Gå til innhold

Maler du? Maletråd!


KaDust

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den 14.5.2016 at 22.34, AnonymBruker skrev:

http://imgur.com/a/RF9pN her er 3 av de jeg har malt fra mal etter nummer :) Har malt ett par til, men de har jeg ikke bilde av.

Anonymkode: 75244...0e1

Dem var kjempefine, har malt et av dem selv. Hvordan går det med det store maleriet? Jeg ser at man må montere det på ramme selv, var det enkelt? Jeg må si at jeg elsker maletternummer.no og hvis dem lager en stor verson av Oslo og Freddie Mercury så vet jeg akkurat hvor dem skal henges opp på veggen. Jeg prøvde først et motiv fra bra og billig, men likte ikke dem i det hele tatt. Flotte produktfoto som man skal male med 10 farger, man må jo være kunstner for å få det til. Mens maletternummer sine sett er komplette, det beste er at alle fargenyansene på produktfotoet er i hver sin tube <3 <3 <3 og da opp til 45 forskjellige farger. Jeg føler meg som en kunstner når jeg holder på fordi jeg får jo minst like pene bilder som dem reklamerer med. Her er to av mine maletternummer.no maleri:

Alvemor.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Alvemor skrev:

Dem var kjempefine, har malt et av dem selv. Hvordan går det med det store maleriet? Jeg ser at man må montere det på ramme selv, var det enkelt? Jeg må si at jeg elsker maletternummer.no og hvis dem lager en stor verson av Oslo og Freddie Mercury så vet jeg akkurat hvor dem skal henges opp på veggen. Jeg prøvde først et motiv fra bra og billig, men likte ikke dem i det hele tatt. Flotte produktfoto som man skal male med 10 farger, man må jo være kunstner for å få det til. Mens maletternummer sine sett er komplette, det beste er at alle fargenyansene på produktfotoet er i hver sin tube <3 <3 <3 og da opp til 45 forskjellige farger. Jeg føler meg som en kunstner når jeg holder på fordi jeg får jo minst like pene bilder som dem reklamerer med. Her er to av mine maletternummer.no maleri:

Alvemor.jpg

Takk! Dine var også veldig fine! :D Det var faktisk ganske enkelt å sette det sammen :) fikk god hjelp fra samboeren min da, men tror nok jeg hadde klart det alene også. Det er jo veldig godt forklart på videon deres hvordan man skal sette det sammen. 

Fikk bildet på torsdag, og har allerede kommet ganske langt :P planen var jo egentlig å kose meg med dette frem  til august når de nye kommer, men må vel kjøpe ett par små bilder til for jeg blir nok ferdig leeeenge før august :fnise:1464034816950-1864679623.jpg

 

Anonymkode: 75244...0e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk :ohmy: Jeg følger med på både facebook instagram og snapchat til www.maletternummer.no og jeg er imponert over jobben dem legger i motivene. På snapchat så viser dem ofte hvordan dem lager designene og dem er hele tiden åpen for forslag / tips underveis. Der informerte dem også nettopp at noen av de nye designene vil komme til salgs allerede iløpet av Juni. Dem håper også at dem  kan tilby 50*75 og 80*100cm versoner av alle størrelsene snart. Jeg har enda ikke prøvd noen av de store motivene, jeg kan jo  ikke stoppe når jeg først starter så jeg er redd det kommer til å slite meg ut :fnise: Men jeg SKAL ha elg motivet så fort det kommer, så stor som mulig :fnise:

Anonymkode: 6591c...31c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

 

jeg har maling og tegning som hobby. Kjøpte en del farger til veldig rimelig pris på finn.no.

Mener det ligger fortsatt annonser der ute på finn.no der man får kjøpt både olje og akrylfarger til under 100 lapp.

