Gå til innhold

- Januar og februar 2017-


Northelia

Anbefalte innlegg

Jeg er bare 4 uker men er allerede oppblåst, kraftige stikkinger spesielt på høyre side, trøtt og sliten, og har såvidt begynt å bli kvalm om morran... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra, da kan jeg melde meg inn her! :goodbye: Positiv test i dag, termin 11. februar ifølge terminkalkulatoren. Dette blir vårt andre barn, men det føles like skummelt og surrealistisk som forrige gang. Hva har vi begitt oss ut på  nå?! :fnise: 

Begynner vel å nærme meg 4 uker (tror ikke 3+3 ifølge terminkalkulatoren kan stemme helt, høres litt tidlig ut), og har ingen symptomer annet enn mensmurringer. Forrige gang ble jeg kvalm i uke 5-6 og var det helt sykt lenge, så jeg krysser fingre og tær for at jeg slipper det denne gangen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, sitronkake skrev:

Hurra, da kan jeg melde meg inn her! :goodbye: Positiv test i dag, termin 11. februar ifølge terminkalkulatoren. Dette blir vårt andre barn, men det føles like skummelt og surrealistisk som forrige gang. Hva har vi begitt oss ut på  nå?! :fnise: 

Begynner vel å nærme meg 4 uker (tror ikke 3+3 ifølge terminkalkulatoren kan stemme helt, høres litt tidlig ut), og har ingen symptomer annet enn mensmurringer. Forrige gang ble jeg kvalm i uke 5-6 og var det helt sykt lenge, så jeg krysser fingre og tær for at jeg slipper det denne gangen! 

Jeg testa positivt tidlig, var også 3+3🙈 det høres fryyyyktelig tidlig ut! 10DPO er vel 3+3😂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, emhanse skrev:

Jeg testa positivt tidlig, var også 3+3🙈 det høres fryyyyktelig tidlig ut! 10DPO er vel 3+3😂👍

Jeg fikk positiv EL-test et par dager før jeg hadde regnet med, så tror EL var tidligere enn beregnet ifht syklusstart.  Men én dag eller to fra eller til spiller vel ikke SÅ stor rolle. Krysser bare fingrene for at går som det skal, så skal jeg være fornøyd! :jepp: Vi skulle egentlig hatt en februarbaby i 2014, men det endte i MA, så jeg er litt nervøs kjenner jeg. Kryss kryss! ✌️🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gratulerer til alle nye her. 

Formen er ok, men jeg orker ingenting. Energien er helt borte. Håper den snart kommer tilbake. 

 

JEg lurte på to ting jeg :)

 

Når forteller dere om at dere venter? Og hvordan? Har lyst til å finne på en litt morsom måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sitronkake skrev:

Jeg fikk positiv EL-test et par dager før jeg hadde regnet med, så tror EL var tidligere enn beregnet ifht syklusstart.  Men én dag eller to fra eller til spiller vel ikke SÅ stor rolle. Krysser bare fingrene for at går som det skal, så skal jeg være fornøyd! :jepp: Vi skulle egentlig hatt en februarbaby i 2014, men det endte i MA, så jeg er litt nervøs kjenner jeg. Kryss kryss! ✌️🏼

Jeg skulle selv hatt augustbaby 2016, men endte i MA i januar. Så kjenner godt følelsen du snakker om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igår begynte kvalmen for fullt.. Så formen er ganske dårlig her. Må spise ofte og lite kjenner jeg. 

Vi tenker å ta en tidlig ultralyd i uke 11-12 og fortelle det til nærmeste venner og familie etter det :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Så kjekt med en slik tråd for oss med termin januar/februar neste år. Jeg kom tilfeldigvis over den her, så da kan jeg også melde meg inn. Jeg er 5+1. Lege har satt termin til 30.01.2017. Har sjekket ut med diverse slike kalulatorer og de har variert fra 23.01.til 29.01.2017. Bryr meg ikke så mye om dato så lenge alt går bra med svangerskap og baby. 

Dette er min første. Føler at det er så tidlig enda og krysser fingre og tær for at alt går bra. 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere andre har skrevet litt om formen.

