Gå til innhold

Kan jeg bruke denne kjolen i bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er mye lavere enn modellen på bildet så kjolen vil reke meg til knærne. Ellers er jeg tynn og formløs, så vil ikke bli like sexy på meg.. Er den innafor i et ikkekristelig-bryllup?

 

http://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/festkjoler/nly-one-1115/halterneck-crepe-dress-123477-243/

Anonymkode: 65b06...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det vært mitt bryllup så hadde den kjolen vært helt fin :) men nå er ikke jeg en nazi brud heller da så jeg hadde strengttalt ikke brydd meg om hva gjestene gikk med bare de følte seg vel og koste seg :)

Anonymkode: c731f...db2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Regelen" er at man skal ha tildekkede skuldre, i det minste i kirka, men du kan jo ta med et passende sjal eller noe.

Anonymkode: 20fdf...606

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Men håper du velger noe annet enn strippesko til.

Anonymkode: aca49...b80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er en ut-på-byen-kjole, ikke en bryllupskjole. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Regelen" er at man skal ha tildekkede skuldre, i det minste i kirka, men du kan jo ta med et passende sjal eller noe.

Anonymkode: 20fdf...606

TS sier bryllupet er ikke-kristelig, så da vil jeg tippe kirka utgår. Og det med tildekkede skuldre i kirka er vel uansett noe som er viktigst i hodet til de som ikke er der så ofte ... (Med mindre vi snakker katolske kirker, da. Der dekker man skuldrene om man har et minimum av folkeskikk.)

TS: Jeg likte kjolen! Spesielt om den blir litt lenger på deg enn på modellen. :) 

Anonymkode: 6fb37...33b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den er alt for bar på ryggen. I bryllup tar det seg ikke ut å være så avkledd bakfra. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Regelen" er at man skal ha tildekkede skuldre, i det minste i kirka, men du kan jo ta med et passende sjal eller noe.

Anonymkode: 20fdf...606

det er ikke et kristent bryllup, sermonien skal være i hagen til et herskapshus...

 

TS

Anonymkode: 65b06...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri

Jeg liker sexy kjoler, men denne er way too much i et bryllup. 

Julebordet med jentene, ja. 

Den var harrysexy, og typisk Nelly- sånt funker kun på bar de sene nattetimer og nesten ikke da eigang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sheltay Retrac skrev:

Nei, den er alt for bar på ryggen. I bryllup tar det seg ikke ut å være så avkledd bakfra. 

ja det var det jeg tenkte på, men håpet liksom det går siden jeg er så pinnetynn. Det er liksom ikke noe sexy ved min kropp. 0 former veier litt opp?

 

TS

Anonymkode: 65b06...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Regelen" er at man skal ha tildekkede skuldre, i det minste i kirka, men du kan jo ta med et passende sjal eller noe.

Anonymkode: 20fdf...606

Hvor står den regelen skrevet ned?   Da kan vel de fleste bruder bare glemme kirkebryllup. 99% av alle brudekjoler viser skuldre.  Man kan godt vise skuldre, skuldre er en seksuell kroppsdel.  Rumpekorte skjørt og utringing ned til navlen kan man godt styre unna. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

TS sier bryllupet er ikke-kristelig, så da vil jeg tippe kirka utgår. Og det med tildekkede skuldre i kirka er vel uansett noe som er viktigst i hodet til de som ikke er der så ofte ... (Med mindre vi snakker katolske kirker, da. Der dekker man skuldrene om man har et minimum av folkeskikk.)

TS: Jeg likte kjolen! Spesielt om den blir litt lenger på deg enn på modellen. :) 

Anonymkode: 6fb37...33b

Jeg glemte å si: Det kommer selvsagt an på dresskoden, men jeg synes den er innenfor så lenge det ikke er en voldsomt formell dresskode. Sexy, ja, men ikke vulgær. 

Anonymkode: 6fb37...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes den kan bli litt for avslørende av kroppen din, noe jeg synes ikke passer helt i ett bryllup.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke den kjolen var fin på noen måte.

Anonymkode: 4964d...c5d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg glemte å si: Det kommer selvsagt an på dresskoden, men jeg synes den er innenfor så lenge det ikke er en voldsomt formell dresskode. Sexy, ja, men ikke vulgær. 

Anonymkode: 6fb37...33b

dresskoden er "sommerlig pent"

 

TS

Anonymkode: 65b06...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

dresskoden er "sommerlig pent"

 

TS

Anonymkode: 65b06...7f2

OK, det er vel langt bortimot den mest uformelle dresskoden som brukes her i landet, så da vil jeg si kjør på. :)  Mitt inntrykk er at det er dresskoden som brukes når brudeparet egentlig ønsker å si "Kle deg i noe du liker og føler deg vel i men legg igjen jeansene og hettegenseren hjemme", men synes det blir for langt. :) 

Anonymkode: 6fb37...33b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du er så lav og kjolen går det til knea går vel splitten bak litt lengre ned og?? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, melatonin skrev:

Men hvis du er så lav og kjolen går det til knea går vel splitten bak litt lengre ned og?? 

Tja det kan du si... Evt. Kan jeg knyte den lengre opp...

ts

Anonymkode: 65b06...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mye lavere enn modellen på bildet så kjolen vil reke meg til knærne. Ellers er jeg tynn og formløs, så vil ikke bli like sexy på meg.. Er den innafor i et ikkekristelig-bryllup?

 

http://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/festkjoler/nly-one-1115/halterneck-crepe-dress-123477-243/

Anonymkode: 65b06...7f2

Jeg synes at den var helt okey :) 

Her var en som var okey også. Denne ville jeg heller ha brukt for å si det sånn: Altså fra samme nettbutikk. Men jeg synes den kjolen du fant var okey :) 

 

http://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/kjoler/vila-479/viatlas-dress-18883-12/

Endret av LineHearty
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...