helt lik! Skulle ikke ha noe barn, vi skulle være frivillig barnløse og kunne nyte livet akkurat når og slik vi ville. Etter å ha gått på pillen i gudene vet hvor mange år gikk jeg over til kobberspiral i fjor og etter noen måneder begynte tydeligvis min klokke å tikke. Det kom nesten som lyn fra klar himmel, fikk en slags lengsel etter følelsen av å ha et barn, av å ha noe mer i livet. Vanskelig å forklare, men jeg tror dere alle vet hva jeg mener :fnise: Dette var i fjor sommer. Husker det var skummelt å snakke med samboeren min om det men når jeg fikk det til så var han ikke så bastant lenger men han ble ganske overrasket. 

 Jeg har et år igjen av studier, så hvis det klaffer nå så blir det permisjon før jeg fullfører bacheloren. Nærmer meg 30 så jeg føler litt at tiden holder på å renne fra meg, så da blir det sånn(forhåpentligvis) :) 

Den 5/16/2016 at 20.27, TrineTrampoline skrev:

Vi som planlegger å prøve eller allerede er i gang; tenker dere som meg, at dere skal "forberede" kroppen så godt som overhodet mulig før en blir gravid? :D Jeg snuset for noen måneder siden men så snart det ble enighet i hus om at vi i år skulle prøve å bli foreldre, har jeg sluttet å snuse, spiser enda mer sunnere, går enda mer på tur, tar folattabletter og i det hele tatt - gjør alt i min makt for å få et godt utgangspunkt. Det er utrolig fascinerende hvordan morsinstinktet slår til før en får en spire i magen ;) 

Jeg var sånn men så har alt sklidd ut pga flytting og diverse. Så nå lever jeg som før, men har tatt folat en god stund(begynt på min andre boks nå..) og tar tran med vit.d etter anbefaling fra lege. Tran er virkelig ikke min favoritt, men det får nå være. Så snart det blir to blå så blir det nok litt endringer i kosthold og jeg får ta opp treningen igjen. Akuratt nå sliter jeg litt med å finne tiden med oppussing og eksamen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff hadde lovet meg selv og holde meg unna sånne graviditets greier denne gangen, men det er jo umulig 😂.

Sluttet på pillen i helgen, sliter med å finne en pille uten plagsomme bivirkninger. Så sendte en melding til gubben at nå slutter jeg, om han vil vente med barn får han stå for prevansjonen. 

Vel for og si det sånn har han vert veldig på meg hele helgen og ingen prevansjon fra hans side ;) så da er vi i gang. 

Har ett barn som blir 2 i juli. Brukte 13 mnd på å bli gravid sist, så håper det går litt kjappere denne gangen, men har mine tvil :P 

Håper og treffe på termin utenom fellesferien denne gangen :) var omtrent kun vikarer på føden da vi var der, og det var ikke den beste opplevelsen ;) barnehagen tar inn barn fortløpende her så det er heldigvis ikke ett problem for oss :) 

Blir spennende og følge alle sammen her inne! Håper det blir 2017 baby på oss alle 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å få slettet det forrige innlegget mitt hvor det bare står den 16.mai...osv? Kom borti det innlegget, og fikk ikke bort den teksten i svarboksen min uansett hva jeg gjorde - så måtte bare poste:sprettoy:

Isåfall, kanskje innlegget mitt rett under her også? Ble jo bare tull i dag :hoppe:

Endret av Camilla12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, rosenkål skrev:

 

 

Endret av Camilla12345
Ble feil med innlegget jeg skulle svare på
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, TrineTrampoline skrev:

Artig å høre at man kan endre mening så mye :) Jeg har selv ei yngre venninne som aldri i verden skal ha barn, men jeg gleder meg til å se holdningen hennes om noen år, og særlig når hun eventuelt er godt etablert med en mann, hehe :) Ikke dumt å sjekke seg når en har slikt i familien, det viser at du tar ansvar! :) Jeg har ikke noen kjente sykdommer i familien men skal til legen i morgen for å ta en blodprøve, sjekke at maskineriet er OK før en setter i gang :) 

Vi, eller jeg, har lenge sagt at vi skulle vente en stund til med barn - hvertfall noen år til. Helt til jeg plutselig en dag bare kjente ønsket og savnet etter et barn. Det var helt merkelig! Mannen min ble ganske overraske da jeg plutselig spurte om han var keen på bebis:fnise:

Jeg er 26, han 30, og vi har vært sammen i 8 år. Giftet oss i høst og har hus, jobb og SUV - så alt ligger jo til rette! Mannen har vært klar i 5 år, men jeg ville reise og oppleve verden. Så han har dratt meg med på masse ferier de siste årene - tror han ble lei av å vente. Og tydeligvis så funket det, for nå er jeg endelig klar for barn :) Mer enn klar. Rart det der, når man har bestemt seg for å prøve, hvor utålmodig man blir. Det skulle gjerne skjedd i går liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theakri

bare spørr her jeg. skjønner meg ikke på denne syklusen min, fikk TR på besøk til vanlig tid, men hun kom med noen merkelige smerter jeg aldri har opplevd før. hadde smerter i en uke før den kom, men nå har jeg også merkelige murringer og føler meg rett dårlig og syk... Er det vanlig at mensensmertene plustelig kommer? haaha, jeg skjønner ingenting :kosteskaft:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper også på 2017 baby..:) skulle egentlig hatt juli baby 2016 men mistet i januar. Har siden vært veldig klar for å bli gravid på nytt, men ting har ikke klaffet ennå.. 

