Gå til innhold

Er dette vulgær amming?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Hapi

Kjenner jeg blir så inderlig provosert av denne fiendtligheten mot ammende mødre. Vil dere heller høre på skriking fordi barnet er sultent? Vil dere heller at kvinner skal holde seg hjemme når de har små barn? Når man er nybakt mamma har man HELT andre ting å tenke på enn at folk kan bli "støtt" av litt hud. Det er ikke så enkelt å løpe rundt for å finne et sted å amme når man samtidig har et liv som man skal leve, og en baby som trenger èn 24/7.
Dere som blir provosert av hud, ta dere en bolle og tenk på hvordan andre mennesker har det.

Endret av Isabel70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Isabel70 skrev:

Kjenner jeg blir så inderlig provosert av denne fiendtligheten mot ammende mødre. Vil du heller høre på skriking fordi barnet er sultent? Vil du heller at kvinner skal holde seg hjemme når de har små barn? Når man er nybakt mamma har man HELT andre ting å tenke på enn at folk kan bli "støtt" av litt hud. Det er ikke så enkelt å løpe rundt for å finne et sted å amme når man samtidig har et liv som man skal leve, og en baby som trenger èn 24/7.
Dere som blir provosert av hud, ta dere en bolle og tenk på hvordan andre mennesker har det.

Det er ingen fiendtlighet mot ammende mødre. Det er de som blottet seg unødig det er snakk om. Ikke de som ammer på vanlig måte

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Isabel70 skrev:

Kjenner jeg blir så inderlig provosert av denne fiendtligheten mot ammende mødre. Vil du heller høre på skriking fordi barnet er sultent? Vil du heller at kvinner skal holde seg hjemme når de har små barn? Når man er nybakt mamma har man HELT andre ting å tenke på enn at folk kan bli "støtt" av litt hud. Det er ikke så enkelt å løpe rundt for å finne et sted å amme når man samtidig har et liv som man skal leve, og en baby som trenger èn 24/7.
Dere som blir provosert av hud, ta dere en bolle og tenk på hvordan andre mennesker har det.

Nå er jo permisjonen til for at mamma nettopp skal få tid til å ta vare på barnet 24/7. Men hvis mamma er så opptatt med å skulle leve sitt eget liv og bare har tid til å danke baby på puppen i farta så er kanskje mamma litt for opptatt av sine egne behov?

Anonymkode: 4b08c...424

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mjauritz skrev:

Tenk at i 2016 så er det fremdeles folk som blir støtt av at en mor ammer barnet sitt. Føler det er samme innsnerva gjengen som mener at smårollinger skal ha bikini. Slutt å seksualiser ting som ikke er seksuelt.

Jeg er førstegangsmor og ammer babien når hun er sulten. Jeg presser ikke puppene mine i ansiktet på tilfeldig forbipasserende, men setter meg rolig på en benk eller en litt skjermet plass. Reagerer noen eller stopper å stirrer så får de fingern av meg, for jeg kommer aldri til å gjemme meg eller skamme meg for å amme barnet mitt. 

Og hva vil dere helst, egentlig? At jeg sitter og får amme i fred eller en skrikende unge som er sulten?

Det er INGEN som reagerer dersom folk ammer slik du gjør

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis en kvinne syns hun har retten til å flashe puppa i offentlighet så forbeholder jeg med retten til å stirre uhemmet.

At "det er naturlig" er ingen unnskyldning for å vise seg frem på trass. Det går som sagt fint an å gjøre på en diskret måte, eller å ha med flaske.

For å illustrere det med en analogi:

Menn må fra tid til annen justere på "utstyret". Det er helt naturlig. Dette gjør man på en diskret og rask måte. Men hvis vi hadde dratt ned hele buksa og trusa midt på gata for å justere på lillemann så tror jeg nok en del kvinner også hadde reagert.

Anonymkode: 10678...41f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe i det der. Bryster er greit så lenge de er seksualisert, ellers er det no go.

 

Anonymkode: f21f0...9de

Jeg syns hun med den blå toppen ser kjempetacky ut. Hun som ammer ser anstendig ut. Ikke enig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Maleficenta skrev:

Legger til at de samme som syns blotting er greit er de samme som blir støtt av at menn naturlig nok tenner på pupper. Uteolig...

Amming er ikke det samme som blotting. Slutt å sammenlign ammende bryst med kjønnsorganer. 

Anonymkode: f21f0...9de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylphrena
51 minutter siden, Maleficenta skrev:

Jo når hun bruker bevisst en trang topp og står i en sånn fuck all of you jeg gjør hva faen jeg vil positur så er det vulgært. Det der er ikke for babyens skyld

Finner det fortsatt ikke vulgært :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blotting er å bli seksuelt opphisset ved å vise frem sitt erigerte lem til uforbredte tilfeldig forbipasserende. Det er ingen som synes det er greit.

Anonymkode: 2de6e...3fe

Ok beklager feil ordvalg men du skjønner hva jeg mener. Å vise fram mer enn nødvendig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Amming er ikke det samme som blotting. Slutt å sammenlign ammende bryst med kjønnsorganer. 

Anonymkode: f21f0...9de

Jo når man med vilje steller seg i alles synsfelt og slenger ut hele puppen, eller begge puppa så er det blotting.

Anonymkode: 10678...41f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sylphrena skrev:

Finner det fortsatt ikke vulgært :) 

Du er sikkert vulgær selv da

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Amming er ikke det samme som blotting. Slutt å sammenlign ammende bryst med kjønnsorganer. 

Anonymkode: f21f0...9de

Det er et sekundært kjønnsorgan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Det er et sekundært kjønnsorgan.

Det er også adamseple til menn.

Anonymkode: f21f0...9de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Maleficenta skrev:

Jeg syns hun med den blå toppen ser kjempetacky ut. Hun som ammer ser anstendig ut. Ikke enig.

Det er nettop det som er poenget. Alikevell er det hun som ammer som blir kalt upassende og "disgusting".

Anonymkode: f21f0...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Jerry Lee skrev:

Stirring på amming og bryster i matesammenheng sier sitt, spør du meg. 

Og det gjør du, jo...

At du blander sex og amming får du selv stå for. 

Men du svarer ikke på hvorfor det er ugreit å se på amming? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting vulgært med amming, men å vifte påtrengende med brystene åpenlyst til alles beskuelse på trass er vulgært, amming eller ikke. Det er ikke naturlig å vifte med nakne pupper i offentligheten til vanlig, så hvorfor skal det være nødvendig å gjøre det bare fordi det henger en baby på puppen? Amming på vanlig måte som tar hensyn til mennesker rundt er det da ytterst få som har problemer med.

Anonymkode: d2783...9a1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blotting er å bli seksuelt opphisset ved å vise frem sitt erigerte lem til uforbredte tilfeldig forbipasserende. Det er ingen som synes det er greit.

Anonymkode: 2de6e...3fe

Så alle kvinner som blotter har et erigert lem de viser til uforbredte tilfeldig forbipasserende? Kan du linke til et sted som sier at alle kvinnelige blottere har penis er du snill, for dette var nyheter for meg.

Anonymkode: 241ee...d33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...