Gå til innhold

Dumme ting kollegaene dine gjør/sier?


Snadder

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Wow bra argument azz. Bare fordi du kaller noen naiv betyr ikke at de tar feil, sorry

Anonymkode: 7a310...b51

Spar meg for fjortispraten din. Poenget mitt er bare at du kan ikke være skråsikker på noe som helst. Det er ikke åpenbart at noen sliter med angst når de sluntrer unna. 

Anonymkode: 1b6b5...019

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lederen min sluntrer unna arbeidsoppgåver, er hjemme på feil grunnlag, men skriver timer som om han har vært på jobb.

Gjett hvem det går utover 😡

Anonymkode: bd3e5...690

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kollega som ikke har lært seg det mest elementære innen data. Hun aner fortsatt ikke hvor hun finner filene sine eller hvordan hun kan sende en fil.

Har også en kollega som er så negativ hele tida. I stedet for et "god morgen" om morgenen, er et "åååååååå, jeg er så sliten/stressa/whatever". I steden for å fokusere på det positive, er det alltid fokus på det negative.

Det er også så mange som smeller dørene igjen i stedet for å lukke dem.

Anonymkode: 35d2a...5ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke rart folk fortsetter å være syke når det er slik de blir møtt ute i verden :/

Anonymkode: 7a310...b51

Leste du i det hele tatt innlegget mitt? Jeg har full forståelse for at folk kan ha plager som gjør det vanskelig å utføre arbeidsoppgaver, psykisk eller fysisk, men hovedinnlegget handlet ikke om dette. Det handler om en person som møter opp på jobb, men som ikke gjør arbeidsoppgavene sine, noe som går utover kollegene. Kolleger kan dessverre ikke hjelpe med tilrettelegging på den måten, for det er ikke kolleger som styrer bemanningen - det er det arbeidsgiver som gjør. Hvis personen innlegget handler om har angst og ikke får gjort jobben sin så har han/hun uansett et ansvar om å melde ifra til leder, slik at disse oppgavene blir dekket.

Anonymkode: 57606...018

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste du i det hele tatt innlegget mitt? Jeg har full forståelse for at folk kan ha plager som gjør det vanskelig å utføre arbeidsoppgaver, psykisk eller fysisk, men hovedinnlegget handlet ikke om dette. Det handler om en person som møter opp på jobb, men som ikke gjør arbeidsoppgavene sine, noe som går utover kollegene. Kolleger kan dessverre ikke hjelpe med tilrettelegging på den måten, for det er ikke kolleger som styrer bemanningen - det er det arbeidsgiver som gjør. Hvis personen innlegget handler om har angst og ikke får gjort jobben sin så har han/hun uansett et ansvar om å melde ifra til leder, slik at disse oppgavene blir dekket.

Anonymkode: 57606...018

Jepp, du skrev at hun er kjempeusikker og tørr ikke gjøre noe uten å spørre. Du tolker dette som om hun prøver å sluntre unna. Å få oppmerksomhet fra andre ved å stille dem spørsmål er ikke akkurat den beste taktikken om man prøver å sluntre unna. Og du driter i om hun sliter eller ikke, da du heller vil baksnakke henne når hun ikke er på jobb.

Anonymkode: 7a310...b51

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, du skrev at hun er kjempeusikker og tørr ikke gjøre noe uten å spørre. Du tolker dette som om hun prøver å sluntre unna. Å få oppmerksomhet fra andre ved å stille dem spørsmål er ikke akkurat den beste taktikken om man prøver å sluntre unna. Og du driter i om hun sliter eller ikke, da du heller vil baksnakke henne når hun ikke er på jobb.

Anonymkode: 7a310...b51

Hæ? Dette handler ikke om noen på min arbeidsplass? Tror du har misforstått hvilken sak jeg skrev om.

Anonymkode: 57606...018

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke dumme ting de sier, men dumme ting de gjør!

Sure damer som hater jobben sin og som virkelig jobber hardt for å gjøre minst mulig. Det er helt forferdelig å jobbe på en arbeidsplass som består av 90% damer, og de i 40-50årene er de absolutt verste. Under vaktskifte i dag ble det krangel da to av damene nektet å være hos en krevende bruker. De har selv fortalt at de helst liker å være innendørs, og denne brukeren elsker å gå turer og generelt være utendørs. Det ble masing om vondt her og der, og at de heller ville være inne og vaske og ordne i stand til 17. mai. For det er jo ikke slitsomt å vaske ned en leilighet!:dry:
Begge har vært i samtale med sjefen grunnet veldig høyt sykefravær, og de er mistenkelig nok ofte syk når de har arbeidshelg eller det er høytid..

