Gå til innhold

naboen min hater katter


pew1

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem. Eller, jeg vet ikke om jeg har et problem akkurat. Det har seg sånn at naboen min HATER katter, og jeg har en kattepus som liker å være ute. Spesielt nå om sommeren. Da hender det seg at katten av og til besøker naboen, og det liker han ikke spesielt godt. En gang sa han at han skulle anmelde meg...? Og at han ville skyte katten min hvis han så den i hagen en gang til. Han mener jeg må følge med katten når den er ute, men det går da ikke. Jeg kan da ikke følge etter katten hver gang den er ute! Det er da heller ikke ulovlig å ha kattene sine ute. Alle har jo kattene ute, og man går da ikke i bånd med katter! 

Det hender seg at det kommer katter inn i leiligheten min og spiser av maten til pus når verandadøren står åpen om sommeren, men slike ting må man bare finne seg i mener jeg. Det er ikke verre enn å jage bort katten da isåfall. At folk har kattene sine løs, bør folk bare finne seg i. Eller? Vil det bli et problem at naboen hater katter? Vil ikke gi bort pusen min. :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest marizz

Er katten kastrert? Altså, er helt vanlig at katter gjør det, også kastrerte/steriliserte. Jeg synes folk må finne seg i det, for det er jo vanskelig å lære en katt at den ikke får gå til den og den naboen. Er det mulig å ta en seriøs samtale med denne naboen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, marizz skrev:

Er katten kastrert? Altså, er helt vanlig at katter gjør det, også kastrerte/steriliserte. Jeg synes folk må finne seg i det, for det er jo vanskelig å lære en katt at den ikke får gå til den og den naboen. Er det mulig å ta en seriøs samtale med denne naboen?

Ja, katten min er kastrert. :) Vi bor jo veldig tett, bor i rekkehus, så kattene som bor her går jo over til naboene siden hagen er så liten. Har prøvd å snakket med han, både jeg og flere som har katter her, men det hjelper lite. Er heldigvis ikke bare jeg som har katt da, han må nok bare finne seg i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si til naboen at han får spyle katten med vann når han ser den på sin eiendom. Da slutter katten fort å gå over dit. 

Mamma gjorde det med et par katter som kom i vår hage, og etter noen runer med vann, så kom de ikke over lengre. ;)  

Anonymkode: 5b1c4...01c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marizz
2 minutter siden, pew1 skrev:

Ja, katten min er kastrert. :) Vi bor jo veldig tett, bor i rekkehus, så kattene som bor her går jo over til naboene siden hagen er så liten. Har prøvd å snakket med han, både jeg og flere som har katter her, men det hjelper lite. Er heldigvis ikke bare jeg som har katt da, han må nok bare finne seg i det. 

Bra! Mine er selv steriliserte, men det stopper de ikke akkurat å gå til naboene. Jeg er enig med at han bør finne seg i det, og det er sikkert en fordel at du ikke er alene med katt der. Om han ikke tåler at en katt går i hagen hans, burde han flytte langt vekk spør du meg..

Om han skal spyle kan han jo bruke en liten sprayflaske. Kanskje ikke spyl på selve katten, men litt mot den.

Endret av marizz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si til naboen at han får spyle katten med vann når han ser den på sin eiendom. Da slutter katten fort å gå over dit. 

Mamma gjorde det med et par katter som kom i vår hage, og etter noen runer med vann, så kom de ikke over lengre. ;)  

Anonymkode: 5b1c4...01c

Hehe, kanskje det ja. Ja, det er jo en måte å holde katten unna på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StripeyPanda

I og med at han har truet med å skyte katten din, så er du neppe den eneste i rekkehusene som har hørt fra han. Jeg ville først tatt en prat med de andre naboene slik at de er klar over at denne naboen misliker kattene sterkt, slik at hvis noe skjer med en av deres katter, så kan resten være på vakt. Man vet aldri med slike folk...

Det finnes midler man får kjøpt som man kan legge i bed som holder katter unna (som ikke er farlige) på Plantasjen eller dyrebutikker. Kanskje kjøpe en flaske/boks med det og gi til naboen hvis han irriterer seg over at de går i bedene. Det å spyle på/etter katten er også en mindre gøy, men den _er_ en effektiv metode. Vann er ikke farlig og de kommer seg unna. 

Men, disse truslene hadde ikke jeg som nabo tatt lett på. Det er straffbart å skyte dyr på den måten, eller skade dem på noen måte. Han hadde fått en nøytral men alvorlig prat fra meg som katteeier, med disse tipsene om hvordan man kan best mulig holde katter borte fra hagen, men understrekt kraftig at skjer det noe så åker det rett til politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, StripeyPanda skrev:

I og med at han har truet med å skyte katten din, så er du neppe den eneste i rekkehusene som har hørt fra han. Jeg ville først tatt en prat med de andre naboene slik at de er klar over at denne naboen misliker kattene sterkt, slik at hvis noe skjer med en av deres katter, så kan resten være på vakt. Man vet aldri med slike folk...

