Gå til innhold

Har ikke lyst på sex med kona lenger pga vekt !


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Adara skrev:

Det er måten du formulerer deg på. 'Kona' sin vektøkning er ikke en refleksjon av deg, og at du skriver menn med respekt for seg selv ikke vil gå rundt med feite damer.

Trenger jeg utdype mer?
 

Er du feit eller  ? siden du prøver å bevise noe over nettet med anonyme brukere.

Anonymkode: 8db85...390

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 38 år med 3 barn og samboer. Er sikkert 50 kg overvektig. Jeg ser ikke flott ut. Men, og et stort men, jeg er så heldig å ha en samboer som ikke ser ned på meg pga vekten min. Jeg har akkurat begynt å kutte ned på usunn mat og trener på Sats Elexia med min tenåringsdatter og tenåringssønn. Vekten min har, selvsagt, begynt å gå utover helsen min og jeg prøver å gjøre noe med det.

Og siden din kone nå har begynt på denne lange, vanskelige veien, så bør du støtte henne. Og bare så det er sagt, det er ikke fy-fy med en pølse fra benneren, hvis det var den eneste junkmaten hun spiste i løpet av uken. Det er anbefalt å ha en juksedag i uken, hvor man kan f eks spise litt snacks som chips, pizza, pølse o.l. eller drikke litt brus o.l. Det er for at man ikke skal dra en "cold turkey" og falle fullstendig av vognen og havne tilbake til start igjen.

Foreslå at dere kan gå mange turer sammen, nå i løpet av våren og sommeren, dra på treningssenteret eller svømming med henne 2-3 ganger i uken, finn sunne middager og andre oppskrifter som dere kan prøve. Smoothies er ganske populært nå når det begynner å bli varmere. Kjøp masse frukt og bær, unngå å ha snacks, sjokolade og brus i hus osv. Støtt henne og prøv å være positiv.

 

Endret av Kittykat
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PetterPanne skrev:

Er du ny på KG? Jeg kommenterte bare forskjell i responser. Kvinner er langt mer sympatiske ovenfor den overvektige kvinnen i sine responser, enn det de er når mannen er overvektig. Det er en observasjon jeg har gjort meg.

Jeg kjenner ikke igjen den observasjonen i det hele tatt. Generelt har jeg inntrykk av at det er måten ektefellen blir omtalt på som er forskjellen, ikke ektefellens kjønn. Dèt og eventuell tilleggsinformasjon, som at ektefellen har blitt lat og ikke gidder å bidra hjemme f.eks., da blir svarene gjerne annerledes.

Anonymkode: 846fe...964

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du feit eller  ? siden du prøver å bevise noe over nettet med anonyme brukere.

Anonymkode: 8db85...390

Ja, jeg er dritfeit. Whatever makes you sleep ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner ikke igjen den observasjonen i det hele tatt. Generelt har jeg inntrykk av at det er måten ektefellen blir omtalt på som er forskjellen, ikke ektefellens kjønn. Dèt og eventuell tilleggsinformasjon, som at ektefellen har blitt lat og ikke gidder å bidra hjemme f.eks., da blir svarene gjerne annerledes.

Anonymkode: 846fe...964

Hva så om kvinner er flinkere til å forklare situasjonen rundt, mens mannen sier rett ut at han ikke tenner på dama fordi hun har blitt feit. Endrer det faktum at partneren har blitt feit? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, PetterPanne skrev:

Er du ny på KG? Jeg kommenterte bare forskjell i responser. Kvinner er langt mer sympatiske ovenfor den overvektige kvinnen i sine responser, enn det de er når mannen er overvektig. Det er en observasjon jeg har gjort meg.

Nei, jeg er ikke ny på KG, jeg bare gidder Ikke å skrive svar eller innlegg på ting som ikke interesserer meg Uttrykksikonet smile Synes det er interessant at DU som mann, reagerer så sterkt på hva JEG skriver på en side som er i bunn og grunn for kvinner. Hvis din tolkning er at man som kvinner er sympatiske for overvektige, så har du rett. Hvorfor skulle man ikke vært det? Hva er galt med å være overvektig egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Adara skrev:

Det er måten du formulerer deg på. 'Kona' sin vektøkning er ikke en refleksjon av deg, og at du skriver menn med respekt for seg selv ikke vil gå rundt med feite damer.

Trenger jeg utdype mer?
 

Med den tankegangen er jeg temmelig overbevist om at du er overvektig selv. Jeg er glad i kona mi, men det er holdninger som dine som gjør at det er "greit" å være feit.

Hva er din bmi?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Netttroll

Idiot. Isteden for å klage på din kone kunne du kanskje ha fokusert på din mentale helse? For den virker ikke så særlig bra. 

Når du velger å gifte deg med noen så velger du å tilbringe resten av livet med denne personen, uansett hva som skjer. At din kone er overvektig er ikke god nok grunn til å henge henne ute på nett på denne måten, skjerp deg. 

