Gå til innhold

2017 baby :)


TrineTrampoline

Anbefalte innlegg

Etter MA i begynnelsen av september, håper vi fortsatt på 2017-baby ❤️ Håper det klaffer raskt igjen 😁 EL skal være på tirsdag, så vi gjør jobben som må gjøres i disse dager 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Camilla12345 skrev:

Etter MA i begynnelsen av september, håper vi fortsatt på 2017-baby ❤️ Håper det klaffer raskt igjen 😁 EL skal være på tirsdag, så vi gjør jobben som må gjøres i disse dager 🙊

Jeg hadde en MA i januar, og pga hormonkur måtte jeg stå over 1 syklus før jeg tok ny kur. Da var vi i mars og vi ønsket prøve unngå å få barn i desember, så da venta vi enda en mnd. Klaffet ikke i april (som da ble første prøvemåned etter MAen), men i mai satt den😍 er nå 26 uker på vei med tvillinggutter👶🏼👶🏼💙💙 masse lykke til! Kroppen pleier være veldig klar for en ny graviditet når man har vært gjennom en abort😊👍🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, emhanse skrev:

Jeg hadde en MA i januar, og pga hormonkur måtte jeg stå over 1 syklus før jeg tok ny kur. Da var vi i mars og vi ønsket prøve unngå å få barn i desember, så da venta vi enda en mnd. Klaffet ikke i april (som da ble første prøvemåned etter MAen), men i mai satt den😍 er nå 26 uker på vei med tvillinggutter👶🏼👶🏼💙💙 masse lykke til! Kroppen pleier være veldig klar for en ny graviditet når man har vært gjennom en abort😊👍🏻

Wow, dobbel lykke!!😁 Takk for lykkønskninger og motiverende ord 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartina

Vi har bestemt oss for å få barn. Vi har flyttet inn i ny leilighet som vi har ventet på i 8 måneder og samboer føler seg omsidef klar. Jeg har hatt lyst på barn lenge men det har ikke ligget til rette for det i det hele tatt. Endelig! 

Han vil dog ikke ha pliktsex, vite når EL er og at det skal bli et mas så vi prøver å ha en avslappet holdning til det i første omgang.

Jeg sluttet på p-piller i april og har teste for EL og hatt en stabil syklus siden, si vi slipper den biten. Jeg er likevel overbevist om at det kommer til å ta tid - fordi vi stort sett har hoppet av i svingen i et halvt år og fordi jeg og eksen ikke brukte prevensjon det siste året (men til gjengjeld hadde veldig lite sex). Jeg tror ikke jeg blir lett gravid, men har ønsket dette så lenge at jeg håper ikke det tar altfor lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Cartina skrev:

Han vil dog ikke ha pliktsex, vite når EL er og at det skal bli et mas så vi prøver å ha en avslappet holdning til det i første omgang.

Lurt tenkt :)
Den enkleste måten å få det til å klaffe er å ha sex grovt sett hver 2 dag og hver dag rundt den tiden man kanskje tror at det kan være noe eggløsning på gang ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig mulig at jeg innbiller meg ting tatt ut av en annen dimensjon her, men har hatt 2 dager med mye magevondt, følelsen av oppblåst og øm mage. I dag tidlig er brystvortene ekstra følsomme og magesmertene har gitt seg. Er som om det har blitt ro der nede. Om det betyr at EL er over og egget dødt, eller at det har festet seg eller gudene vet, aaaaner jeg ikke :vetikke:

Men det er en tydelig forskjell i kroppen bare det siste døgnet :bond:

Blir spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg med her jeg også! Vi prøver å kline til før slutten av året :fnise: Har en på straks to år fra før og ble plutselig akutt syk etter nestemann. Hvis ikke det klaffer i november eller desember så drøyer vi til mai/juni tenker jeg.

Brukte ca 7 mnd på førstemann :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP7 er i full gang her, denne gangen med EL-tester, bidronninggele, maca og wild yam. Hurra for kjerringråd :P 

Forrige syklus med EL-tester viste at EL var senere enn antatt, så er spent på hva som skjer denne syklusen. 
Hvis det er samme opplegg som sist kan det se ut til at jeg har litt kort lutealfase, og det er jo ikke helt optimalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, fikk ikke bort siteringen. Men gratulerer så mye til dere alle som har fått det til :-D

Her går det trått enda, men vi har enda noen mnd igjen for å få til 2017-baby damer! :-) ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle dere gravide👏🏻💕 Vi er i 6 pp nå og håper at det snart klaffer. Vi kommer ikke til å ta pause i prøvingen iallefall☺️

Anonymkode: e034c...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartina

Vi er i gang med PP1 og EL er i disse dager. Jeg har veldig stabil syklus og kjenner det ganske godt, tok en EL-test på søndag som var svak men på vei mot positiv. Fikk ikke testet i går men skal teste i dag og se om den er sterkere eller svakere. Jeg er forberedt og overbevist om at det kommer til å ta tid men jeg har hele tiden ønsket meg vår eller sommerbarn så jeg har et bittelite håp. Ellers er jeg nå der at det ikke spiller så stor rolle. Dette er så spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Hei. 
Nå skal min samboer og jeg sette i gang for fullt nå, håper det blir 2017 baby.. Var hos gyn her om dagen og har en muskelknute i livmoren som har vokst fra 13x14 til 17x18 på under ett år. Er dette mye? 

