Gå til innhold

- Januar og februar 2017-


Northelia

Anbefalte innlegg

22 timer siden, Caramelli skrev:

Så heldig dere er som får til leggingen! Hvor mange måneder er hun nå?

Min er 6 måneder og det vi sliter mest med er søvn. Både at han ikke sovner av seg selv og at nattesøvnen starter veldig sent. Jeg tror fokuset på at han skal sovne av seg selv har forskjøvet døgnet, fordi det tar mye lengre tid å legge han. Nå fokuserer vi heller på døgnrytmen og fortsetter med vugging, melk og trilletur som "sovemedisin" 😪

Vi har gitt grøt og pure som smaksprøver, men skal prøve å gi det fast 2-3 ganger hver dag. Vi har kjøpt ferdig grøtpulver og pure på glass i butikken. Lillegutt har fått 2 tenner og elsker alt han får smake på! 

Vi har en søvngruppe på helsestasjonen som vi går på. Det er en gruppe ledet av et par psykologer. Det finnes jo ikke noen oppskrift som funker på alle så det vi gjør er å snakke sammen om søvn og dele erfaringer. Vi sliter mest med dagsøvnen, det hjelper ikke med trilletur her, men nå når vi har byttet til sportdelen på vognen og det hjelper. Hun sovner ikke men hun gidder å sitte i vognen så vi får brukt den litt igjen :)

Vi får nesten ikke i henne mat. Har nå prøvd med ellas kitchen smoothie og det ser ut til ar hun liker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

I dag er lille gullet 7 måneder! Han ruller rundt på magen, åler seg rundt og har den siste tiden begynt å komme seg opp på knærne.

Han sier mamma hele tiden 😆 noe som er ganske slitsomt i lengden.

Hva skjer hos dere for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Caramelli skrev:

I dag er lille gullet 7 måneder! Han ruller rundt på magen, åler seg rundt og har den siste tiden begynt å komme seg opp på knærne.

Han sier mamma hele tiden 😆 noe som er ganske slitsomt i lengden.

Hva skjer hos dere for tiden?

Så herlig! :) 

Her bikker hun 8mnd neste uke og har for alvor blitt en liten ball av sjarm. 

Endelig deler hun ut smil i hytt og pine med sine to tenner opp og to tenner nede. 
Åler seg comando stil gjennom hele leiligheten, dørstokker er ingen hindring. Hun har begynt å reise seg og skal nå aller helst stå over alt. Må ha noe å holde seg fast i da og er ganske dårlig på balansen så hun har fått en skikkelig donaldkul i panna etter å ha gått på tryne tidligere i uka. Tror jenta har tenkt å hoppe over krypingen og gå rett på gå/løping! :P 

Sier ingen ord ordentlig enda, bortsett fra ''hade'' når hun vinker. :fnise:

To uker igjen til jeg skal begynne å jobbe igjen og jeg kjenner at jeg skulle ønske vi hadde valgt 80% så jeg kunne vært hjemme litt lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2017 den 19.57, Beccy87 skrev:

Så herlig! :) 

Her bikker hun 8mnd neste uke og har for alvor blitt en liten ball av sjarm. 

Endelig deler hun ut smil i hytt og pine med sine to tenner opp og to tenner nede. 
Åler seg comando stil gjennom hele leiligheten, dørstokker er ingen hindring. Hun har begynt å reise seg og skal nå aller helst stå over alt. Må ha noe å holde seg fast i da og er ganske dårlig på balansen så hun har fått en skikkelig donaldkul i panna etter å ha gått på tryne tidligere i uka. Tror jenta har tenkt å hoppe over krypingen og gå rett på gå/løping! :P 

Sier ingen ord ordentlig enda, bortsett fra ''hade'' når hun vinker. :fnise:

To uker igjen til jeg skal begynne å jobbe igjen og jeg kjenner at jeg skulle ønske vi hadde valgt 80% så jeg kunne vært hjemme litt lengre. 

Høres ut som det er skikkelig fart hos dere 😃 Er veldig spent på hvordan det blir når min kan bevege seg fritt rundt. Akkurat nå sirkler han bare rundt.

Jeg valgte også permisjon med 100% lønn, men har utvidet med ulønnet permisjon og lønnet ferie. Altfor tidlig å dra tilbake på jobb nå! Har du mulighet til å gjøre det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Caramelli skrev:

Høres ut som det er skikkelig fart hos dere 😃 Er veldig spent på hvordan det blir når min kan bevege seg fritt rundt. Akkurat nå sirkler han bare rundt.

