Gå til innhold

Elvital jobber med saken ;)


elvital

Anbefalte innlegg

Takk takk. Det gikk helt fint med ryggen !:nori:var hos kiropraktor i går og skal tilbake på fredag. Blir nok å gå der jevnlig en stund framover tenker jeg. Men det er verdt det når det funker!

fikk jobb ja, men bare hver tredje helg da. Finnes jo svært få  fulle stillinger i helsesektoren dessverre. Håper jeg får tak i en 80% stilling et eller annet sted så jeg har sjans til å søke boliglån!

hihi. Dominos er lov innimellom. Funker ikke å nekte seg alt slikt. Da ender man bare opp med binge eating og dårlig samvittighet.  Nå er neste på cravingalisten sushi Hehe. 

I dag blir det først DHLR-kurs på jobb, og så trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra du fikk ordna opp med sjefen og at du fikk både overtidsbetalt og jobb! Gratulerer! 

Veldig bra løpetur, og som vanlig imponerende styrke. Og digg med pizza! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt trøtt og gjespet som en gal på trening i dag. Men fikk da gjennomført.

Mølle: 7min gange, 10 seige min løping, 3 min gange

Mage ala kiropraktor. Planken var seig. Måtte presse meg til å klare 40 sek den ene gangen. Klarer jo vanligvis nærmere 2 min!

Benkpress (safer alltid på den når jeg er alene pga fail for noen år siden): 20kg *10, 30kg*10, 35kg*10+6+5

Nedtrekk: 25ish kg*10, 34ish kg*10, 43ish kg*10, 50kg*4+3+4 

Arnoldpress med biceps curls: 4kg*10, 6kg*10, 7kg*10+10+10 

Triceps extension: ca 20kg*10, ca 25kg*10, ca 29kg*5+5+5 (ca)

EZ curls: 15kg*10, 20kg*7,15kg*9

 

Ca. Husker ikke alle reps-antallene i dag. 

Og da gav jeg visst opp å unngå å skrive antall kilo jeg løfter. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Jeg også tør ikke ta det helt ut, uten en spotter. Men nå har jeg heller ikke mulighet for å ta alle kg jeg vil på for eks knebøy. Jeg har jo ikke stativ til å ta knebøy, så jeg må ha stanga over skuldrene før jeg kan senke den ned til nakke, og siden jeg ikke er sånn supersterkt i skulderpress, så begrenser det seg jo selv ;) Benkpressen klarer jeg å legge ned, hvis jeg må, men det er jo kjempetungt det da, så det gjør jeg helst ikke.

Kjedelig når en er så trett på trening at en bare gjesper. Men slik er det jo bare noen ganger :)  Du er jo kjempesterk, og gjennomfører øktene dine, til tross for at du er sliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver på få de gjort 🙃 

I går ble det til slutt løpetur. Litt saktere enn sist, men var litt meh pga varme og tett/allergi. Det ble ca 4,13km på 29min 44sek. Fornøyd med å ha gjennomført 👍🏻 

I dag blir det nok ikke trening, sovet lite i natt (hvilende vakt), hel dag med framføringer på skolen, og så kveldsvakt.  Gleder meg til sengen i kveld 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen startet med kiropraktor. Det var godt (vondt 😅). Så var det bare å hoppe i bunaden for skoleavslutning. Ferdig med tre år på sykepleien. Da er det bare å få levert inn den siste eksamenen som ikke gikk bra ila to uker (fikk svar i dag) og så bachelor i september. Så er det min tur til å være Happy 😂🙄 kullet skal ut å feire i kveld, usikker om jeg gidder å bli med kjenner jeg.. var skikkelig nedtur med den eksamenen altså...

anyway; trening ble det. Treningskompisen glemte visstnok avtalen vår, så ble alenetrening. Skuffet. For hadde avtalt å dra på det dårlige senteret.. hadde jeg visst det ble alene hadde jeg dratt på et bra!

