Gå til innhold

Finn.no erfaring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har forsøkt meg på å bli kvitt noen ting via finn.no ikveld, og fant kjapt ut at det var overraskende stor interesse for tingene mine.

Hva gjør dere mens svarene detter inn, før tingen er hentet? Skriver dere "gitt bort/holdt av" i annonsen (for å unngå flere svar)?

svarer dere alle? :-)

skulle kanskje sjekket spillereglene først, men jeg trodde ikke det var så enkelt å gi bort ting :-)

Anonymkode: 64847...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg solgte en del møbler og ting da jeg flyttet sist, og fikk stor respons på finn.no. Jeg gjorde ingen avtaler med noen, det var første mann til mølla prinsippet. Jeg svarte ikke på nye henvendelser etter jeg hadde gjort avtale med en som skulle komme å se på varen. Jeg måtte jo sikre meg om personen ikke kjøpte varen, så ville jeg ha muligheten til å ta neste på lista. 

Anonymkode: cdabd...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann til mølla her og. Bare gode ting å si om finn.no - helt siden den var i papirformat i adresseavisa (bl.a.) for 15-20 år siden. Bare husk å aldri forskuddsbetal (ved kjøp) eller send i forveien dersom noen spør om det, litt svindel rundt her og der på slike sider. "ja, do få penga når jai få tingen ok?" er en slager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har forsøkt meg på å bli kvitt noen ting via finn.no ikveld, og fant kjapt ut at det var overraskende stor interesse for tingene mine.

Hva gjør dere mens svarene detter inn, før tingen er hentet? Skriver dere "gitt bort/holdt av" i annonsen (for å unngå flere svar)?

svarer dere alle? :-)

skulle kanskje sjekket spillereglene først, men jeg trodde ikke det var så enkelt å gi bort ting :-)

Anonymkode: 64847...70f

Jeg har brukt Finn.no mange ganger, både for å selge og for å gi bort ting. En grei måte å bli kvitt saker man ikke vil kaste bare.

Vær imidlertid klar over en ting. Folk er sosekopper og slendrianer. De sier "jada, skal ha" på annonsen, og du tror du har en avtale. Avtaler dag og klokkeslett for henting. Halvparten av folka dukker aldri opp på slike avtaler....! Uten å gi beskjed. Eller de kommer for sent. Folk er lite seriøse, er mitt inntrykk, og en gjenstand er ALDRI solgt eller gitt bort før den er fysisk hentet. Altfor mange som ikke dukker opp. Så endre ingenting i annonsen. Vent til gjenstanden er faktisk hentet. Først når den er borte, er det på tide å endre annonsen til "solgt".(eller gitt vekk)

Jeg har pleid å svare alle som gir respons på en Finn-annonse, men det er fordi det har ikke vært uoverkommelig mange som har gitt respons på annonsene mine. Jeg klarer fint å svare 8-10 stykker på en dag, liksom. Til de som var for sent ute, svarer jeg et par stykker med at "gjenstanden er avtalt solgt, men hvis kjøper ikke dukker opp, kontakter jeg deg". (du kan gi et par stykker dette svaret, for det er sjanse for at minst en trekker seg og ikke er interessert likevel) De øvrige svarer jeg at gjenstanden er avtalt solgt, bare.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Yellowrose
Den 11. mai 2016 at 23.45, AnonymBruker skrev:

Jeg har forsøkt meg på å bli kvitt noen ting via finn.no ikveld, og fant kjapt ut at det var overraskende stor interesse for tingene mine.

Hva gjør dere mens svarene detter inn, før tingen er hentet? Skriver dere "gitt bort/holdt av" i annonsen (for å unngå flere svar)?

svarer dere alle? :-)

skulle kanskje sjekket spillereglene først, men jeg trodde ikke det var så enkelt å gi bort ting :-)

Anonymkode: 64847...70f

Jeg sier til kjøper at jeg holder av, men skriver ikke det i annonsen. Hvis kjøper ikke dukker opp så har jeg da en annen som vil kjøpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, så prøver jeg å avtale henting raskest mulig. Har jeg en avtale med en kjøper, så venter jeg med å si noe til de andre interesserte. Svarer dem hvis tingen ikke blir hentet (skjedde aldri). Sier det er solgt til alle senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å handle på finn.no er en blanding av tålmodighetsprøve, diplomati og fustrasjon. Som selger har du, som nevnt ovenfor, de som somler så uendelig mye etter å ha gitt et kjøpstilsagn. Utfordringen er at du ikke kan gi flere melding om at du anser objektet som solgt til dem, siden du fort kan havne i heisen og ha forpliktet deg til å dekke en kjøpers dekningskjøp, men du kan også ende opp med å sitte i dagevis og vente på første kjøper. 

Det er derfor viktig å sette "hentes innen xx" som en forutsetning for kjøpsavtalen slik at du slipper å vente. En kjøper/selger som ikke overholder avtalte tidsfrister har ingen rett på dekningskjøp/salg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...