Jeg valgte også permisjon med 100% lønn, men har utvidet med ulønnet permisjon og lønnet ferie. Altfor tidlig å dra tilbake på jobb nå! Har du mulighet til å gjøre det samme?

Nei dessverre. Jeg har tvungen ferie i hele januar så det går ikke. Også tenker jeg uansett at vi må bare vente å se hva som skjer med barnehageplass som vi heller ikke har fått enda.. Hvis vi ikke får henne inn i barnehage i løpet av januar så blir det veldig vanskelig. 

Hva har dere tenkt å gjøre der? Hvor lenge blir du hjemme da? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lille 7 mnd og begynte å krabbe for en ukes tid siden, så her går det unna! Hun er fremdeles litt småspist. Hun spiser f.eks ikke en hel porsjon enda, så det blir en halv porsjon grøt til frokost og kvelds.

Jeg har heldigvis permisjon frem til januar. Vi har ikke hørt noe om barnehageplass enda men regner egentlig ikke med at vi får plass med det første. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Beccy87 skrev:

Nei dessverre. Jeg har tvungen ferie i hele januar så det går ikke. Også tenker jeg uansett at vi må bare vente å se hva som skjer med barnehageplass som vi heller ikke har fått enda.. Hvis vi ikke får henne inn i barnehage i løpet av januar så blir det veldig vanskelig. 

Hva har dere tenkt å gjøre der? Hvor lenge blir du hjemme da? :) 

Jeg har ulønnet permisjon i november og januar. I desember tar jeg lønnet ferie og med halv skatt blir det jo noe. 

Har dere søkt barnehageplass? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, rosenkål skrev:

Her er lille 7 mnd og begynte å krabbe for en ukes tid siden, så her går det unna! Hun er fremdeles litt småspist. Hun spiser f.eks ikke en hel porsjon enda, så det blir en halv porsjon grøt til frokost og kvelds.

Jeg har heldigvis permisjon frem til januar. Vi har ikke hørt noe om barnehageplass enda men regner egentlig ikke med at vi får plass med det første. 

Min er veldig glad i mat, men liker ikke klumper. Vi gir grøt, smoothie og middag på glass fra Hipp - i tillegg til amming og flaske. Han har skutt opp i vekt etter vi begynte med fast føde, men det blir nok bedre når han kan være mer aktiv 😃

Hva står på menyen hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sterke barn dere har :) Mi prøver ikke å åle seg en gang. Går fortsatt til manuellterapaut, og hun snur seg hvertfall:hoppendeglad::P Hun er veldig glad i mat, og er en veldig glad baby :) Gir mme, brød, grøt og middag. Jeg skal begynne på jobb igjen 30.oktober, det blir rart. Ble sykemeldt fra september i fjor, så har jo ikke jobbet på over ett år! Da begynner også lillefin i bhg (pga ny jobb på mannen), men han skal ha henne i gradert permisjon fra nyttår. Heldigvis har jeg fri hver onsdag og. Men jeg syns det er trist at det ikke er lenge igjen til jeg er ferdig med permisjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten lest gjennom hele tråden her nå i kveld, det var utrolig koselig jevnt over:ninuskapus: (bortsett fra dem som mistet, selvfølgelig). Det virker som det er så lenge siden, men det er jo ikke det :) Håper dere har en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har deres små fått tenner forresten?  Er ingen tenner i sikte her. Så det går i grøt(av diverse kornslag) og moser av grønnsaker og/eller frukt. Har ikke gitt henne fisk eller kjøtt enda. 

@Caramelli kanskje mi er lik, at det er for mye klumper i som gjør at hun ikke vil ha det alltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Northelia det er jo individuelt hvor fort frem det går, det eneste vi kan gjøre er å motivere ☺ Hva sier manuellterapauten?

@rosenkål min har fått to tenner nede. Hvis han får noen klumper lager han grimaser og hvis han svelger hoster han. Litt uvant... har du prøvd middagsglassene fra Hipp? De som står 6m+ på er nokså klumpfrie. Rør godt, varm litt og server 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Caramelli Ja vi har søkt fra November av i håp om å få en plass i det hele tatt. 
Hvis vi får da så takker vi ja også betaler vi for tom plass frem til Desember/Januar. 

@rosenkål her er begge fortennene oppe og nede kommet ut og hun er så sjønn når hun gliser. :P 
Klumper går fint her, hun spiser egentlig det alle meste. Det eneste hun ikke har likt hittill er et par av de middagsposene. Nestle middagsglass er veldig populært og favorittene er lapskaus og bolognaise.  :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9/19/2017 den 21.14, Northelia skrev:

Har forresten lest gjennom hele tråden her nå i kveld, det var utrolig koselig jevnt over:ninuskapus: (bortsett fra dem som mistet, selvfølgelig). Det virker som det er så lenge siden, men det er jo ikke det :) Håper dere har en fin kveld!