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på sykehjem. Jeg er egentlig ganske "snill" og synes det er ok at noen tar noen ekstra spisepauser, røykepauser osv dersom det er rolig på avdelingen og dersom de faktisk spør meg om det er greit og ikke stikker fra avd. uten å si i fra hvor de er. 

Men dette irriterer meg:

-Kollegaer som alltid prøver å stelle de "beste" pasientene, i stedet for å fordele litt mer rettferdig (de som er lettest å stelle, mest samarbeidsvillig og ikke tar lang tid)

-De som overhører det pasientene sier, slik de skal slippe å gjøre noe. F.eks om en pasient trenger følge til toalettet

-De som ikke klarer å se hvilket arbeid som skal gjøres. Det er ikke bare stell av pasienter og matlaging som skal gjøres hele dagen. 

-De som alltid kommer for sent

-De som ikke klarer å snakke i tlf eller med pårørende og gjemmer seg for å unngå dette

-De som tar lunsjpause og blir lengre enn 30min vekke. Da må vi som skal ha lunsj kl 12.15 komme tilbake tidligere slik at vi rekker mellomrapporten.....

-Også er det de kollegaene som ikke er mottakelig for andre ideer og mener deres er best

-Kollegaer som baksnakker andre kollegaer og håper å få meg på deres side

 

Anonymkode: 695e0...152

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12. mai 2016 at 7.38, Jessica Jones skrev:

Jeg har en kollega som er så usikker på alt hun gjør at hun spør meg om hver eneste lille ting hun foretar seg. Hun er så redd for å gjøre feil at det går utover oss andre som kan ting godt. Merker VELDIG godt de gangene hun er borte fra jobb, er litt bedre stemning på jobb. 

Jeg skjønner godt at dette er irriterende, men jeg kan godt forstå henne. Et lite tips er å gi henne en ordentlig bekreftelse når hun spør deg. Da vil hun nok etter hvert få mer trygghet når det gjelder arbeidsoppgavene hennes og bli litt mer selvstendig. Noen er selvfølgelig ikke slik, men det er jo verdt et forsøk. 

Å være så usikker på seg selv er nok verre for henne selv enn dere. 

Anonymkode: 63d93...711

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nyansatt,og under opplæring,og fikk et oppdrag fra en kunde som jeg trengte hjelp til å klare.Fikk hjelp av en kollega.Uken etter hadde vi et møte,og en annen kollega sa:Hvem er det som har vært så jævlig lur å gjort dette her da?Deretter pekte hun på dokumentasjonen for oppdraget jeg hadde laget.Det viste seg jeg hadde gjort feil.

De andre på jobb satt rundt bordet og prøvde å trøste meg med at "Vi har alle gjort feil" osv...Men det var jo ikke JEG som hadde gjort feil.Jeg hadde jo bare gjort det jeg fikk beskjed om av hun kollegaen som hjalp meg. Jeg prøvde å gi beskjed om dette men ingen så ut til å forstå det.Hun kollegaen som hjalp meg var ikke på jobb den dagen,så hun slapp all kritikk.Følte jeg fikk skylden for noe jeg ikke hadde gjort.

Anonymkode: 40954...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner godt at dette er irriterende, men jeg kan godt forstå henne. Et lite tips er å gi henne en ordentlig bekreftelse når hun spør deg. Da vil hun nok etter hvert få mer trygghet når det gjelder arbeidsoppgavene hennes og bli litt mer selvstendig. Noen er selvfølgelig ikke slik, men det er jo verdt et forsøk. 

Å være så usikker på seg selv er nok verre for henne selv enn dere. 

Anonymkode: 63d93...711

Har gitt ho ordentlig bekreftelse.. Hun har vært i den stillingen i 9 år, jeg har vært der i 2 år. Jeg svarer alltid når hun spør, man skal jo hjelpe hverandre, men når det er det samme spørsmålet for tiende gang så blir man jo litt frustrert. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har en som alltid prøver å late som om han har mer ansvar enn han har og ender alltid med at han prøver å kommandere andre rundt. Han har kun jobbet hos oss siden tidlig i vinter, men oppfører seg som om han eier arbeidsplassen. Det er stor frustrasjon blandt de andre ansatte ang dette.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ansatte en ny person for en god stund siden, og det første vedkommende gjorde var å sende ut en felles email med litt "selvskryt" og bilde av vedkommende og en representant fra et annet firma. Det som ikke ble nevnt var at jeg var den som hadde solgt inn avtalen/"ordnet biffen", og i tillegg hadde hatt vedkommende på opplæring i forkant. Ble bittelitt provosert ja :P 

I tillegg setter vedkommende alle på kopi i emailen hver gang det skal skrytes. Fy faen, jeg får litt oppkast i munnen bare av å prate om det  :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opplevde at en sykepleier brukte Xylocain som glidemiddel når hun kateteriserte (KAD) -.-‘

En annen brukte bare 10 g med Xylocain på en mannlig pasient (som skal ha x2 (=20g) grunnet lengre urinrør).

