Gå til innhold

Elvital jobber med saken ;)


elvital

Anbefalte innlegg

Å, så godt du er i gang med treninga igjen! Satse på du tar igjen "det tapte" ganske fort, de sier jo at muskler husker, og det virker som du har ganske så god peiling på hvordan gå frem :) Og så gøy at treningskompisen din har hatt så stor progresjon!! Skulle gjerne hatt en sånn treningsvenn selv jeg, du høres jo ut som den perfekte komboen mellom PT og psykisk støtte :mrgreen: Restitusjon er viktig, kanskje spesielt i en sånn slags startfase du er i nå, så ta deg fri med god samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skikkelig deilig. Kjenner det på humøret også, vært ganske grinete/følt meg kjip særlig i et par uker nå mot slutten. Ja det var pga pms osv, men hjalp nok ikke uten trening. 

Jeg innbiller meg i hvert fall at jeg har litt peiling. Har jo trent i 6år er det vel ganske nøyaktig i dag faktisk, siden første gang jeg gikk på studio. Og har jo lest artikkel opp og artikkel ned om trening. Så har en del kunnskap. Håper på å kunne implementere det i en fremtidig jobb (vurderer å utdanne meg til PT i tillegg). Treningsvennen sier han liker å trene med meg, selv om han hater meg mens det står på Hehe. Så det er jo bra. Og jeg liker å trene med han også :) får se om kanskje han får piske meg litt rundt hvis vi begynner med litt uteløping... for der er jeg dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Se der ja, der er du jo i gang igjen! Så bra :) 

Viktig med en fridag, spesielt når du starter opp igjen.

Spennende med date da, hehe.. Hørtes ikke så trivelig ut :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei den daten var heller mislykket :fnise:

I dag var planen halv dag i praksis, deretter trening og hjem å lese skoleting. Slik gikk det ikke. Det ble halv dag i praksis, (gikk en halvtime i vinden til) en liten kaffedate, og så dro jeg til treningen, men gikk forbi og dro hjem. Ikke energi eller lyst. Hjemme spiste jeg litt, satte over en deig med grove horn med cottage cheese (ble ganske gode selv på slump), sovnet på sofaen, spiste litt mer, bakte ut, og så så jeg på Jane the virgin. Kom meg til slutt på trening, ca 7-8t senere enn planlagt. Var ganske tung og seig i kroppen. Men fikk gått gjennom hele kroppen!:nori:Løpingen gikk ikke så bra i dag. Satser på en liten morgencardiorunde ute i morgen. Forhåpentligvis våkner jeg tidlig nok til at jeg rekker det før loppis. Evt får det bli en littutpådagencardiorunde hehe. Vil løpe ute i hvert fall. Hvis været tillater det *prosit*. 

Hentet forresten nye sneakers i dag på posten. Kjøpte 39 siden jeg har måttet ha det i alle jeg har prøvd i butikker i det siste. Vel, de var over en tommelbredde for store. Så da må de sendes tilbake og jeg må vente på nye. Pes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på en smell med uplanlagt treningsfri og spisedag i går. Ble litt for mye søtt. Men men. 

I dag kom jeg meg derimot på trening. Løp litt intervaller - deilig. Planken, glute bridge, Utfall, benkpress, nedtrekk, bicepscurl-/skrulderpress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Jeg hadde den spisedagen på lørdag. Jeg kjenner jeg får "trangen" hvis jeg har spist litt lite noen dager, så jeg må passe på å få i meg nok mat, ellers så ender det med at jeg bare spiser dritt :P Men men, noen dager blir det bare slik, så det er ingen vits i å har dårlig samvittighet, så lenge en holder klarer å hente seg inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, gjest- silje skrev:

Jeg hadde den spisedagen på lørdag. Jeg kjenner jeg får "trangen" hvis jeg har spist litt lite noen dager, så jeg må passe på å få i meg nok mat, ellers så ender det med at jeg bare spiser dritt :P Men men, noen dager blir det bare slik, så det er ingen vits i å har dårlig samvittighet, så lenge en holder klarer å hente seg inn igjen.

