Gå til innhold

Ta fra datteren min parfymen hun fant på gaten eller ikke?


Anciol

Anbefalte innlegg

Datteren min kom hjem med 1/2 flaske victorias secret bombshell parfyme som hun fant på gaten . Datteren min sa hun ville beholde den ig bruke den, men jeg er skeptisk til den siden den lå på gaten! Burde jeg hive den eller la hun beholde den??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke den er farlig, men jeg hadde kastet den for å være på den sikre siden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukt på den selv da vel. Er nok ikke noe annet enn parfyme i den og det er alkohol i parfymer. Dermed er bakterier ikke noe å bekymre seg for.

Hva frykter du egentlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anciol skrev:

Datteren min kom hjem med 1/2 flaske victorias secret bombshell parfyme som hun fant på gaten . Datteren min sa hun ville beholde den ig bruke den, men jeg er skeptisk til den siden den lå på gaten! Burde jeg hive den eller la hun beholde den??

Hvordan vet du at hun har funnet den på gaten og ikke knabbet den fra en venninne eller en butikk? 

Anonymkode: b9da2...c2b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi den var både støvete og skitten, noe som indikerer at den har ligget i grøften

Er redd det er noe annet enn parfyme i den, da det er en litt merkelig lukt av den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anciol skrev:

Fordi den var både støvete og skitten, noe som indikerer at den har ligget i grøften

Er redd det er noe annet enn parfyme i den, da det er en litt merkelig lukt av den!

Hvis hun har lyst på parfyme kan du heller kjøpe en til henne. Lukter den merkelig så kaster du den 

Anonymkode: fe6a0...163

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er bare 7 1/2 år gammel, og trenger egentlig ikke parfyme! Får kjøpe en barneparfyme til henne i steden og kaste flasken , hun fant

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å åpne og lukke en parfymeflaske? Eller er det bare jeg som har brukt sånne der det er umulig? :P

Om du vil ta den fra henne, kan du komme med et kompromiss. "Om du tømmer oppvaskmaskinen og støvsuger stua, så skal du få en helt ny av mamma om jeg får kaste den du fant på gata".

Det ser jeg for meg at min mor ville gjort da jeg var lita :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke tenkt på det en gang!

Altfor ung til å bruke parfyme...ikke greit når det lukter dame/mann av barn...:(

Kast den!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Thomasine skrev:

Ville ikke tenkt på det en gang!

Altfor ung til å bruke parfyme...ikke greit når det lukter dame/mann av barn...:(

Kast den!

Finnes barneparfymer. Hadde selv en barbieparfyme som barn. Brukte den mest på dukker :) 

Anonymkode: fe6a0...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anciol skrev:

Fordi den var både støvete og skitten, noe som indikerer at den har ligget i grøften

Er redd det er noe annet enn parfyme i den, da det er en litt merkelig lukt av den!

Da kaster du den og evt. kjøper en make til henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Honey Dew skrev:

Da kaster du den og evt. kjøper en make til henne

Tenkte det samme.

Men så så jeg at datteren er 7 1/2, og parfymen koster 8-900.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Finnes barneparfymer. Hadde selv en barbieparfyme som barn. Brukte den mest på dukker :) 

Anonymkode: fe6a0...163

Ja, men det er en forskjell i "odør" på barneparfyme og voksenparfyme.

Barn som "stinker" av mors eller fars parfyme er ikke sjarmerende...;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anciol skrev:

Fordi den var både støvete og skitten, noe som indikerer at den har ligget i grøften

Er redd det er noe annet enn parfyme i den, da det er en litt merkelig lukt av den!

Kast parfymen, og forklar datteren din at det er ikke alt man finner ute som man kan bruke (pga at det er skittent/ kan ha kommet noe farlig på/ i tingen/annet). Forklar også om at ting man finner ute kan leveres på hittegodskontoret, slik at den som mistet tingen kan få tingen tilbake.

Anonymkode: be49a...a02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anciol skrev:

Hun er bare 7 1/2 år gammel, og trenger egentlig ikke parfyme! Får kjøpe en barneparfyme til henne i steden og kaste flasken , hun fant

Barn på 7 1/2 år bør ikke bruke parfyme. Parfyme innehloder tusenvis av kjemsike stoffer som påvirker både lever, hjerne og kroppen forøig på en negativ måte. Vask flasken og la henne ha den men anbefal henne å ikke bruke av parfymen, elller tøm ut innholdet. Innholdet er risikoavfall og skal leveres der maling leveres. (Noe som sier sitt om innholdet.)

Anonymkode: b9da2...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...