Gå til innhold

Har ikke lyst på sex med kona lenger pga vekt !


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva med å lage mat sammen? Og spise sammen? Sørg for at det er god, men sunn, vanlig mat. Eller hvis DU er ansvarlig for matlagingen så har du jo full kontroll. Lag normal mat med mye grønnsaker. Ikke fløtesaus og bacon. Kutt ut unødvendige kalorier. Kyllingfilet i stedet for kyllinglår, f.eks.

Trening er dessverre ganske lite effektivt når det gjelder slanking. Mye lettere å kutte ut 200 kalorier fra mat enn det er å trene det bort. Folk vil heller ha mager salami enn å spise vanlig salami og måtte jogge 20 minutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, Netttroll skrev:

Har du tenkt på at den dama kanskje ikke kan noe for at hun legger på seg? Noen gjør det skjønner du, uten at de nødvendigvis ikke tar vare på seg selv. Kanskje det skyldes stress? Eller en sykdom som hun ikke tør å navne for hennes mann, noe jeg forstår hvis han har slike holdninger. Og nei, det er ikke ekkelt med overvektige mennesker.

TS her,

dette blir for dumt.

E = Q + W (energiprinsippet)

Hvis du spiser mer mat enn du forbrenner legger man på seg. Så enkelt.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ts.

Jeg skjønner deg godt. Synes du har fått mange kjipe svar her. Jeg er enig i at måten du omtaler henne på kunne vært noe bedre, men det har vel gått så langt nå at du plutselig ikke tenner på henne, og blir dermed fort irritert over det ene eller det andre, spesielt hvis du tar henne i å fortsette sin usunne livsstil. Jeg har på følelsen av at endel som har svart, har probemer med vekten selv...

Jeg kunne aldri vært sammen med en overvektig mann, selv om jeg respekterer alle mennesker. Hadde han blitt syk eller noe, hadde det vært annerledes, men det er jo ikke tilfellet her.

Og til alle dere som sier at ts må gå turer med henne, trene med henne, lage sunn mat til henne...Ok, man kan gjerne samarbeide i et forhold, men ts har ikke ansvar for kona si vekt, det har hun selv. Jeg synes faktisk det er respektløst å ese ut når man har kjæreste. Man burde jo være opptatt av hvordan man er ovenfor sin partner. Det vitner på en måte at man gir litt blaffen...Det er det ingen her som påpeker. Alle skal forstå henne , men ikke ts som har fått ei dame som kanskje er dobbelt så stor som da han møtte henne...Det er veldig turnoff med mennesker som ikke ønsker eller klarer å ta vare på seg selv.

Ts: prøv å snakk med henne om det, på en klar men skånsom måte. Du kan jo foreslå ting, som aktiviteter , sunn mat osv, motivere henne, men hun må finne frem viljen i seg selv. Hvis hun begynner å skjønne at dette kan ødelegge forholdet deres, kan det jo være at hun skjerper seg?

Angående nærhet : tar hun initiativ til dette og blir avvist av deg? Eller er hun mer interessert i mat, dvs at hun ikke føler seg vel i egen kropp? Noen klarer kanskje å være intim uansett om de har gått mye opp i vekt, mens andre orker ikke...

Har dere tidligere hatt et bra sexliv? Er det lenge siden det dabbet av og evt hvem tar initiativ og hvem avviser?

Hvordan er forholdet deres ellers? Ser du henne i hverdagen? Mange kvinner er sensitive til hvordan de blir behandlet i hverdagen, som hvis mannen er veldig busy, at han ikke enser henne, at hun må gjøre alt hjemme som han ikke ser osv...Kanskje hun føler seg usynlig?

Har dere bra samtaler?

Evt kan hun selv være i en slags krise? Har hun jobb? Interesser hun brenner for? Kan hun være misfornøyd med seg selv og eget liv, og dermed også gi opp når det gjelder sitt utseende, eller er hun mer lat, glad i mye god mat?

