Gå til innhold

Elvital jobber med saken ;)


elvital

Anbefalte innlegg

Forresten, hadde besøk i går, som introduserte meg for smash med kims guacamole. Hvem skulle trudd det var godt liksom?! Men det er det faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fredag ble det en økt hvor jeg fulgte treningskompis sitt helkroppsprogram. Trente lett siden jeg var så sliten og trøtt at jeg følte meg syk. Lørdag ble det ingenting, var på besøk hos en kompis i en by et par timer unna. I dag ble det trening med treningskompis igjen. Var så tungt å løpe i dag. Løp tre min med 20:10 intervaller på 15kmt! Aldri løpt så fort før. Fulgte like gjerne programmet hans i dag også. Tungt men greit. Noe som er litt kjipt (men gøy (og viktig) - *sadist*) med å trene med han er at jeg tvinger han til å strekke ut etter oppvarming. Han er stiv som en stiv som stokk, slikt kan man ikke ha det. Så vi tøyer ut. Ser bedring, men det tar jo fort 20-30min inkl 3*planken, så går jo mye tid til det. Men viktig, for begge to. I dag fikk jeg pannen ned på kneet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet mandagen riktig med en skikkelig beinøkt. Det var deilig. Det var så fullt på senteret, så fikk ikke tatt glute bridge da, men det andre ble tatt. Vondt i beina nå! Klarte så vidt å gå ned trappa etter treningen også. Hehe. 

Ellers har jeg vært veldig sulten i dag. PMS er slitsomt haha. Håper det blir bedre i morgen.

Frokost: osteskive med pesto, 1/2 avokado og hjemmelaget tomatsalsa. 1 stor kaffe med ekstra lett melk

Lønsj: 1 porsjon havregrøt med rosiner, en klementin

Snack: Sopp stekt i omtrent 1ts eller 2 med smør, og eggerøre av 1 egg+2eggehviter og tomatsalsa. En appelsin

Middag: Torskefilet, gulrøtter, tomatsalsa, rød pesto (elsk!), litt sylte, klementin, 3 ss hjemmelaget potetmos, en rute melkesjokolade

Kvelds: Osteskive, 100ish gram skinke, en tskje rød pesto, druer, cherry tomater, cottage cheese med biola zero, rosiner. En kopp te med melk. En liten del av en tortillalefse

 

Har laget mat til morgendagens skole: En porsjon havregrøt og 4 husmann med ost og skinke. Klementin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle løpe intervaller og trene litt mage i dag jeg. Skulle. Så ble det wraps og kafé med venninnen, etterfulgt av en cola zero og kafé med en kompis. Jaja. Bedre lykke til i morgen? 

Matdagen begynte greit. Etter kafeturene derimot var jeg overraskende nok ganske innhol, og overspiste til middag/kveldsmat... Fører opp for tiden for å ha litt oversikt selv.

Frokost: Knekkebrød med skinke+ost+pesto, cottage cheese med biola zero. Druer. Ost.

Snack: 2 husmann med skinke+ost. Klementin

Lønsj: 1porsjon havregrøt med rosiner

Kaffe: Tall skinny sugarfree vanilla latte

Snack: 2 husmann med skinke+ost, kyllingwrap

Middag: MASSE laks med litt creme fraiche og mango chutney, en herskare ihjelkokt brokkoli+gulrot, og for mye rotmos av noe slag. Druer, cherrytomater. 1/2 glass biola zero med linfrø (magen er tullete for tiden, så håper dette hjelper).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det intervaller og litt mage. Og du hvor godt det var, og hvor bra jeg løp! Først 4min gange i økende fart, deretter 1min på 9,5kmt før 4 min på 10kmt og til slutt 1min på 11 kmt. Så begynte 10 min helvete med 20:10 intervaller. Hehe. startet på 13,7 kmt. Hvert minutt økte jeg med 0,2 kmt, til jeg hadde løpt på 14,7kmt. Gikk deretter ned 0,2kmt hvert minutt til jeg endte på 13,9 kmt. Etterfulgt av 4min gange på hovedsakelig 6kmt. Deilig! 

