Gå til innhold

Dumme ting kollegaene dine gjør/sier?


Snadder

Anbefalte innlegg

En liknende tråd som dumme ting kunder sier og butikkansatte gjør. Her er en tråd for å blåse ut litt frustrasjon over ting kollegaene dine gjør. Jeg kan starte.

Vi har ei på jobb som ALLTID forsvinner inn på lageret eller gjemmer seg i garderoben i stedet for å være på avdelingen. Hun tar ikke telefonen heller når vi leter etter henne og dette resulterer i sure kunder

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber i bolig, hvor både personal og brukere ofte trenger akutt hjelp, og siden vi bare er to til tre på jobb hele veien, så er vi da avhengige av hverandre i forskjellige situasjoner. Flere av mine kollegaer røyker mye og ofte på jobb, noe som resulterer i at kollegaene ikke alltid er tilgjengelig når man trenger de fordi de sitter rett utenfor og røyker, og bruker gjerne en 10-15min hver gang.. Synes det er helt vanvittig irriterende! Og dessverre, så får de også lov til det.

Anonymkode: 0b8fa...c04

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpent landskap, så listen er lang:

- Skrur ikke tlf på lydløs

- Skrur ikke tlf på lydløs, og legger den igjen på pulten så den ligger der og spiller den dritharry ringetonen kjempehøyt

- Snakker med utestemme i tlf

- Tar private tlf

- Knekkebrød og eplespising...

- Generelt mat som lukter vondt

 

Anonymkode: 66548...2e2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har noen som alltid skal dra ut pausene sine slik at de som skal avløses alltid må sitte over tiden (har slik at vi maks skal sitte 2 timer i kassen før vi får pause). Det er fryktelig irriterende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har noen som alltid utsetter de oppgavene vi begge må bidra til helt til slutten av dagen, sånn at den som jobber sammen med dem må stresse for å rekke alt. Vi må bestille varer til neste dag i fellesskap da vi har ansvar for hver vår side av butikken. Selv om jeg er klar en time før stengetid er ikke kollegaen min klar før det er sånn 20 minutter igjen, og da blir det alltid stress og det er andre ting vi må bortprioritere. Alle andre kollegaer klarer å gjøre ting i god tid, men ikke denne.

Anonymkode: 7d540...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje ikke så dumt objektivt sett, men jeg syntes likevel det er dumt ovenfor meg.

Har en jobb der vi til tider holder en del kurs. Har en skikkelig moroklump av kollega, liker han på mange måter, men liker ikke hvordan han alltid skal bryte inn og "skape stemning" når jeg holder kurs. Jeg er mer beskjeden av meg, men føler at jeg holder kusene bra likevel, skaper interesse osv. Men jeg blir så jævla usikker og nervøs hver gang han buser inn med en eller annen vittig kommentar, tar oppmerksomheten et par minutter, så skal (kjedelige, relativt sett) meg overta igjen.

Uggh.

Anonymkode: c5f0a...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i en bolig der flere beboere har TT-kort, det som tidligere ble kalt 'drosjelapper'. For en tid siden ble papirkupongene som man rev ut, signerte og leverte til sjåføren, erstattet av plastkort med magnetstripe - kredittkort type. 

Når det var tid for påfyll var det flere av mine ellers oppegående og intelligente kolleger som ikke kunne forstå hvorfor beboere ikke hadde fått nytt kort. Og mange forsto det heller ikke før jeg spurte om de fikk nytt bankkort når de fikk lønn... 

Anonymkode: 03580...b12

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kollega som er så usikker på alt hun gjør at hun spør meg om hver eneste lille ting hun foretar seg. Hun er så redd for å gjøre feil at det går utover oss andre som kan ting godt. Merker VELDIG godt de gangene hun er borte fra jobb, er litt bedre stemning på jobb. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

De gidder ikke å prise varene i butikken, i veldig stor grad. Det gjør meg sprø fordi kunder selvsagt spør, enten jeg er i gulvet eller i kassa, og er irriterte fordi de ikke finner prisene i butikken. Og det skjønner jeg godt! Ikke har jeg prisene i hodet heller siden vi har titusenvis av varer, og det tar gjerne 3-4 minutter å få sjekket det for hver kunde. 

Endret av Raindrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sitter i åpent landskap, og da er det veldig lite kult at 4-5 kolleger synes det er helt ok å ta telefonmøter i landskapet, i stedet for på et av de mange fine stillerommene vi har nettopp til slike ting. Spesielt irriterende når det er mange av dem som er på akkurat samme møtet! Hvor vanskelig er det å reise seg og gå de ti meterne til stillerommet, da? 