Kanskje noen av disse spørsmålene kan får deg til å tenke.

Anonymkode: 4fce1...96e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, tussi680 skrev:

Men kjære vene, tenk deg at du hadde samme vekt a som ho, og ho ikke hadde lyst på sex med deg. Morsom tanke ikke sant?

Dette er faktisk noe jeg og dama har snakket om. Ingen av oss synes det er noe spesielt tiltrekkende med mye til overs. 

Vi spurte hverandre hva vi hadde gjort om den andre parten hadde lagt på seg veldig mye. 

Og der er vi begge enige. Vi hadde nok hatt mindre sex da. 

Jeg sier at jeg hadde nok (som TS) mistet den sex lysten. Ganske enkelt fordi jeg ikke tenner på "det lille ekstra" 

Hun sier at hun hadde nok startet og lage anderledes mat til meg og sagt det til meg rett ut at nå er det på tide og passe på. 

Nå er det jo også individuelt hva man synes er og være "feit" 

Dama mi er 1.60 høy og har litt mage. Hun mener selv hun er feit, men jeg synes ikke det. 

Selfølgelig hadde jeg likt om hun hadde flat mage, men feit er hun ikke mener jeg. 

Men hadde hun plutselig veid 100kg så hadde jeg nok prøvd og få sagt det på en fin måte at nå kunne vi kanskje ta en tur ut eller noe. 

Kommer jo litt ann på også hvordan du definerer "feit" 

Jeg tenker selv at om jeg en gang mister utsikten ned til snablen min er det på tide og gjøre noe 😂😂

Men det er som sagt individuelt og dette er min mening. 

Lykke til. 

Anonymkode: 3986d...8b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, PetterPanne skrev:



Jeg skrev bare at kvinner er mer sympatiske ovenfor andre kvinner når de er overvektige, enn når mannen er overvektig. Det er bra å være sympatisk, men hold seg ihvertfall konsistent når det kommer til sine meninger. Ofte ser jeg at når kvinnen er overvektig, så skal man prøve å støtte henne, finne ut hvorfor hun sliter, hvorfor hun legger på seg. Når mannen er overvektig, så skal det stilles ultimatum, og sette hardt mot hardt. Det kommer selvfølgelig også gode råd som å hjelpe han med å legge om kostholdet osv, men ofte går det igjen i at kvinnene er mindre sympatiske.

 

I det ene øyeblikket blir kvinnene på KG anklaget for å være "kvinne verst" (det vil si ekstremt kritske til andre kvinner), og i det andre øyeblikket blir kvinnene på KG anklaget for å være overbeskyttende overfor andre kvinner.
Her kan man ikke gi et eneste riktig svar.  :ler:
Er man støttende er det feil, og er man kritisk er et feil også.

 

Men som andre her sier, det har med hvordan man ordlegger seg å gjøre, hvilet fokus trådstarter har.
Når noen uttrykker bekymring for helsen får de gode svar, når de uttrykker bekymring for utseende får de mindre gode svar.
Det er ikke til å komme bort fra at de fleste menn som skriver om at kona har blitt overvektig fokuserer på utseende og kropp, i stedet for å fokusere på helse (som er det de fleste kvinner fokuserer på)
Derfor ser det tilsynelatende ut som om det er kjønn som avgjør hvilket svar man får, uten at det er realiteten.

 

Anonymkode: 04ba3...1ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg har rett og slett mistet lysten fordi hun har blitt for feit. Jeg har ikke lyst eller noen planer om å være utro. Vi er begge 44 år og har vært sammen siden tenårene. Vi lever et bra liv med gode jobber og alle de andre konene tar vare på seg selv. Jeg synes det er flaut å ha en kone som viser såpass mangel på impulskontroll. Vi har 3 barn sammen og heldigvis tar de vare på kroppen sin. Nå har det gått så langt at vi ikke har hatt sex lenger og jeg blir kvalm av å se henne spise.