(For de som ikke vet hva Xylocain er så er det en bedøvelsesgele som skal virke i minst 2-3 minutter. Dette betyr at det ikke er hensiktsmessig å bruke det som glidemiddelveldig (et er rett og slett veldig, veldig vondt).

Hadde også noen kollegaer som snakket stykt om pårørende og pasienter…. Ikke så særlig hyggelig når både pårørende og pasienter er i en sårbar posisjon og har kanskje reagert med sinne fordi de er redde.

Har også opplevd kollegaer som har gått ut for en røykepause (som egentlig bare trenger å ta 5 min - maks 10 min) og har vært vekke i nærmere 30 minutter. Er ganske alvorlig med tanke på at det bare var 4 på jobb (1 sykepleier, 1 hjelpepleiere og 2 pleieassistenter).

Ooooog, så har vi jo de som snakker til beboere med demens som om de er små barn. 

Har også sett at en sykepleier tok/stjal en paracet fra medisintrallen (altså fra et beger med ekstra paracetter).

Må bare nevne at jeg kjenner langt flere dyktige sykepleiere, hjelpepleiere og pleieassistenter enn dårlige ^__^

Anonymkode: e4105...5db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer aldri den gangen vi hadde fått en ny kar på min gamle jobb, og etter fem dager mimret han tilbake til "da han var ny". :fnise:

Anonymkode: b888d...351

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
På 17.5.2016 den 16.25, Jessica Jones skrev:

Har gitt ho ordentlig bekreftelse.. Hun har vært i den stillingen i 9 år, jeg har vært der i 2 år. Jeg svarer alltid når hun spør, man skal jo hjelpe hverandre, men når det er det samme spørsmålet for tiende gang så blir man jo litt frustrert. 

Uff, dette er jo bare trist og vondt. Jeg har vært en sånn person som var så usikker på meg selv. Nå i ettertid ser jeg jo at det var så alvorlig at det var helt latterlig. Men jeg så meg selv helt genuint som verdens dummeste, mest inkompetente, og ikke minst ondskapsfulle person. Dog var det ikke alltid jeg turte og spørre om hjelp. Så jeg levde med et angsthelvete i flere år, gråt før, under og etter jobb, selvskadet, hadde panikkanfall og hele pakka. Helt ute på viddene i lag med reinen.

Til slutt møtte jeg veggen. Ble langtidssykemeldt og var så deprimert at jeg ikke dusjet, spiste eller noe som helst. Det er heldigvis mye bedre nå, men å leve med noe sånt er helt grusomt. Jeg husker jeg skulle måle opp 5 dl væske til en suppe og hadde 2,5 dl mål. Målte opp det jævla vannet tusen ganger før jeg turte å hive oppi den jævla suppeposen for at jeg var sikkert så evneveik at jeg regnet feil... Jeg har forståelse for at det kan være slitsomt; jeg har noen kolleger som ikke kan ting etter 30 år i yrket som de virkelig burde kunne(som å logge inn på epost!), men å være fast i en så usikker versjon av seg selv unner  jeg ingen. Det er tortur.


Nuvel. For å bidra til tråden(selv om den er gammel, morsom lesing!). Jeg pleide å jobbe mye innen fastfood, catering o.l. Og jeg fikk da en kar på opplæring etter jeg hadde vært der noen mnd. Mtp. det jeg har beskrevet over alltid har ligget litt latent i meg(dog var denne jobben lenge før den smellen), så er jeg veldig tålmodig. Men når man er 20 år og ikke vet hvordan man knyter for søppel eller hvordan man holder en brødkniv(skulle skjære bagetter og holdte den sånn som små barn gjør, som om man skal hogge noen) så kjenner jeg at jeg sliter litt ass. Men jaja, ingen vranglære her da, tenkte jeg. Får jo virkelig begynne på scratch!

Gud.

Vi solgte også gryteretter o.l, og disse hadde man oppi et beger etter kundens øyemål eller ønsket vekt fra kunden sin side, så veide man, valgte produkt på vekten, og så fikk man ut en klisterlapp med strekkode på. Å veie noe på en vekt var helt gresk for ham. Han forstod ikke hvorfor det var ulik pris etter hvor mye som var i boksen:P Fylte man den helt opp kunne man anslå en fastpris basert på erfaring men... ja. I etterpåklokskapens navn så tror jeg ikke vedkommende ville være der og at dette var gjort med vilje:P

Anonymkode: c0ad5...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.5.2016 den 10.12, AnonymBruker skrev:

Var nyansatt,og under opplæring,og fikk et oppdrag fra en kunde som jeg trengte hjelp til å klare.Fikk hjelp av en kollega.Uken etter hadde vi et møte,og en annen kollega sa:Hvem er det som har vært så jævlig lur å gjort dette her da?Deretter pekte hun på dokumentasjonen for oppdraget jeg hadde laget.Det viste seg jeg hadde gjort feil.