En annen uting er å dra fleksitiden alt for langt. Vi har kjernetid fra 9-15, men det er bare teoretisk. I praksis har vi noen som kommer kl 6 og går kl 14, mens andre er i andre anden og kommer kl 10 og drar kl 17. Og så de som kommer kl 10 og drar kl 14, eller som ikke kommer i det hele tatt, men i stedet jobber om kvelden/natten. Sjefen er veldig mye vekke, og sier at så lenge de gjør jobben sin, er det greit. Vel, det er ikke greit når vi skal samarbeide og ha møter, og man ender opp med å ikke gå gjort ting siden folk ikke arbeider samtidig. Også ekstremt irriterende når man skal kalle inn til møter. For eksempel med han som kommer kl 6 og han som kommer kl 10. Da må det starte etter kl 10, for at andremann skal være på plass. Halv elleve går førstemann til lunsj, og nekter å flytte spisetiden. Når han er ferdig, er det en halvtimes tid til sistemann skal ha lunsj, og når han er ferdig med det er det bare en time til førstemann går hjem... Lykke til med å få skviset inn møter og gjort noe da. 

Anonymkode: 1eea9...def

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en som er helt ubrukelig ute i en av avdelingene. Når vi får spørsmål om pris på en en vare så må vi ringe han slik at han kan sjekke prisen. Problemet er at han ikke aner hvor noen ting er selv om han har jobbet lenge hos oss. så det ender alltid med at vi i kass i stedet løper inn i butikken å sjekker fordi det tar kortere tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åpent landskap, så listen er lang:

- Skrur ikke tlf på lydløs

- Skrur ikke tlf på lydløs, og legger den igjen på pulten så den ligger der og spiller den dritharry ringetonen kjempehøyt

- Snakker med utestemme i tlf

- Tar private tlf

- Knekkebrød og eplespising...

- Generelt mat som lukter vondt

 

Anonymkode: 66548...2e2

Haha,jobber selv i åpent landskap og kjenner igjen dette!

Et annet irritasjonsmoment jeg kan legge til er de som kommer på jobb,stempler inn,setter seg som ikke tilgjengelig på telefonen og SÅ tar seg en 15 minutters pause for å spise frokost.

Har flere kollegaer som gjør dette, og noen timer etter lunsj gjør de ofte det på nytt. Det blir tre spisepauser på en dag,og det irriterer meg som kun har pause i lunsjpausen,noe jævlig. I tillegg blir de ofte borte i 15-20 minutter når de skal en tur ut på wc som ligger noen få meter nede i korridoren.

Er dette vanlig?

Anonymkode: 40954...141

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en sjef som til tross for at han har jobbet i it-bransjen i tredve år, ikke har lært seg hurtigtaster som ctrl+v, ctrl+c, ctrl+x, ctrl+s. Han skal klikke på menyen i topplinjen hver gang, og velge kopier og lim inn. Klippe kan han ikke i det hele tatt. Når han skal flytte tekst, markerer han det, limer inn, går tilbake, og sletter. 

Han har heller ikke skjønt at han kan åpne dokumenter i filutforskeren. Når han skal åpne et word-dokument, åpner han først word, og så velger han "åpne fil" derfra.

Anonymkode: 1eea9...def

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar 3 dagers hver måned uten spesiell sykdom

sitter og legger på ny neglelakk mens telefonkøen hoper seg opp 

tar lange pauser på facebook og sms mens andre må gjøre jobben deres. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nesten for morsomt til å være irriterende, men en kollega vil ikke brette papp, han kommer altid med en unnskyldning for at han har vondt et sted. Han kom mot meg med pappen da, og spurte:"kan du brette denne for meg, jeg har vondt i fingeren min" satte den foran meg og bare gikk, før jeg engang fikk bekreftet et ja :P

Anonymkode: 4de44...c36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag hadde vi en som hele tiden bare forsvant fra kassa. Vi andre måtte gå å lete etter han flere ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kollega som også bare forsvant :fnise: måtte lete etter hu etterhvert som dagen gikk :P meget spesielt! Kan jo si hu ikke jobbet der så lenge :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også en kollega som skulle legge kalkun i frysedisken, og de kommer i pappesker der det står kiloen på fuglen. Vel denne fyren åpnet esken og tok ut kalkunen! La den i fryseren, uten strekkode og uten der det sto hvor mye den veide. Det tok lang tid for han som ryddet opp da han måtte veie disse nakene kalkunene for å finne riktig eske :P

Anonymkode: 3e7fe...27a

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i barnehage, hvor to av de ansatte bruker forferdelig lang tid på å rydde kjøkkenet. Oppgavene går på rundgang, hvor jeg HATER å jobbe de dagene en av disse to skal rydde etter lunsj. Det tar ikke én hel time, jeg bruker (på det meste) 20 minutter, så lenge vi ikke har hatt noe skikkelig grisete. En av dem røyker i tillegg, noe som gjør at hun bruker eeeeenda lengre tid..... Begge disse damene har jobbet der en stund og er flinke til å sluntre unna det meste, men akkurat det med kjøkkenet er veldig provoserende. 

Hvorfor det irriterer meg? Jo, for etter rydding er det pauseavvikling, og når den som tar kjøkkenet et borte i en og en halv time (siste halvtime er pausen) og det er sløsing av tid som skal brukes på aktiviteter/læring for barna. 

Jobber man i barnehage, så er det ikke om å være minst mulig sammen med dem i løpet av en dag, noe det generelt virker for flere av de ansatte der jeg arbeider.... 

Anonymkode: f26e2...b7d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...