Gå til innhold

Maler du? Maletråd!


KaDust

Anbefalte innlegg

La oss ha en male-tråd! Jeg er veldig glad i å male, og ikke minst veldig glad i andres kunst. Så la oss ha en tråd hvor vi deler vårt arbeid. :nigo:

Hva liker du å male? Hva maler du på akkurat nå? Hva var det siste du fullførte? Hva slags maling bruker du som regel?

Selv foretrekker jeg å male abstrakt, men skal til å starte på et portrett av min mors katt. Det siste jeg malte var et portrett av min søsters første hund, som dere ser her. Jeg maler som regel med akryl, men liker også å jobbe med annen type maling. Denne er laget med akryl da!

2015-12-23 15.10.24.jpg

Endret av KaDust
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oooh ! Du er dyktig ! :klappe:

- her er det bare katten som behersker kunsten å male :fnise:

(Beklager litt dårlig spøk der :blush: )

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Det er faktisk første gangen jeg maler et dyr, så er fornøyd med resultatet med det tatt i betraktning. :jepp:

(Forøvrig syntes jeg spøken din var artig, MissUnderstood. :lol: )

Endret av KaDust
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig flott. Flink er du. Maler selv en del da jeg synes det er moro, men jeg maler sånne paint by numbers da jeg ikke kan å lage egne motiver :-) Kanskje det kommer etter å ha malt flere av numbers typen først. Merker jo at jeg blir bedre og bedre etterhvert :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så fint det var! Du er jo kjempeflink! :)

Jeg maler bare bilder fra mal etter nummer, fordi det er kun det jeg får til å male :fnise: men veldig morsomt fordi :D 

Anonymkode: 75244...0e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bilde av noe annet jeg har gjort, og har ingen av maleriene selv. Eller, jeg har bilde av et som pappa fikk av meg. Dette her:

2016-02-13 15.12.33.jpg

Hadde vært artig om flere la ut da! Kom igjen folkens!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånne type bilder du liker best, når du maler? Syns det er kult, også er det så greit med sånt, om man vil selge, fordi det passer bedre som dekor enn veldig mange andre stiler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blei jo fine, de der. Gjør ikke noe å male etter nummer. Man blir jo flinkere av det, og lærer hvordan farge fungerer, og resultatet er fint, selv om det ikke er en original man har lagd selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://imgur.com/a/RF9pN her er 3 av de jeg har malt fra mal etter nummer :) Har malt ett par til, men de har jeg ikke bilde av.

Anonymkode: 75244...0e1

Det var nytt for meg, hvor kjøper du disse mal etter nummer henne? Nr 2 bildet ditt er et av favorittbildene mine :) 

Anonymkode: 2bb82...e39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Yme skrev:

Er det sånne type bilder du liker best, når du maler? Syns det er kult, også er det så greit med sånt, om man vil selge, fordi det passer bedre som dekor enn veldig mange andre stiler.

Ja, liker best den typen maleri når jeg skal kose meg ekstra med malingen. Trenger ilksom ikke tenke så mye på linjene, så det blir sånn avslapning-maling. Hvis jeg skulle ha solgt noe tror jeg nok jeg ville tatt på forespørsel - altså at den som kjøper kan be om et spesifikt motiv. Kanskje. Vet ikke om noen hadde vært interessert i de abstrakte bildene mine som jeg bare maler på måfå egentlig. :P

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://imgur.com/a/RF9pN her er 3 av de jeg har malt fra mal etter nummer :) Har malt ett par til, men de har jeg ikke bilde av.