Nå har hun endelig begynt å slanke seg, men her om dagen bestilte hun pølse på bensinstasjonen og jeg tok henne på fersken. Hva burde jeg gjøre?

Hisen anonym mann

Anonymkode: dfa96...e44

Jeg tror du er et troll...

Men altså - tror du at du ser så bra ut selv? Du vet at etter fylte 30, så går forbrenningen ned... og man legger lettere på seg?

Stresset med hverdag med små barn osv, og hormonelle endringer når det nærmer seg overgangsalderen (ja, mange får det allerede i 40 årene), så kan det også ha innvirkning på vekta.

Man får kanskje lettere lyst på usunne ting og...

 

Og maser du om slanking, vil hun syns synd på seg selv og trøstespise.

Noen tips til deg - slik at du kan lure henne til en sunnere livsstil:

 

Unngå å kjøpe søtsaker og ha det i hus på ukedagene, dersom hun har kjøpt det, tøm det i søpla og si at du har spist det :D

Og si at dere må ha en regel om å kun ha slikt på lørdager.
Vær den som handler for uka, og kjøp da bevisst sunne produkter. velg mest mulig rent kjøtt, helst kylling, kalkun eller fisk som proteinkilder, masse grønnsaker av ulike typer, og kjøp en del fersk frukt.
Skjær opp frukt og grønnsaker i staver og server dette til kveldskos om hun er fysen på noe godt :)

Lag middagene for henne :) Hun får slappe av og slipper stresset med å få middagen klar til familien...Ja, stress legger man på seg av vettu :) Og da skal du velge noen sunne retter :)

Kjøp kun fullkornsbrød, evnt. bak selv :) Kjøp de letteste margarinene og bruk minst mulig olje til steking

Ta henne med på turer, gjerne hele familien og... bli fjellfolk rett og slett, om dere har noe slikt i nærheten, eller gå tur i marka.

 

ha masse sex med henne, det forbrenner kalorier, øker selvtilliten hennes slik at hun føler seg attraktiv, da vil hun få mer lyst til å ta seg bra ut - trene, spise sunt, pynte seg....


Så selv om du syns hun ser uattraktiv ut nå -                      lukk heller øynene og ha sex med henne, gi henne komplimenter og si at hun er deilig!

For all del, ikke kritiser henne og si hun ser feit ut!

Da begynner bare trøstespisingen - tro du meg!


Og jeg håper du elsker henne for den hun er. Du vet, skjønnhet varer ikke evig... Vi blir alle gamle, stygge og rynkete - også deg , om du har noe som helst selvinnsikt :) 

Anonymkode: 99bee...e6f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Majott skrev:

Folk forandrer seg, og ting kan skje i løpet av et langt samliv. Det at du kun faller for normalvektige menn nå, betyr ikke at de alltid vil være normalvektige. Hva om mannen legger på seg etter at dere har kjøpt hus, fått 2-3 barn og virkelig har satset på livet sammen? Enten det er pga sykdom, depresjon eller kun pga en dårlig livsstil? Hva gjør du da?

 

 

Mannen min veide 75 kilo og var slank, pen og brunhåret da jeg traff han.

Nå veier han 104 kilo og har blitt grå i håret...

Men jeg elsker han fortsatt, for han er fortsatt den samme... selv om utseendet ikke er det samme.
Men jeg er bekymret for helsa hans da. Faren hans har hatt hjerteproblemer, og med tanke på vekta - så er ikke det så bra!
Men jeg tror litt av grunnen til at han har lagt på seg, er pga han har hatt litt psykiske problemer og går på div. antidepressiva og antianxietia - ehn hva det heter - han lider av panikkangst, og går på noen piller for det... i tillegg så har han hatt litt depresjoner osv... Men bivirkningen er at han legger på seg... H ar lett for å trøstespise, ser han en pose sjokolade, spiser han hele... 

Så vi kan ikke ha slikt i hus...

