Gå til innhold

Elvital jobber med saken ;)


elvital

Anbefalte innlegg

Kom meg endelig på trening. Og midt i pull ups/push ups settet mitt (første øvelser) gikk brannalarmen, så da var det jo bare å pakke med seg ting og tang og komme seg ut. Og da ble jeg lei så dro hjem i stedet...:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh herlige mandag! Det hadde jeg ikke trodd jeg kom til å si da klokka ringte i dag. Blitt litt lite søvn i det siste, veldig lite natt til i går. Men men. Var og fikk massasje i går. Det var deilig. Så i dag "forsov" jeg meg en time (orket ikke stå opp). Hadde det fint i praksis og var med på trening og hadde en ganske god helkroppsøkt (minus biceps :( ). Hadde masse energi i starten, men den ble fort brukt, så mot slutten var jeg sliten. Liker veldig godt å trene med praksis - Både senteret vi trener på, og spesielt den ene pasienten. Får fine samtaler og hjelp hvis det trengs. Hehe. Synd det bare er to uker igjen. Har lyst til å spørre om jobb der når jeg er ferdig. Trives og har lyst til å jobbe med noe slikt når jeg er ferdig utdannet tror jeg. 
 

Anyway:

Gående utfall *ca 16-18 skritt*7 

Benkpress 4 sett

Pullups 7 (hjelp på de 4 siste). Klarte kun første sett..

Nedtrekk*4

Push ups etter pullups og nedtrekk ca 10stk per sett. Tok pushups med 5kg vekt på de to siste settene. Klarte 4+3

Skulderøvelse/arnoldpress/militærpress*3-4sett

triceps* vet ikke hvor mange

dips*2*5

litt facepulls.

Rotete men deilig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for alt for lite søvn de siste dagene, og liiiite mat :( *ikke matlyst/kjedelig å lage mat til én* så ble det ei god økt i dag også. Men kjente at søvnen og mat påvirker så ble ikke så hardt som ønsket..

3 runder med gående utfall (4+6+8kg i hver hånd)

Pull ups med facepulls 5 sett tror jeg

Glute bridge 4sett*40kg (tok 100kg*3 for 5 år siden... :( 

Tåhev 45kg*10*3

Biceps curls * mange sett. fikk hjelp på en del reps på slutten. er betydelig sterkere i høyre. Før var det motsatt.

Bicepscurls med stang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det er gøy å trene med praksisen, og at du har fått tilbake litt treningsgnist! Hvordan er utsiktene for å få jobb på praksisstedet senere? Å lage mat til en har både fordeler og ulemper. Fordel - det blir alltid for mye, så du har middag minst en-to dager til (slipper matlaging de dagene), du kan alltid spise noe du har lyst på (selv om det ikke alltid er så gøy), men jeg er enig i at det jevnt over er morsommere å lage til flere. Håper matlysten blir litt bedre, mat er viktig for muskler :mrgreen: Du har ingen favoritter eller "treat yourself"-mat som frister litt da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det skal være mulig som tilkallingsvikar, har fått gode tilbakemeldinger av et par av de ansatte jeg har snakket med det om - at jeg har lyst til å fortsette. Men jeg har ikke snakket med noen sjef om det, så får høre med dem til uka tenker jeg :) 
Ja jeg vet, lagde jo alltid middag til en da jeg studerte/bodde i kollektiv for noen år siden, og det gikk fint. Men nå er jeg så vant til å lage til to. I tillegg er jeg så opptatt - møtt noen hver dag i to uker.. Så sliten når jeg kommer hjem. I går var jeg først hos venninne én, og deretter møtte venninne to på café rett etter praksis. Deretter bar det hjem, skifta i full fart, og så opp på trening. Var så sliten når jeg kom hjem at... Hehe. Har blitt kjent med en som trener på samme kjede som meg, og bor ikke langt unna, så tror vi skal prøve å trene litt sammen framover (han hadde ikke noe system på treninga da, og led av kukerundtsyndromet så det ut til, men det skal jeg få en orden på haha). Synd jeg hadde vondt i skulderen i går, men klarte meg godt til tross for det :)

Anyway:

10 min mølle

benkpress

Dips+leg raises

flies i kabel+push ups

triceps extension i tau

triceps extension med manualer

10 min gange på mølla (da holdt jeg på å sovne..)