Dagens mat - ikke så verst tror jeg:

Frokost på skolen: STOR kaffe med bittelitt lettmelk og en sukett. Havregryn av 60 gr havregryn, litt linfrø, en tanke melk og masse rosiner og kanel

Lønsj: to husmann med skinke+gulost+pesto, Propud sjokolade (foreldre kjøpte 12 stk til meg da de var i Sverige :hoppe: )

Middag: to "hjemmelagde" (kjøpte) knekkebrød med pesto masse ost og skinke, 3/4 avokado, paprika og mange cherrytomater. Noen druer. En te med melk. 4-5 skjeer med is. 

Mulig det blir noe lite om litt, men tror ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble trening i dag og gitt, med treningspartner, litt blandet løping (16min) til oppvarming deretter overkropp. Klarte benkpress med manualer på nesten 31 %*2 av kroppsvekten i hver hånd! *Stolt*!!! Endelig fikk jeg det til. 

Matdagen har vært relativt greit. Ble en del til frokost (husker ikke helt, men litt risgrøt, knekkebrød med pesto/skinke/ost, masse ost, og litt div tror jeg. 

Snack: klementin, pære, tall skinny vanilla latte

Lønsj: havregrøt av 60gr gryn+rosiner+klementin (det var litt mye, så blir 40 gr i morgen)

Middag: 2 husmann med skinke+ost, en proteinpudding, en kaffe med litt lettmelk

Kvelds: 2 husmann med skinke+ost, resten av risgrøten, litt biola og mager cottage cheese, druer.

Masse mat. Men kjenner og at jeg ikke har den sinnsyke sulten jeg hadde de tre foregående dagene, så det er fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Droppet ut trening på lørdag da jeg fikk besøk av søte små. Ble litt kasting rundt på dem, men ikke så mye. Og planken med 2,5åring på ryggen :)

Søndag var jeg litt sliten etter lørdagkveldens utskeielser. Ble en kort og rolig (for min del) økt med treningspartner (overkroppsøkten hans). Takk gud for han, hadde aldri kommet meg på trening uten :fnise: Deretter jobb som var litt kaos. Er støl i dag. 

Sov skikkelig godt i natt. Det var deilig! Nå skal jeg få skrevet litt på bacheloren før lønsj og mer skriving. Deretter trening. Må bli bein i dag, til tross for leggkramper... O:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo store planer om beintrening i dag. Dessverre var jeg ganske trøtt, og utsultet (anbefales ikke å prøve å finne ut av restauranter/menyer til ferien om et par uker når man sitter på skolen og har spist opp maten sin...), da jeg kom hjem. Så etter å ha tømt kjøleskapet og hvilt litt på sofaen ble det litt for liten tid til bein. Satset på intervaller - det var så tungt/vondt. Ble bare 6 minutter med det, og så løp jeg resten av tiden på typ 9 kmt i stedet. Så ble det uttøying og magetrening. Til tross for stølheten. I morgen tror jeg det blir treningsfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Skal begynne å følge med på deg igjen! :) 

Syns du var flink som endra planene dine når du skjønte at kroppen ville noe annet enn du hadde planlagt, det er jeg dårlig til. Intervaller er jo uansett et mareritt, jeg tror alltid jeg har bra kondis helt til jeg prøver det! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig :) Velkommen tilbake Hehe. 

Har skjønt det siste året (etter MASSE sykdom og dårlig form) at jeg bare må høre på kroppen. Presse litt, men kroppen vet ofte selv best. Syns egentlig intervaller er gøy, fort ferdig/overkommelig, også merker man så fort forbedring! Men i går var det et helvete.

 

Blæææ Kan noen sende meg fokus og konsentrasjon til å bli ferdig med bacheloren? Eller i det minste få meg skikkelig i gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening ble unnagjort, sent men relativt godt. Var så mange på senteret i dag. Ikke gøy. Og skjønner ikke hva jeg har gjort med benet - fikk krampe rundt hele leggen og bak oppover låret da jeg prøvde å løpe, så det ble bare 10ish minutter. Så begynte jeg med pushups, tok 4*10 stk, siden pullups ikke gikk i dag.. Og på det siste settet merket jeg litt vondt i ryggen/bekkenet/der jeg "pleier" å ha vondt. Gikk sånn tåelig greit på resten av overkroppen, men kjenner nå at det er for jævlig. Passer veldig fint, siden jeg skal hjelpe en med "å kaste søppel" i morgen (dvs - leid bil for å tømme boden for diverse drit som må bæres hit og dit). Satser på at en god natts søvn fikser opp i litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var planlagt treningsfri, men var innom og fikk rullet litt på ryggen. Det hjalp litt. Burde nok kjøpe en sånn skikkelig massasjerulle selv til å ha hjemme. Kjøpte en for et par år siden men den var altfor myk og funket ikke så tror jeg solgte den. I dag ble det morgentrening. Fortsatt vondt i bena (og rygg/bekken), så ble bare 11min på mølla. Deretter pull ups - gikk ikke så bra.. Gående utfall, militærpress med manualer, biceps curls med manualer og triceps extension i supersett med lette facepulls).  Deilig å gå gjennom kroppen. Tror ikke jeg rekker trening i morgen, men søndag blir det ny økt med treningspartner - han får nytt program laget av meg (ikke bare et random jeg har funnet på nettet) :) Gleder meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det ikke trening, men fikk jammen kjørt meg på jobb. Tror jeg satt 10 min ila hele vakten, ellers var det trasking fram og tilbake. Var så sliten da jeg kom hjem (hadde sovet dårlig i tillegg).

