Gå til innhold

Elvital jobber med saken ;)


elvital

Anbefalte innlegg

I går ble det 30min rolig men svett oppoverbakkegåing på mølla. I dag ble det 10 min oppvarming og 10min (20*20:10) intervaller etterfulgt av ca 30min magetreningen (4 sett med litt forskjellige øvelser i supersett). Tror jeg kan øke farten på intervallene,hadde klart mer! Løp på 12,5 kmt og 2% nå. Kanskje prøve 12,7 eller 13 på torsdag.  

Har et mål om en eller annen mølletur hver dag denne uka (spørs på fredag pga kommer sent hjem). So far so good. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gårsdagens : 30min oppoverbakke på mølla til sex And the city Etterfulgt av litt beintrening. 

I dag: hiit/intervaller.  10 min oppvarming og 10 min 20:10 intervaller på 12.7kmt. Øker til 13kmt neste gang. Har også trent litt mage. Men fikk ikke helt schwung på det i dag desverre. Men litt er bedre enn ingenting. Nå skal jeg dusje spise mat og pakke for i mårra flytter jeg hjem :)

Ser forresten dagens fine har sklidd ut... surprise. Anyway Dagens fine: jobb var rolig (dog for rolig...), tok en tur opp til hoppbakken med kollega etter jobb. Burde gått trappa opp men 27 grader og for store sko satte en stopper for det ;) fikk trent selv jeg hadde vondt i viljen og var trøtt. Reiser hjem i mårra. Soooool og varme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag ble treningsløs pga reiste hjem+var en tur hos svoger og på butikken.

Lørdag ble treningsløs pga hadde en del ærender og ble plutselig så sliten da jeg hadde mulighet for trening. Endte opp med sykdomsfølelse utover kvelden :( 

Søndag var jeg i bedre form, men valgte å droppe trening/spare energi.

Mandag trentet jeg. Løp ned til senteret (7min), 10 min med 20:10 intervaller på 13kmt. Gikk kjempefint! Deretter 27min mage og så rygg og bryst+bittelitt armer/skuldre.

Tirsdag/idag: gikk til senteret, 5 burpees+10 utfall per side+10 brede knebøy uten vekt+10 brede markløft uten vekt*4. Leg curl, leg extension, calf raises+biceps stang curl, tricep pushdown, tricep pushdown med stang+underhåndsgrep på samme, biceps curl med manualer. 

Nå: makrell i tomat og dusj. I kveld skal jeg pakke ferdig - drar på ferie i mårra. Mulig jeg får til en økt i mårra tidlig også, men tviler sterkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde trene på hotellet på torsdag men det ble heller dårlig. I dag kjøpte vi klippekort på et gym ikke langt unna. Fikk en ganske bra rygg og skulder økt.  Deilig å trene med muskelmannen 😉 i morgen tenkte jeg å prøve på bryst og triceps og kanskje biceps? Og mage mulig. 

Ellers har det blitt mye gåing. Sliten i beina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det skikkelig bra bryst triceps og biceps trening. Det er desverre for varmt til at jeg klarer å løpe noe her (har ikke på vekkerklokke for å løpe om mårra når jeg har én uke i syden altså), men løfter bra. Prøvde meg på 16kgs manualene for benkpress etter å nesten ikke ha trent overkropp på 2mnd. Det gikk ikke så bra. Klart 3stk med litt hjelp på vei opp. Stooor forsKjell på 14 og 16kg! 14kg klarte jeg 10rePS uten problem alene hehe. Ellers har dagen bestått av basseng og solseng og mat. Kanskje vi drar til byen for en fest i kveld evt bare mer hotellavslapning. Vi trengte det,både jeg og mannen! Desverre har jeg blitt forkjøla da. Så klart. Men det sitter mest i nesa (bankibordet). Nyser og den renner. Så det går bra. Air conditioning er farlig! (Men deilig).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble såklart dårligere utover kvelden på søndag, så vi tok det med ro både søndag, mandag og tirsdag i grunn. Onsdag trente jeg litt bryst, triceps og biceps igjen. Egentlig bare hva jeg hadde lyst til/litt er bedre enn ikke noe-trening. Klarte 73 % av kroppsvekten i stang-benkpress :trene: Kjekt når man har med seg mannen til å spotte ;) Første sett klarte jeg bare en alene, andre sett klarte jeg 3 stk tror jeg. 