Det finnes midler man får kjøpt som man kan legge i bed som holder katter unna (som ikke er farlige) på Plantasjen eller dyrebutikker. Kanskje kjøpe en flaske/boks med det og gi til naboen hvis han irriterer seg over at de går i bedene. Det å spyle på/etter katten er også en mindre gøy, men den _er_ en effektiv metode. Vann er ikke farlig og de kommer seg unna. 

Men, disse truslene hadde ikke jeg som nabo tatt lett på. Det er straffbart å skyte dyr på den måten, eller skade dem på noen måte. Han hadde fått en nøytral men alvorlig prat fra meg som katteeier, med disse tipsene om hvordan man kan best mulig holde katter borte fra hagen, men understrekt kraftig at skjer det noe så åker det rett til politiet.

Synes det er litt skummelt ja å ha katten ute, som du sier, man vet aldri hva denne naboen kan finne på. Men hvis det skulle skje noe, så vet jeg, og de andre naboene, ganske sikkert hvem det er.

Takk for tips, en sånn boks skal jeg kjøpe om jeg finner. Spyling av vann er sikkert ikke gøy for katten, men helt sikkert en måte å holde katten unna på. Bedre det, enn at den bli skutt ihvertfall. Tviler uansett på at han kunne skutt katten, det er nok bare en trussel, men vet jo aldri. Skulle det isåfall skje noe sånt, så bers det rett til politiet ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, pew1 skrev:

......

Tviler uansett på at han kunne skutt katten, det er nok bare en trussel, men vet jo aldri. Skulle det isåfall skje noe sånt, så bers det rett til politiet ja!

Helt ærlig så ville jeg ikke tatt sjansen på at det bare er en trussel. En kan aldri vite, og jeg kjenner ei som hadde katt som havnet i feil hage... I stedet for å jage den vekk eller gjøre som tips over her, så skjøt han katten hennes. :( 

Anonymkode: 5b1c4...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bry ikke meg, eieren bestemmer. Naboen din hater det meste her i livet tror jeg (hilsen styret) -  uavhengig av katter eller hva enn som dere har som dagens negative tema: du kan ikke bestemme så mye her - du kan egentlig ikke bestemme en dritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, michaeline__07 skrev:

Bry ikke meg, eieren bestemmer. Naboen din hater det meste her i livet tror jeg (hilsen styret) -  uavhengig av katter eller hva enn som dere har som dagens negative tema: du kan ikke bestemme så mye her - du kan egentlig ikke bestemme en dritt. 

øøøh.... wtf?

Anonymkode: 40434...ccb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, StripeyPanda skrev:

I og med at han har truet med å skyte katten din, så er du neppe den eneste i rekkehusene som har hørt fra han. Jeg ville først tatt en prat med de andre naboene slik at de er klar over at denne naboen misliker kattene sterkt, slik at hvis noe skjer med en av deres katter, så kan resten være på vakt. Man vet aldri med slike folk...

Det finnes midler man får kjøpt som man kan legge i bed som holder katter unna (som ikke er farlige) på Plantasjen eller dyrebutikker. Kanskje kjøpe en flaske/boks med det og gi til naboen hvis han irriterer seg over at de går i bedene. Det å spyle på/etter katten er også en mindre gøy, men den _er_ en effektiv metode. Vann er ikke farlig og de kommer seg unna. 

Men, disse truslene hadde ikke jeg som nabo tatt lett på. Det er straffbart å skyte dyr på den måten, eller skade dem på noen måte. Han hadde fått en nøytral men alvorlig prat fra meg som katteeier, med disse tipsene om hvordan man kan best mulig holde katter borte fra hagen, men understrekt kraftig at skjer det noe så åker det rett til politiet.

Dette.

- og sånn til generell informasjon så blir det virkelig liv i leiren dersom noen begynner å løsne skarpe skudd i tettbygd strøk (noe rekkehus uten tvil er). Da er det bare å raske til seg telefonen og ringe, og i det tilfellet hadde jeg ringt 112, ikke 02800, for plutselig kommer det en unge springende for å hente pusen sin !

Endret av Mis(s)Understood
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde holdt katten inne ,noe som OGSÅ er best for kattens helse, liv og sikkerhet. Uten tvil. Aldri I verden om jeg hadde risikert min katta liv med en gal nabo,  biler, krapyl-unger, gift etc. Det går  HELT HELT FINT å lufte katten I bånd. Bruk tid på aktiviteter inne.    Litt for sent for kattens liv om den blir drept av nabo, kjørt over -halve kroppen ødelagt og dør I intens lidelse.  Jeg finner meg ikke lenge I slikt ansvarklaget blant katteeiere. Bor en I risikable omgivelser tar jeg katten og eier vil aldri se snurten igjen. Jeg har ikke tall på hvor mange døde katter,  kattunger  (!), totalt forfrosne katter jeg  har funnet . 