Det er jo over 50 sider nå! :sjokkbla:

Tiden går altfor fort! Jeg savner litt nyfødt tiden, selv om jeg var endel låst til sofaen. Men det var så koselig å ha henne i sofaen oppå meg. Nå er det full fart og ingen tid til kos. :sukk:

Jeg har ikke prøvd å gi henne middagsglass, kun most det som står på menyen vår. Jeg har tenkt at hun må jo nesten lære seg å like det som vi spiser uansett. Hun ligger over gjennomsnittet på vektkurven så det er ikke noe krise foreløpig, men hvis hun begynner å gå ned så får jeg revurdere middagsglassene. Håper det bare er en fase. Slik som så mye annet med henne har vært til nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Caramelli skrev:

@Beccy87 har dere søkt på flere? Håper dere får plass da 😊

@rosenkål fullammer du fortsatt? I dag fikk min smake på leverpostei, det falt ikke i smak 😆

Både ammer og gir fast føde. I går spiste hun faktisk en hel porsjon middag :D laget brokkolisuppe til oss alle, og det falt i smak hos både liten og stor :) laget også bananlapper, det var noe av det rareste hun hadde sett, det skulle i hvert fall ikke i munnen :P

Hadde du leverpostei på brødskive? 

Vi har også søkt barnehageplass men jeg skjønner ikke helt hvor og når vi får svar? Håper å få plass fra mars av, evt betale for plassen frem til mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Caramelli Ja, vi har søkt max - 5 forskjellige. Krysser fingrene! ;)  

@rosenkål Den dere har satt opp som hovedsøker får melding via digipost (og muligens sms(?)) når dere har fått svar og da må dere inn der dere søkte og svare ja eller nei på om dere vil ha plassen. Får svar når dere har fått plass. Først skal alle de som har krav på plass få tilbud OG svare før de kan gå videre og tilby de resterende plassene til oss som ikke har krav. Og da troor jeg de går etter både alder og område. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@rosenkål I dag fikk han brødskive med syltetøy - det likte han veldig godt! Er spent på hvordan magen hans takler brødskiven 😆 Hvordan går det med barnehageplassen og når kan man søke for neste år, på ordinært opptak?

@Beccy87 Krysser fingrene for dere! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Caramelli skrev:

@rosenkål I dag fikk han brødskive med syltetøy - det likte han veldig godt! Er spent på hvordan magen hans takler brødskiven 😆 Hvordan går det med barnehageplassen og når kan man søke for neste år, på ordinært opptak?

@Beccy87 Krysser fingrene for dere! 😊

Vi har ikke fått noe svar enda så jeg antar vi ikke får plass før neste høst, er det ikke da neste opptak er? Vi søkte ganske sent, I sommer en gang. Burde nok vært tidligere ute. 

På matfronten har det løsnet litt her. Hun spiser endel grøt og middag nå. Når vi er ute har jeg kjøpt de smoothiene på klemmeposer og hun har likt de fleste :)

Hva slags brød gav du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, rosenkål skrev:

Vi har ikke fått noe svar enda så jeg antar vi ikke får plass før neste høst, er det ikke da neste opptak er? Vi søkte ganske sent, I sommer en gang. Burde nok vært tidligere ute. 

På matfronten har det løsnet litt her. Hun spiser endel grøt og middag nå. Når vi er ute har jeg kjøpt de smoothiene på klemmeposer og hun har likt de fleste :)

Hva slags brød gav du? 

Styrer i bhg til storesøster sa at nå går det på når barnet er født og ikke når man søkte, så hvis det stemmer så har ikke det noe å si 😄

Vi har søkt fra desember og håper vi får plass en gang mellom da og mars. Da er pappaen ferdig i permisjon. 

 

Her er hun blitt 7,5 mnd og ruller begge veier og kommer seg rundt i ring. Ingen åling ennå og det syntes jeg er helt greit 😅 Kan godt vente litt! Hun spiser grøt til frokost og kvelds, middagsglass og frukt utenom. Også ammer jeg fortsatt. Hun har nå 5 tenner og er såååå søt når hun smiler. Er en skikkelig blid jente om dagen som spreller med hele kroppen når hun ser spesielt storesøster og katten 😂

Har noen av dere tatt avvenning på nattmating? Hun vil jo ikke ha smokk så det er liksom den måten jeg får henne til å sovne igjen på🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...