Gå til innhold

- Januar og februar 2017-


Northelia

Anbefalte innlegg

Jeg fikk doppleren i posten i dag, og fant hjertelyden med en gang :nigo: Måtte ganske langt ned ja. Er 11+5 i dag. 

 

Jeg føler meg ikke kjempe gravid. Kvalmen er litt bedre og føler meg nå litt mer uvel jevnt over. Kan bli veldig dårlig om det går for lenge mellom måltid så må passe på det. Ellers har jeg fått en del stikninger nedi der. Det husker jeg at jeg hadde en del av med førstemann også. Energien er heller ikke på topp, men håper den kommer seg snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger absolutt ikke doppler, nei. Brukte det ikke forrige gang, men da var jeg aldri redd for at noe skulle være galt. Jeg hadde en ganske turbulent start dette svangerskapet med blødninger og truende abort, så skrekken sitter fortsatt i. Sikkert bortkastede penger for mange, men jeg syns det er fint å ha den. Kommer heller ikke til å bruke den hver dag, leste noe om at det ikke var så bra. Klart man kan bli bekymret om man ikke finner hjertelyden, men det er viktig å huske på at det enda er tidlig, det er jo ikke alle leger som vil høre etter den så tidlig heller. 

Endret av Northelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert terminliste! :hoppendeglad:

Navn - Termin - Kjønn (når vi kommer så langt) - Barn 1,2,3 osv

mortherese -          09.01 - ? - B2ogB3 
Northelia -              13.01 - ? - B2
Hegehege -            15.01 - ? - B1

Chloe_ -                 18.01 - ? - B1ogB2
Hairdo -                  21.01 - ? - B1
Beccy87 -               24.01 - ? - B2
Nalaque -               24.01 - ? - B1 
VirreVapp-              29.01 - ? - B2 
Gulesko                  30.01 -? - B1
stine889-                30.01 - ? - B2

Kli - ? - ? - ? 
SusanneLorentze - 01.02 - ? - B1
rosenkål -               03.02 - ? - B1
frøkenvims-             07.02 - ? - B2
emhanse -              09.02 - ? - B2ogB3
Gull86 -                  10.02 - ? - B1

Sitronkake -            11.02 - ? - B2
Haley -                    27.02 - ? - B3


 
 :hoppendeglad:



Velkommen til deg  @Haley, legger deg til termin listen! ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, emhanse skrev:

Jeg brukte det ikke med 1.mann, men fikk muligheten til å låne nå så tenkte det ville være artig og prøve. Men for meg har det ikke så mye å si om jeg hadde hatt det eller ei:-) Man blir fulgt opp tett med kontroller, syns jeg da:-)

 

2 timer siden, Northelia skrev:

Du trenger absolutt ikke doppler, nei. Brukte det ikke forrige gang, men da var jeg aldri redd for at noe skulle være galt. Jeg hadde en ganske turbulent start dette svangerskapet med blødninger og truende abort, så skrekken sitter fortsatt i. Sikkert bortkastede penger for mange, men jeg syns det er fint å ha den. Kommer heller ikke til å bruke den hver dag, leste noe om at det ikke var så bra. Klart man kan bli bekymret om man ikke finner hjertelyden, men det er viktig å huske på at det enda er tidlig, det er jo ikke alle leger som vil høre etter den så tidlig heller. 

Da tror jeg bare at jeg lar vær å kjøpe, regner med legen prøver å finne på neste kontroll! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, du trenger ikke det. For meg holdt det egentlig å høre det en gang nå, bare fordi jeg syntes det er lenge å gå helt til uke 18 for å vite at det er liv. Vurderer å selge den igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7. juli 2016 at 9.40, Caramelli skrev:

Jeg trodde ikke jeg skulle bli plaget med dette og har faktisk gått ned 7(!) kilo til nå. Før jeg ble gravid hadde jeg problemer med å gå ned i det hele tatt.

Var hos lege i går og fikk kvalmestillende på resept, men det hjalp ikke. Kaster opp på kvelden, etter at maten bare ligger i magesekken hele dagen og til slutt vil ut! Har også fått avføringsmiddel til gravide, som skal hjelpe maten gjennom tarmene.

I dag ble jeg sykemeldt ut uken og fikk beskjed om å prøve syrehemmende, som jeg kunne kjøpe reseptfritt på apoteket. Håper det hjelper, for i natt sov jeg bare 2-3 timer på grunn av sviende magesmerter.

Phu.. takk for omtanken - godt å fortelle det til noen 🙂

En liten oppdatering fra meg: det ble til slutt sykehusinnleggelse med intravenøs veske og kvalmestillende. Endelig kunne jeg spise og drikke uten å kaste opp! Nå er jeg hjemme med ny resept og det går foreløpig bra 🙂 

Fikk se babyen på ultralyd for første gang pga innleggelsen. Den hadde det fint, hjertet slo og den beveget seg masse 💓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Caramelli skrev:

En liten oppdatering fra meg: det ble til slutt sykehusinnleggelse med intravenøs veske og kvalmestillende. Endelig kunne jeg spise og drikke uten å kaste opp! Nå er jeg hjemme med ny resept og det går foreløpig bra 🙂 

Fikk se babyen på ultralyd for første gang pga innleggelsen. Den hadde det fint, hjertet slo og den beveget seg masse 💓

Oi! 
Ble du liggende lenge på sykehuset? 
Godt å høre at du blir tatt vare på og føler deg bedre nå. 
Hvor langt er du på vei når da? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg dessverre ut. Var på tidlig ultralyd idag, gledet oss til å se en sprellende bitteliten baby på 13 uker, men den hadde sluttet å utvikle seg i uke 10. Har hatt alle symptomer og er ganske fortvilet nå :( 

Ønsker dere alle lykke til videre i svangerskapet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nalaque skrev:

Melder meg dessverre ut. Var på tidlig ultralyd idag, gledet oss til å se en sprellende bitteliten baby på 13 uker, men den hadde sluttet å utvikle seg i uke 10. Har hatt alle symptomer og er ganske fortvilet nå :( 

Ønsker dere alle lykke til videre i svangerskapet! 

