Gå til innhold

naboen min hater katter


pew1

Anbefalte innlegg

Den 15.5.2016 at 1.27, Kittykat skrev:

Hadde en av naboene min truet med å skyte min katt, noe av det kjæreste jeg har, så hadde det blitt månelyst. Enten så får naboen din tåle at katter går ute eller så får han gå til innkjøp av middel som skal hjelpe å holde dyr unna hagen, sprute vann på kattene eller gjerde inn hagen. Tåler man ikke husdyr, så får man la være å bo i nærheten av andre da. Da får man flytte ut inn i en leilighet i 25. etasje, så slipper man det problemet. Verre er det ikke.

HUS DYR ?

Skjerpings,ditt dyr- ditt ansvar. Hvorfor skal en nabo betale for ditt irriterendes dyr?

 

Anonymkode: 24869...f3a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan forstå at naboen din er irritert, jeg har også nabokatt som går og tusler utenfor, og jeg og er super irritert. Har måtte kastet en del putetrekk til utesofaen min opp igjennom fordi nabokatten med langhåret pels bruker å ligge der, og selv om jeg prøvde å ta av hårene eller vaske de etterhvert som jeg oppdaget det, satt de så godt (et spesielt stoff på sofaputene) at det bare hopet seg opp. Jeg kan ikke ha teppene mine, sausinnfellen min og puter liggendes ute når jeg ikke er der. Da må alt pakkes bort og inn. Og det er ganske kjedelig! Nå har jeg kjøpt meg nye, men må ta med meg sofaputene inn og ut ettersom jeg er ute eller inne, sånn at det ikke skjer det samme igjen. 

Katten driter i sandkassen, men nå har vi heldivis fått kjøpt lokk og montert på den. 

Også har katten klort opp store deler av den nymalte (i fjor) gjerdet rundt verandaen, fordi den hele tiden driver å klatrer opp der.

Har prøvd å snakket med eieren, men hun påstår at katten ikke går der jeg bor, fordi katten bruker å gå en annen vei (??!). Så jeg er ganske irritert ja. Hadde jeg hatt hageslange bak på verandaen skulle jeg fulgt rådet til en opp her og spylt ned katta og satset på at han ikke kommer tilbake. Men nå er det et skikkelig irritasjonsmoment istedenfor. 

Har prøvd noe greier som visstnok skal lage lyd som katten ikke liker, men funka ikke her. Men du kan jo tilby deg å kjøpe noe sånt til naboen, i og med at det er din katte som lager irritasjon for naboen din. 

Anonymkode: 40d67...540

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15. mai 2016 at 1.27, Kittykat skrev:

Hadde en av naboene min truet med å skyte min katt, noe av det kjæreste jeg har, så hadde det blitt månelyst. Enten så får naboen din tåle at katter går ute eller så får han gå til innkjøp av middel som skal hjelpe å holde dyr unna hagen, sprute vann på kattene eller gjerde inn hagen. Tåler man ikke husdyr, så får man la være å bo i nærheten av andre da. Da får man flytte ut inn i en leilighet i 25. etasje, så slipper man det problemet. Verre er det ikke.

Om min unge er uheldig og knuser en rute eller ødelegger blomsterbedet til naboen skal jeg si det samme som deg. Du får kjøpe nytt eller kjøpe gjerde rundt blomsterbedet eller rute som ikke knuses så lett. Jeg skal i alle fall ikke tilby meg å kjøpe til nytt til naboen, til tross for at det er min unge. Også skal jeg slenge med at tåler du ikke at barn leker i nærheten får du flytte langt ut på landet uten naboer, så slipper du det problemet.

Tror nemlig veldig få irriterer seg over at katter går i hagen deres, men heller alle problemene det fører med seg

Anonymkode: 40d67...540

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan forstå at naboen din er irritert, jeg har også nabokatt som går og tusler utenfor, og jeg og er super irritert. Har måtte kastet en del putetrekk til utesofaen min opp igjennom fordi nabokatten med langhåret pels bruker å ligge der, og selv om jeg prøvde å ta av hårene eller vaske de etterhvert som jeg oppdaget det, satt de så godt (et spesielt stoff på sofaputene) at det bare hopet seg opp. Jeg kan ikke ha teppene mine, sausinnfellen min og puter liggendes ute når jeg ikke er der. Da må alt pakkes bort og inn. Og det er ganske kjedelig! Nå har jeg kjøpt meg nye, men må ta med meg sofaputene inn og ut ettersom jeg er ute eller inne, sånn at det ikke skjer det samme igjen. 

Katten driter i sandkassen, men nå har vi heldivis fått kjøpt lokk og montert på den. 

Også har katten klort opp store deler av den nymalte (i fjor) gjerdet rundt verandaen, fordi den hele tiden driver å klatrer opp der.

Har prøvd å snakket med eieren, men hun påstår at katten ikke går der jeg bor, fordi katten bruker å gå en annen vei (??!). Så jeg er ganske irritert ja. Hadde jeg hatt hageslange bak på verandaen skulle jeg fulgt rådet til en opp her og spylt ned katta og satset på at han ikke kommer tilbake. Men nå er det et skikkelig irritasjonsmoment istedenfor. 

