Gå til innhold

Bra og billig selvbruning for lys hud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en bra og billig selvbruning. Med veldig lys hud er det mange selvbruninger som gir meg for sterk brunfarge og som ser veldig unaturlig ut. Har også opplevd å få litt utslett/kløe bak albuer og bak knær av kremer, men aldri av mousse eller spray, så foretrekker å finne en bra selvbruningsmousse/spray. prisklasse 120 kroner og nedover. Gjerne en som ikke lukter for sterkt og som ikke smitter av på sengetøy. Håper noen har noen gode anbefalinger å komme med :)

Anonymkode: 69566...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har selv lys hud, og har akkurat kjøpt Dove summer glow i Fair/medium på tilbud på Vita, så skal avgi rapport når jeg har prøvd. Venter bare på en slik en selvbruningsvott i posten. 

Hvis denne rimelige varianten ikke er ok, vil jeg prøve Vita Liberata´ s gradual lotion som jeg har lest flere positive omtaler av på nett. Denne er ikke budsjettvennlig, derfor valgte jeg Dove først, da jeg ikke har brukt selvbruning på en halv evighet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 11. mai 2016 at 22.12, laperla skrev:

Har selv lys hud, og har akkurat kjøpt Dove summer glow i Fair/medium på tilbud på Vita, så skal avgi rapport når jeg har prøvd. Venter bare på en slik en selvbruningsvott i posten. 

Hvis denne rimelige varianten ikke er ok, vil jeg prøve Vita Liberata´ s gradual lotion som jeg har lest flere positive omtaler av på nett. Denne er ikke budsjettvennlig, derfor valgte jeg Dove først, da jeg ikke har brukt selvbruning på en halv evighet. 

Nå har jeg prøvd denne fra Dove, påført 2 ganger per uke (ikke to dager etter hverandre). Har vært nøye med å skrubbe huden og smurt tørre områder med bodylotion før jeg gikk over med Dove´en. Jeg brukte også Vita Liberata´s selvbruningsvott, denne tror jeg har mye av æren for at resultatet ble såpass fint. Resultatet ble overraskende bra faktisk. Ingen skjolder eller orange farge. Nå ønsker jeg ikke å se brun ut (det vil se fryktelig unaturlig ut), men fresh og med litt "glow" (haha). Mistenker at jeg ville fått et mer orange resultat om jeg fortsetter å smøre meg flere dager i rad. Har fått flere kommentarer seneste ukene på at jeg ser så frisk og fin ut, og har hatt lyst til å prøve å påføre flere dager. :fnise:

Har også bestilt den nevnte Gradual lotion fra Vita Liberata som jeg venter spent på i posten ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.5.2016 at 22.12, laperla skrev:

Har selv lys hud, og har akkurat kjøpt Dove summer glow i Fair/medium på tilbud på Vita, så skal avgi rapport når jeg har prøvd. Venter bare på en slik en selvbruningsvott i posten. 

Hvis denne rimelige varianten ikke er ok, vil jeg prøve Vita Liberata´ s gradual lotion som jeg har lest flere positive omtaler av på nett. Denne er ikke budsjettvennlig, derfor valgte jeg Dove først, da jeg ikke har brukt selvbruning på en halv evighet. 

Å, jippi, takk! Endelig fair til medium! Jeg trålet både butikker og nettet etter det i fjor og året før der, men fant da bare medium til dark. Merkelig.

Jeg har for øvrig svært lys hud, men har likevel gode erfaringer med medium til dark, så lenge jeg ikke falt for fristelsen til å smøre på flere ganger før huden min fikk fornyet seg. Da ble det nemlig litt for tydelig da det flekket av. Med andre ord: Dove Summer Glow medium til dark fungerte flott for min superlyse hud så lenge jeg ikke fulgte instruksjonene og faktisk lot det bli en gradvis selvbruning. Kanskje jeg kan ta sjansen på det med fair til medium? :) 

Anonymkode: a38fa...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå neeeiii, utsolgt på Vita ...

