Gå til innhold

Kan jeg bruke denne kjolen i bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, LineHearty skrev:

Jeg synes at den var helt okey :) 

Her var en som var okey også. Denne ville jeg heller ha brukt for å si det sånn: Altså fra samme nettbutikk. Men jeg synes den kjolen du fant var okey :) 

 

http://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/kjoler/vila-479/viatlas-dress-18883-12/

Den er jo alt for lys til å bruke i bryllup??? Nesten hvit jo...

Anonymkode: 65b06...7f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns den var fin, men burde vært i en lysere og mindre "trist" farge. Men syns kjolen hun over meg la ut var finere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Salka skrev:

Syns den var fin, men burde vært i en lysere og mindre "trist" farge. Men syns kjolen hun over meg la ut var finere. 

Men den strengeste regelen i bryllup er at man uke skal ha en hvit-aktig kjole? Syntes den andre kjolen var litt respektløs...?

 

ts

Anonymkode: 65b06...7f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men den strengeste regelen i bryllup er at man uke skal ha en hvit-aktig kjole? Syntes den andre kjolen var litt respektløs...?

 

ts

Anonymkode: 65b06...7f2

Er jo ganske mange farger mellom khaki og hvitaktig da. Dessuten så den andre kjolen rosa ut på min skjerm. Jeg ville ikke brukt den ts la ut i bryllup, men til en annen mer uformell anledning var den fin. Jeg ville valgt en lang kjole til bryllup. Siste bryllup jeg var i hadde jeg en lang, lyseblå kjole uten utringing eller splitt. Veldig fin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var jo ikke det minste sommerlig da, hvis det er dresskoden. Og ja, den er for bar selv om du er tynn. Vekt spiller da virkelig ingen rolle her. 

Hvis du hadde følt deg avslappet med valget ditt hadde du nok ikke postet spørsmålet i utgangspunktet, ergo tror jeg du vil bli mer avslappet i en annen kjole. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis kleskoden er sommerlig pent passer i alle fall ikke den kjolen. Den passer bedre på fyllatur i Spania med bestejentene for min del. Synes den viser alt for mye rygg til at det er passende i bryllup. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ihvertfall ikke "sommerlig pen".

Nei, fra meg også :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal finne en fin kjole du har lyst på og ville brukt flere ganger, og om det er denne, så er vel det bra? Om du f.eks. aldri går i lange kjoler ellers er det jo dumt å bruke penger på en bare for dette bryllupet. Jeg tenker kanskje også at khaki var litt trist farge men synes fortsatt det er din smak som er viktigst så lenge det ikke er strengere dress code og du ikke stiller i en åpenbart upassende kjole. Og jo, kroppsform har mye å si; en kjole kan se classy ut på en type kropp og tacky ut på en annen, (så sant den ikke er midjekort og har utringing til navlen, da er den alltid tacky ;)). Eneste er om fasongen blir feil med tanke på hvor snittet faller hvis du er mye kortere enn modellen, sitter den like bra over rumpe/hofter, den er jo ganske figursydd? Har du prøvd den? Det er vel gratis retur (?) så ville bestilt et utvalg kjoler like gjerne (om du har råd til å legge ut til du får pengene tilbake, akkurat der er kredittkort fint å ha), så ser du hva du liker best. Har du veldig lite kjolebudsjett forresten,150 kr var ikke all verdens å leke med, og da var kanskje denne den beste. Har du Fretex i nærheten ville jeg sett der, har funnet flere fine kjoler der til en billig penge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis i slike tråder sier jeg "kjør på om du syns den er fin".

Men den kjolen syns jeg hadde trist farge, var for lite "fancy" (ikke noe pynt, mønster eller noe som helst), veldig tight og veldig lav i ryggen uten å gjøre det på en pyntet måte.

Så jeg reagerer langt mer på at kjolen er trist i farge og snitt enn noe annet, jeg tror du kan finne mange kjoler som ser bedre ut på ett sommerbryllup. Vil du vise fram ryggen har mange kjoler med blonder/detaljer på ryggen som gjør det penere med en gang. 

