Gå til innhold

Er det greit å gjøre dette på jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som deltid på et treningssenter, og nå framover er det naturligvis ganske rolig på jobb siden det er vår og flere trener ute enn inne.

Arbeidsoppgavene jeg har er å være tilgjengelig i resepsjonen, lage treningsprogram hvis noen vil ha det, gjøre vedlikehold hvis det trengs, og ellers andre ting som dukker opp (vasking, pumpe luft i ballene osv.). 

Det er kun én som er på jobb om gangen, siden det sjelden trengs noe mer. Allerede nå i det siste har det vært utrolig rolig på jobb, og det er mye dødtid etter å ha gjort alle oppgaver som skal gjøres. 

Hva synes dere om at jeg bruker litt tid på å trene imens jeg er på jobb i sommer, siden det uansett ikke er noe å gjøre? Tenker da feks. å jogge eller sykle og eventuelt trene litt styrke, ca. 30-60 minutter. Jeg vil jo være tilgjengelig hvis det kommer noen som trenger hjelp, og da vil jeg naturligvis prioritere det. Men jeg tenker sånn hvis det er veldig rolig akkurat da, så tar jeg heller et opphold hvis noen kommer og trenger hjelp. 

Tør heller ikke spørre sjefen om det er greit, siden vi i utgangspunktet ikke skal trene i arbeidstiden, og føler jeg kan framstå litt "dum" hvis jeg spør. Det er jo ikke en fullstendig nødvendighet for meg å trene mens jeg er på jobb, men da får jeg jo gjort unna litt trening istedet for å ta en økt etter jeg er ferdig også (som ikke er før kl 21). 

Hva tenker dere? Er det greit, eller burde jeg unngå det? 

Anonymkode: fb982...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis ikke du tør å spørre sjefen så bør du ikke trene. Du sier også at dere i utgangspunktet ikke skal trene, så da ville jeg uansett ikke trent uten å ha avklart det med sjefen først. Mulig dere kan ha en avtale om at det på rolige dager kan trenes?

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville unngått det.

Anonymkode: e8f67...fc8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider