Gå til innhold

- Januar og februar 2017-


Northelia

Anbefalte innlegg

21 timer siden, Beccy87 skrev:

Er dere medlemmer av andre termingrupper på facebook eller på andre forumer? :)  

Jeg er med i et par tøybleie-sider på facebook, ellers ingenting annet. :) 

Kunne tenkt meg å funnet en termingruppe her jeg bor men har ikke kommet så langt som å søke etter en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Nå har jeg vært lenge bort herfra. Har vært så hektisk på jobb🙈 Alt bra med alle? Formen min er fortsatt veldig fin, men magen har poppa godt frem så kan ikke skjule at jeg er gravid akkurat😜 Det er deilig å komme dit at man kjenner liv, da merker jeg at jeg ikke er så nervøs for at det skal gå galt. Ellers er navnet bestemt, og vi gleder oss til å møte lillegutt💙

Forresten, skal dere eller har dere vært(hvis dere har flere barn) på fødselsforbedrende kurs+ ammekurs. Jordmor mener jeg må på det, men er det virkelig nødvendig?

 

@Caramelli og @sitronkake morsomt med guttebanden 7-9 feb. Blir spennende å se hvordan vi fordeler oss😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Gull86 skrev:

Hei!

Nå har jeg vært lenge bort herfra. Har vært så hektisk på jobb🙈 Alt bra med alle? Formen min er fortsatt veldig fin, men magen har poppa godt frem så kan ikke skjule at jeg er gravid akkurat😜 Det er deilig å komme dit at man kjenner liv, da merker jeg at jeg ikke er så nervøs for at det skal gå galt. Ellers er navnet bestemt, og vi gleder oss til å møte lillegutt💙

Forresten, skal dere eller har dere vært(hvis dere har flere barn) på fødselsforbedrende kurs+ ammekurs. Jordmor mener jeg må på det, men er det virkelig nødvendig?

 

@Caramelli og @sitronkake morsomt med guttebanden 7-9 feb. Blir spennende å se hvordan vi fordeler oss😜

Vi var på begge kurs med forrige baby og var veldig fornøyde med det. 
Var spesielt greit for mannen som ikke var like ivrig til å google alt mulig som det jeg var/er. ;) 

Er sykemeldt 20% fra og med denne uka rett og slett fordi jeg er sliiiten og jobben min er veldig fysisk. Starter med å ta det litt roligere nå i håp om at jeg skal kunne jobbe helt frem til jul. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Gull86 skrev:

Hei!

Nå har jeg vært lenge bort herfra. Har vært så hektisk på jobb🙈 Alt bra med alle? Formen min er fortsatt veldig fin, men magen har poppa godt frem så kan ikke skjule at jeg er gravid akkurat😜 Det er deilig å komme dit at man kjenner liv, da merker jeg at jeg ikke er så nervøs for at det skal gå galt. Ellers er navnet bestemt, og vi gleder oss til å møte lillegutt💙

Forresten, skal dere eller har dere vært(hvis dere har flere barn) på fødselsforbedrende kurs+ ammekurs. Jordmor mener jeg må på det, men er det virkelig nødvendig?

 

@Caramelli og @sitronkake morsomt med guttebanden 7-9 feb. Blir spennende å se hvordan vi fordeler oss😜

Jeg har hatt bursdag og vi har vært på siste storbyferie før gutten kommer. Trodde det skulle gå helt fint med formen, men jeg ble veldig plaget med vondt i magemusklene når jeg gikk mye. Sikkert fordi de blir strukket av graviditeten og ikke fungerer normalt. Blir godt å slappe av på sofaen nå, kjenner jeg!

Hvor gamle er dere jenter?

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Caramelli skrev:

Jeg har hatt bursdag og vi har vært på siste storbyferie før gutten kommer. Trodde det skulle gå helt fint med formen, men jeg ble veldig plaget med vondt i magemusklene når jeg gikk mye. Sikkert fordi de blir strukket av graviditeten og ikke fungerer normalt. Blir godt å slappe av på sofaen nå, kjenner jeg!

Hvor gamle er dere jenter?

Gratulerer med dagen som var da! :) 
Hvor gammel ble du? 

Jeg ble 29 i år. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatert terminliste! :hoppendeglad:

Navn - Termin - Kjønn (når vi kommer så langt) - Barn 1,2,3 osv

mortherese -          06.01 - :babyjente: og :babygutt: - B2ogB3 
Northelia -              11.01 - :babyjente: - B2
Hegehege -            19.01 - :babyjente: - B1
Hairdo -                  22.01 - :babygutt: - B1
Imorbør -                22.01 - 
:babyjente: - B? 
Chloe_ -                 23.01 - :babygutt: og :babygutt: - B1ogB2
Beccy87 -               29.01 - :babyjente: - B2
Mrsjsm -                  29.01 - ? - B2
Gulesko                  30.01 -? - B1
emhanse -              01.02 - :babygutt: og :babygutt: - B2ogB3
VirreVapp -             01.02 - 
:babygutt: - B2 
frøkenvims -            02.02 - 
:babygutt: - B2
SusanneLorentze - 03.02 - 
:babygutt: - B1
rosenkål -               04.02 - 
:babyjente: - B1
stine889 -               04.02 - 
:babyjente: - B2
Sitronkake -            07.02 - :babygutt: - B2
Gull86 -                  08.02 - :babygutt: - B1
Caramelli -              09.02 - :babygutt: - B1
Haley -                    27.02 - :babyjente: - B3

 
 :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 31 i år :)

Vi var på kurs om amming og om fødsel (inkl omvisning på føden) med førstemann og det var greit, men kanskje mest nyttig for mannen av samme grunn som Beccy87 nevner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Caramelli skrev:

@Beccy87 @Northelia Takk! Jeg ble 34år 😊 Er dere 29/32 når jente blir født?

Yes! 
Hadde du spurt meg for 4-5 år siden så hadde jeg aldri trodd at jeg skulle bli tobarnsmamma før jeg fylte 30! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke turt å lese meg så altfor mye opp om fødsel og alt det der, er redd for at jeg blir mer skremt(har fått med meg nok skrekkhistorier her..) enn beroligget av å vite så mye om det. Men vi skal ha en hel dag med forelesning om svangerskap, fødsel og barsel med en jordmor som jeg igrunn gleder meg til. Vi har lyst å være med på et sånt fødselsforberedende kurs, jordmoren min nevnte at hun skulle ha et i januar som vi nok blir med på :) Så litt forberedt blir jeg nok uansett. Vet ikke om de har noe om amming her. 

@Caramelli gratulerer med dagen som var! :) Høres herlig ut med en storbyferie. Vi har faktisk tenkt oss på en liten siste ferie, mens det fremdeles bare er oss to, neste uke, jeg gleder meg! :) Skjønner hva du mener med vondt i magemusklene ved mye gåing, jeg går ganske mye i praksis nå og det merkes! Nesten så det skal bli litt godt å komme seg tilbake til det passive skolebenk-livet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Caramelli skrev:

Jeg har hatt bursdag og vi har vært på siste storbyferie før gutten kommer. Trodde det skulle gå helt fint med formen, men jeg ble veldig plaget med vondt i magemusklene når jeg gikk mye. Sikkert fordi de blir strukket av graviditeten og ikke fungerer normalt. Blir godt å slappe av på sofaen nå, kjenner jeg!

Hvor gamle er dere jenter?

Jeg blir 27 nå i november😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Caramelli gratulerer med overstått:laugh:

Jeg er 27 år. Blir 28 i mars :) Har også veldig lyst på en miniferie før vi blir 4, men det lar seg desverre ikke gjøre. Vi pleier alltid å reise en helg på julebord på Geilo i desember, men ble ikke noe av i år. Kjipt :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Beccy87 De sier jo kroppen takler graviditeten best i 20-årene, så det er sikkert ikke dumt! Tror du det blir flere barn etterhvert?

@Northelia Fin alder det også for barn nummer 2!

@rosenkål Takk! Hvor skal dere reise? Husk å ta det roligere på ferien da, hvis kroppen sier fra 🙂

@emhanse Så gøy! Skal dere finne på noe spennende på bursdagen din? 🎁

@stine889 Ja, det skjønner jeg er kjipt 😕 Skal dere reise til familie i jula da?

Det ble lite ferie på meg i sommer pga. svangerskapskvalme, så det var godt å få dekket reisebehovet nå - men det blir nok ikke mer reising på meg heller!

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Caramelli nei vi bor rundt nærmeste familie så vi er heldig sånn sett :) Vi var 3 uker i spania i sommer så skal ikke klage. Men alltid godt med en liten helgetur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Caramelli skrev:

@Beccy87 De sier jo kroppen takler graviditeten best i 20-årene, så det er sikkert ikke dumt! Tror du det blir flere barn etterhvert?

@Northelia Fin alder det også for barn nummer 2!

@rosenkål Takk! Hvor skal dere reise? Husk å ta det roligere på ferien da, hvis kroppen sier fra 🙂

@emhanse Så gøy! Skal dere finne på noe spennende på bursdagen din? 🎁

@stine889 Ja, det skjønner jeg er kjipt 😕 Skal dere reise til familie i jula da?

Det ble lite ferie på meg i sommer pga. svangerskapskvalme, så det var godt å få dekket reisebehovet nå - men det blir nok ikke mer reising på meg heller!

Tror ikke det blir annet enn en kjærestedate ute på restaurant😍 men det er fint nok det! Svigermor har bursdag samme helg som meg også skal vi i navnfest til den yngste nevøen på selve dagen min, så helga blir fyllt opp;-)

Vi dro på partur til USA nå nettopp:-) Nyter tida med kun ett barn 50% før tvillingene kommer😊 MEN, jeg trodde også at jeg skulle takle det fint å reise, og dessverre så var det heller utrolig slitsomt! Godt å være hjemme igjen gitt🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Caramelli
Nei jeg håper de hadde rett når de fortalte oss på OUL at det er en liten jente der inne for da får vi en av hvert kjønn og da sier jeg meg ferdig med barn for alltid. 
Jeg trives ikke som gravid og synes egentlig ikke babyer er noe særlig heller så dette blir nok siste gang. ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@stine889 Så herlig, da har dere barnepass i nærheten også 😄

@emhanse Det høres ut som en fin bursdag 😊 Borte bra, men hjemme best!

@Beccy87 En av hver, bedre kan det ikke bli 😊

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her inne var det stilt... hva har skjedd siden sist?

Vi har kjøpt ny leilighet og skal både flytte og selge før babyen kommer! Kjenner meg helt utmattet etter jobb, så det blir tungt - men det skal bli godt å komme på plass før det braker løs 😄 

Ellers vokser magen og sparkene blir stadig sterkere - noen ganger føles det ut som det kommer en fot ut av magen eller at han vender på hele kroppen sin inni der. Da er det rart å tenke på at han skal bli mye større før han kommer ut.

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...