Jeg er 27 og samboeren er 30, har vært sammen i 10 år og vi har ingen  barn fra før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Hollie321 skrev:

Uff hadde lovet meg selv og holde meg unna sånne graviditets greier denne gangen, men det er jo umulig 😂.

Sluttet på pillen i helgen, sliter med å finne en pille uten plagsomme bivirkninger. Så sendte en melding til gubben at nå slutter jeg, om han vil vente med barn får han stå for prevansjonen. 

Vel for og si det sånn har han vert veldig på meg hele helgen og ingen prevansjon fra hans side ;) så da er vi i gang. 

Har ett barn som blir 2 i juli. Brukte 13 mnd på å bli gravid sist, så håper det går litt kjappere denne gangen, men har mine tvil :P 

Håper og treffe på termin utenom fellesferien denne gangen :) var omtrent kun vikarer på føden da vi var der, og det var ikke den beste opplevelsen ;) barnehagen tar inn barn fortløpende her så det er heldigvis ikke ett problem for oss :) 

Blir spennende og følge alle sammen her inne! Håper det blir 2017 baby på oss alle 😁

Hei Hollie! (digger navnet, er det ditt ekte? :D )
Hvilke bivirkninger har du hatt på pillene? Piller var aldri noe for meg, hovedsaklig fordi jeg for lenge siden gikk på ganske sterke smertestillende pga. totalt ødelagt kne, og vi var redd for at de tablettene "ødela" eller reduserte effekten til p-pillene. Så vi har vært gummibrukere ^^, 
Er det ikke fascinerende, at kroppen plutselig kommer på at den skal bli gravid etter 13 mnd? ;) Selv om det nok er dørge kjedelig å vente ;) Herlig barnehage dere har da - akkurat det med barnehageinntak har vi og tenkt på :) 
Gleder meg til å følge deg! :) Tvi tvi :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, frøken gurine:) skrev:

Håper også på 2017 baby..:) skulle egentlig hatt juli baby 2016 men mistet i januar. Har siden vært veldig klar for å bli gravid på nytt, men ting har ikke klaffet ennå.. 

Jeg er 27 og samboeren er 30, har vært sammen i 10 år og vi har ingen  barn fra før. 

ååå - leit å høre om hendelsen i Januar, håper det går veien for dere nå! :) Har dere prøvd aktivt siden? 
10 år, heeeerlig!! :D Elsker unge kjærlighetshistorier som har vart lenge! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Theakri skrev:

bare spørr her jeg. skjønner meg ikke på denne syklusen min, fikk TR på besøk til vanlig tid, men hun kom med noen merkelige smerter jeg aldri har opplevd før. hadde smerter i en uke før den kom, men nå har jeg også merkelige murringer og føler meg rett dårlig og syk... Er det vanlig at mensensmertene plustelig kommer? haaha, jeg skjønner ingenting :kosteskaft:

Hmmm...... kanskje det er noe du forventer skal komme når du er gravid - og som følge av det har det forsterket de "vanlige" menssymptomene nå? :D ^^, Eller om du har noe i tillegg på vei, type influensa? Jeg er heldigvis av typen som har minimalt med mensensmerter, et par ganger i året får jeg bare litt ryggvondt på grunn av TR. Derimot får jeg både et par ekstra kviser og et irriterende sukkerbehov hver gang "tanta" kommer, BAH ^^, Det er én av mange ting jeg gleder meg til med å bli gravid, adios mensen! ;) Vi skal i bryllup til helgen og TR skal komme til da, superfestlig...... Svett i en bunad med hun på besøk ^^, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå lærte jeg noe nytt - gravide skal ikke ligge på rygg! Jaja, noen ganger er det veldig ålreit å bo med en ambulansearbeider ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Camilla12345 skrev:

Vi, eller jeg, har lenge sagt at vi skulle vente en stund til med barn - hvertfall noen år til. Helt til jeg plutselig en dag bare kjente ønsket og savnet etter et barn. Det var helt merkelig! Mannen min ble ganske overraske da jeg plutselig spurte om han var keen på bebis:fnise:

Jeg er 26, han 30, og vi har vært sammen i 8 år. Giftet oss i høst og har hus, jobb og SUV - så alt ligger jo til rette! Mannen har vært klar i 5 år, men jeg ville reise og oppleve verden. Så han har dratt meg med på masse ferier de siste årene - tror han ble lei av å vente. Og tydeligvis så funket det, for nå er jeg endelig klar for barn :) Mer enn klar. Rart det der, når man har bestemt seg for å prøve, hvor utålmodig man blir. Det skulle gjerne skjedd i går liksom...

Ååå, for en herlig og tålmodig mann du har! :) Livene deres høres jo helt perfekt ut, ting er i hvertfall tilrettelagt for en fin graviditet og et godt miljø for en bebis :D Og jeg kjenner meg SÅ igjen, plutselig skulle man helst hatt en bebis NÅ, haha :D Det blir forhåpentligvis etterhvert på oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Camilla12345 skrev:

Er det mulig å få slettet det forrige innlegget mitt hvor det bare står den 16.mai...osv? Kom borti det innlegget, og fikk ikke bort den teksten i svarboksen min uansett hva jeg gjorde - så måtte bare poste:sprettoy:

Isåfall, kanskje innlegget mitt rett under her også? Ble jo bare tull i dag :hoppe:

Tenk hvordan det blir når du blir gravid, tihii ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...