Fryktelig synd på henne som må leve med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
2 minutter siden, lille humla skrev:

Nei, jeg er ikke ny på KG, jeg bare gidder Ikke å skrive svar eller innlegg på ting som ikke interesserer meg Uttrykksikonet smile Synes det er interessant at DU som mann, reagerer så sterkt på hva JEG skriver på en side som er i bunn og grunn for kvinner. Hvis din tolkning er at man som kvinner er sympatiske for overvektige, så har du rett. Hvorfor skulle man ikke vært det? Hva er galt med å være overvektig egentlig?

Hva er det du har røyka? Det er jo du som begynte å sitere meg, så jeg svarte deg. Så drar du inn alt det der, som jeg forøvrig sliter med å se hvordan er relevant informasjon, inn i alt dette. 

Jeg skrev bare at kvinner er mer sympatiske ovenfor andre kvinner når de er overvektige, enn når mannen er overvektig. Det er bra å være sympatisk, men hold seg ihvertfall konsistent når det kommer til sine meninger. Ofte ser jeg at når kvinnen er overvektig, så skal man prøve å støtte henne, finne ut hvorfor hun sliter, hvorfor hun legger på seg. Når mannen er overvektig, så skal det stilles ultimatum, og sette hardt mot hardt. Det kommer selvfølgelig også gode råd som å hjelpe han med å legge om kostholdet osv, men ofte går det igjen i at kvinnene er mindre sympatiske.

Det er ikke noe galt i å være overvektig, og jeg lurer virkelig på hvorfor du spør dette spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, anonym mann skrev:

Med den tankegangen er jeg temmelig overbevist om at du er overvektig selv. Jeg er glad i kona mi, men det er holdninger som dine som gjør at det er "greit" å være feit.

Hva er din bmi?

 21,45 ifølge bmi-kalkulator.no 

Det er greit å være feit ja, tro det eller ei, men å være tykk er ikke alltid synonymt med å være usunn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger merke til at det er svært lite populært å skrive om kvinners overvekt på KG. Da må det iallefall brukes heeeelt riktige ord og trådstarter må være gooood til å ordlegge seg. 

Jeg er selv kvinne og jeg forstår ikke reaksjonene her inne😳 Lever dere i en fantasiverden? Det er lov til å reagere på en overvektig partner og ikke nok med det - men det er heller ikke uvanlig å bli kvalm og provosert av en overvektig partner som ikke tar vare på seg selv. Spør en familieterapeut!! 

Jeg lurer på om det er mange overvektige kvinner her inne på KG, for makan til respons dere gir TS.....

Anonymkode: 1e8f6...0ad

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Netttroll skrev:

Idiot. Isteden for å klage på din kone kunne du kanskje ha fokusert på din mentale helse? For den virker ikke så særlig bra. 

Når du velger å gifte deg med noen så velger du å tilbringe resten av livet med denne personen, uansett hva som skjer. At din kone er overvektig er ikke god nok grunn til å henge henne ute på nett på denne måten, skjerp deg. 

Fryktelig synd på henne som må leve med deg.

Du lever i drømmeland.... TS skriver inn på et forum - han henger ikke ut kona si....

Jeg synd på TS som må leve med en feit partner resten av livet!

Anonymkode: 1e8f6...0ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Netttroll
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du lever i drømmeland.... TS skriver inn på et forum - han henger ikke ut kona si....

Jeg synd på TS som må leve med en feit partner resten av livet!

Anonymkode: 1e8f6...0ad

*overvektig det heter ikke feit. Og det er ingenting galt i å være overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Netttroll
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg legger merke til at det er svært lite populært å skrive om kvinners overvekt på KG. Da må det iallefall brukes heeeelt riktige ord og trådstarter må være gooood til å ordlegge seg. 

Jeg er selv kvinne og jeg forstår ikke reaksjonene her inne😳 Lever dere i en fantasiverden? Det er lov til å reagere på en overvektig partner og ikke nok med det - men det er heller ikke uvanlig å bli kvalm og provosert av en overvektig partner som ikke tar vare på seg selv. Spør en familieterapeut!! 

Jeg lurer på om det er mange overvektige kvinner her inne på KG, for makan til respons dere gir TS.....

Anonymkode: 1e8f6...0ad

Har du tenkt på at den dama kanskje ikke kan noe for at hun legger på seg? Noen gjør det skjønner du, uten at de nødvendigvis ikke tar vare på seg selv. Kanskje det skyldes stress? Eller en sykdom som hun ikke tør å navne for hennes mann, noe jeg forstår hvis han har slike holdninger. Og nei, det er ikke ekkelt med overvektige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, PetterPanne skrev:

Hva er det du har røyka? Det er jo du som begynte å sitere meg, så jeg svarte deg. Så drar du inn alt det der, som jeg forøvrig sliter med å se hvordan er relevant informasjon, inn i alt dette. 