1times økt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en kjapp tur på trening i går. Pull ups og gående utfall. Tok ganske mange pullups - fikk kommentar fra pasienten at jeg har forbedret meg mye :) alltid kjekt å høre!

Ellers har jeg begynt å spise litt mer. Ikke spesielt sunt, men mat er mat nå. Har og flyttet til foreldrene mine for uka, så..

Sliter med søvnen fortsatt da. Men håper den er på bedringens vei. Tror det. 

Og så har jeg fått jobb på praksis! :hoppe:Tilkallingsvikar, men det er jo en start i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på klatring med praksis i dag. Fy flate det var gøy! Ble bare 4 turer på meg da (3 i 5m vegg, en i 20m). Fikk beskjed av en pasient at "man ser du har muskler, spesielt når du er i veggen" flere ganger, og av han ene ansatte som syns at dette MÅ jeg fortsette med hehe. Tror han så at jeg koste meg! Bra trening er det og. Vondt i hendene og underarmene nå. I mårra blir det ny trening på senter med kompis, men da blir det bein tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var for sliten på torsdag til at den treningen ble noe av... Og det samme på fredag.. :sjenert: Lørdag ble det derimot beintrening, og bitte litt rygg. Søndag ble det bryst og triceps (aua i dag :D ) Og i dag, mandag, ble det skuldre og biceps. Dagens ble kort og lite futt. Tror i mårra bør være treningsfri. Ellers har jeg begynt å spise igjen den siste uka, desverre mye ute... Hehe. Men men, får i hvert fall i meg mat og det er det viktigste i første omgang. Ellers så blir det siste 1,5uke alene i leiligheten før jeg flytter til foreldre. Måtte denne tiden gå sakte...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag allerede. I går ble som planlagt treningsfri. Bare var på sofaen hele dagen. Og fikk pakka en del på kvelden. 

I dag prøvde jeg meg på trening på dagen, men kjente det var lite futt og så begynte jeg med mensen-vondt etter litt også, så jeg dro hjem. Men har vært en tur på Oslo S og en på jobben etterpå, hvor jeg gikk til og fra, og har dermed vært en del i hverdagsaktivitet. Og det liker vi :) Til morningen ble det ca 13min gange på mølla, deretter 4 sett med pull ups og facepulls.

I kveld prøvde jeg meg på trening på nytt, med nye treningskompisen. Hjelper når man har noen å møte (som man ønsker å henge med så mye som mulig haha). Først gikk jeg i godt tempo til hans studio, deretter ble det 10min oppvarming før 10 min 20:10 intervaller. Det har jeg ikke gjort på sikkert 2 måneder. Deilig! Så ble det 3 planker før 3 (?) sett med pull ups og face pulls igjen. Deretter arnoldpress og biceps curl. Klarte 12,5 kg *3 på arnold! *Stolt*. Så var det sidehev og fronthev, og til slutt litt biceps curl med stang. Men da var jeg litt sliten så det ble ikke noe særlig. Også gikk hjem. 

Og nå har jeg spist is. Og pulled turkey. Veldig godt, veldig usunt. Spist så masse i dag. Men kroppen( slash mensen) trenger det vel haha. Skikkelig oppblåst også. 

Polar sier jeg har vært 365% aktiv i dag, og at jeg har gått 24231 skritt=16,78 km. Det er rekord for meg med klokke på i hvert fall. Gøy gøy, og kanskje ikke rart jeg er litt trøtt nå? På tide å legge seg - opp på jobb om 7timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det lurt å trene-hadde senteret nesten for meg selv! Digg! Fikk trent bein ganske  bra. Men knærne ville ikke ta utfall så det ble droppet. I kveld har det vært masse mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp bryst og triceps-økt i dag. Begynner å få til dips skikkelig bra nå. GØY å se framgang! Ikke lenge siden jeg så vidt klarte et par, nå tok jeg 8-9 stk flere ganger! Ble ikke lange økta da, men det var deilig. 

Men ribbe i dag og. (og 4-5 småkaker). Fikk skikkelig vondt i magen etterpå da. Tror det er nok feit, tung mat for en stund. Selv om jeg skjærte bort nesten alt av fett (når jeg har spist ribbe ligger halvparten igjen fordi jeg kun klarer å spise kjøttdelen. hehe). Nå er jeg hjemme hos meg selv igjen så da blir det lettere med skikkelig mat.