Anonymkode: a38fa...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den St.Moriz (ikke St.Tropez) i Lotion (Medium) fungerte veldig bra, ikke for mørk - og jeg syns den ga et veldig naturlig resultat, og overhodet ikke orange :) Har bare sett at de har den på Cubus, koster ca 110,- . Og som nevnt: Lotion! Ikke kjøp mousse, det er veldig vanskelig å få den jevnt utover, så husk det om du vil prøve denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 26. mai 2016 at 20.54, laperla skrev:

Nå har jeg prøvd denne fra Dove, påført 2 ganger per uke (ikke to dager etter hverandre). Har vært nøye med å skrubbe huden og smurt tørre områder med bodylotion før jeg gikk over med Dove´en. Jeg brukte også Vita Liberata´s selvbruningsvott, denne tror jeg har mye av æren for at resultatet ble såpass fint. Resultatet ble overraskende bra faktisk. Ingen skjolder eller orange farge. Nå ønsker jeg ikke å se brun ut (det vil se fryktelig unaturlig ut), men fresh og med litt "glow" (haha). Mistenker at jeg ville fått et mer orange resultat om jeg fortsetter å smøre meg flere dager i rad. Har fått flere kommentarer seneste ukene på at jeg ser så frisk og fin ut, og har hatt lyst til å prøve å påføre flere dager. :fnise:

Har også bestilt den nevnte Gradual lotion fra Vita Liberata som jeg venter spent på i posten ... 

Jeg er så fornøyd med moussen fra Vita Liberata. Gir så nydelig brunfarge 😍 Husk å skrive hvordan lotionen er da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dove sin gradual tan er bra, brukt den i sikkert 10 år.   Jeg bruker den morgen og kveld i 2-3 dager før f.eks en fest.  Det holder ikke bare å smøre seg et par ganger med denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, DreamOn skrev:

Dove sin gradual tan er bra, brukt den i sikkert 10 år.   Jeg bruker den morgen og kveld i 2-3 dager før f.eks en fest.  Det holder ikke bare å smøre seg et par ganger med denne. 

Jeg bruker alltid bare ett "strøk" av den.

Anonymkode: a38fa...926

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lady skrev:

Jeg er så fornøyd med moussen fra Vita Liberata. Gir så nydelig brunfarge 😍 Husk å skrive hvordan lotionen er da 😊

Ja, lover å gi tilbakemelding. Den har ikke kommet ennå :dry:

Moussen er det en "vanlig" self tan som gir mye og mørk farge ? Synes det høres skummelt ut å prøve slike varianter når de ikke finnes i lyse varianter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, laperla skrev:

Ja, lover å gi tilbakemelding. Den har ikke kommet ennå :dry:

Moussen er det en "vanlig" self tan som gir mye og mørk farge ? Synes det høres skummelt ut å prøve slike varianter når de ikke finnes i lyse varianter. 

Håper den kommer snart 😊 

Jeg synes ikke den er for mørk, men den gir en god farge. Er veldig fornøyd med brunfargen den gir. Den er gyllen brunfarge, ikke oransje, men ejg er litt dårlig til å påføre da. Prøver å bli bedre. Vanskelig å få det helt jevnt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker alltid bare ett "strøk" av den.

Anonymkode: a38fa...926

Ser du forskjell da?  Jeg må bruke den noen dager for å se noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Lady skrev:

Jeg er så fornøyd med moussen fra Vita Liberata. Gir så nydelig brunfarge 😍 Husk å skrive hvordan lotionen er da 😊

Kan du skrive litt mer om denne? Og hvor kjøper du den?😄

Anonymkode: ceeaf...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Lady skrev:

Håper den kommer snart 😊 

Jeg synes ikke den er for mørk, men den gir en god farge. Er veldig fornøyd med brunfargen den gir. Den er gyllen brunfarge, ikke oransje, men ejg er litt dårlig til å påføre da. Prøver å bli bedre. Vanskelig å få det helt jevnt :P

Du bør vurdere en slik vott ☺️ Sist gang jeg brukte selvbruning brukte jeg ikke en slik, mens nå har resultatet blitt fint selv med et billig produkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, DreamOn skrev:

Ser du forskjell da?  Jeg må bruke den noen dager for å se noe som helst. 

Ja, jeg ser ganske mye forskjell. Men jeg har ekstremt lys hud, altså.

Anonymkode: a38fa...926

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du skrive litt mer om denne? Og hvor kjøper du den?😄

Anonymkode: ceeaf...556

Hmm, hva lurer du på?😊 Jeg bestiller fra feelunoque 👍🏻 Den lukter ikke sterkt slik som mye selvbruning gjør. 

4 timer siden, laperla skrev:

Du bør vurdere en slik vott ☺️ Sist gang jeg brukte selvbruning brukte jeg ikke en slik, mens nå har resultatet blitt fint selv med et billig produkt. 

Ja, det skal jeg kjøpe 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, DreamOn skrev:

Ser du forskjell da?  Jeg må bruke den noen dager for å se noe som helst. 

Jeg bruker også bare en påføring (i uken cirka) og det blir merkbar forskjell. Folk kommenterer at jeg har blitt "så brun". Hehe. Nå har det jo vært umulig å få tak i den for lys hud, så jeg har brukt den mørke. Men fikk kommentarer på brunfargen også når jeg brukte den lyse.