Nå er jeg hjemme igjen. Tilbake til alenetrening osv. Usikker om det blir trening i dag, sov lite i natt (kom hjem sent i går, mannen dro videre i dag tidlig). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viktig å ta seg litt tid til pause når en føler seg dårlig! Ser jo ut som du fikk trent litt allikevel, og at du har vært flink hele sommeren gjennom :) Hvordan gikk det med macen egentlig? Jeg skal straks ta i bruk min nye, og kjenner jeg blir litt stresset av å lese om alle mac-uhell folk har hatt før meg her:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.viktig å høre på kroppen. Jeg tålte jo ikke å komme tilbake til vinter-Norge,så ble dårligere igjen. I tillegg tok jeg vaksine på mandag,så var ikke i hundre tirsdag og onsdag. I dag fikk jeg trent litt igjen.  Deilig. Tror ikke jeg får til trening i mårra men satser på å trene som normalt fra lørdag av. Gleder meg til å komme skikkelig i gang -begynte å bli så fornøyd med kroppen og se resultater før jeg ble dårlig (triceps og magen!!!). 

Fikk ordna den,4199 kr. Dyreste kaffekoppen jeg har drukket noen gang... takk gud for forsikring!

Er jo veldig fornøyd med mac, det bare er det at jeg er veldig uheldig (familiært lol). Kjøper jeg noe kan du banne på at det er noe feil. Kjøpte en power bank også, som ikke funker som den skal heller. For eksempel. Slitsomt. Ta vare på kvitteringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ei lita beinøkt i dag (og masse gåing i byen etterpå). Kommer til å kjenne det i mårra. Deilig!

Fikk ikke tatt glute bridge for alt var opptatt, også var jeg ganske sulten og vondt i hodet så ville ikke presse meg for mye uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente litt på søndag, overkropp, men energien har jo vært litt så som så. Sov jo ikke godt forrige uke.

I går var jeg så sliten etter skole og jobb at det ble sofa hele kvelden (gikk fra skolen til jobb da, med omvei, ca 1,5t tror jeg. Og spiste lite så var jo helt i ørska på jobb :( ). La meg tidlig, for hadde på vekkerklokka kl 6 i dag for å trene før skolen. Det gikk ikke, sov til ca 7:20, så da ble det ei god bursdagsbeinøkt etter skolen i stedet. Presset meg heldigvis til å spise lønsj (var egentlig ikke sulten), så kunne holdt på lengre enn den timen jeg var der. Fikk løpt intervaller til oppvarming også. Hurra! Nå har jeg dusja og skal ut å spise burger :D Etterpå kommer foreldre+bestemor på kake/reste-/kaffebesøk :) Gleder meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag ble det skulder+triceps+biceps. Torsdag ble det fri. Fredag morgen ble det bein+litt rygg - deilig. Lørdag endte jeg opp med en liten løpetur ute (gikk vel kanskje mest? Kondisjonen min er jo blitt ikke-eksisterende), fant en bratt bakk som jeg løp opp tre ganger og så tilbake. Hadde litt dårlig tid. Nå har jeg akkurat spist litt sunn banan- og spinatis og en kaffekopp, venter på at den skal synke litt før det blir en liten overkropp evt fullkropp straks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble overkropp på søndag. Mandag ble det fri. Tirsdag trente jeg bein. Onsdag trente jeg litt skuldre/rygg/triceps  (tok blodprøve for en uke siden, i ettertid har jeg fått et helt gigantisk blåmerke på armen og noen bevegelser gjør vondt, så enn så lenge klarer jeg ikke å trene biceps..). Var på et annet senter i går, og det var flere apparater de ikke hadde (pullups stativ, kabler, tyngre manualer enn 10 kg... osv). Det var dudmt og irriterende. Torsdag/i dag har jeg treningsfri. Trooor ikke jeg rekker trening i morgen heller. Men lørdag og søndag skal jeg trene!

Jeg liker denne "turnusen" jeg holder på med nå; to dager trening - en dag fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde litt vondt i halsen på lørdag og søndag, så valgte ikke å trene siden jeg ikke kan bli sjuk igjen akkurat nå (praksis har startet). I går, mandag, derimot ble det en liten økt midt i peaktida. Har aldri sett det så fullt der! Men hadde med mannen, så det ble trening, og ganske greit likevel. Mest rygg og skuldre, litt biceps og bryst også. I natt sov jeg heeeelt elendig, og vært i praksis i hele dag så tror jeg skal bare slappe av hjemme i dag. Kjenner jeg trenger det. Skal bake en eplekake.

Dagens fine: overlevde praksis første fulle dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det ble ikke mer trening den uka, ble ganske hanglete. Jeg kan jo ikke være frisk lengre enn ei uke av gangen...:angry: Skal til legen til fredag for å få svar på blodprøvene jeg tok. Regner med de har funnet ut noe siden jeg må inn for å få svar? Men det kan jo ikke være så alvorlig siden jeg ikke fikk time før til uka (4 uker etter jeg tok prøvene). Evt kanskje de ikke fant noe, og vi må snakke om hva det kan være osv? Time will show!