Prøver oppmuntre han til å trene, men han gidder aldri...

 

Anonymkode: 99bee...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts, har du prøvd å snakke med henne? Fortalt hvordan du har det?

Det er ikke alle damer som får med seg at de legger på seg. Jeg la på meg nesten 20 kg uten å merke noe. Da jeg så meg i speilet så jeg fremdeles den kroppen jeg hadde for 20 kg siden. Jeg syns det er kjipt at ingen sa noe til meg, for jeg merket det faktisk ikke. Ikke det at det er noen andre sitt ansvar, men når folk helt klart slenger drit bak ryggen min så burde de vært kvinne nok til å si det til meg også. 

Jeg "slanket" meg i begynnelsen, for det var jo noe som ikke stemte helt, men siden jeg ikke hadde vekt eller noe visste jeg ikke hvor gale det var. Det som var min aha-opplevelse var når BMIen min plutselig viste overvektig. Da fikk jeg øynene opp og skjerpet meg. 

Jeg har nå gått ned 12 kilo på et år (ikke all verden nei, men ønsker en livsstilsendring fremfor en slankekur) og det hender fremdeles at jeg trykker i meg en burger fra McDonalds. Så det at konen din spiser en pølse fra benisinstasjonen trenger ikke å være verdens undergang.  Samtidig så har det en del å si om dette er noe som skjer en gang i måneden og ikke flere ganger i uken. 

Igjen, jeg syns du skal prøve å snakke med din kone. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, anonym mann skrev:

Hei igjen, jeg er glad i henne. Jeg bryr meg ikke om hun spiser en pølse, men er du blitt feit har man spist ganske mange.

Men hvorfor har du ikke sagt i fra lenge før? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du er et troll...

Men altså - tror du at du ser så bra ut selv? Du vet at etter fylte 30, så går forbrenningen ned... og man legger lettere på seg?

Stresset med hverdag med små barn osv, og hormonelle endringer når det nærmer seg overgangsalderen (ja, mange får det allerede i 40 årene), så kan det også ha innvirkning på vekta.

Man får kanskje lettere lyst på usunne ting og...

 

Og maser du om slanking, vil hun syns synd på seg selv og trøstespise.

Noen tips til deg - slik at du kan lure henne til en sunnere livsstil:

 

Unngå å kjøpe søtsaker og ha det i hus på ukedagene, dersom hun har kjøpt det, tøm det i søpla og si at du har spist det :D

Og si at dere må ha en regel om å kun ha slikt på lørdager.
Vær den som handler for uka, og kjøp da bevisst sunne produkter. velg mest mulig rent kjøtt, helst kylling, kalkun eller fisk som proteinkilder, masse grønnsaker av ulike typer, og kjøp en del fersk frukt.
Skjær opp frukt og grønnsaker i staver og server dette til kveldskos om hun er fysen på noe godt :)

Lag middagene for henne :) Hun får slappe av og slipper stresset med å få middagen klar til familien...Ja, stress legger man på seg av vettu :) Og da skal du velge noen sunne retter :)

Kjøp kun fullkornsbrød, evnt. bak selv :) Kjøp de letteste margarinene og bruk minst mulig olje til steking

Ta henne med på turer, gjerne hele familien og... bli fjellfolk rett og slett, om dere har noe slikt i nærheten, eller gå tur i marka.

 

ha masse sex med henne, det forbrenner kalorier, øker selvtilliten hennes slik at hun føler seg attraktiv, da vil hun få mer lyst til å ta seg bra ut - trene, spise sunt, pynte seg....


Så selv om du syns hun ser uattraktiv ut nå -                      lukk heller øynene og ha sex med henne, gi henne komplimenter og si at hun er deilig!

For all del, ikke kritiser henne og si hun ser feit ut!

Da begynner bare trøstespisingen - tro du meg!