 

http://m.finn.no/bap/forsale/search.html?search_type=SEARCH_ID_BAP_ALL&category=0.86&sub_category=1.86.7734&product_category=2.86.7734.128

 

Anonymkode: 8837a...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om å male etter nummer før. Jeg har null talent, men synes maling er skikkelig gøy. Etter å ha lest denne tråden var det rett inn på ebay og kvitte seg med noen hundrelapper. :fnise: Det var så mye brun-oransje farger på maletternummer, det passer ikke inn her hos meg. Men skjønner at det skal komme nye ting snart, så kanskje jeg finner noe å prøve da. 

Anonymkode: ffb6d...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal iallefall ikke handle mere på ebay. 
Kjøpte der fordi jeg hørte om Mal etter nummer på facebook, trudde jeg skulle gjøre et godt og rimelig kjøp på ebay istedet.
Fargene var ikke som bildet, det var ikke så mange farger og dem var heller ikke i malingstuber så dem tørket fort. 
Og skal jeg handle treramme slik at jeg får det på veggen, så blir det dyrere. 
Jeg holdt på i en måned med et bilde fra ebay før jeg ga det opp, jeg fikk null mestringsfølese.
Ble faktisk irritert når jeg fikk et Mal etter nummer i julegave grunnet dette, men jeg måtte prøve. Det var så stor kvalitets forskjell på dette og ebay kjøpet at jeg klarte ikke å legge det ifra meg. Mestringsfølese ifra første stund, og etter 3 dager var jeg ferdig. Dem skriver om akkurat dette på hjemmesiden deres også: https://www.maletternummer.no/faq/ Skulle ønske jeg hadde lest dette før jeg kastet bort tid på ebay :) Jeg tjener absolutt ingenting for å "reklamere" for dem, men jeg synes det er et norsk kvalitetsprodukt som fortjener all skryt som dem kan få og jeg håper virkelig dem kan fortsette med dette i lang tid.

Anonymkode: 6591c...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at mal etter nummer er noe man drev med i barnehagen. Her er det å skaffe seg olje eller akrylfarger fra finn.no til billig pris og følge de klassikerne som bla. Nerdrum, Rembrandt Da Vinci og Caravaggio.

Anonymkode: 8837a...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle må starte et sted og de veiledende linjene og tallene er gull verd for en som meg. Ei som ikke tør å starte med "blanke ark". Første maleriet fra dem så var det viktig å følge alt av linjer å tall helt, men etterhvært så har jeg jo startet å improvisere mere og lager itt egne linjer og fargevalg. Jeg vil si det er perfekt for den som trenger litt veiledning og kanskje et lite spark bak for å begynne med noe og jeg føler meg mer og mer komfortabel med malekosten. Kanskje engang i fremtiden jeg vil også starte med blankt lerret men jeg stortrives med litt veiledning <3

Endret av Alvemor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Dine var også veldig fine! :D Det var faktisk ganske enkelt å sette det sammen :) fikk god hjelp fra samboeren min da, men tror nok jeg hadde klart det alene også. Det er jo veldig godt forklart på videon deres hvordan man skal sette det sammen. 

Fikk bildet på torsdag, og har allerede kommet ganske langt :P planen var jo egentlig å kose meg med dette frem  til august når de nye kommer, men må vel kjøpe ett par små bilder til for jeg blir nok ferdig leeeenge før august :fnise:1464034816950-1864679623.jpg

 

Anonymkode: 75244...0e1

Du har kommet kjempelangt, og det ser helt fantastisk ut :) Det der er 80*100cm ja? Jeg skrev nettopp med dem på facebook og han har lovet å lage et 55*70cm verson av Freddie Mercury til meg iløpet av sommeren.  Gleder meg som et barn igjen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Alvemor skrev:

Du har kommet kjempelangt, og det ser helt fantastisk ut :) Det der er 80*100cm ja? Jeg skrev nettopp med dem på facebook og han har lovet å lage et 55*70cm verson av Freddie Mercury til meg iløpet av sommeren.  Gleder meg som et barn igjen :)

 

Haha, ja jeg vet. Det går alt for fort :fnise: 80*100 ja :)

Åh, så kult! :D Selv gleder jeg meg veeeeldig til ugla og ulven kommer (mest ugla) :nigo:

Anonymkode: 75244...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...