Har prøvd noe greier som visstnok skal lage lyd som katten ikke liker, men funka ikke her. Men du kan jo tilby deg å kjøpe noe sånt til naboen, i og med at det er din katte som lager irritasjon for naboen din. 

Anonymkode: 40d67...540

En bøtte med vann gjør samme nytte om du tar katten på fersken. 

Men husk å kun gjøre det nå som det er såpass varmt ute at katten ikke vil fryse. Nå på denne tiden av året er det varmt nok om natten også. 

Endret av MissPierce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

HUS DYR ?

Skjerpings,ditt dyr- ditt ansvar. Hvorfor skal en nabo betale for ditt irriterendes dyr?

 

Anonymkode: 24869...f3a

Folk må tåle at hunder og katter er ute. Hvis folk ikke vil ha dyr inn i hagen, så får de sette opp et gjerde e.l. Deres hage, deres ansvar. Det er ikke verre enn å sprute et par sprut med vann på katten, så slutter den til slutt, 

Jeg tar ansvar for mine katter ja, 100%. Men hvis en nabo ikke vil ha katten inn i hagen sin, så er det naboens ansvar å "stenge alle luker". Katter skal ikke gå i bånd, sånn som hunder.

Jeg hadde ikke kjeftet på naboen hvis katten til naboen kom inn i min hage. Jeg hadde tatt ansvar for min hage og gjort det jeg måtte hvis jeg ikke ville hatt dyr inn i hagen min. Enklere blir det faktisk ikke. 

Men man truer ikke med å drepe katten fordi den går inn i hagen. Da er det noe riv ruskende galt i topplokket, i mine øyner. Ingen rasjonell person sier sånne ting.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om min unge er uheldig og knuser en rute eller ødelegger blomsterbedet til naboen skal jeg si det samme som deg. Du får kjøpe nytt eller kjøpe gjerde rundt blomsterbedet eller rute som ikke knuses så lett. Jeg skal i alle fall ikke tilby meg å kjøpe til nytt til naboen, til tross for at det er min unge. Også skal jeg slenge med at tåler du ikke at barn leker i nærheten får du flytte langt ut på landet uten naboer, så slipper du det problemet.

Tror nemlig veldig få irriterer seg over at katter går i hagen deres, men heller alle problemene det fører med seg

Anonymkode: 40d67...540

Det er forskjell på disse to tingene. Barn og katter er ikke to like ting. Om ting hadde blitt ødelagt, så hadde jeg også erstattet det, uten å blunke. Men om folk vil ha hagen i fred for dyr (og andre folk), så må de jo sette opp et gjerde, det sier jo seg selv. Men man truer heller ikke med å drepe andres kjæledyr, uansett hvor irritert man er på katten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Kittykat skrev:

Det er forskjell på disse to tingene. Barn og katter er ikke to like ting. Om ting hadde blitt ødelagt, så hadde jeg også erstattet det, uten å blunke. Men om folk vil ha hagen i fred for dyr (og andre folk), så må de jo sette opp et gjerde, det sier jo seg selv. Men man truer heller ikke med å drepe andres kjæledyr, uansett hvor irritert man er på katten.

Naturligvis enig i siste del av innlegget ditt, men et gjerde er vil ingen hindring for en katt? De kan jo klatre/hoppe over?

Anonymkode: 790b1...128

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hold katten din inne! Og skal den ut,så bruk bånd.Jeg hater ikke katter,men har sett så alt for mange katter bli :
Plaget av barn

slått med pinner/kastet pinner etter

kastet stein på /etter

tatt av rev

påkjørt og skadet stygt. Langpint før avlivning eller selvdød

Ta ansvar og hold katten hjemme.Du må da leke mer med katten,men det er bare båndbindendes!

Anonymkode: 24869...f3a

AMEN!  Skriver under på hvert ord. Godt det fins folk som er oppdaterte på dyrevern i praksis!  Du har støtte fra store organisasjoner(litt større enn de norske for å si det slik) -veterinærer som har veiet opp det positive//negative med inne/utekatt. 

Jeg kan bare ikke få sagt hvor  GRUFULLT det er å komme over torturerte, lidende , forfrosne katter!  Hjelper katten veldig lite der den døde i verste  nød at " joa, den er jo chippet da," og annet BS .  Begynner å tro det er større andel fæle folk som har katter, det er vist ok det at "Mons ble revet i filler i forrige uke. Jeg gråt en time,  det var det."    Bare i Norge  er det visst ca 30 000 forlatte katter. 

Anonymkode: 481ec...1cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden ble en katt drept der jeg bor. Måten den ble tatt av dage på var stygg og langsom pining med at personen hadde frostvæske tilgjengelig. Til dags dato aner vi ikke hvem som gjorde det, så det kan ha vært hendig uhell også, men mange av naboene tviler på det.

Nå er det enda flere katter i nabolaget og alle lever i beste velgående, men faen så slemme enkelte kan være mot uskyldige dyr.