5min gange, 5min jogge, 5 min 20:10intervaller, 5min gange. Og 3,2km

1,5pull ups

Nedtrekk: 10*27kg, 10*34kg,10*40kg,6+5+5*50kg, 4*40kg,5*34kg,5*27kg

benkpress 10*20kg, 10*30kg, 3*4*40kg,5*30kg,5*20kg

arnoldpress 10*5kg. Hatt vond skulder siste uken, kjente det ikke var helt godt. Droppet mer

bicepscurls: 10*5kg, 10*7kg, ca 7+5*8kg

utstrekninger og planke ALA kiropraktor

leg raises 15+12+5

"dips" 4+4

ble ikke så bra på armene men.. sliten sulten og lei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen trening i dag, men timevis med trasking, delvis med en to-åring på armen. Eller løpende rundt etter/sammen med en to-åring. Hehe. Satser på en løpetur i det minste i morgen. Hadde vært digg med en skikkelig styrkeøkt også siden jeg reiser bort på mandag. Får se hva tiden viser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kun løpetur i dag. Har vært utslitt av allergi i hele ettermiddag. Ligget på sofaen, sovet ltit og klødd i øynene siden kidsa dro i 3-4tiden. Tenkte egentlig ikke trene at all på et tidspunkt. Men hadde allerede på treningstøy, og møtte en kompis en liten halvtime ikke alt for langt unna Sognsvann. Så da ble det ei runde rundt der etter jeg dro fra han - 3,68 km på 22:20 min. Greit fornøyd med det. Måtte stoppe en gang for å "knekke" i hoften, og en gang for å dra opp tightsen (kan noen gi meg en tights som ikke sklir?!). Og så endte jeg med å gå ca 100 meter en gang. Så alt i alt fornøyd. Løp fra jeg skrudde på klokken :fnise: 

Blir ikke noen reising på meg likevel, kom opp noen greier, så må fikse det i stedet. Men da blir det skikkelig styrketrening :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp opp til senteret - 1,68km ca. Ikke så langt altså.

Pull ups - 4+3,5+3+1 i supersett med facepulls - 25kg*10, 34kg*10, 43kg*10+10

Benkpress med manualer: 7kg*10, 10kg*10, 12,5kg*10. 15kg*5+2 (lufta gikk litt ut :S )

Arnoldpress: 6kg*10, 8kg*10, 10kg*7+4, i supersett med manual biceps curls: 6kg*10, 7kg*7+7+7

Triceps extension i kabel: 20kg*10, 25kg*10, 29kg*10, 25kg*5 i supersett med kabel biceps curl 11kg*10, 15kg*10, 20kg*10, 25kg*5

Løp hjem igjen.

Startet ganske greit men så gikk luften litt ut (potte tett, og sulten - hadde ikke spist nor særlig). Håper på å gå en tur i kveld. Nå skal jeg knekkes hos kiropraktoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er triceps extention og kickback det samme? Jeg merker at jeg kun kan de ordene som brukes i videoene mine, så til å være ås interessert og engasjert i trening kan jeg egentlig veldig lite! :fnise: Knallbra løpetur med over 4.5 kilometer på litt over 22 min!! Bra du tar hensyn til allergien, det kan være helt håpløst, jeg tør fremdeles ikke løpe når gresset begynner å blomstre, da jeg hadde en skikkelig fæl allergiopplevelse med det. 

Selv om jeg ikke skjønner alle øvelsene dine er det så imponerende tall! :nigo: Blir alltid inspirert til å trene av å lese dagboka di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rainbow skrev:

Er triceps extention og kickback det samme? Jeg merker at jeg kun kan de ordene som brukes i videoene mine, så til å være ås interessert og engasjert i trening kan jeg egentlig veldig lite! :fnise: Knallbra løpetur med over 4.5 kilometer på litt over 22 min!! Bra du tar hensyn til allergien, det kan være helt håpløst, jeg tør fremdeles ikke løpe når gresset begynner å blomstre, da jeg hadde en skikkelig fæl allergiopplevelse med det. 

Selv om jeg ikke skjønner alle øvelsene dine er det så imponerende tall! :nigo: Blir alltid inspirert til å trene av å lese dagboka di!

Her kan du se bilde av tricep extension :)

Det var vel litt over 3,5 km:P Men ja, er fornøyd i grunn. Husker da vi løp der på ungdomsskolen brukte jeg vel 35 min eller noe (gikk mesteparten, HATET å løpe da jeg var yngre)

Hyggelig å lese at du blir inspirert, må si det samme til deg. Blir overveldet av øktene dine:fnise::trene:

Nå har jeg hentet den andre nesesprayen. Satser på at det åpnes litt.. Slitsomt ikke å få puste skikkelig:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en 45min gåtur i kveld. Det var deilig. Fikk puste skikkelig også, for har jo vært noen timer skikkelig regn i kveld. Happy nå altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det en løpetur igjen. Fornøyd med innsatsen, løp ganske langt i ett strekk (god del lengre enn sist jeg løp den runden, for 3-4 år siden). Tiden ble ikke så veldig bra, men det var nok pga runden starter med en bakke, som jeg gikk opp. Ellers løp jeg vel nesten hele veien :)4,55km/29:59 min. Tungt i pusten da. Som alltid for tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løp til trening - ca 11 min. 