Veldig sant. 

Har jo prøvd nå i noen måneder å spise etter en slags periodisk faste. Kjenner at det ikke passer helt for meg altså. Ender opp med å være skrubbsulten på morgenen og aldri bli mett hvis jeg ikke spiser etter 18/senest 19. Og da blir det etegilde dagen etter, så blir jeg alt for mett til å orke noen ting dagen etter det, og så skrubbsulten igjen dag tre. Særlig vært slik siste ukene. Så nå har jeg bestemt meg for å følge "spis når du er sulten, til du er mett, men spis fornuftig". Dvs at jeg starter dagen med min kopp med varmt vann med sitron (er vel ca 7dl i den koppen), etterfulgt av en stor kopp kaffe med litt melk. Hvis jeg er sulten spiser jeg noe lett. Hvis ikke venter jeg et par timer og spiser frokost da. Prøver ikke å spise noe stort måltid sent på kvelden da jeg sover dårlig med full mage, men kan spise noe lett hvis jeg er sulten. Satser på at denne tilnærmingen funker igjen. Teller ikke makro for tiden. Mulig jeg må begynne igjen. Disse 6kg jeg har gått opp etter jeg flyttet tilbake til foreldre skal AV hehe. Noe av det var nok muskler, men de forsvant jo da jeg hadde treningsforbud. 

Oi dette var masse rabling. Anyways, dagens trening:

tilsammen ca 10 min med mølle og ellipse - et eller annet i hoften som føltes feil. JEg som hadde tenkt å løpe intervaller.. Bedre lykke i morgen Elvital!

Planken hvor man går opp og ned på armene *hjerneteppe på navn* - 10+5+5+4 per side  (de to siste tok jeg alt rett etter hverandre - 5 høyre, 5venstre, 4 høyre, 4 venstre uten pause)

Situps (15)+liggende leg raises (15)+glute bridge uten vekt (15)

Push ups fra stående (?) 5+5+5+3 i supersett med gående utfall 10+10+10+5 per fot

Nedtrekk kommet opp til 83% av kroppsvekt*5 igjen. Var vel på ca 92%*6-7 før jeg ble dårlig. 20kg igjen før jeg tar treningskompis hehe.

Tre sett lett face pulls

Triceps extension i kabel*mange sett. Her har jeg ikke mistet så mye styrke utrolig nok 

biceps curls til skulderpress 10+10+7/8+6

leg curls to sett bare.

 

Store planer om LISS i morgen. Får se hvordan hoften er. 

 

 

Endret av elvital
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en halvtime på møllen unnagjort. Switchet litt mellom 9 og 11km/t. Det var heavy nok det altså. Hadde to stopp der jeg knøt skoene mine, og et par for å strekke leggen. Er i grunn veldig fornøyd. Eneste er at nå kjenner jeg det i kneet... Mulig jeg må starte litt roligere rett og slett :(

Deretter ble det litt mage. Skrå crunches i supersett med skrå leg raises. Gjorde vondt. Deilig. Ble vel 4 sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres digg ut å være skikkelig tilbake igjen! Også høres du ut som en veldig flink motivator og treningspartner. Det er vel kanskje den eneste ulempen jeg føler det er å trene hjemme og kun få skriftlige råd av folk på nettet, det er noe annet å få en plan som følges opp av noen man faktisk møter. 

Den planken kaller folka i videoene mine for mye forskjellig, men oftest bare "high-low-plank". Nedtrekkene dine er alltid imponerende! Kanskje jeg skal begynne med det for å få til å ta pullups uten hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Hvor fikk du vondt i kneet? Oppvarming kan hjelpe på, men det kommer litt an på hvor du har fått vondt.