Og jeg håper du elsker henne for den hun er. Du vet, skjønnhet varer ikke evig... Vi blir alle gamle, stygge og rynkete - også deg , om du har noe som helst selvinnsikt :) 

Anonymkode: 99bee...e6f

Man forbrenner ikke mer enn ca 100 kcal på en times sex tror jeg det var. Tror jeg hadde jogget en time og forbrent over 500 kcal hvis man først skal brenne kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra en noe nedlatende holdning og omtale av din kone så forstår jeg hvor du kommer fra. Jeg synes man har et visst ansvar når man er sammen med noen. Det går ut på at man ikke lar seg forfalle helt. Så klart vil man eldes, kroppen endres av svangerskap og kanskje snubler man litt og legger på seg ti kg, men stopp det før det går for langt. Det er ikke så vanskelig å gå ned 5-10 kg. Det er mye mer utfordrende å gå ned 20-30++. Jeg hadde nok mistet lysten hvis min partner gikk opp 30 kg i fett, men nå sier jeg heller pent i fra hvis vommen begynner å bli litt i overkant. 

Det er noe med det å ta tak i ting før det går for langt. Nå når det er slik, hva med å hjelpe henne?  Lag sunn mat, vær aktiv sammen og ikke sitt med potetgullpossen rett foran henne. Og ikke minst, respekter henne mer. :) Hun prøver jo nå da. At hun sprekker innimellom går helt fint. Det gjør vi alle av og til. Også vi som er slanke, men av diverse grunner prøver å spise sunt og trene likevel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Netttroll skrev:

*overvektig det heter ikke feit. Og det er ingenting galt i å være overvektig.

For å bruke meg selv som eksempel, jeg har 25,1 i BMI og er pr. definisjon overvektig. Når jeg ser meg i helfigur i speilet, lurer jeg på hvor fettet har gjemt seg. En person på min høyde som har BMI på 30 og mer, er ikke bare overvektig, men direkte fet. Og nei, det er ikke noe galt i være overvektig, men det er heller ikke ønskelig av hensyn til helsen. Attraktivt vil vel heller ikke så mange synes det er, hvis de ikke har en spesiell fetisj for det.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er i veien med dere damer her? Jeg er dame selv  og har hatt samme mann i 15 år. Men jeg er faktisk enig med TS. Jeg kunne ikke tenkt meg og vært sammen med en overvektig mann. Jeg tenner ikke på det! Dette vet mannen min og jeg vet at han tenker likt som meg. Ja, det er naturlig å legge på seg etterhvert som man blir eldre, men da må man ta av de kiloene før det blir uoverkommelig. Det er ikke så vanskelig å gå ned 5 kg som 30 kg. Dette synes jeg man skylder partneren sin. Seksuell tiltrekning har mye med fysikk å gjøre, og da har vi alle et ansvar for vår egen kropp. 

Kanskje må man legge om kostholdet for alltid, og alltid være forsiktig med hva man spiser. Det må jeg være, men den prisen betaler jeg gladelig. 

Dere som sier at ikke utseendet betyr noe, mener dere virkelig det? Tenk hvis partneren din ikke gikk til tannlegen og hadde stygge, råtne tenner, hadde dere ikke brydd dere om det? Kunne dere tenke dere sex med en som ikke tar vare på seg selv? Det kan ikke jeg! 

TS, snakk med kona disse om det. Si at du vil støtte henne. Kanskje kan hun melde seg på livstilskurs hvor hun blir fulgt opp og lærer om kosthold og trening? Lykke til!

Anonymkode: 1db9d...750

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du er et troll...

Men altså - tror du at du ser så bra ut selv? Du vet at etter fylte 30, så går forbrenningen ned... og man legger lettere på seg?

Stresset med hverdag med små barn osv, og hormonelle endringer når det nærmer seg overgangsalderen (ja, mange får det allerede i 40 årene), så kan det også ha innvirkning på vekta.

Man får kanskje lettere lyst på usunne ting og...

 

Og maser du om slanking, vil hun syns synd på seg selv og trøstespise.