I dag ble det trening. Fulgte nye programmet jeg lagde til kompisen. Funket ganske så bra om jeg får si det selv. Får håpe han (og jeg, jeg kommer jo til å kjøre det litt) får resultater da. Hehe. Droppet ben i dag da, siden begge to sliter med benene for tiden. Prøvde å øke på benkpress med stang i dag, da det jeg vanligvis tar kjentes ganske ok ut. Ble 2*79 % av kroppsvekt alene, fikk litt hjelp på reps nr 3. *Glad* Nærmer seg kroppsvekt nå...!

Hjemme ble det hjemmelaget pizza til lønsj/middag. Det var digg. Lenge siden jeg har laget. Skulle bare hatt chili i tomatsausen. Og mer pesto i "sausen" på den hvite pizzaen. Nå er jeg litt trøtt, men MÅ skrive en del på bacheloren. Hurra. Jobb i morgen, håper jeg får til en trening også

Endret av elvital
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy faen for et tbanekaos i dag. 

Skulle trene med noen pasienter på jobben. Etter 20 min på senteret var de ferdigtrent, så da var det bare å pakke sammen og stikke.. Rakk å varme opp+3 sett med gående utfall. Nå har jeg handlet mat og er sliten, så det får bli dagens trim. Har i hvert fall gått rundt 13000 skritt i dag! Og spist relativt greit :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det morgentrening - deilig etter en bra natt! Kaffe+kiwi+litt ananas før 20 min mølle, 30 min utstrekking/magetrening, påfulgt gående utfall, liggende leg curl, hip thrusts i leg curl maskinen og leg extension. Nå bøe det litt havregrøt, skinke og avokado før bachelorskriving ftw!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de ledige tredemøllene var ødelagt i dag, så da ble det 20 min ellipse i stedet. År og dag siden sist. Hadde glemt at man ble svett av det og hehe, men fra jeg husker så er kondisen/formen kommet seg! Deilig. Deretter ble det litt utstrekking før Pullups med håndflater mot hverandre+leg raises mens jeg holdt meg oppe med hendene (teit forklart, men som om jeg skulle til å ta dips lol). Pikes med push ups i slynge. Nedtrekk (der har jeg økt de siste månedene - gøy!) med triceps extension. Stående arnold press med biceps curl. And that was all. 

Har forøvrig laget meg en matplan for i dag, logger/lagt inn på my fitness pal, for å sjekke kalorier+makro. Tror jeg skal gjøre det en liten periode framover. Gikk på vekten i dag tidlig, ikke et hyggelig syn. Samtidig har jeg økt i styrke de siste 3 månedene, så noe er nok muskler, men når den plutselig viser 4-5 kg mer enn før jul... Ikke greit! Føler meg "oppblåst" også. Og at jeg har fått litt mer å gå på rundt haken. Nå er det skjerpings. 

Endret av elvital
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest- silje
På 12.1.2017 den 21.53, elvital skrev:

Forresten, hadde besøk i går, som introduserte meg for smash med kims guacamole. Hvem skulle trudd det var godt liksom?! Men det er det faktisk!

