Gå til innhold

Grense for hvor mye man kan jobbe?


Pipa

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg jobber i to kommuner (helsevesen) og ligger gjerne på 150% noen uker, vanligvis jobber jeg 6 dager i uken. I dag sa en kollega at jeg må passe meg slik at ikke arbeidsgiverene ikke får snusen i dette da det ikke er lov. Jeg var ikke klar over det, men finner heller ingenting om det på nettet. Det står kun at arbeidsgiver ikke kan kreve at jeg jobber doble skift FKS.

jeg var sikker på at det var greit så lenge det var i to kommuner siden det ikke utløser overtid. Og så lenge det er frivillig fra min side.

kan noen oppklare dette for meg, er det lov å jobbe så mye man vil/ønsker/klarer? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

100 % er din arbeidskapasitet normalt sett. Jobber du mer kan arbeidsgiver få trøbbel, særlig dersom det er bevisst  fra din side å jobbe mer enn 100 %. Les i arbeidsmiljøloven om overtid, planlagt overtid m.m. Dette jobber jegnikke med til daglig og husker derfor ikke paragraf ol. Søk på lovdata etter loven. 

Anonymkode: 555dc...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så lenge det er to ulike arbeidsgivere er det helt opp til deg. Arbeidsmiljølovens bestemmelser gjelder hos hver enkelt arbeidsgiver. Forutsetningen er at ikke arbeidsmengden går utover arbeidsgiverne på noe vis (du kan ikke komme på jobb siden turnus krasjer, du er for sliten til å gjøre en ordentlig jobb etc) og at du ikke har en klausul i kontrakten din el.l. om at du ikke kan ta annet arbeid.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Glitnir skrev:

Nei, så lenge det er to ulike arbeidsgivere er det helt opp til deg. Arbeidsmiljølovens bestemmelser gjelder hos hver enkelt arbeidsgiver. Forutsetningen er at ikke arbeidsmengden går utover arbeidsgiverne på noe vis (du kan ikke komme på jobb siden turnus krasjer, du er for sliten til å gjøre en ordentlig jobb etc) og at du ikke har en klausul i kontrakten din el.l. om at du ikke kan ta annet arbeid.  

Det var nettopp dette jeg trodde også, håper det er det som stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Glitnir skrev:

Nei, så lenge det er to ulike arbeidsgivere er det helt opp til deg. Arbeidsmiljølovens bestemmelser gjelder hos hver enkelt arbeidsgiver. Forutsetningen er at ikke arbeidsmengden går utover arbeidsgiverne på noe vis (du kan ikke komme på jobb siden turnus krasjer, du er for sliten til å gjøre en ordentlig jobb etc) og at du ikke har en klausul i kontrakten din el.l. om at du ikke kan ta annet arbeid.  

Ja, til en viss grad. Samtidig er det på mange sykehjem slik at de ønsker at du kun har en arbeidsplass fordi du skal skjøtte denne vel. TS bør derfor avklare dette med arbeidsgiver. Vi måtte høre med sjefen om det var greit å ta vakter på sykehuset også. 

Anonymkode: cf26b...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt i orden så lenge det er for to ulike arbeidsgivere og det ikke utløser overtid. Jeg jobber også 120% fast i to ulike kommuner, begge arbeidsgiverne mine vet om dette. 

Anonymkode: 59001...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...