Gå til innhold

Er det greit å gjøre dette på jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som deltid på et treningssenter, og nå framover er det naturligvis ganske rolig på jobb siden det er vår og flere trener ute enn inne.

Arbeidsoppgavene jeg har er å være tilgjengelig i resepsjonen, lage treningsprogram hvis noen vil ha det, gjøre vedlikehold hvis det trengs, og ellers andre ting som dukker opp (vasking, pumpe luft i ballene osv.). 

Det er kun én som er på jobb om gangen, siden det sjelden trengs noe mer. Allerede nå i det siste har det vært utrolig rolig på jobb, og det er mye dødtid etter å ha gjort alle oppgaver som skal gjøres. 

Hva synes dere om at jeg bruker litt tid på å trene imens jeg er på jobb i sommer, siden det uansett ikke er noe å gjøre? Tenker da feks. å jogge eller sykle og eventuelt trene litt styrke, ca. 30-60 minutter. Jeg vil jo være tilgjengelig hvis det kommer noen som trenger hjelp, og da vil jeg naturligvis prioritere det. Men jeg tenker sånn hvis det er veldig rolig akkurat da, så tar jeg heller et opphold hvis noen kommer og trenger hjelp. 

Tør heller ikke spørre sjefen om det er greit, siden vi i utgangspunktet ikke skal trene i arbeidstiden, og føler jeg kan framstå litt "dum" hvis jeg spør. Det er jo ikke en fullstendig nødvendighet for meg å trene mens jeg er på jobb, men da får jeg jo gjort unna litt trening istedet for å ta en økt etter jeg er ferdig også (som ikke er før kl 21). 

Hva tenker dere? Er det greit, eller burde jeg unngå det? 

Anonymkode: fb982...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis ikke du tør å spørre sjefen så bør du ikke trene. Du sier også at dere i utgangspunktet ikke skal trene, så da ville jeg uansett ikke trent uten å ha avklart det med sjefen først. Mulig dere kan ha en avtale om at det på rolige dager kan trenes?

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville unngått det.

Anonymkode: e8f67...fc8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber som deltid på et treningssenter, og nå framover er det naturligvis ganske rolig på jobb siden det er vår og flere trener ute enn inne.

Arbeidsoppgavene jeg har er å være tilgjengelig i resepsjonen, lage treningsprogram hvis noen vil ha det, gjøre vedlikehold hvis det trengs, og ellers andre ting som dukker opp (vasking, pumpe luft i ballene osv.). 

Det er kun én som er på jobb om gangen, siden det sjelden trengs noe mer. Allerede nå i det siste har det vært utrolig rolig på jobb, og det er mye dødtid etter å ha gjort alle oppgaver som skal gjøres. 

Hva synes dere om at jeg bruker litt tid på å trene imens jeg er på jobb i sommer, siden det uansett ikke er noe å gjøre? Tenker da feks. å jogge eller sykle og eventuelt trene litt styrke, ca. 30-60 minutter. Jeg vil jo være tilgjengelig hvis det kommer noen som trenger hjelp, og da vil jeg naturligvis prioritere det. Men jeg tenker sånn hvis det er veldig rolig akkurat da, så tar jeg heller et opphold hvis noen kommer og trenger hjelp. 

Tør heller ikke spørre sjefen om det er greit, siden vi i utgangspunktet ikke skal trene i arbeidstiden, og føler jeg kan framstå litt "dum" hvis jeg spør. Det er jo ikke en fullstendig nødvendighet for meg å trene mens jeg er på jobb, men da får jeg jo gjort unna litt trening istedet for å ta en økt etter jeg er ferdig også (som ikke er før kl 21). 

Hva tenker dere? Er det greit, eller burde jeg unngå det? 

Anonymkode: fb982...65f

Nei. Begrunnelsen er uthevet.

Velger du å trosse dette, så bør du i hvert fall høre med sjefen først om det er ok.

Anonymkode: fc50f...cbe

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så populært å dryppe av svette når du skal ta i mot folk, eller hvis du kommer så langt unna at du ikke ser når det kommer noen som trenger hjelp.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Vetdudet skrev:

Hvis ikke du tør å spørre sjefen så bør du ikke trene. Du sier også at dere i utgangspunktet ikke skal trene, så da ville jeg uansett ikke trent uten å ha avklart det med sjefen først. Mulig dere kan ha en avtale om at det på rolige dager kan trenes?

Grunnen til at jeg ikke har spurt han, er fordi jeg ikke aner om det på en måte er "innenfor" å spørre om det. Det står jo ikke noe sted at det ikke er lov til å trene, men det er jo ikke det arbeidet går ut på. Men jeg tenker, det må da være bedre at jeg trener (men samtidig er tilgjengelig hvis noen kommer) enn at jeg bare sitter og henger i resepsjonen eller sosialavdelinga? 

Anonymkode: fb982...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Begrunnelsen er uthevet.

Velger du å trosse dette, så bør du i hvert fall høre med sjefen først om det er ok.