Å neeeeei :P Du må ikke skrive slikt, nå måå jeg jo prøve den komboen ! Jeg elsker jo smash og jeg elsker kims guacamole - så hvis de kan kombineres så hadde jo det vært perfekt :fnise:

 

Tror det er mange som må skjerpe seg etter julen ;) Jeg er jo på en bitteliten diett som jeg har holdt hele julen også, så sånn sett så slipper jeg de ekstra kiloene som jeg altid får etter jul. Så det er første julen jeg ikke har spist noe særlig usunt, forutenom middagene. Men det gikk faktisk ok, og jeg savnet heller ikke kakene/sjokoladen. Men jeg slet litt etter jul, så det var rart, da sklidde kostholdet litt ut, men heldigvis ikke nok til at jeg la på meg da, det var bare så irriterende, fordi jeg måtte hanke inn igjen og jeg må bruke lengre tid på de siste tre kiloene :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, gjest- silje skrev:

Å neeeeei :P Du må ikke skrive slikt, nå måå jeg jo prøve den komboen ! Jeg elsker jo smash og jeg elsker kims guacamole - så hvis de kan kombineres så hadde jo det vært perfekt :fnise:

 

Tror det er mange som må skjerpe seg etter julen ;) Jeg er jo på en bitteliten diett som jeg har holdt hele julen også, så sånn sett så slipper jeg de ekstra kiloene som jeg altid får etter jul. Så det er første julen jeg ikke har spist noe særlig usunt, forutenom middagene. Men det gikk faktisk ok, og jeg savnet heller ikke kakene/sjokoladen. Men jeg slet litt etter jul, så det var rart, da sklidde kostholdet litt ut, men heldigvis ikke nok til at jeg la på meg da, det var bare så irriterende, fordi jeg måtte hanke inn igjen og jeg må bruke lengre tid på de siste tre kiloene :sur:

Du MÅ prøve det ;) Hehe. Jeg måtte ta med leftovers til en kompis, så jeg skulle slippe å spise det selv.:rosaengel::sjenert:

Julen gikk fint, men etterpå så flyttet jeg tilbake til mamma og pappa pga brudd med samboeren. I tillegg begynte jeg med bacheloroppgaven. Her i huset er det alltid masse godt å spise (og jeg har i grunn bare vært glad for å få i meg noe siden jeg ikke spiste særlig før jul pga bruddet), mye usunt, mamma hiver masse olje i maten... Så har man jo denne oppgaven jeg sitter og skriver - da blir det mye stillesitting, og jeg blir oftere sulten når jeg sitter sånn med skolearbeid. Blir mindre sulten når jeg er aktiv. Så sliter litt med å få hjernen til å skjønne at jeg ikke er sulten, bare lei/kjeder meg. Prøver å drikke mye te/sukkerfri saft og å snacke på lavkaloriting (agurk/stangselleri osv). Nå har jeg da satt opp litt skikkelig regnestykke, og planlegger maten dagen før. So far so good :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Huff så trist med brudd :( 

Flink du er som regner og planlegger maten!

Jeg også blir mer "sulten" av å sitte mye i ro. De dagene jeg trener/jobber er de dagene jeg spiser best, men hvis jeg ikke kan trene og har fri, da blir jeg slik at jeg hele tiden sjekker i kjøleskap/kjøkkenskapene for å se om at det er godt å tygge på - det er en dårlig uvane, så den jobber jeg med  å snu ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist der og da, men gikk overraskende fort over (ganske nøyaktig en uke fra det ble slutt :fnise:). Tyder på at det var riktig avgjørelse, selv om slikt aldri er morsomt.

I dag har jeg vært sulten! Fikk besøk til frokost, dermed ble havregrøten forskjøvet til lønsj og det ble hjemmebakte rundstykker til frokost. De var forøvrig VELDIG enkle å bake hehe. 5 min på å røre sammen i går, 2 min på å klæsje på et brett og steke i 35 min i dag. Så spiste jeg selvsagt ikke nok til frokosten, så har i grunn gått rundt og vært sulten i hele dag. Endte med å måtte kjøpe meg kaffe og coke zero (som jeg prøver å kutte ut) mot slutten av dagen. Hadde tenkt til å trene i dag, men kjente at kroppen trenger litt hvile, så det blir utsatt til i morgen. Og det er helt greit. Tilbake til maten, ser ut til at jeg nok kommer rundt 5-600 kcal over målet mtit i dag. Men det får bare gå. Når jeg ser på hva jeg har spist så er det jammen ikke ille, og av og til trenger man bare litt ekstra. Får besøk snart, og det ryktes om at det blir varme bær og is... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...