Synes ikke jeg har ekstremt lys hyd, men typisk nordisk da. Er du litt mørkere kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, HemmeligBruker skrev:

Jeg bruker også bare en påføring (i uken cirka) og det blir merkbar forskjell. Folk kommenterer at jeg har blitt "så brun". Hehe. Nå har det jo vært umulig å få tak i den for lys hud, så jeg har brukt den mørke. Men fikk kommentarer på brunfargen også når jeg brukte den lyse.

Synes ikke jeg har ekstremt lys hyd, men typisk nordisk da. Er du litt mørkere kanskje? 

Nei, er blond og blåøyd.  tar ørlite grann solarium i året.  Kanskje 4-5 ganger.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lys og sverger til st moriz moussen for medium. Hver gang jeg skyller av fargen blir jeg skuffa fordi "jeg er jo ikke kjempebrun" men når jeg tar før og Etter-bilder er jeg tydelig et par nyanser mørkere og fargen er så gyllen og fin. Med vott går påføring som en lek og jeg liker mousse fordi den tørker lett inn så jeg kan legge meg og dusje av neste morgen. Bruker hver søndag kveld sommeren igjennom. 

Anonymkode: 7926a...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg påført en runde på Vita Liberata´s Gradual lotion (på tilbud :) ) igår kveld med medfølgende selvbruningsvott. 

Jeg skrubbet huden godt i forkant som anvisningen beskrev, det stod at en ikke skulle smøre tørre områder. Det gjorde jeg likevel  på knær, ansikt, albuer og føtter. Anvisningen sier at en heller skal tørke av med en fuktig klut på utsatte områder, jeg gjorde som sagt ikke dette. 

Det første jeg registrerte var at denne kremen var en en drøm å påføre, og den hadde gelaktig. Kunne kledd på meg kort tid i etterkant.  Den er ikke farget, men det gikk overraskende bra. Den lukter heller ikke noe ved påføring. Påførte kremen også i ansiktet etter serum og øyekrem. 

Når jeg la meg noen timer senere la jeg merke til en svak lukt, noe produktet ikke skal ha. Dette er ikke sjenerende på samme måte som andre selvbruningsprodukter jeg har brukt tidligere. Dusjet på morgen, og merker heller ikke noe til den nå. 

Såå til (det foreløpige) resultatet ...  

Jeg våknet med en myk fin hud først og fremst. Overraskende. Huden har fått en naturlig, jevn farge over hele. Ikke noe orangeaktig å se foreløpig. Bare litt fresh som jeg ønsker. Det punket jeg nevnte med å tørke av med fuktig klut på tørre områder skal jeg prøve neste gang, da jeg fikk en fremheva flekk på kneet. 

Ellers kan jeg si at virker som at produktet er drøyt, ble overrasket over hvor lite produkt jeg brukte. Det kan kanskje forsvare prisen, iallefall hvis en ikke en bruker det hver dag. Husker ikke riktig hvor jeg leste det, men jeg beregnet at en drueprosjon rekker til ca. et halvt ben, og brukte samme beregning over hele. 

Jeg skal prøve å ikke bli overivrig her og påføre oftere enn to ganger i uka. Er redd jeg blir orange også med dette produktet (har lest omtaler på nett som sier at en kan bli orange/for mørk hvis en har lys hud), jeg så som sagt tendenser med Dove Summer glowen. Jeg merket forresten ikke noe til stygge sengetøy eller håndklær idag, noe jeg merket når jeg brukte Dove. Vita Liberata skryter visstnok av det, at produktene ikke skal smitte av på hverken klær eller sengetøy, og at en kle på seg med en gang etter påføring.

Oppdatering: Ingen skiller på hender/håndledd foreløpig. Har brukt hansker når jeg har vasket opp og tatt ut tøyet fra maskinen. (Det gjør jeg til vanlig også.)  

Oppdatering #2: Har trent to dager på rad etter påføring av Gradual lotionen, og ser ikke noe tegn til skjolder ved sportsbhen eller andre steder, heller ikke som nevnt på hender/håndledd. Huden er fortsatt ikke tørr. Merkelig nok. Mistenker at dette kan bli en soleklar favoritt. :rodmer:

Oppdatering #3: Fortsatt ingen skjolder etter første påføring. Har brukt skrubb en gang denne uka på kroppen og to ganger i ansiktet. Hadde tenkt til å smøre meg en runde til ikveld, men blir grillings, så det får bli i morgen. 

Endret av laperla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...