Gå til innhold

Har ikke lyst på sex med kona lenger pga vekt !


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har rett og slett mistet lysten fordi hun har blitt for feit. Jeg har ikke lyst eller noen planer om å være utro. Vi er begge 44 år og har vært sammen siden tenårene. Vi lever et bra liv med gode jobber og alle de andre konene tar vare på seg selv. Jeg synes det er flaut å ha en kone som viser såpass mangel på impulskontroll. Vi har 3 barn sammen og heldigvis tar de vare på kroppen sin. Nå har det gått så langt at vi ikke har hatt sex lenger og jeg blir kvalm av å se henne spise.

Nå har hun endelig begynt å slanke seg, men her om dagen bestilte hun pølse på bensinstasjonen og jeg tok henne på fersken. Hva burde jeg gjøre?

Hisen anonym mann

Anonymkode: dfa96...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan bare ikke ta det du skriver seriøst...

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper hun er ordentlig lei av sex med deg og nyter heller en pølse på bennern fordi det gir henne mer.

Anonymkode: ea173...4e4

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper hun er ordentlig lei av sex med deg og nyter heller en pølse på bennern fordi det gir henne mer.

Anonymkode: ea173...4e4

Hva har det med saken og gjøre??? er jo drit ekkelt med fleskeberg !

Anonymkode: 8db85...390

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne

Haha, artig å se responsene her. Hvis kjønnene var snudd om på, så hadde de alle vært enige med TS.

TS: Gi henne tid ihvertfall. Gi henne tid til å jobbe med overvekten. Det at hun faller for fristelsen og tar en pølse er da ikke noe stort, det er vanskelig å ha 110% selvdisiplin når man allerede har hatt dårlige vaner. 

Tror hun er obs på at hun er feit. Kvinner er veldig observante på sin kropp og hvordan de ser ut fra ung alder. Det siste hun trenger er press fra deg. Bare gi henne rom til å jobbe med saken selv.

Ellers kan du jo også prøve å oppmuntre til at dere spiser sunnere, går turer sammen og prøver ihvertfall å vise at du vil støtte henne på vei. Det å slanke seg er ingen lett sak. Hadde det vært lett, så hadde ikke slankeindustrien eksistert.

Hva du skal gjøre med sexen? Vel... Der har jeg ikke noe godt svar, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva har det med saken og gjøre??? er jo drit ekkelt med fleskeberg !

Anonymkode: 8db85...390

Personlig finner jeg dårlig kontroll på tegnsetting samt særskrivingsfeil avtennende.

Tror TS burde roe seg ned og gjøre helse til noe positivt kontra skyldbetont.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kjære vene, tenk deg at du hadde samme vekt a som ho, og ho ikke hadde lyst på sex med deg. Morsom tanke ikke sant?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at hun har begynt å slanke seg! Husk, om det blir nazi-regime på trening og kosthold, blir hun lei etter noen uker - å faller da tilbake i vanlige rutiner. La henne spise pølse om hun vil da vel? Dama er jo 44 år. 

 

Jeg velger å dele opp kjærester i 2 kategorier, fysisk og psykisk. 

Psykisk: ambisjoner, humor, økonomisk, forståelsesfull, reflektert, løsningsorientert, selvsikker, empatisk, interesse osv

Fysisk: Kropp (dette punktet henviser til utseende, for ja, utseende og seksuell tiltrekningskraft er viktig i et forhold)

Hvordan er livet deres sammen på det psykiske planet?

 

Er hun klar over vekten sin og hvordan du ser på henne? 

 

Til dere andre, hvis TS hadde formulert seg annerledes - på en mer ydmyk måte. Hadde dere reagert da?  

 

Anonymkode: 38e47...722

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er fasinerende med slike tråder som dette, fra begge kjønn, er at de hyler og skriker om det når det allerede er gått for langt. Hva skjedde med å kommunisere hele veien og kanskje si fra når kosekiloene kommer sigende og det FREMDELES er enkelt å gjøre noe med? Hvor mye bryr en partner seg egentlig om sin bedre halvdel når de lar ting skure og gå helt til DE ikke får ståpikk/blir klam i hakket av partneren sin, og først DA kan de si fra på KåGe?

Et eller annet er helt feil her.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du kaller henne fleskeberg viser bare at du er veldig umoden. Man snakker ikke slik til sin kjære, overvekt eller ikke! Ikke rart hun trøstespiser om dette er det hun må leve under

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg merke til hvor annerledes kvinner skriver her enn hva de gjør når en kvinne sier hun har mistet lysten på sin mann fordi han er tykk.

 

 

Anonymkode: c9277...773

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ragnar89 skrev:

At du kaller henne fleskeberg viser bare at du er veldig umoden. Man snakker ikke slik til sin kjære, overvekt eller ikke! Ikke rart hun trøstespiser om dette er det hun må leve under

Det er ikke TS som sier dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juami

Om du er 44 så er du ekstremt umoden. Spesielt fordi du bruker barnehageargument når du skriver at "alle de andre konene tar vare på seg selv". Du kunne like gjerne ha sytet over noe alle andre fikk lov til, men ikke du fikk lov til. Og i tillegg klager over at hun bestilte seg en pølse på bensinstasjonen? Javel, også da? Det er jo ikke sånn at en pølse gjør enn feit, men totalen av kcal man inntar og hvor mye man bruker av kcal. Så syns i grunn synd på konen din som har en så sytete og barnslig mann. Og hva med å ta ansvar før partneren tipper over i forhold til overvekt sånn at du ikke tenner på henne mer? Ta initiativ til bevegelse og kosthold, alt fra turer til å melde dere på sammen på et eller annet slags trening. Vær med på å lag måltider, sørg for sunne og balanserte måltider. Gå en tur sammen på kvelden istedenfor å havne foran tv-skjermen osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg har rett og slett mistet lysten fordi hun har blitt for feit. Jeg har ikke lyst eller noen planer om å være utro. Vi er begge 44 år og har vært sammen siden tenårene. Vi lever et bra liv med gode jobber og alle de andre konene tar vare på seg selv. Jeg synes det er flaut å ha en kone som viser såpass mangel på impulskontroll. Vi har 3 barn sammen og heldigvis tar de vare på kroppen sin. Nå har det gått så langt at vi ikke har hatt sex lenger og jeg blir kvalm av å se henne spise.