Noen tips til deg - slik at du kan lure henne til en sunnere livsstil:

 

Unngå å kjøpe søtsaker og ha det i hus på ukedagene, dersom hun har kjøpt det, tøm det i søpla og si at du har spist det :D

Og si at dere må ha en regel om å kun ha slikt på lørdager.
Vær den som handler for uka, og kjøp da bevisst sunne produkter. velg mest mulig rent kjøtt, helst kylling, kalkun eller fisk som proteinkilder, masse grønnsaker av ulike typer, og kjøp en del fersk frukt.
Skjær opp frukt og grønnsaker i staver og server dette til kveldskos om hun er fysen på noe godt :)

Lag middagene for henne :) Hun får slappe av og slipper stresset med å få middagen klar til familien...Ja, stress legger man på seg av vettu :) Og da skal du velge noen sunne retter :)

Kjøp kun fullkornsbrød, evnt. bak selv :) Kjøp de letteste margarinene og bruk minst mulig olje til steking

Ta henne med på turer, gjerne hele familien og... bli fjellfolk rett og slett, om dere har noe slikt i nærheten, eller gå tur i marka.

 

ha masse sex med henne, det forbrenner kalorier, øker selvtilliten hennes slik at hun føler seg attraktiv, da vil hun få mer lyst til å ta seg bra ut - trene, spise sunt, pynte seg....


Så selv om du syns hun ser uattraktiv ut nå -                      lukk heller øynene og ha sex med henne, gi henne komplimenter og si at hun er deilig!

For all del, ikke kritiser henne og si hun ser feit ut!

Da begynner bare trøstespisingen - tro du meg!


Og jeg håper du elsker henne for den hun er. Du vet, skjønnhet varer ikke evig... Vi blir alle gamle, stygge og rynkete - også deg , om du har noe som helst selvinnsikt :) 

Anonymkode: 99bee...e6f

Det er feil å si at fordi man blir eldre er det naturlig ¨legge på seg. Det trenger overhode ikke være det. Jeg er enig i at for noen kan det være andre problemer, som hormoner osv, så man skal aldri dømme noen, og noen kler sine ekstra kilo. Men å bli overvektig, er ikke en "naturlig del av aldersprosessen". De som hevder det, bruker det bare som en unnskyldning til å leve på usunn mat og lite bevegelse, de har fått en 2behagelig livsstil" de ikke orker å forandre. For det handler også om disiplin her..,ikke bare "ting som skjer".

Nåt du nevner lettmargariner, er det ikke bra for helsa, margarin generelt bør man holde seg unna, mens godt smør og oljer er bra for helsa. Og fett er ikke farlig, sånn som du fremstiller det. Fett er faktisk livsviktig for oss. Å spise lettvarianter av mat, er ofte verre enn å spise orginale produkter med mer fett, da lttproduktene har masse kjipe stoffer, som kunstig søtning osv. Alt handler om moderasjon. Jeg er naturlig slank og har vært det hele livet ( hunkjønn ).

Anonymkode: 4fce1...96e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er feil å si at fordi man blir eldre er det naturlig ¨legge på seg. Det trenger overhode ikke være det. Jeg er enig i at for noen kan det være andre problemer, som hormoner osv, så man skal aldri dømme noen, og noen kler sine ekstra kilo. Men å bli overvektig, er ikke en "naturlig del av aldersprosessen". De som hevder det, bruker det bare som en unnskyldning til å leve på usunn mat og lite bevegelse, de har fått en 2behagelig livsstil" de ikke orker å forandre. For det handler også om disiplin her..,ikke bare "ting som skjer".

Nåt du nevner lettmargariner, er det ikke bra for helsa, margarin generelt bør man holde seg unna, mens godt smør og oljer er bra for helsa. Og fett er ikke farlig, sånn som du fremstiller det. Fett er faktisk livsviktig for oss. Å spise lettvarianter av mat, er ofte verre enn å spise orginale produkter med mer fett, da lttproduktene har masse kjipe stoffer, som kunstig søtning osv. Alt handler om moderasjon. Jeg er naturlig slank og har vært det hele livet ( hunkjønn ).