Anonymkode: 481ec...1cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en av naboene min truet med å skyte min katt, noe av det kjæreste jeg har, så hadde det blitt månelyst. Enten så får naboen din tåle at katter går ute eller så får han gå til innkjøp av middel som skal hjelpe å holde dyr unna hagen, sprute vann på kattene eller gjerde inn hagen. Tåler man ikke husdyr, så får man la være å bo i nærheten av andre da. Da får man flytte ut inn i en leilighet i 25. etasje, så slipper man det problemet. Verre er det ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går katten din bare i hagen til naboen din, eller også inn hos naboen din?

Går den inn så forstår jeg at han blir irritert. Ingen rett til å komme med sånne trusler uansett da.

Men ille kjekt å måtte dobbelt sjekke om nabo katten er inne hos en før man drar bort. 

I mammas borettslag er det to som fikk beskjed om å enten holde katten inne/ i bånd, eller kvitte seg med de. De to kattene gikk inn hos folk å pisset og dreit. Klorte i stykker vinduskarmer i forsøk på å komme inn vinduer med barnesperre. De gjorde også i fra seg i hagemøblene til naboene. 

Ikke veldig populært kan man si 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/15/2016 at 1.15, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde holdt katten inne ,noe som OGSÅ er best for kattens helse, liv og sikkerhet. Uten tvil. Aldri I verden om jeg hadde risikert min katta liv med en gal nabo,  biler, krapyl-unger, gift etc. Det går  HELT HELT FINT å lufte katten I bånd. Bruk tid på aktiviteter inne.    Litt for sent for kattens liv om den blir drept av nabo, kjørt over -halve kroppen ødelagt og dør I intens lidelse.  Jeg finner meg ikke lenge I slikt ansvarklaget blant katteeiere. Bor en I risikable omgivelser tar jeg katten og eier vil aldri se snurten igjen. Jeg har ikke tall på hvor mange døde katter,  kattunger  (!), totalt forfrosne katter jeg  har funnet . 

Anonymkode: 481ec...1cb

Jeg har snakket med naboen ang. å skyte katten min, og han innrømte det bare var en tom trusser. Det med å holde katten inne, er uaktuelt. Synes faktisk det er dårlig gjort å holde katten inne. Katten forresten  kastrert og vaksinert. Katter er inne OG utedyr, sånn er det med den saken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 5/15/2016 at 1.53, MissPierce skrev:

Går katten din bare i hagen til naboen din, eller også inn hos naboen din?

Går den inn så forstår jeg at han blir irritert. Ingen rett til å komme med sånne trusler uansett da.

Men ille kjekt å måtte dobbelt sjekke om nabo katten er inne hos en før man drar bort. 

I mammas borettslag er det to som fikk beskjed om å enten holde katten inne/ i bånd, eller kvitte seg med de. De to kattene gikk inn hos folk å pisset og dreit. Klorte i stykker vinduskarmer i forsøk på å komme inn vinduer med barnesperre. De gjorde også i fra seg i hagemøblene til naboene. 

Ikke veldig populært kan man si 😕

Nei katten går ikke inn til naboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk innmari lite koselig å finne kattebæsj i bedene og kattehår på utemøblene når du ikke eier katt selv. Så hva med å være litt raus og kjøpe "katt-deg-vekk/get-off" middel og gi det til naboen. At naboen skal ha utgifter for å kjøpe middel som skal holde din og andre katter vekk synes jeg er litt dårlig gjort. Slike midler er dyre og du må bruke de ofte for at de har effekt så det er ikke en engangskostnad. Alle har ikke en vannslange i hagen eller har interesse av å sitte på vakt for å ta nabokatten på fersken.

Med litt tilvenning så går det faktisk helt fint å gå tur med katt i bånd forresten.

Anonymkode: cfd04...a8c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes ikke at jeg som nabo må finne meg i at katter legger seg i mine utemøbler og tisser og bæsjer på min eiendom.

Jeg er allergisk mot katter, og må kunne være ute på min egen eiendom uten å bli syk fordi naboen mener at katten må få gå fritt rundt ute.

Jeg spruter vann på katter som er på min eiendom !

Anonymkode: 00fca...55a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold katten din inne! Og skal den ut,så bruk bånd.Jeg hater ikke katter,men har sett så alt for mange katter bli :
Plaget av barn

slått med pinner/kastet pinner etter

kastet stein på /etter

tatt av rev

påkjørt og skadet stygt. Langpint før avlivning eller selvdød

Ta ansvar og hold katten hjemme.Du må da leke mer med katten,men det er bare båndbindendes!

Anonymkode: 24869...f3a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...