God jul alle sammen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du holder tritt med treninga gjennom ferien, du er flink! Og litt flinkere enn meg til å begrense deg på småkaker:fnise: Hverdagen kommer fort nok igjen, tenker jeg. God jul til deg også :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en liten miniøkt i dag etter flytting. Har gått opp og ned med masse bager og ting (ned fra tredje etasje, opp i andre). Ble 15min mølle deretter 4 sett med skråbenk med manualer+push ups før 5-6 sett med facepulls. Klarte nesten 3 reps på maks på facepulls (81kg ca)! Stolt. Og det var det. Også gikk jeg fram og tilbake da, det tar vel 15min ca hver vei. Har endt på litt over 15000 skritt i dag. Gleder meg til å komme i orden hos foreldre, for nå er alt kaos der. Men nå skal siste natt i egen leilighet nytes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er visst ikke alltid like flink til å logge her...

Ble en økt på fredagkveld også, den var ikke så intensiv og mye futt, men litt fikk jeg da gjort. Hadde første økt hvor treningsbuddy trente programmet jeg fant. Det var gøy. Han var visst jævlig støl på søndag hehe. 

Hadde store planer om å trene både lørdag og søndag, men mye jobb og lite søvn satte en stopper for det. Og i dag fikk jeg plutselig dårlig tid, så økta ble veldig kort. Men fikk da trent beina greit. Kjenner det allerede ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente ben i dag også. Sovet skikkelig dårlig i natt, så var passelig trøtt og merket det ikke var så mye futt. Deilig uansett, merker jeg har trent dem allerede! Prøvde hip thrusts i leg curlmaskinen. Det funket overraskende bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag ble det rygg skuldre og biceps. Var ganske sterk i pullups!  Deilig!

I dag ble det bryst og triceps. Tok over 70% av kroppsvekten i benk med stang uten spotter *5+4+4. *stolt*. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går ble det en skikkelig godøkt med treningskompisen. Jeg trente bein. Kommet meg opp på 12,5kg manualer nå på utfall, deilig at det går oppover! Kjenner i dag at leggene ble trent greit. Hehe.

Ellers så var planen trening i dag, men øreverk og tette bihuler og hodepine satte en stopper for det :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår, bedre sent enn aldri! Så digg med en treningspartner, det skulle jeg også gjerne hatt. Helst en med litt god peiling på forskjellige teknikker i styrketrening og sånn :mrgreen: Og gøy med klatring! Driver du med det fast? Håper formen blir bedre, håpløst med bihule-øre-greier, man får jo liksom ikke gjort noe... God bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vært noe.. hehe. Han her er ganske newbie,men kan litt. Så det er jeg som lærer bort for det meste. Men uansett veldig hyggelig med selskap! 

Klatring var en one time aktivitet,men det gav absolutt mersmak. Mulig jeg begynner med det etter hvert! 

Skal til spesialisten igjen i slutten av måneden. Regner med at det blir operasjon -antakelig til sommeren (har ikke tid før med bachelor og praksis..) . Medisinene gjør det jobedre når jeg går på de,men ikke bra. Vil ikke gå på medisiner resten av livet. 

Og for å toppe det-var hos tannlegen i dag pga tannverk. Hun mente at tannen min er død og jeg må ha rotfylling.  Hurra! Not. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 3-4t opphakket søvn i natt.. Jeg er.så.lei. av ikke å få sove skikkelig nå. Sliten! Rett og slett. Har jo alltid pleid å sovne før hodet treffer puta, og så sove i 8-9-10 timer, men ikke etter det ble slutt med eksen... Nå sover jeg jo nesten ikke...

Prøvde å få begynt med bachelorlesing i dag. Det var lettere sagt enn gjort gitt. Ser ut til at jeg må sitte på skolen for å få tilgang til artiklene jeg ville lese. Teit! 

Fikk til en grei, men kort treningsøkt. Mølle i 20 min. Klarte bl.a. 4 min løping i ett strekk på 11 kmt og 2% helling. Fornøyd med det. Digg at løpeformen kommer seg sakte men sikkert. Må takke treningskompis for det, som alltid varmer opp rundt 20 min på mølla, og dermed har jeg blitt gjørende det også. Deretter ble det pull ups. Var litt tungt i dag, men fikk da til noen, og face pulls. Før militærpress med liten stang og noen sett sidehev/fronthev. Så måtte jeg løpe videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...