Anonymkode: 4fce1...96e

Ja, det er mest sukker man skal holde seg borte fra, men om man skal velge fett, så er det mindre kalorier i f.eks. rapsolje enn Tine smør.. Og man bør se på mengden, er ikke meningen å ta tykke lag med smør på skiva og la biffen koke i fett!

Ha en teflonpanne med bittelitt olje til å steke maten, men man bør foretrekke å dampkoke maten, evnt. lage ovnsbakt mat, f.eks. ovnsbakt laks :D yummy!

Og velg lettprodukter - for de har mindre kalorier.

Når man er så stor bør man se på kaloriregnskapet... F.eks. å ha som mål å leve på 10 tusen kalorier i uken om man er kvinne, disse kaloriene kan fordeles utover uken som man vil, man kan f.eks. spare opp kalorier til lørdagen, slik at man kan kose seg litt ekstra denne dagen. 
Det hjelper også å føre kostdagbok, f eks den hos IFORM.
Det hjalp i alle fall meg, jeg ble mye mer bevisst på hva jeg puttet i meg. om jeg fikk lyst på sjokolade, så fikk jeg jo sjokk når jeg så hvor mye den tok fra dagsregnskapet, og da unnet jeg meg ikke den :)
Og jeg så hvor mye trening hadde å si for kaloriregnskapet...

 

Anonymkode: 99bee...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en faktor som han selv bidrar til. Egoistisk.

Voksen

"mye kan skje" som å putte 10 pølser i kjeften. Hater når sånt "skjer" utenfor min kontroll! 

Hva er det du sier , helt nøyaktig? at når man har fått hus og barn så kan man legge på seg for da er man fanget og det er ekte kjærlighet?

En person som legger på seg masse( og nå mener jeg mer enn sånn 5-10 kg), elsker ikke partneren sin. Det er nesten som en slags utroskap syns jeg, et bedrageri. 

Anonymkode: fca3c...b7f

For noe tull... Dere er jammen noen overflatiske folk her på kvinneguiden!

Det kan være psykiske årsaker og.
F.eks. min mann, som sliter psykisk. Skal jeg dumpe han da, bare fordi han sliter psykisk? Er det noe han kan for?
Bivirkning av medisinen og trøstespising...
Jeg kan oppmuntre han til sunnere livsstil, og hjelpe han ved å ikke kjøpe inn usunne ting og oppmuntre til å trene, 

men ellers har hver og en av oss ansvar for vår egen kropp.

Man høres i alle fall veldig overflatisk ut om man dumper noen pga de var for tykke!

Men det skjer kanskje dere som falt for partneren pga kroppen og ikke pga personligheten.

Anonymkode: 99bee...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, Majott skrev:

Det jeg sier helt nøyaktig er at partneren din kan bli overvektig utenfor din kontroll, som du kaller det. Det kan som sagt skje pga sykdom, depresjon eller dårlige vaner. Noe kan du påvirke, men ikke alt. Så hvordan stiller du deg til at partneren din blir overvektig f.eks pga sykdom? 

Nei, jeg sier ikke at man bare kan legge på seg fordi man har fått hus og barn. Men slike ting, i tillegg til tiden man har hatt sammen, fører gjerne til at et forhold tåler mer enn om man bare har hatt 1 år sammen. Man tåler litt mer av en partner som har stilt opp i både gode og dårlige stunder over tid enn en som man har vært sammen med en kort stund. 

Det er mange årsaker til at folk legger på seg. At du mener det er på lik linje med utroskap og bedrageri får meg til å tro at du er veldig ung. Stemmer det?

 

 

Min partner la på seg pga depresjon og bivirkning av medisiner, jeg la på meg mye nå pga sykdom og bivirkning av medisiner...