Gynekologen sa i alle fall at hvis ting er på plass, så er det ikke noen dum ide å starte nå. Er bare 25, så trodde ikke tiden "rant så fort ut". Men tydeligvis så er sånne muskelknuter litt i veien for at det skal gå fort å få barn. Så klart, er inneforstått med at ting kan ta tid uansett altså, og vet mange sliter lenge. Men er det noen av dere som er prøvere nå som er i lignende situasjon som meg? Er såå stresset og vi ønsker virkelig barn nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle kjekke damer! 

Håpar på 2017-baby :rodmer:

Eg (snart 28) og sambuar (22) har no prøvd sidan januar og eg blir snart sprø av all venting :P Trudde spira sat i sommar då TR var uvanleg forseinka (kjem på ein prikk den dagen ho skal), tok testen 6 dagar etter IKM og mensen kom same dagen :( Men eg skjønte etterpå at det hadde nok vore litt mykje stress veka i forkant dermed forseinka TR.. 

No derimot håpar vi igjen! I følge appen min er TR 5 dagar forseinka og har "berre" hatt antydning til spotting i 3-4 dagar, det er unormalt! Har veldig lyst å teste, men på same tid ikkje.. Veit kor skuffa og lei meg eg garantert blir om testen er negativ :( 

Har og ordna meg Natural Cycles, like etter EL, så vi får sjå no då om vi faktisk treng den eller ikkje :P

Endret av Sunshine89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😊😊 venter nr 2  (helt vilt å si nr 2!!) i starten av juli!! Klaffet utrolig raskt denne gangen ift forrige (2 år), så dette er stas!  Er dessverre sulten som en okse, så har spist meg opp flere kg allerede:(:( tips mot sult tas imot med takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Veldig hyggelig å høre at det går så bra for mange av dere, og at så mange har blitt med i tråden :)

Jeg har holdt meg unna en god stund, da jeg kan bli litt lei meg av å tenke for mye på baby når jeg ikke blir gravid selv. 

Forrige uke fikk jeg beskjed av legen at jeg har PCOS, det var som et slag i magen. Håper så inderlig på at dette skal gå likevel. Vi har prøvd +/- et år nå. 

Har noen av dere PCOS? Siden jeg er helt ny med det vil jeg gjerne snakke med noen som har erfaring med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Blomstermor skrev:

Hei dere!

Veldig hyggelig å høre at det går så bra for mange av dere, og at så mange har blitt med i tråden :)

Jeg har holdt meg unna en god stund, da jeg kan bli litt lei meg av å tenke for mye på baby når jeg ikke blir gravid selv. 

Forrige uke fikk jeg beskjed av legen at jeg har PCOS, det var som et slag i magen. Håper så inderlig på at dette skal gå likevel. Vi har prøvd +/- et år nå. 

Har noen av dere PCOS? Siden jeg er helt ny med det vil jeg gjerne snakke med noen som har erfaring med det :)

Jeg har PCO som er så og si det samme, bare med litt færre "symptomer", og jeg er nå 31 uker på vei med tvillinger etter 12 mnd med aktiv prøving hvor noen av de mnd inneholdt 10 ukers svangerskap som endte i abort. Ble gravid ves hjelp av hormonpreparatet Pergotime både nå med tvillingene, sist som det endte galt og tilbake i 2009 som endte i en flott gutt på nå 6,5år. Av 4 kurer ble 3 av de svangerskap👍🏻 Så det er absolutt mulig å bli gravid selv med PCO/PCOS😊 Er mange som klarer det på egenhånd også, bare at det tar tid.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker her nå, tror muligens jeg hadde el forrige mandag etter flere mnd uten mens (kjentes sånn ut under samleie). For tre dager siden fikk jeg svaak strek med kveldsurin, tok en ny test morgenen etter som var blank. Nå i dag fikk jeg også svak strek. Men det er vel litt tidlig å teste enda, får vel smøre meg med tålmodighet. Vi har vært prøvere siden slutten av juni, og jeg har hatt tr kun to ganger på denne tiden. Har tidligere vært uten prevensjon i et år, men ikke aktivt prøvd, er derfor ekstra bekymret for om jeg kan bli gravid eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nettopp vite at jeg er gravid, er snart to uker på vei. Har termin i august hvis alt går etter planen :) 

Anonymkode: 20b97...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du vite at du er gravid når du er to uker på vei? det vil jo si eggløsning. mener du 4?

Anonymkode: 3b923...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...