Kjoler i bryllup bør som regel være litt løsere, alt som prøver å imitere pølseskinn blir sett på som upassende.

Dessuten tror jeg ikke kjolen i HI vil passe til noen uten særlig former, har man under b-cup vil sømmene på kjolen treffe "feil" og det se enda tydeligere ut at man ikke har noe særlig med byste. da er denne typen kjoler bedre. De viser fram midja, uten å kreve verken byste, rompe eller hofter for å se bra ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.5.2016 at 20.09, Fjotteri skrev:

Jeg liker sexy kjoler, men denne er way too much i et bryllup. 

Julebordet med jentene, ja. 

Den var harrysexy, og typisk Nelly- sånt funker kun på bar de sene nattetimer og nesten ikke da eigang. 

I alle dager. Hvordan kan en kjole som går opp til halsen og viser null utrigning, og dekker bena ganske så bra være harrysexy? Det eneste kjolen er, er figurnær med åpen rygg og om man ikke tåler det så bør man heller gå i dameforretninger for eldre damer og kjøpe en posekjole, gjerne en som går til under knærne også. :fnise:

Dette er "harrysexy": http://www.superkul.no/svart-halterneck-minikjole-med-paljetter

Anonymkode: 6a668...1b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I alle dager. Hvordan kan en kjole som går opp til halsen og viser null utrigning, og dekker bena ganske så bra være harrysexy? Det eneste kjolen er, er figurnær med åpen rygg og om man ikke tåler det så bør man heller gå i dameforretninger for eldre damer og kjøpe en posekjole, gjerne en som går til under knærne også. :fnise:

Dette er "harrysexy": http://www.superkul.no/svart-halterneck-minikjole-med-paljetter

Anonymkode: 6a668...1b5

Oj, denne hadde så mange varianter av feil at det nesten er imponerende. Det får meg til å lure på om noen har sittet på nachspiel etter julebordet og sagt "Gutta, gutta; nå designer vi den styggeste kjolen vi klarer og så ser vi hvor mange som kjøper den! Shckååål". Egentlig er vel det meste i den butikken resultatet av et sånt nachspiel...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I alle dager. Hvordan kan en kjole som går opp til halsen og viser null utrigning, og dekker bena ganske så bra være harrysexy? Det eneste kjolen er, er figurnær med åpen rygg og om man ikke tåler det så bør man heller gå i dameforretninger for eldre damer og kjøpe en posekjole, gjerne en som går til under knærne også. :fnise:

Dette er "harrysexy": http://www.superkul.no/svart-halterneck-minikjole-med-paljetter

Anonymkode: 6a668...1b5

Jeg har plagg med bar rygg, jeg. Den kjolen ble likevel harrysexy for bryllup. 

Den kjolen du linker til så mer ut som ment for stripping eller poledance på bar 😛

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjolen var ikke fin, hverken farge eller snitt. Min mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen er langt unna dresskoden, den finnes jo ikke sommerlig. 

Utover det synes jeg kjolen er grei til en vanlig fest, tur på byn el men til bryllup synes jeg det bør være mer tekkelig. Jeg kan hverken huske å noensinne ha sett noen i bryllup med en så kroppsnær kjole eller som viser så mye hud. Å vise rygg kan være fint og classy det, men denne var skåret i overkant langt nede på ryggen/rompa (særlig om du er lav og med kortere rygg enn modellen. Da er jo "utligningen" nesten på rompa). Kjolen e no go tenker jeg

Anonymkode: f88da...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I et sommerlig,uformelt hagebryllup står du jo ganske fritt til å velge det du selv føler deg komfortabel i. Personlig liker jeg ikke fargen, og skulle jeg brukt en mørk farge om sommeren ville jeg tatt en kjole som var veldig sommerlig i utførelsen. Også foretrekker jeg lang kjole i bryllup; synes det er litt ekstra stas å kunne bruke det siden det går mest i korte kjoler ellers.

Men hovedsaken er at du har en kjole du liker og føler deg bra i, men som ikke er heeelt uanstendig, noe jeg ikke synes denne er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...