Jeg er så langt i bra form. Har vært en del oppblåst og litt trøtt. Tror jeg har kjent litt antydning til kvalme eller være litt uggen, er særlig formiddag og i tilknytning til kaffe. Luktesansen har økt og jeg reagerer på lukt, men blir ikke dårlig. Humøret har gått litt opp og ned. Blir varmere enn vanlig når jeg trener og beveger meg, og antydning til litt tung pust i trapper har jeg merka. Men mulig jeg bare er veldig var på alt ettersom dette er så nytt og ukjent for meg. 

Jeg har foreløpig kun fortalt det til ei venninne, min mor og min PT. Resten får vente til det har gått mer tid, aller helst 12 uker. 

Endret av Gulesko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært gøy å lage en liste over hvem som er her? 

Navn - Termin - Kjønn (når vi kommer så langt) - Barn 1,2,3 osv

mortherese -    07.01 - ? - B2ogB3 
Northelia -       13.01 - ? - B2
Hegehege -     15.01 - ? - ?

Chloe_ -          18.01 - ? B1 
Hairdo -           21.01 - ? - B1
Beccy87 -        24.01 - ? - B2
Nalaque -        24.01 - ? - B1 
Gulesko          30.01 -? B1

Kli - ? - ? - ? 
emhanse -       09.02 - ? - B2

Sitronkake -    11.02 -? -B2


Oppdatert med terminer :) .  
Og etterhvert som vi blir flere her så blir det spennende å følge med når det nærmer seg termin :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 6 uker på vei i dag og merke såvidt til en snikende bølge av kvalme som kommer og går i løpet av dagen. 
Forrige gang klarte jeg å unngå å kaste opp men ble fryktelig kvalm nesten hele tiden ca uke 7-12. 
Kjenner også en slags mensmurring i korsryggen, at jeg er mer sliten en før og at jeg blir myye fortere annpusten og varm! :sprettoy:

Var i utdrikningslag i dag så følte meg 'tvunget' til å fortelle noen av mine nærmeste venner der selv om jeg egentlig ville vente til nærmere uke 12. Vi har bestilt tidlig UL uke 12 og om alt ser fint ut da deler vi nyheten med jobb og andre venner. 
Nærmeste familie får nok vite det litt tidligere og siden vi har en liten en fra før tenkte jeg å dra på klisjeen og kle ham opp i ''jeg skal bli storebror''-body, ta bilde og sende ut til alle. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Beccy87 skrev:

Er 6 uker på vei i dag og merke såvidt til en snikende bølge av kvalme som kommer og går i løpet av dagen. 
Forrige gang klarte jeg å unngå å kaste opp men ble fryktelig kvalm nesten hele tiden ca uke 7-12. 
Kjenner også en slags mensmurring i korsryggen, at jeg er mer sliten en før og at jeg blir myye fortere annpusten og varm! :sprettoy:

Var i utdrikningslag i dag så følte meg 'tvunget' til å fortelle noen av mine nærmeste venner der selv om jeg egentlig ville vente til nærmere uke 12. Vi har bestilt tidlig UL uke 12 og om alt ser fint ut da deler vi nyheten med jobb og andre venner. 
Nærmeste familie får nok vite det litt tidligere og siden vi har en liten en fra før tenkte jeg å dra på klisjeen og kle ham opp i ''jeg skal bli storebror''-body, ta bilde og sende ut til alle. :) 

Så koselig måte å si nyheten på. Blir sikkert stas for dem litt senere siden de blir så tette! For han var rundt ni mnd syns jeg det sto litt lenger opp? :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7 uker på vei og formen er veldig bra. Jeg synes at det er litt skummelt at jeg har så få symptomer. Har litt ømme pupper og er veldig ofte sulten. 

Jeg har bestilt tidlig UL i uke 12 så det gleder jeg meg veldig til. Har allerede fortalt om graviditeten til foreldrene mine og svigerforeldre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg på her jeg også. Og håper jeg blir værende :)

5 uker i morgen, har en sønn på snart 5 fra før. Vi har prøvd i 3 år på søsken,  så dette er et resultat av prøverør. Sist gang  var ikke noe "problem ", så vi ble litt tatt på senga av denne prosessen. Hadde en sa i fjor, så nå synes jeg det er på tide vi får det til ;)

Foreløpig termin er ifølge app 29.01.17. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, VirreVapp skrev:

Slenger meg på her jeg også. Og håper jeg blir værende :)

5 uker i morgen, har en sønn på snart 5 fra før. Vi har prøvd i 3 år på søsken,  så dette er et resultat av prøverør. Sist gang  var ikke noe "problem ", så vi ble litt tatt på senga av denne prosessen. Hadde en sa i fjor, så nå synes jeg det er på tide vi får det til ;)

Foreløpig termin er ifølge app 29.01.17. 

