Gå til innhold

2017 baby :)


TrineTrampoline

Anbefalte innlegg

Vi håper veldig på 2017 baby. Det blir eventuelt 10 år siden sist fødsel. Jeg har ny mann. Det er en spennende tid❤️ Masse lykke til alle sammen.

Anonymkode: e034c...585

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, Theakri skrev:

slenger meg på her! cbfm advanced har jeg selv brukt i noen sykluser nå, og den er helt topp! trenger ikke lure på når el er osv! den er virkelig til å anbefale! 

Jeg er litt gærn på testing selv - så nyskjerrig på hva som skjer i denna kroppen :fnise: 

Kanskje jeg rett og slett må kjøpe meg en cbfm advanced selv da. Med mindre spiren sitter denne  mnd da:bond: *krysser fingrene* Forventer tr 26.5, så enda noen dager til jeg kan teste:tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Camilla12345 skrev:

Jeg er litt gærn på testing selv - så nyskjerrig på hva som skjer i denna kroppen :fnise: 

Kanskje jeg rett og slett må kjøpe meg en cbfm advanced selv da. Med mindre spiren sitter denne  mnd da:bond: *krysser fingrene* Forventer tr 26.5, så enda noen dager til jeg kan teste:tunge1:

Tiden går så tregt frem til ikm! Jeg har ikm fire dager etter deg. Vurderer å kjøpe noen billige sensitive tester fra billige-tester for å tilfredsstille testetøsen i meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat sluttet på p-pillene. Har en 2-åring fra før. Sist gang ble jeg uventet gravid, så det blir spennende å prøve aktivt denne gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, alteropptatt skrev:

Jeg har akkurat sluttet på p-pillene. Har en 2-åring fra før. Sist gang ble jeg uventet gravid, så det blir spennende å prøve aktivt denne gang :)

Så kjekt! Har du gutt eller jente fra før da? :) Gleder meg til å følge deg og =D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, TrineTrampoline skrev:

Så kjekt! Har du gutt eller jente fra før da? :) Gleder meg til å følge deg og =D 

Har jente fra før :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi som planlegger å prøve eller allerede er i gang; tenker dere som meg, at dere skal "forberede" kroppen så godt som overhodet mulig før en blir gravid? :D Jeg snuset for noen måneder siden men så snart det ble enighet i hus om at vi i år skulle prøve å bli foreldre, har jeg sluttet å snuse, spiser enda mer sunnere, går enda mer på tur, tar folattabletter og i det hele tatt - gjør alt i min makt for å få et godt utgangspunkt. Det er utrolig fascinerende hvordan morsinstinktet slår til før en får en spire i magen ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, alteropptatt skrev:

Har jente fra før :) 

Så kjekt! =D Hun blir sikkert i ekstase den dagen hun skal bli storesøster :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, TrineTrampoline skrev:

Vi som planlegger å prøve eller allerede er i gang; tenker dere som meg, at dere skal "forberede" kroppen så godt som overhodet mulig før en blir gravid? :D Jeg snuset for noen måneder siden men så snart det ble enighet i hus om at vi i år skulle prøve å bli foreldre, har jeg sluttet å snuse, spiser enda mer sunnere, går enda mer på tur, tar folattabletter og i det hele tatt - gjør alt i min makt for å få et godt utgangspunkt. Det er utrolig fascinerende hvordan morsinstinktet slår til før en får en spire i magen ;) 

Jeg også sluttet å snuse! Vært 35 dager uten nå, så sluttet ikke umiddelbart når vi bestemte oss, men bedre sent enn aldri. Trener mer, spiser også sunnere - passer på å ha variert kosthold så jeg får i meg alt jeg skal. Tihii, man blir jo rett og slett litt skrullete av å prøve :duskedame:Men de endringene vi har gjort skader jo absolutt ikke.. Heia oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Camilla12345 skrev:

Jeg også sluttet å snuse! Vært 35 dager uten nå, så sluttet ikke umiddelbart når vi bestemte oss, men bedre sent enn aldri. Trener mer, spiser også sunnere - passer på å ha variert kosthold så jeg får i meg alt jeg skal. Tihii, man blir jo rett og slett litt skrullete av å prøve :duskedame:Men de endringene vi har gjort skader jo absolutt ikke.. Heia oss!!

Haha, herlig å høre Camilla - godt at vi er flere :D Jeg lurer på hvordan jeg blir den dagen jeg faktisk er gravid! :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TrineTrampoline skrev:

Vi som planlegger å prøve eller allerede er i gang; tenker dere som meg, at dere skal "forberede" kroppen så godt som overhodet mulig før en blir gravid? :D Jeg snuset for noen måneder siden men så snart det ble enighet i hus om at vi i år skulle prøve å bli foreldre, har jeg sluttet å snuse, spiser enda mer sunnere, går enda mer på tur, tar folattabletter og i det hele tatt - gjør alt i min makt for å få et godt utgangspunkt. Det er utrolig fascinerende hvordan morsinstinktet slår til før en får en spire i magen ;) 