De andre på jobb satt rundt bordet og prøvde å trøste meg med at "Vi har alle gjort feil" osv...Men det var jo ikke JEG som hadde gjort feil.Jeg hadde jo bare gjort det jeg fikk beskjed om av hun kollegaen som hjalp meg. Jeg prøvde å gi beskjed om dette men ingen så ut til å forstå det.Hun kollegaen som hjalp meg var ikke på jobb den dagen,så hun slapp all kritikk.Følte jeg fikk skylden for noe jeg ikke hadde gjort.

Anonymkode: 40954...141

Det har jeg opplevd flere ganger. I tillegg så har kollegaen som har hjulpet meg eller lært meg opp lagt skylden på meg. 😵 Tydeligvis er holdningen for mange innenfor yrket jeg jobber i "kan du skylde på noen, problemet løst" selv om man har skyld i det selv. 

Har en kollega på jobb hvor ALT er negativt, med mindre hun skal skryte av hvor flink hun er - alt handler om hun. Skal man snakke om noe annet snur hun det til seg selv igjen eller avbryter. 

Anonymkode: 74946...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasox
På 13.5.2016 den 13.00, AnonymBruker skrev:

Jeg har en sjef som til tross for at han har jobbet i it-bransjen i tredve år, ikke har lært seg hurtigtaster som ctrl+v, ctrl+c, ctrl+x, ctrl+s. Han skal klikke på menyen i topplinjen hver gang, og velge kopier og lim inn. Klippe kan han ikke i det hele tatt. Når han skal flytte tekst, markerer han det, limer inn, går tilbake, og sletter. 

Han har heller ikke skjønt at han kan åpne dokumenter i filutforskeren. Når han skal åpne et word-dokument, åpner han først word, og så velger han "åpne fil" derfra.

Anonymkode: 1eea9...def

Hahaha! Husker pedagogen min på skolen gjorde det der så tungvindt. Pedagaogen var ei gammel dame og hun måtte hver gang åpne en word, trykke toppen av venstre hjørnet og "lagre som" for deretter gå tilbake dit og lagre innholdet når vi hadde skrevet noe innholdet. Gjorde det hver gang vi skulle bruke word. 😂😂Irriterte vette av meg husker jeg. Da var jeg vel 13-14 år elns. 😂😂

Tenkte med meg selv har du ikke hørt om CTRL+S? 😡😂

Endret av Lasox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når nestlederen min, som foresten står å ser på klokken de 2 siste minuttene før hun kan klokke seg ut, mens det er ganske travelt  sier til meg som har jobbet 3 dobblevakter på en uke og derfor jubler når det endelig er frihelg; "ja får håpe for din skyld ingen blir syke denne helgen for da blir det ikke noe frihelg på deg"... bitch, hva med å gjøre jobben din som en nestleder og "step the fuck up" når folk blir syk, det er jo hennes ansvar!! Men neeei hun skal ha fri når hun har fri og nekter selv å ta telefonen viss det er jobbrelatert.. f*t*e...Hva med å gjøre jobben din som en nestleder og som er den eneste av oss ansatte som får fastlønn.  Er det rart alle snakker stygt om hun, lat og arrogant som hun er. Samme idiotiske oppførselen er det når hun kjefter på oss andre forann kunder, sa for 2 år siden at det aldri ble lov å snuse på arbeidsplassen før hun selv begynte å snuse (da var alt lov),Mangen andre eks på hva som er lov for hun men ingen andre.

Arg 😡

Kjenner jeg har hatt korona fri de siste 2 månedene og har hatt det godt i livet mitt, og nå skal tilbake i jobb, kjente på det i dag at det begynner å bli på tide å skifte beite om en kvir seg så mye til å gå på jobb som dette.  Ja altså sjefen er 12× værre... og vi er flere som synes dette som jeg nå har skrevet så det er heldigvis ikke bare meg som har en sær oppfatning av folk.

En leder og en nestleder bør alltid få foran med gode eksempler, ikke kjefte eller bråke eller brøle! ikke kjefte med stor cap på fb grupper for de ansatte, ikke få flere ansatte ril å slette en pga de ikke orker denne form for komunikasjon, etc..

Men det værste jeg har opplevd på jobben var da sjefen skreik til meg foran kunder ang noe privat som hun trodde hadde skjedd på et julebord.  

 

Anonymkode: 1be43...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed av en kollega, som er vernepleier(!!!), sist jeg var gravid om å ikke være så opptatt av "den diabetesen min" hele tiden, og heller fokusere mer på barnet i magen min.....

Anonymkode: 056df...a36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...