Gående utfall uten vekter - 4*ca 20ish meter (har ikke trent ben på noen uker pga "forbud" fra kiropraktor, men nå MÅTTE jeg prøve meg igjen :fnise:)

Nedtrekk 27kg*10, 34kg*10, 40kg*10, 50kg*5+4+4 i supersett med Facepulls: 29kg*10, 38kg*10, 47kg*10, 55kg*4+4+4

Manual benkpress: 8kg*10, 12,5kg*10, 15kg*7+6+5

Dips: 5+5+5 i supersett med leg raises 10+10+10

Biceps curls 5kg*10, 7kg*10, 9kg*8+6+5 i superdupersett med sidehev 4kg*10, 6kg*6+6+6 og underarmscurl 4kg*10, 6kg*10+10+10

Gikk hjem. Hadde tenkt til å ta triceps extension da jeg liker den og føler god kontakt der, men det var opptatt hele tiden så da så. 

 

Kiropraktoren satte på ny sånn tape på ryggen på mandag. Tror den hjelper, føler meg allerede bedre/mindre stiv. Mulig jeg må kjøpe meg slik selv? Men kjipt å gå med tape på ryggen i hele sommer da.. hehe. 

Mistet telefonen i gulvet på treningen, no big deal eller uvant. Har jo deksel så telefonen gikk det greit med. Problemet var den koblingen mellom telefon og headset (har iphone 7). Den bøyde seg. Så nå må jeg på shopping. Ble trening uten egen musikk, men det gikk jo overraskende bra må jeg si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en økt med treningskompis igjen:nori:

10min løping på mølle. 

3*planke

benkpress med stang 20kg*10, 30kg*10, 40kg*5+5+7 i supersett med gående utfall uten vekt 15m*2+2, 10m*2

nedtrekk: 27kg*10, 34kg*10, 40kg*10, 50kg*7, 58kg*3, 50kg*6

skulderpress med stang i supersett med biceps curls med stang 15kg*10+10+10

dips 6+5 i supersett med leg raises 11+10

biceps curls med manualer 6kg*10,8kg*8+8 i superdupersett med underarm: 6kg*10, 8kg*10+10 og sidehev 5kg*10+10+10

triceps extension 20kg*10, 25kg*10, 29kg*10+2,25kg*6,, 20kg*6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nattevaktshelg. Sov lite og dårlig på dagen i dag, ble for varmt. 

Kom meg til slutt på joggetur. Bonusøkt så hadde ikke noen mål annet enn å gjennomføre. 3,57km på 22:36min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var skikkelig sliten i dag. Men ble da en liten amputert økt. Begynte plutselig å føle meg skikkelig dårlig/syk så da stoppet jeg. 

Mølle: 10 min. Er så gøy at det nå går så bra å løpe i 10min+ uten noe problemer altså! 

Benkpress: 20kg*10, 30kg*10, 40kg*9+7+6! Begynner å komme seg nå! 💪🏼

Supersett med utfall 10+10+10+10+10 per ben

nedtrekk: 27kg*10, 34kg*10, 40kg*10, 50kg*6+6+6. 

Skulderpress: 15kg*10+10+10

superswtt med biceps curl 15kg*10+10+10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at du følte deg syk! 40 kilo i benkpress!! Jeg som syns jeg er så flink når jeg klarer 10kg pr dumbbell (altså 20) 10reps-8reps-6reps! Og alt det andre også...!

Og dette på en dag du følte deg syk. :hakeslepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rainbow skrev:

Så dumt at du følte deg syk! 40 kilo i benkpress!! Jeg som syns jeg er så flink når jeg klarer 10kg pr dumbbell (altså 20) 10reps-8reps-6reps! Og alt det andre også...!

Og dette på en dag du følte deg syk. :hakeslepp: 

Følte meg syk etterpå benkpressen hehe. Med dumbbells tar jeg vel 15 kg per, og bare noen få reps. Det krever jo en ganske annen styrke ift stabilisering osv ;) Så 10 kg der er ikke dårlig!

 

Planen i dag er eeegentlig løpetur, men sov først 30 min da jeg la meg i går, så våknet jeg, vred meg i 2 timer, og så sov jeg 4t fram til jobb. Heldigvis var det skikkelig rolig og chill dag på jobb da, sittet i solen og kost meg. Men kjenner jeg er litt sliten, så usikker om jeg orker løping. Har uansett bikket 12000 skritt, så da er jeg fornøyd. Gikk fra Majorstuen og ned til Steen og Strøm også, så har jo beveget meg. I morgen skal jeg i Klatreparken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...