PF, har jeg faktisk slutta med nå etter 3 år med den spiserutinen.. Jeg endte opp med at jeg mista helt sultfølelsen + metthetsfølelsen. Så når jeg først spiste, så ble jeg liksom aldri mett... Så hvis du føler at PF ikke passer for deg og dine rutiner, så er det bare å bytte. Det er ingen vits i å presse seg inn i ett opplegg som ikke føles komfortabelt! Jeg hadde det nokså likt deg på slutten nå med periodisk faste. Så det ble ganske krevende etter hvert. Så jeg har den siste måneden spist litt hver tredje time for å få tilbake metthetsfølelsen/sultfølelsen. Så nå blir jeg mett på 1/3 del av det jeg gjorde før, og det er litt deilig faktisk!

Fin mølleøkt du hadde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Rainbow skrev:

Høres digg ut å være skikkelig tilbake igjen! Også høres du ut som en veldig flink motivator og treningspartner. Det er vel kanskje den eneste ulempen jeg føler det er å trene hjemme og kun få skriftlige råd av folk på nettet, det er noe annet å få en plan som følges opp av noen man faktisk møter. 

Den planken kaller folka i videoene mine for mye forskjellig, men oftest bare "high-low-plank". Nedtrekkene dine er alltid imponerende! Kanskje jeg skal begynne med det for å få til å ta pullups uten hjelp!

Skikkelig digg! 

Tja, jeg motiverer han/han motiverer meg :) Hyggelig bare å trene med noen. Også kommentere på alle rare vesner som befinner seg på trening (ja vi er vel frekke :fnise:) - Slik som de som har feil fotballdrakt osv.  Er noe HELT annet å trene med noen som fysisk er der ja. Nå som endelig jeg er tilbake er jo han blitt slått ut av ryggen, og tidligst tilbake i slutten av neste uke.. Håper ikke det blir lengre! Nedtrekk hjelper nok godt for pull ups ja. Og negative pullups funker jo fjell. Det jeg drev med i starten av min pull ups karriere, og hva jeg har tvunget treningskompis gjennom nå siden januar. 

1 time siden, gjest- silje skrev:

Hvor fikk du vondt i kneet? Oppvarming kan hjelpe på, men det kommer litt an på hvor du har fått vondt.

PF, har jeg faktisk slutta med nå etter 3 år med den spiserutinen.. Jeg endte opp med at jeg mista helt sultfølelsen + metthetsfølelsen. Så når jeg først spiste, så ble jeg liksom aldri mett... Så hvis du føler at PF ikke passer for deg og dine rutiner, så er det bare å bytte. Det er ingen vits i å presse seg inn i ett opplegg som ikke føles komfortabelt! Jeg hadde det nokså likt deg på slutten nå med periodisk faste. Så det ble ganske krevende etter hvert. Så jeg har den siste måneden spist litt hver tredje time for å få tilbake metthetsfølelsen/sultfølelsen. Så nå blir jeg mett på 1/3 del av det jeg gjorde før, og det er litt deilig faktisk!

Fin mølleøkt du hadde!

Det er litt under selve skålen, på innsiden av kneet. Kom etter at jeg feilbelastet pga operasjon under foten for en 5 år siden. Etter det har den vært litt til og fra. Vært til MR, kiropraktor, fysio osv, og alt er bra. Fått såler jeg har i treningsskoene. Har vært ganske bra i et års tid nå, så regner med jeg bare må ta løpingen litt mer gradvis. Ikke begynne rett på 30 min etter 6uker+ uten ;) Tok treningsfri i dag, har lagt frem klær og satt på klokken tidlig i morgen. 

Ikke sant, man må bare følge det som funker for seg og sin kropp. Nå er magen på bærtur også, etter antibiotikahestekuren. Så er sulten nesten konstant. Slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Jeg skjønner den trangen til å komme tilbake igjen i treningsform! Men det må jo heller ikke gå utover helsa :) Så nå vet du det, at du må gradvis tilvenne deg løping. En lærer av alt ;) hehe, jeg er ganske lik deg, bare fyrer løs til tross for plager... Noen ganger går det ok, andre ikke. 