Velkommen og gratulerer! 

Legger deg til terminlista vår! ;)  
Merker du mange symptomer hittil? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert terminliste! :hoppendeglad:

Navn - Termin - Kjønn (når vi kommer så langt) - Barn 1,2,3 osv

mortherese -    07.01 - ? - B2ogB3 
Northelia -       13.01 - ? - B2
Hegehege -     15.01 - ? - ?

Chloe_ -          18.01 - ? B1 
Hairdo -           21.01 - ? - B1
Beccy87 -        24.01 - ? - B2
Nalaque -        24.01 - ? - B1 
VirreVapp-       29.01 - ? - B2 
Gulesko          30.01 -? B1

Kli - ? - ? - ? 
emhanse -       09.02 - ? - B2

Sitronkake -    11.02 -? -B2

 
 :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Beccy87 skrev:

Velkommen og gratulerer! 

Legger deg til terminlista vår! ;)  
Merker du mange symptomer hittil? :) 

Takk takk :)  Merker endel symptomer ja. Oppblåsthet,  kvalme og masse murringer. Ja, også max ømme pupper da. De ER så vonde nå.  Ble tidlig kvalm med sønnen min også, så er sånn sett helt etter boka ;)  Blir alltid stressa av de murringene da. De er jo til stede både når det går bra og dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, VirreVapp skrev:

Takk takk :)  Merker endel symptomer ja. Oppblåsthet,  kvalme og masse murringer. Ja, også max ømme pupper da. De ER så vonde nå.  Ble tidlig kvalm med sønnen min også, så er sånn sett helt etter boka ;)  Blir alltid stressa av de murringene da. De er jo til stede både når det går bra og dårlig. 

Jeg blir også så stressa av de murringene! Sist jeg mista hadde jeg masse på kvelden og natta for å så blø på morgenen. Derfor hater jeg det, men har skjønt det er veldig vanlig når det går bra og :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, melder meg her jeg også :) 

Jeg så @Beccy87 nevnte denne tråden i en annen tråd. Har ikke tenkt over at det er terminklubber her. Så takk til @Beccy87:) 

Jeg er 4+3 i dag, og ifølge appen er termin 03. februar. Dette er første barnet hos oss, og vi gleder oss! Jeg er veldig nysgjerrig på om alt står bra til der inne, så jeg har allerede bestilt tidlig UL(privat). Det blir i uke 11, siden både vi og legen er vekkreist(på hver sine ferier vel å merke :fnise:). 

Formen er helt fin her. Eneste er at jeg har veldig livlige drømmer, ofte mareritt. Det ganske plagsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28. mai 2016 at 13.29, mortherese skrev:

 

Gratulerer til alle nye her. 

Formen er ok, men jeg orker ingenting. Energien er helt borte. Håper den snart kommer tilbake. 

 

JEg lurte på to ting jeg :)

 

Når forteller dere om at dere venter? Og hvordan? Har lyst til å finne på en litt morsom måte

Vi har denne gangen kun fortalt til mine 2 nærmeste venninner og til bror og søster. Jeg var veldig klar på at etter å ha mistet i januar så kommer jeg denne gangen til å gå med masse bekymringer som det er godt å snakke med noen om. Og sånn som igår var vi alle i samme 35årslag, og da var det veldig deilig at det var noen få som visste hvorfor jeg ikke drakk... Så ikke alle spurte og gravde. 

Forrige svangerskap delte vi offentlig rett før 12 uker, da det var en hendelse på min jobb som gjorde at vi valgte det sånn. Og naiv var jeg også. Trudde jeg var nesten sikker siden jeg var nesten 12 uker. 5 dager etterpå opplevde vi en MA og vi angret stort på at vi hadde delt nyheten til 'alle'. Jeg syns det har vært deilig å snakke om aborten, og å ha folk rundt meg som kunne trøste, men samboer taklet det helt annerledes. Han ville helst bare "glemme det" og komme seg videre. Det var i grunn tøft. 

Denne gangen venter vi iallfall til 12 uker er passert. Så får vi se etter det.

hvordan jeg delte nyheten fortalte jeg i ett innlegg over her; en liten body og minste bleia pakka inn med en liten lapp til den vordende far😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...