84 kg er forholdsvis mye når man er 162 cm... men trivselsvekten min har aldri vært på 50 -tallet,

når jeg har vært 63 kg har jeg vært slank, men med former... 

Jeg ser fortsatt bra ut, men har fått litt mage... 

men håper nå som våren er her, at jeg kommer meg ut og spaserer, og blir mindre sittende inne og "trøstespise" som man sier... 
Tror mange legger på seg på vinterstid...

Og ekstra D-vitaminer fra sola er bra for fettforbrenningen :)


Men det er ikke for å se attraktiv ut jeg ønsker å slanke meg, det er for helsas skyld.
jeg har fått litt høyt blodtrykk - det kan være bivirkning av medisinene, men jeg tror det mest er pga vekten.
Jeg sliter også med litt ekstraslag, så håper det kan bedres med mer mosjon og sunnere kosthold :)

Og kanskje får jeg partneren med på dette og. det er kjekkere å slanke seg sammen enn alene...

Kanskje det kan være trikset til ts - at han uten å si ordet slanke, 

ønsker å bli sunnere - sammen!

Trene mer og spise sunnere.

men ikke for å se attraktiv ut, men for å få bedre helse og mer energi i hverdagen :)
Når man har det bra med seg selv, vil man uansett se mer attraktiv ut.

Anonymkode: 99bee...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har det med saken og gjøre??? er jo drit ekkelt med fleskeberg !

Anonymkode: 8db85...390

Eklere med kvinnfolka nå for tiden som skal ha en mannfolk kropp.

Anonymkode: 078c8...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eklere med kvinnfolka nå for tiden som skal ha en mannfolk kropp.

Anonymkode: 078c8...e6c

Hehe ja du sier noe der :)
Første gang jeg så en sixpack på en dame, var på min tidligere gymlærer.

Jeg syntes det så skikkelig weird ut.
men nå skal jo alle damer ha det.
Stakkars mannfolk som ikke har sixpack. man snakker om tøffelhelter og mannfolk som føler seg som kvinnen i forholdet,

hvordan har mannfolk som ikke er veltrente bodybuildere det i forhold med damer som har større muskler enn dem selv?

Muskler=testosteron - jeg tipper hun tar han bakfra med en strap-on hohohoho :D

 

 

Anonymkode: 99bee...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mayoo skrev:

Hei ts, har du prøvd å snakke med henne? Fortalt hvordan du har det?

Det er ikke alle damer som får med seg at de legger på seg. Jeg la på meg nesten 20 kg uten å merke noe. Da jeg så meg i speilet så jeg fremdeles den kroppen jeg hadde for 20 kg siden. Jeg syns det er kjipt at ingen sa noe til meg, for jeg merket det faktisk ikke. Ikke det at det er noen andre sitt ansvar, men når folk helt klart slenger drit bak ryggen min så burde de vært kvinne nok til å si det til meg også. 

Jeg "slanket" meg i begynnelsen, for det var jo noe som ikke stemte helt, men siden jeg ikke hadde vekt eller noe visste jeg ikke hvor gale det var. Det som var min aha-opplevelse var når BMIen min plutselig viste overvektig. Da fikk jeg øynene opp og skjerpet meg. 

Jeg har nå gått ned 12 kilo på et år (ikke all verden nei, men ønsker en livsstilsendring fremfor en slankekur) og det hender fremdeles at jeg trykker i meg en burger fra McDonalds. Så det at konen din spiser en pølse fra benisinstasjonen trenger ikke å være verdens undergang.  Samtidig så har det en del å si om dette er noe som skjer en gang i måneden og ikke flere ganger i uken. 

Igjen, jeg syns du skal prøve å snakke med din kone. 

Hvordan i huleste klarte du å gå opp 20 kg uten å merke noe?

Høres ikke akkurat ut som om du har kontakt med kroppen din...

Anonymkode: 4fce1...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...