Jeg skrev bare at kvinner er mer sympatiske ovenfor andre kvinner når de er overvektige, enn når mannen er overvektig. Det er bra å være sympatisk, men hold seg ihvertfall konsistent når det kommer til sine meninger. Ofte ser jeg at når kvinnen er overvektig, så skal man prøve å støtte henne, finne ut hvorfor hun sliter, hvorfor hun legger på seg. Når mannen er overvektig, så skal det stilles ultimatum, og sette hardt mot hardt. Det kommer selvfølgelig også gode råd som å hjelpe han med å legge om kostholdet osv, men ofte går det igjen i at kvinnene er mindre sympatiske.

Det er ikke noe galt i å være overvektig, og jeg lurer virkelig på hvorfor du spør dette spørsmålet.

Det du skriver er ikke riktig, utfira de fleste kvinner jeg kjenner og meg selv. Du prøver å skape en sperre mellom kvinner og menn. Jeg beklager hvis jeg misforsto deg, men jeg mener fremdeles det at menn er mer akseptert av samfunnet som overvektige enn kvinner. Er det ikke bra at kvinner støtter kvinner, vice versa? Men jeg gidder IKKE å høre at du mener at en mann som er overvektig få høre det mer enn kvinner som er det.

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest PetterPanne
1 minutt siden, lille humla skrev:

Det du skriver er ikke riktig, utfira de fleste kvinner jeg kjenner og meg selv. Du prøver å skape en sperre mellom kvinner og menn. Jeg beklager hvis jeg misforsto deg, men jeg mener fremdeles det at menn er mer akseptert av samfunnet som overvektige enn kvinner. Er det ikke bra at kvinner støtter kvinner, vice versa? Men jeg gidder IKKE å høre at du mener at en mann som er overvektig få høre det mer enn kvinner som er det.

 

På KG så ser jeg trenden. At menn slipper billigere unna ellers i samfunnet er jeg enig i. Men det er jo strengt talt ikke det jeg prøver å si heller.

Og så kan du prøve spare meg for at jeg prøver å skape en sperre mellom kvinner og menn. Jeg påpeker bare hvor inkonsistente kvinner kan være i sine svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lille humla skrev:

Det du skriver er ikke riktig, utfira de fleste kvinner jeg kjenner og meg selv. Du prøver å skape en sperre mellom kvinner og menn. Jeg beklager hvis jeg misforsto deg, men jeg mener fremdeles det at menn er mer akseptert av samfunnet som overvektige enn kvinner. Er det ikke bra at kvinner støtter kvinner, vice versa? Men jeg gidder IKKE å høre at du mener at en mann som er overvektig få høre det mer enn kvinner som er det.

 

og selvfølgelig svarte jeg på det du skrev forde det var nonsens....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PetterPanne skrev:

På KG så ser jeg trenden. At menn slipper billigere unna ellers i samfunnet er jeg enig i. Men det er jo strengt talt ikke det jeg prøver å si heller.

Og så kan du prøve spare meg for at jeg prøver å skape en sperre mellom kvinner og menn. Jeg påpeker bare hvor inkonsistente kvinner kan være i sine svar.

Deg om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Majott skrev:

Det jeg sier helt nøyaktig er at partneren din kan bli overvektig utenfor din kontroll, som du kaller det. Det kan som sagt skje pga sykdom, depresjon eller dårlige vaner. Noe kan du påvirke, men ikke alt. Så hvordan stiller du deg til at partneren din blir overvektig f.eks pga sykdom? 

Nei, jeg sier ikke at man bare kan legge på seg fordi man har fått hus og barn. Men slike ting, i tillegg til tiden man har hatt sammen, fører gjerne til at et forhold tåler mer enn om man bare har hatt 1 år sammen. Man tåler litt mer av en partner som har stilt opp i både gode og dårlige stunder over tid enn en som man har vært sammen med en kort stund. 

Det er mange årsaker til at folk legger på seg. At du mener det er på lik linje med utroskap og bedrageri får meg til å tro at du er veldig ung. Stemmer det?

 

 

For meg er det helt annet med sykdom, men i sykdommen har det blitt bevist gang på gang på gang på gang på gang at det likevel er sunnere å holde normalvekten. Det er ikke mange sykdommer som gjør deg overvektig. Jeg hadde støttet mannen min hvis han havnet i en ulykke og mistet halvparten av kroppen sin og uansett hva, men at han bryr seg så lite om meg at han spiser 10 pølser om dagen hadde jeg virkelig ikke sett på som "hot"

Og la oss se bort i fra våres lille verden, min og din, og se hva denne tråden handler om. TS. og det plager han åpenbart. hva er løsningen din? kjefte på han? sette han på plass? få han til å tenna på noe han ikke klarer? hm..! poenget mitt var at jeg forstår ts,og at jeg mener at han må hjelpe konen sin. 

 

at du går etter alderen min får meg til å tenke at du kanskje er overvektig selv? Eventuelt overvektig partner? (Er det gøy å bli spurt om sånt her forresten eller syns du det er..tja..barnslig? :) )

Anonymkode: fca3c...b7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...