Da er du flink! Jeg tenker nok ikke helt som deg. Jeg snuser fremdeles og lever som vanlig, men skal slutte med en gang jeg blir gravid. Det var tøft sist gang, men jeg klarte det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Camilla12345 skrev:

Noen som har erfaringer med eggløsningstester? Har brukt den fra Clear blue med hormonindikator i to sykluser nå. Startet å teste på dag 9. Første syklus fikk jeg først en dag med O - altså lav fertilitet, så 9 dager med høy fertilitet - blinkende smilefjes. Jeg sluttet da å teste fordi det står på pakken at man mest sannsynlig da ikke vil få Max fertilitet på den syklusen. På siste syklus fikk jeg to dager med lav fertilitet og to dager med høy fertilitet før max slo inn. Når kan jeg regne med at eggløsning da var? Dagen etter max ble vist? Og hvor sikre tror dere denne testen er? Har ikke merket noe særlig endring i utflod, har ikke hatt det typiske eggløsningsslimet :sprettoy: Sorry details, men vi er vel alle i samme båt her...

Hei! Jeg har prøvd disse, bare i en syklus (for det var ganske dyrt :P), men syns det fortalte meg mye. Jeg er 99 % sikker på at eggløsning kom dagen etter max fertilitet. Jeg tror de sier at eggløsning kommer ca 24 timer etter at testen først blir positiv (men den kan jo alt ha vært positiv i noen timer når man tester, hvis man tester én gang om dagen). Og siden smilefjeset blir stående i 48 timer, tenker jeg en kan regne med å være fruktbar de neste 48 timene etter at det dukker opp (egget kan jo leve rundt 24 timer etter at det er sluppet også). Jeg har ofte tydelige eggløsningssmerter, dermed er jeg ganske sikker på at eggløsningen kom dagen etter at jeg fikk maks fertilitet. 

Samboeren og jeg prøver forøvrig også på 2017-baby :) Vi ville helst hatt en i 2016, men slik ble det ikke. Så nå går vi for slutten av januar 2017.

Endret av Illy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forbereder meg ved å gå ned et par kg nå, fordi svangerskapet blir lettere med en lettere start, og tar folat og litt andre tilskudd. Mannen gjør det samme, og trener jevnlig. Mannen får ikke ta badstue eller boblebad :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi håper veldig på 2017 baby. Det blir eventuelt 10 år siden sist fødsel. Jeg har ny mann. Det er en spennende tid❤️ Masse lykke til alle sammen.

Anonymkode: e034c...585

Oi, ekstra spennende når det er så lenge siden sist fødsel :D Oppdater oss gjerne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Jeg forbereder meg ved å gå ned et par kg nå, fordi svangerskapet blir lettere med en lettere start, og tar folat og litt andre tilskudd. Mannen gjør det samme, og trener jevnlig. Mannen får ikke ta badstue eller boblebad :P

Hehe, helt herlig :) Samboer har og sluttet å snuse, badstu har hendt en gang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter inne og følger med på 17. mai på tv'en - har en eksamen jeg må lese på :) Og jeg kjenner jeg gleder meg veldig til et barn, jeg tror 17. mai kommer til å bli noe annet med en pode! ;) Føler det har blitt mer "barnas dag", er det flere som kjenner seg igjen? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi var veldig bastante på at vi ikke skulle ha barn. Nå planlegger vi baby 2017 🙈 Skummelt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, melatonin skrev:

Vi var veldig bastante på at vi ikke skulle ha barn. Nå planlegger vi baby 2017 🙈 Skummelt! 

Oi, spennende, fortell! :D Hvorfor så bastant tidligere, og hva har overbevist dere? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, TrineTrampoline skrev:

Oi, spennende, fortell! :D Hvorfor så bastant tidligere, og hva har overbevist dere? :) 

Jeg vet faktisk ikke hva som skjedde. Plutselig tok jeg meg selv I å sitte å Google barnerom, babytøy og div. Snakket litt med mannen og han var ikke så bastant lenger han heller, han syntes det var veldig skummelt å snakke om, men nå er det mest spennende☺ vi har ikke begynt prøvingen riktig enda, jeg vil først ha en sjekk hos en Gyn som kan ta ultralyd og slikt, har endometriose i familien og vil sjekke det først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, melatonin skrev:

Jeg vet faktisk ikke hva som skjedde. Plutselig tok jeg meg selv I å sitte å Google barnerom, babytøy og div. Snakket litt med mannen og han var ikke så bastant lenger han heller, han syntes det var veldig skummelt å snakke om, men nå er det mest spennende☺ vi har ikke begynt prøvingen riktig enda, jeg vil først ha en sjekk hos en Gyn som kan ta ultralyd og slikt, har endometriose i familien og vil sjekke det først.

Artig å høre at man kan endre mening så mye :) Jeg har selv ei yngre venninne som aldri i verden skal ha barn, men jeg gleder meg til å se holdningen hennes om noen år, og særlig når hun eventuelt er godt etablert med en mann, hehe :) Ikke dumt å sjekke seg når en har slikt i familien, det viser at du tar ansvar! :) Jeg har ikke noen kjente sykdommer i familien men skal til legen i morgen for å ta en blodprøve, sjekke at maskineriet er OK før en setter i gang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...