Nei, så utrolig trist å høre, @Nalaque! Sender deg mange tanker, lykke til videre :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Nalaque skrev:

Melder meg dessverre ut. Var på tidlig ultralyd idag, gledet oss til å se en sprellende bitteliten baby på 13 uker, men den hadde sluttet å utvikle seg i uke 10. Har hatt alle symptomer og er ganske fortvilet nå :( 

Ønsker dere alle lykke til videre i svangerskapet! 

Uff, har vært der selv, og vet hvor vondt det gjør og hvor fortvilet man er etterpå💜 Sender deg masse trøsteklemmer💜💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Nalaque skrev:

Melder meg dessverre ut. Var på tidlig ultralyd idag, gledet oss til å se en sprellende bitteliten baby på 13 uker, men den hadde sluttet å utvikle seg i uke 10. Har hatt alle symptomer og er ganske fortvilet nå :( 

Ønsker dere alle lykke til videre i svangerskapet! 

Så trist å høre :icon_frown: Ønsker deg lykke til videre og sender deg mange klemmer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nalaque skrev:

Melder meg dessverre ut. Var på tidlig ultralyd idag, gledet oss til å se en sprellende bitteliten baby på 13 uker, men den hadde sluttet å utvikle seg i uke 10. Har hatt alle symptomer og er ganske fortvilet nå :( 

Ønsker dere alle lykke til videre i svangerskapet! 

Uff så trist å høre! :( 
Ord strekker ikke til, jeg sender deg en klem og ønsker dere lykke til videre på veien. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 20. juli 2016 at 17.27, Beccy87 skrev:

Oi! 
Ble du liggende lenge på sykehuset? 
Godt å høre at du blir tatt vare på og føler deg bedre nå. 
Hvor langt er du på vei når da? :) 

Nå er jeg 11 uker 🙂 Det var visst en stor omveltning for kroppen min denne graviditeten. Hvordan går det med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aaah, håpa kvalmen skulle gi seg og formen bli bedre rundt 12 uker, men neida😷😴 Håper det ikke er som faren min sa; "med tvillinger er alt dobbelt opp vettu! Da eru sikkert kvalm dobbelt så lenge også🙈"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvordan går det med dere? Her går det fint, er i fin form. Magen begynner å vises, men har ikke kjent noe særlig liv enda. På torsdag kommer vogna (den kom fortere enn vi hadde trodd), det blir stas! Har jo ikke hatt en barnevogn i hus på maaaange år. Ellers skal jeg på OUL 10.august, det blir spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Northelia skrev:

Hei!

Hvordan går det med dere? Her går det fint, er i fin form. Magen begynner å vises, men har ikke kjent noe særlig liv enda. På torsdag kommer vogna (den kom fortere enn vi hadde trodd), det blir stas! Har jo ikke hatt en barnevogn i hus på maaaange år. Ellers skal jeg på OUL 10.august, det blir spennende:)

Straks 13 uker og formen er fortsatt ikke bedre! Blæ! 😪 null null og null energi og uggen/kvalm 24/7. Jeg har lært meg at hvis jeg spiser en brødskive rett før jeg legger meg så klarer jeg i det minste å sovne og sove natta gjennom uten å ligge og vri meg pga kvalmen... 

Er 100% sykemeldt og sommeren har liksom ikke blitt det helt store🙈 med tvillinger så har jeg hatt mage en stund allerede og det er jo også med på å gjøre så en føler seg i enda verre form fordi jeg ikke har gått til innkjøp av så mye gravidklær ennå🙈 derfor ikke så mye jeg føler meg vel og komfortabel i her og nå🙈

Skal på UL 02.08, ca 14 uker på vei. Veldig spent! Som tvillinggravid er det UL en gang i mnd nå i starten, iallfall her😊

Gud jeg gleder meg til å få formen tilbake, iallfall energien, så jeg orker gjøre normale dagligdagse ting😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, emhanse skrev:

Straks 13 uker og formen er fortsatt ikke bedre! Blæ! 😪 null null og null energi og uggen/kvalm 24/7. Jeg har lært meg at hvis jeg spiser en brødskive rett før jeg legger meg så klarer jeg i det minste å sovne og sove natta gjennom uten å ligge og vri meg pga kvalmen... 

Er 100% sykemeldt og sommeren har liksom ikke blitt det helt store🙈 med tvillinger så har jeg hatt mage en stund allerede og det er jo også med på å gjøre så en føler seg i enda verre form fordi jeg ikke har gått til innkjøp av så mye gravidklær ennå🙈 derfor ikke så mye jeg føler meg vel og komfortabel i her og nå🙈

Skal på UL 02.08, ca 14 uker på vei. Veldig spent! Som tvillinggravid er det UL en gang i mnd nå i starten, iallfall her😊

Gud jeg gleder meg til å få formen tilbake, iallfall energien, så jeg orker gjøre normale dagligdagse ting😁

Så leit at du skal være i så dårlig form, da! Håper du snart blir bedre og blir i form til å gjøre det du har lyst til! Utrolig kjipt å være så dårlig, spesielt nå på sommeren. God bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...