Anyways. Mandag følte jeg meg frisk, så da ble det intervaller (10*20:10 på 13kmt). Det var tungt men deilig. Og så mage etterpå. Tirsdag ble det en kort fullkroppsøkt. Var ganske sliten/trøtt så ble ikke full guffe, men deilig. Onsdag våknet jg med vondt i halsen igjen. Torsdag var jeg enda verre. Fredag følte jeg meg nesten frisk. I dag er jeg i fin form. Fikk til en times trening på overkropp.

Pullups i ringer (tungt!)+pushups

Arnoldpress+sidehev+fronthev

Facepulls+triceps extension+dips fra benk

I morgen skal jeg i konfirmasjon, tviler vel på at det blir trening etter det? Men skal aldri si aldri!

Forresten lagde jeg noe skikkelig godt til kveldsmat i dag - blomkålbunn "pizza". Moste et (stort) blomkålhode, blandet med 1 egg+litt mel+krydder (chili, hvitløk, salt, oregano). Smørte/trykket utover et bakepapir på stekebrett. Stekte i 10ish min. Tok ut, smørte på (lett)rømme, tok over mer oregano+revet ost+skinke. Stekte i 15min til. Nam! (eneste problemene er at det ikke er sånn supermettende, så man spiser mye, og man blir jo litt luftig i magen etter hvert om jeg kan si det slik)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Må du til legen for å få svar på bl.prøven? Her får vi brev i posten :fnise:

Hørtes luftig og god ut den pizzaen du ;) Spiser du lavkarbo (men da hadde det vel kanskje vært seterrømme)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, gjest- silje skrev:

Må du til legen for å få svar på bl.prøven? Her får vi brev i posten :fnise:

Hørtes luftig og god ut den pizzaen du ;) Spiser du lavkarbo (men da hadde det vel kanskje vært seterrømme)?

Måtte visst det. Sist fikk jeg svar over telefonen. Men det er nok litt for å prate med meg og finne ut hva problemet er ;) 

Spiser ikke lavkarbo nei. Spiser det jeg har lyst på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest- silje
3 timer siden, elvital skrev:

Måtte visst det. Sist fikk jeg svar over telefonen. Men det er nok litt for å prate med meg og finne ut hva problemet er ;) 

Spiser ikke lavkarbo nei. Spiser det jeg har lyst på :) 

 

Hmm, så irriterende, satser på at de finner ut av det, og at det bare er en filleting!

(Og de har også sjekket d-vitaminen? Den er det ikke alle som sjekker, spesielt ikke når det er sommer og sol)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, gjest- silje skrev:

 

Hmm, så irriterende, satser på at de finner ut av det, og at det bare er en filleting!

(Og de har også sjekket d-vitaminen? Den er det ikke alle som sjekker, spesielt ikke når det er sommer og sol)

 

 

Er usikker på hvilke prøver de faktisk tok. Bare gav dem armen min jeg ;) Håper det er noe som er greit å fikse i hvert fall. At de finner ut hvorfor jeg er syk hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt så fint ut hos legen. Han kunne ikke finne noen grunn til at jeg er dårlig hele tiden. Men han henviste meg til en spesialist da. Så får se hva dem sier!

De fant noe annet på prøvene da - jeg har for høyt kolesterol.  Ant familiært. Så skal tilbake å snakke om det. Men før den tid får jeg prøve å bedre kosten min. Trodde det var ganske bra,men  kan vel alltids bli bedre. Etter litt googling ser det ut til at fisk og bønner/linser,grovt korn er tingen. Og magre meieriprodukter.  Så får gå over til å kjøpe mager gulost. Gulost er livet 😍 hvis noen har noen gode oppskrifter blir jeg glad :) skulle trene men måtte handle noen gaver og så ble jeg så sliten så dro og sov litt i stedet. Nå skal det jobbes. Mulig trening i kveld? 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag ble det litt oppvarming før bittelitt av skuldre biceps bryst og bein. Og med bittelitt mener jeg bittelitt. 35 min før jeg ikke orket mer og gikk hjem og sovnet.. Hadde spist dårlig på  fredag, så antar det er derfor lite energi. 

I dag presset jeg meg til slutt på trening. Gjennomførte 21 20:10 intervaller på 2% stigning og 13kmt. Var en gang jeg måtte ha 10sek lengre pause, pluss at på noen av intervallene hoppet jeg av eller på et sek for tidlig/sent ergo en ekstra intervall (planen var 20stk). Deretter ble det omtrent 40 min mage. Deilig. Kunne nok holdt på lengre, men trengte mat og vil ikke presse for mye - våknet med vondt i halsen (har jo vært hanglete 1,5mnd nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...