Ene naboen min har katten sin i bånd når den er ute, men nå er jeg av den mening at katter skal få løst ute.

Du kan jo fortelle naboen din hvor positivt det er med katt, de holder jo rotter og mus borte. Etter at jeg fikk katt så har vi ikke hatt mus i huset 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kittykat skrev:

Det er forskjell på disse to tingene. Barn og katter er ikke to like ting. Om ting hadde blitt ødelagt, så hadde jeg også erstattet det, uten å blunke. Men om folk vil ha hagen i fred for dyr (og andre folk), så må de jo sette opp et gjerde, det sier jo seg selv. Men man truer heller ikke med å drepe andres kjæledyr, uansett hvor irritert man er på katten.

Selvsagt er ikke dyr og barn samme ting, men som jeg skrev er det noe problemene (skadene) katter gjør i hagene som er problemet, ikke at katter i seg selv tusler over hagen. Så da blir jo problemstillingen lik. Du hadde kanskje erstattet det, men veldig få gjør det og skylder på at det ikke er deres katt eller at det kan være andres katter. Heller ikke gøy for dem som sliter med kattebærsj i hagen.

Et gjerde hjelper jo ikke, jeg har gjerde men det har nabokatten skrapet opp etter all klatringen på det. Og jeg har da ikke truet med å drepe noens katt!

Anonymkode: 40d67...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Kittykat skrev:

Folk må tåle at hunder og katter er ute. Hvis folk ikke vil ha dyr inn i hagen, så får de sette opp et gjerde e.l. Deres hage, deres ansvar. Det er ikke verre enn å sprute et par sprut med vann på katten, så slutter den til slutt, 

Jeg tar ansvar for mine katter ja, 100%. Men hvis en nabo ikke vil ha katten inn i hagen sin, så er det naboens ansvar å "stenge alle luker". Katter skal ikke gå i bånd, sånn som hunder.

Jeg hadde ikke kjeftet på naboen hvis katten til naboen kom inn i min hage. Jeg hadde tatt ansvar for min hage og gjort det jeg måtte hvis jeg ikke ville hatt dyr inn i hagen min. Enklere blir det faktisk ikke. 

Men man truer ikke med å drepe katten fordi den går inn i hagen. Da er det noe riv ruskende galt i topplokket, i mine øyner. Ingen rasjonell person sier sånne ting.

Ditt valg å skaffe dyr.Ditt ansvar.Punktum

Men er enig med det å drepe et dyr.Det er for sykt!

Men jeg vil ikke ha ditt dyr hos meg.Og det er ikke jeg som må passe på at ditt dyr ikke kommer på min tomt.Det er ditt ansvar som katteeier  ,samme for  hunder !

Anonymkode: 24869...f3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

AMEN!  Skriver under på hvert ord. Godt det fins folk som er oppdaterte på dyrevern i praksis!  Du har støtte fra store organisasjoner(litt større enn de norske for å si det slik) -veterinærer som har veiet opp det positive//negative med inne/utekatt. 

Jeg kan bare ikke få sagt hvor  GRUFULLT det er å komme over torturerte, lidende , forfrosne katter!  Hjelper katten veldig lite der den døde i verste  nød at " joa, den er jo chippet da," og annet BS .  Begynner å tro det er større andel fæle folk som har katter, det er vist ok det at "Mons ble revet i filler i forrige uke. Jeg gråt en time,  det var det."    Bare i Norge  er det visst ca 30 000 forlatte katter. 

Anonymkode: 481ec...1cb

TAKK! Men dessverre er det få som faktisk forstår dette. De tror at katten har det bra når den er ute.Eiere er ikke tilstede ,så hvordan kan de vite at katten faktisk har det bra ?

Jeg etterlyser mer opplyste katteeiere som tar ansvar. Ansvar for at dyret holdes inne,der en har oppsyn.Men det krever mer av eier.Og mange har ikke tid/lyst/gidder ikke o.l. Mye lettere å stikke hodet i sanden og tro at katten har det så mye bedre ute :(

Anonymkode: 24869...f3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at så mange synes det er forsvarlig å skaffe katt når man bor så tett med andre folk og katteeiere..

Trusler er selvfølgelig ikke greit, men jeg skjønner godt at man kan bli irritert over at andres katter driter på plena, i blomsterbed og legger seg i hagemøblene. Selv har faktisk min familie og jeg valgt å flytte fra et sted pga at det var så mange katter i nabolaget at vi ikke kunne bruke vår egen hage, sandkassa, luke i bed eller sette igjen barnevogna ute (med eller uten barn). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 15. mai 2016 at 16.33, michaeline__07 skrev:

Bry ikke meg, eieren bestemmer. Naboen din hater det meste her i livet tror jeg (hilsen styret) -  uavhengig av katter eller hva enn som dere har som dagens negative tema: du kan ikke bestemme så mye her - du kan egentlig ikke bestemme en dritt. 

Katten min elsker å være ute, og blir helt gal hvis han må være innestengt en hel dag. Jeg mener det nesten blir dyreplaging å stenge katten inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...