Gå til innhold

Tenk hvor fint det hadde vært å blitt født med en ansiktfarge som ikke ble sett på som et problem.


UkjentN

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke valgt hvor jeg skulle bli født. Jeg elsker Norge mitt fedreland, men Norge elsker ikke meg.

Tenk å bli født inn i et felleskap, hvor folk sto opp for deg, og aksepterte at du ikke var perfekt, istede for å bli sett på med et negativt blikk når man gjør den minste feil, som tenker at "Det er sånn de er, disse araberne/afrikanerne. Det hadde vært fint.

Tenk å få bli født i et land som man tilhørte, og med landsmenn som ønsket å ha deg inn felleskapet, i stede for å bli sett på som fellesskapets problem.

Tenk å bli akseptert fullt og helt for den man ble født som.

Tenk å bli sett positivt på, uten å måtte vise sin sjel.

Tenk å ikke bli født som et utseendebestemt problem som helst bør dø,

Endret av UkjentN
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er trist at det skal være slik. Jeg blir dårlig inni meg hver gang jeg ser noen som skuler på andre pga de er "annerledes" enn flertallet. Det er til å spy av. Dessverre er det slik at selvom alle mennesker er mennesker og like innvendig, er det ikke alle som tenker slik. 

 

Anonymkode: 61355...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi muslimer er skumle

Anonymkode: 2e7e7...f8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ufør pga noe helt annet, kan jeg også signere under ditt HI ts.

Hilsen ei som ikke bryr seg om hudfarge men personlighet. Klem!

Anonymkode: b4f40...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så lett å komme hit og si "sånn er ikke jeg" ,når jeg tror at flerparten er sånn i Norge i dag, dessverre.

Det er lett å gå på nett og si at du ser likt på en mørkhudet som går på nav som en nordmann som går på nav. (går nordmann på nav så har det sikkert skjedd noe fælt, mens den mørke personen bare utnytter staten!),

men jeg tror dessverre at folk flest er rasister. :/ jeg skjønner deg godt ts. 
Håper du finner mennesker som er gode og aksepterer deg som du er. Til syvende og sist så er det mennesker som skaper samfunnet, og de mennesker rundt deg er samfunnet ditt! omring deg av gode folk og drit i hva andre mener.

Anonymkode: 6a5b0...348

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 22. mai 2016 at 13.31, AnonymBruker skrev:

Det er så lett å komme hit og si "sånn er ikke jeg" ,når jeg tror at flerparten er sånn i Norge i dag, dessverre.

Det er lett å gå på nett og si at du ser likt på en mørkhudet som går på nav som en nordmann som går på nav. (går nordmann på nav så har det sikkert skjedd noe fælt, mens den mørke personen bare utnytter staten!),

men jeg tror dessverre at folk flest er rasister. :/ jeg skjønner deg godt ts. 
Håper du finner mennesker som er gode og aksepterer deg som du er. Til syvende og sist så er det mennesker som skaper samfunnet, og de mennesker rundt deg er samfunnet ditt! omring deg av gode folk og drit i hva andre mener.

Anonymkode: 6a5b0...348

Jeg selv er halvt norsk og halvt søramerikaner, så jeg får ikke smake på dette like mye som mange andre. Men jeg har mørke øyenbryn, og folk kan se at jeg ikke er en "ren" nordmann. Jeg er nordmann, bestefaren min er norsk, mamma er norsk. Tenker mer på de som f.eks er blitt adoptert. De har ikke noe annet land som er dems, ikke noen annen familie, ikke noe annet språk. De er norske, og føler seg norske. De kan bare norsk og familien dems er norsk.

Også skal de i tillegg bli sett på som noe som ikke passer inn her. De blir ikke akseptert og godtatt på lik linje med "rene" nordmenn, uansett hvordan de oppfører seg. Om de oppfører seg bra eller dårlig. Kjenner så mange rene arabere og afrikanere som er ekstremt mye bedre mennesker enn jeg selv er. Jeg er snill, men ikke like flink til å jobbe osv. Mange av dem er ekstremt flinke på skolen og til å jobbe. De står virkelig på. De fortjener absolutt ikke å bli sett på som møkk og folk som snylter på staten, når de ikke gjør det engang. Jeg har så mye medfølelse for akkurat disse menneskene, siden jeg står med et bein i forskjellige kulturer selv. Jeg syns det er ubehagelig å ikke vite om naboen syns jeg er et ok menneske, eller om de tenker at jeg er en terrorist. Det er ekstremt ubehagelig å bli sett på som noe man selv VET at man ikke er, og som at man er i stand til å gjøre ekstremt fæle ting. Jeg kunne ikke drept en flue, om det ikke hadde vært for at den suste rundt hodet mitt om morgenen. Jeg har ekstrem respekt for alt av levende vesner, og jeg vet at det er arabere og afrikanere som er akkurat som meg, mens de blir sett på som noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...