Gå til innhold

Vilt fremmede som barnevakt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.adressa.no/familieogoppvekst/article742563.snd Hadde dere turt dette? Jeg hadde aldri i verden funnet på å spurt vilt fremmede på facebook om å sitte barnevakt til mitt barn, og kan ikke forstå at foreldre er så tankeløse at de kan finne på noe sånt! Ikke bare fordi man risikerer å ende opp med hva som helst, men også fordi barnevakten er også ukjent for både barnet og deg selv. 

Anonymkode: 58d9e...755

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff nei, her er det besteforeldre, oldeforeldre eller tanter som passer våre barn. Aldri i verden om jeg hadde latt en totalt fremmed passe barna, ei heller sluppet vilt fremmede inn i huset vårt. Ja, du kan være heldig, men du kan også være utrolig uheldig også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri turt dette. Jeg vil ha en barnevakt jeg kjenner og kan stole på og som aller helst skal være voksen. Her er det bare kjente som har passet barna. Skulle jeg funnet en utenom familien ville jeg ha møtt vedkommende først for å bli kjent og se hvordan de var med barna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruPotter

Nei jeg skjønner ikke at folk tør. Man vet jo trossalt ikke hvem man egentlig snakker med... Man skal ikke være naive synes jeg. Joda, man kan være heldig og finne en flott barnevakt som ikke mener noe vondt, men så kan man være uheldig og få en barnevakt med dårlige intensjoner... Jeg hadde aldri tatt den sjansen. Har lært at man ikke skal stole på fremmede, og det skal jeg virkelig fortsette med. Til det motsatte er bevist da...

Har sett på Finn.no at det er enkelte som søker etter barnevakt. Skummelt, synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juami

Nei, dette hadde jeg aldri turt. Man vet aldri hvem som kommer, og jeg ville uansett ikke latt noen barnet mitt ikke kjenner få sitte barnevakt. Ikke som ikke jeg kjenner heller for den saks skyld, men selv om jeg hadde kjent til personen så ville jeg ikke latt personen sittet barnevakt om ikke barnet kjente til personen selv. Barn skal jo være trygge på eventuelle barnevakter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg kommenterte under et innlegg på en barnevaktside en gang, med spørsmål til ei som hadde lagt ut annonse om hvordan hun kunne la en totalt ukjent person passe barna sine.

Her var det snakk om noen som skulle passe de små barna hennes samme kveld, etter at barna hadde sovna. Dersom de våkna ville de våkna til et ukjent fjes på rommet deres. Galskap.

Uansett, denne dama ringte meg på mobilen samme kveld (fire ganger før jeg omsider svarte) og skjelte meg ut etter noter. Med en mann i bakgrunnen som tydeligvis også hadde sitt å si. Noe av det mest absurde jeg har opplevd på en stund.

Så nei..det hadde jeg definitivt ikke gjort, og jeg synes det er totalt uansvarlig og direkte stygt gjort mot barna sine. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er de spenna gærn? Kan tenke meg at slike Facebook-grupper er som magneter for overgripere! De skulle meldt alle medlemmene til barnevernet! Seriøst, kan de ikke finne trygge venner/familie til å sitte barnevakt for seg, så kan de droppe den festen, altså!

Anonymkode: 22139...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALDRI. Men tror det er vanlig i amerika blant annet? Kunne ikke gå på byen en dag og da var det en venninne (uten barn) som sa at hun dessverre ikke kjente noen barnevakt ellers så ja... som om jeg ville ha sagt ja til å la en fremmed passe barnet mitt. 

Anonymkode: 8ea88...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i verden. Kun kjente som får passe barna her - barna skal jo være trygge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juami
23 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Hehe. Jeg kommenterte under et innlegg på en barnevaktside en gang, med spørsmål til ei som hadde lagt ut annonse om hvordan hun kunne la en totalt ukjent person passe barna sine.

Her var det snakk om noen som skulle passe de små barna hennes samme kveld, etter at barna hadde sovna. Dersom de våkna ville de våkna til et ukjent fjes på rommet deres. Galskap.

Uansett, denne dama ringte meg på mobilen samme kveld (fire ganger før jeg omsider svarte) og skjelte meg ut etter noter. Med en mann i bakgrunnen som tydeligvis også hadde sitt å si. Noe av det mest absurde jeg har opplevd på en stund.

Så nei..det hadde jeg definitivt ikke gjort, og jeg synes det er totalt uansvarlig og direkte stygt gjort mot barna sine. 

Ja, det var sånt opplegg det så ut som dem drev med på den facebooksiden også ut i fra den artikkelen. Hehe, godt du sa i fra. De virket ikke helt gode uansett da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk medlem i den gruppen. Helt sykt hva folk spør etter. "Kan noen sitte barnevakt fra klokken 23-0.00? Barnet sover". Hvem vet om det er pedofile Per eller pedofile Penny som svarer? Jeg ble medlem fordi jeg ønsket dagmamma til det eldste barnet mitt. 

Anonymkode: 62b94...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra klokken 23.00-04.00**

Anonymkode: 62b94...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Juami skrev:

Ja, det var sånt opplegg det så ut som dem drev med på den facebooksiden også ut i fra den artikkelen. Hehe, godt du sa i fra. De virket ikke helt gode uansett da ;) 

Ja, det forsterka jo tankene jeg har om at mennesker som lager sånne annonser ikke er helt riktig navla ellers heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...