Anonymkode: 75244...0e1

De var råkule! Kjempebra. Den første der hadde broren min digget, han har elsket MJ så lenge jeg kan huske. Når han passet meg når jeg var liten, husker jeg han skulle frelse meg med MJ så vi satt og så på musikkfilmer o.l. med han. :lol:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, KaDust skrev:

Ja, liker best den typen maleri når jeg skal kose meg ekstra med malingen. Trenger ilksom ikke tenke så mye på linjene, så det blir sånn avslapning-maling. Hvis jeg skulle ha solgt noe tror jeg nok jeg ville tatt på forespørsel - altså at den som kjøper kan be om et spesifikt motiv. Kanskje. Vet ikke om noen hadde vært interessert i de abstrakte bildene mine som jeg bare maler på måfå egentlig. :P


Hvor har du gjort av det andre du lager da? Du må jo ta bilder av dem før du gir dem bort :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Yme skrev:

Hvor har du gjort av det andre du lager da? Du må jo ta bilder av dem før du gir dem bort :P

En del av de ligger igjen på skolen hvor jeg hadde kunst som tilleggsfag. :P Så har familie fått noe og så har noen ønsket å gi de i gaver til andre jeg ikke aner hvem er. Så det er litt spredt her og der egentlig. :lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her vil jeg være med! :goodbye: Har alltid elsket å tegne og male, men jeg synes det er så vanskelig å male noe eget. Finner massevis av inspirasjon, og så ender det opp med at det blir kopier når jeg setter i gang. Jeg liker veldig godt subtile malerier (om det kan kalles det), som for eks dette: http://noshapenoshade.tumblr.com/post/30164324669 og dette: http://desvre.tumblr.com/post/134357652848/artpropelled-cokejube

Jeg har malt en fjær hvor det er fugler som flyr ut av den, så og si en tro kopi av av dette: http://www.cuded.com/wp-content/uploads/2013/08/1-feather-tattoo-on-back.jpg. Veldig oppbrukt motiv, men synes det er fint, og ble ganske fornøyd! Kan ta bilde og vise senere :)

Jeg har prøvd meg på både akryl og akvarell, men sliter veldig med teknikkene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, KaDust skrev:

En del av de ligger igjen på skolen hvor jeg hadde kunst som tilleggsfag. :P Så har familie fått noe og så har noen ønsket å gi de i gaver til andre jeg ikke aner hvem er. Så det er litt spredt her og der egentlig. :lol:


Du må ta bilder ass. Tenk om du plutselig vil lage en portefølje en dag da, så har du ingen ting liggende. Jeg dreit meg ut på det, så jeg tar bilder av alt, uansett hvor klussete det er, tilfelle jeg plutselig må vise det til noen, for eksempel om jeg skal selge et eller annet, eller om jeg må vise hva jeg holder på med, når jeg skal ha modell. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det var nytt for meg, hvor kjøper du disse mal etter nummer henne? Nr 2 bildet ditt er et av favorittbildene mine :) 

Anonymkode: 2bb82...e39

Du får kjøpt de på maletternummer.no , de har flere fine bilder der. Også kommer det enda flere i august! Venter på et stort bilde derfra nå :nigo: klør i fingrene etter å begynne å male på det, men får det jo ikke før tidligst onsdag :bond:

4 minutter siden, Yme skrev:

De blei jo fine, de der. Gjør ikke noe å male etter nummer. Man blir jo flinkere av det, og lærer hvordan farge fungerer, og resultatet er fint, selv om det ikke er en original man har lagd selv.

Takk! :) Ja, det har jeg merket! Da jeg begynte med det første bildet tok det ikke lange stunden før jeg tenkte at dette kom jo aldri til å bli bra :ler: men jeg merker at jeg blir flinkere for hvert bilde, men tror nok jeg holder meg til disse en god stund til før jeg eventuelt prøver å male noe selv :P

5 minutter siden, KaDust skrev:

De var råkule! Kjempebra. Den første der hadde broren min digget, han har elsket MJ så lenge jeg kan huske. Når han passet meg når jeg var liten, husker jeg han skulle frelse meg med MJ så vi satt og så på musikkfilmer o.l. med han. :lol:

Tusen takk! haha, så morro :P Digger han selv, så jeg kunne jo ikke la være å kjøpe det :P 

Anonymkode: 75244...0e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ugunstig Teknikkene kommer etterhvert, men det er lettere hvis du har et utgangspunkt. Prøvd å lese deg opp på det? Det er mange nyttige artikler om det på nettet. :jepp: Gleder meg til å se hva du har gjort!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...