Nå har hun endelig begynt å slanke seg, men her om dagen bestilte hun pølse på bensinstasjonen og jeg tok henne på fersken. Hva burde jeg gjøre?

Hisen anonym mann

Anonymkode: dfa96...e44

Dersom måten du fremstår irl likner måten du fremstår på forum hadde jeg blitt feit så jeg hadde sluppet unna sex med deg jeg og. 

Sånn litt mer seriøst signerer jeg Silfen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legg merke til hvor annerledes kvinner skriver her enn hva de gjør når en kvinne sier hun har mistet lysten på sin mann fordi han er tykk.

 

 

Anonymkode: c9277...773

Tror det handler om måten man ordlegger seg, jeg. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo tydelig at hun er klar over vektøkningen selv, siden hun har begynt å slanke seg. Jeg syntes likevel det er rart at du har gått så lenge uten å si ifra. Forståelig at det er en ubehagelig samtalte å ta, men å la det gå så langt at du føler forakt ovenfor henne er å gjøre henne en bjørnetjeneste. Det beste du kan gjøre nå er å hjelpe henne på veien og motivere henne. Tren sammen og lag sunne middager. Hver gang hun klarer å holde seg unna søppelmaten kan du vise at du er stolt av viljestyrken, fremfor å se ned på henne når den sprekker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, PetterPanne skrev:

Haha, artig å se responsene her. Hvis kjønnene var snudd om på, så hadde de alle vært enige med TS.

TS: Gi henne tid ihvertfall. Gi henne tid til å jobbe med overvekten. Det at hun faller for fristelsen og tar en pølse er da ikke noe stort, det er vanskelig å ha 110% selvdisiplin når man allerede har hatt dårlige vaner. 

Tror hun er obs på at hun er feit. Kvinner er veldig observante på sin kropp og hvordan de ser ut fra ung alder. Det siste hun trenger er press fra deg. Bare gi henne rom til å jobbe med saken selv.

Ellers kan du jo også prøve å oppmuntre til at dere spiser sunnere, går turer sammen og prøver ihvertfall å vise at du vil støtte henne på vei. Det å slanke seg er ingen lett sak. Hadde det vært lett, så hadde ikke slankeindustrien eksistert.

Hva du skal gjøre med sexen? Vel... Der har jeg ikke noe godt svar, dessverre.

Beste innlegget dette her

30 minutter siden, tussi680 skrev:

Men kjære vene, tenk deg at du hadde samme vekt a som ho, og ho ikke hadde lyst på sex med deg. Morsom tanke ikke sant?

Det er det som er poenget da, han holder seg i form fordi han elsker henne.

Hun elsker pølser.

Anonymkode: fca3c...b7f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden hun allerede har begynt å slanke seg er hun selv klar over problemet og prøver å gjøre noe med det. Det du burde gjøre da er støtte henne :) 

Anonymkode: 8be51...bf5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg aldri giddet en sterkt overvektig mann. Aldri. Aldri valgt en mann som velger en pølse fremfor sexlivet våres. Aldri valgt en mann som glafser i seg fet, oljete og usunn mat, sukker og søtsaker ment til småbarn som klarer å beherske seg bedre. Aldri valgt en mann som driter i helsen sin, i å kunne sykle ,løpe, danse, svømme med meg.

Aldri valgt en mann som velger å forlate meg i en tidlig død på grunn av overvekt.

Og nei, det er heller ikke sexy.

jeg forstår deg godt ts. Det er bra at hun prøver, men hva er så galt med ærlighet? jeg hadde sagt det på den fineste måten tenkelig, fordi ellers så kommer hun til å jojo-slanke seg i flere år. har hun en gang blitt feit, så er sjansen for at hun blir det igjen større.

Anonymkode: fca3c...b7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Personlig hadde jeg aldri giddet en sterkt overvektig mann. Aldri. Aldri valgt en mann som velger en pølse fremfor sexlivet våres. Aldri valgt en mann som glafser i seg fet, oljete og usunn mat, sukker og søtsaker ment til småbarn som klarer å beherske seg bedre. Aldri valgt en mann som driter i helsen sin, i å kunne sykle ,løpe, danse, svømme med meg.

Aldri valgt en mann som velger å forlate meg i en tidlig død på grunn av overvekt.

Og nei, det er heller ikke sexy.

jeg forstår deg godt ts. Det er bra at hun prøver, men hva er så galt med ærlighet? jeg hadde sagt det på den fineste måten tenkelig, fordi ellers så kommer hun til å jojo-slanke seg i flere år. har hun en gang blitt feit, så er sjansen for at hun blir det igjen større.

Anonymkode: fca3c...b7f

Det er ikke bare overvekt som gir tidlig død, ellers skjønner jeg hva du prøver å si.

Anonymkode: 28bd2...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...