Anonymkode: fc50f...cbe

Det er ikke spesifisert noe sted at vi ikke får lov til å trene, men jeg tenker at det er litt opplagt siden vi skal gi veiledning, lage nye kontrakter, gjøre vedlikehold osv. Det vil jo selvfølgelig være førsteprioritet, men jeg tenkte bare hvis jeg er ferdig med alt dette, og det er lite folk og trener, slik at det ikke er noe for meg å gjøre.. 

Anonymkode: fb982...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at jeg ikke har spurt han, er fordi jeg ikke aner om det på en måte er "innenfor" å spørre om det. Det står jo ikke noe sted at det ikke er lov til å trene, men det er jo ikke det arbeidet går ut på. Men jeg tenker, det må da være bedre at jeg trener (men samtidig er tilgjengelig hvis noen kommer) enn at jeg bare sitter og henger i resepsjonen eller sosialavdelinga? 

Anonymkode: fb982...65f

Det har med profesjonalitet å gjøre.. ville unngått det. Synes det er respektløst.

Anonymkode: e8f67...fc8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, melly666 skrev:

Er vel ikke så populært å dryppe av svette når du skal ta i mot folk, eller hvis du kommer så langt unna at du ikke ser når det kommer noen som trenger hjelp.

Jeg tenker ikke å ha en kjempehard treningsøkt, og jeg tenker også å ta en kort dusj etterpå (noe som vil ta ca. 5-10 minutter og derfor ikke burde være noe problem, siden vi feks. av og til må dra på butikken og handle for senteret i 5-10 minutter). 

Hvis jeg eventuelt trener vil jeg jo også selvfølgelig holde meg i nærheten av inngangen og resepsjonen, slik at jeg ser hvis det kommer noen, eller hører hvis noen ringer på utenfra. Alle syklene står slik at jeg ser resepsjonen hele tiden, og også flere av styrkeapparatene :)

Anonymkode: fb982...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du i følge sjefen ikke skal trene i arbeidstiden, så lar du være å trene i arbeidstiden, ganske enkelt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid noe å finne å gjøre. Hvis du er villig til å se etter det. Som f.eks rengjøring. 

Anonymkode: 9d42e...7c4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kunde hos dere hadde jeg syns det vært vanskelig å komme å spørre deg om hjelp midt i din treningsøkt , selvom du er der for å hjelpe. Du fremstår som opptatt når du er midt i en treningsøkt .

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Chiubi skrev:

Hvis du i følge sjefen ikke skal trene i arbeidstiden, så lar du være å trene i arbeidstiden, ganske enkelt. 

Sjefen har ikke sagt noe om det, da det aldri har vært et spørsmål :)

Anonymkode: fb982...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har med profesjonalitet å gjøre.. ville unngått det. Synes det er respektløst.

Anonymkode: e8f67...fc8

Hva er respektløst? 

Anonymkode: fb982...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Ikke gjør det. Da er det faktisk bedre å sitte i resepsjoen å se på netflix eller lese bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig
Et øyeblikk siden, Herr Heftig skrev:

Ikke gjør det. Da er det faktisk bedre å sitte i resepsjoen å se på netflix eller lese bok.

Da er du i det minste tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da bruker du heller tiden på å rydde og vaske. God trening det også.

Anonymkode: e91e5...463

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Herr Heftig skrev:

Da er du i det minste tilgjengelig.

Okei, men da sitter jeg heller og henger i resepsjonen, da :) Er jo forsåvidt tilgjengelig om jeg sitter på en sykkel 10 meter unna, eller løfter litt kettlebells like ved. Mer tilgjengelig enn når jeg feks. rydder i andre deler av treningssalen eller vasker ting som er langt unna resepsjonen (da ser jeg jo ikke engang om det kommer noen). 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bruker du heller tiden på å rydde og vaske. God trening det også.

Anonymkode: e91e5...463

Jeg skal jo rydde og vaske alt som skal ryddes og vaskes, men det blir mye dødtid etter at alt dette er gjort. Hvis jeg setter i gang med å rundvaske personalrommet på andre siden av senteret, så vil jeg jo hvertfall ikke være tilgjengelig hvis noen kommer i resepsjonen. 

Men okei, jeg skal unngå å trene! :)

Anonymkode: fb982...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er respektløst? 

Anonymkode: fb982...65f

Og trene mens du er på jobb, at du ikke forstår dette er jo også litt merkelig..................................................................

Anonymkode: e8f67...fc8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og trene mens du er på jobb, at du ikke forstår dette er jo også litt merkelig..................................................................

Anonymkode: e8f67...fc8

Det var jo en grunn til at jeg spurte: Fordi jeg var usikker på om det er greit eller ikke.

Selv hadde jeg ikke tenkt over om en ansatt på treningssenteret hvor jeg trener, hadde trent når jeg kom inn døra. Men det er jo min mening, og sier ingenting om hva som er allment akseptert. 

Bare så an muligheten til å være litt aktiv imens jeg er på jobb, når det uansett ikke er noe annet og gjøre. Men hvis det er helt forkastelig og respektløst at jeg trener litt imens jeg passer senteret, så skal jeg jo unngå det :)

Anonymkode: fb982...65f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...