Jeg var også konstant sulten på siste kortisonskur jeg gikk på. Jeg hadde en periode på ett år, der jeg var av og på kortisonpiller som gav meg ekstrem matlyst. Men slik er det jo bare av og til. Så hvis måltidsrytmen ikke fungrer i det hele tatt i tillegg, så er det ingen vits i å presse på videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gradvisheten gjelder visst hele kroppen :( Var ikke så godt med benkpress på skulderen i dag dessverre. Mulig det var pga jeg bare rakk ti min oppvarming (var litt presset på tid), men ble ikke noe makstesting foråsidet slik. Ble generelt litt tullete trening selv om jeg fikk gjort nesten hele kroppen litt i hvert fall. I morgen blir det muligens treningsfri evt kveldstrening (løping). Håper det siste hehe.

Dagens:

5min gange+5min løping på mølle (gikk greit, kunne løpt mer hadde jeg hatt tid og ikke kjedet meg hehe)

10 utfall/side

Leg extension+leg curl i superdupersett (ikke noen pause før jeg var ferdig med 5(?) sett. Svette silte hehe.

Pull ups+skulderpress i supersett * 3 sett

Benkpress*3 sett

Triceps extension i kabel+biceps curls med liten stang, og så manualer * 5(?) sett

Ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk til trening (15 min oppoverbakke). 30 min mølle:

5 min gange-

4min*10kmt/2%-1min*6,5kmt/2%

4min*10kmt/2%-1min*6,5kmt/2%

4min*10kmt/2%-1min*6,5kmt/2%

4min*9kmt/2%-1min*6,5kmt/2%

5 min gange*6kmt/2-0%

 

Litt mage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet opp skikkelig stiv i ryggen igjen :(

Gikk til trening, 2min gange på møllen, 8 min løping. 

Lett Benkpress med manualer 7kg+10kg*3 *15 reps

Gående utfall 20+20+15+10 per side

Nedtrekk lett 15 reps*3+4reps 

Så dro jeg hjem i dårlig humør fordi ikke det funket :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på årets første løpetur ute. Gikk ikke så bra -  leggene (særlig høyre) nektet. Ganske krampe. Fikk løpt litt og gått en del. Var ute i 20-25min. Deilig. Stort forbedringspotensiale hehe. Vet ikke hvor langt det ble.. et par-tre km kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 min møllegange

nedtrekk+utfall 

leg extension 

benkpress 

leg curl

Arnoldpress+biceps curl med manualer

Triceps extension

 

*Vondt i leggene* Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Flink!

Leggene, er ikke alltid like samarbeidsvillige nei :dry: Det kan hjelpe å tøye de litt, og varme godt opp først. Jeg kjenner det av og til i anklene i starten, hvis jeg starter for hardt, eller så kan jeg få "elefantbein" etter noen km, slik at det føles ut som om jeg løper i "sirup".

Kjedelig med stiv rygg, er du blitt bedre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggen er bedre men ikke bra. Men den har jo holdt på slik i type... mange år. Så begynner å bli vant til det ;) 

I går ble det jogging i Frognerparken. En liten runde på ca 40min inkl oppvarming/nedtrapping. Deilig! Og gikk greit mtp legger/underlag og allergi! Deilig. Vil løpe mer der. Synd jeg ikke bor i nærheten. Hadde på meg hoodie. Det var litt varmt hehe. 

Treningsfri (men sightseeing og sikkert masse gåing med utenlandsbesøk) i dag

Endret av elvital
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk 13km på fredag, med nye sko. Obs. Hehe.

I går ble det rundt 6-7km totalt gange.

I dag prøvde jeg meg på en liten økt med styrke med treningskompisen. Jeg var stuptrøtt (sovet dårlig flere netter/rett og slett sliten), og han kan gjøre svært lite pga ryggen, så det ble ganske amputert. Usikker om det blir løping eller avslapning i morgen. Får se hvor bra jeg får sove i natt kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...